Naam voor nieuwe cavia

19-10-2016 10:08 75 berichten
Afgelopen maandagnacht is mijn lieve lieve caviavriendje overleden.

En nu zit ik met een eenzaam beertje. Nu komt er vandaag een nieuw piep jong caviavriendje voor mijn lieve Nelson. Ik vind het zelf nog een beetje moeilijk om nu al een nieuwe cavia te nemen, maar het is hartverscheurend om hem zo eenzaam te zien. Dus hoe sneller een nieuw maatje, hoe beter het voor hem is.



En natuurlijk brengt een nieuw caafje ook veel vreugde met zich mee en kijk ik stiekem ook naar vanmiddag uit.



Maar nu heb ik een leuke naam nodig. Iets wat ook leuk bij Nelson past. Geen Punky, Vlekje, Blacky, Snuffie etc. achtige namen.



Iemand zin om mee te denken? En uiteraard post ik vanmiddag foto's van onze nieuwe aanwinst.
quote:ZombieQueen schreef op 19 oktober 2016 @ 12:02:

[...]





Nee, een man. Maar ik vind jouw suggestie prachtig. Kunnen caviamannen wel bij elkaar? Konijnen kunnen dat niet namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 19 oktober 2016 @ 11:50:

[...]









Toen ik zag dat jij gereageerd had dacht ik dat je Rossi zou zeggen. zo heette mijn dwergpapegaai. Ze had een roze koppie.
quote:S-Meds schreef op 19 oktober 2016 @ 12:20:

[...]



Kunnen caviamannen wel bij elkaar? Konijnen kunnen dat niet namelijk.Met konijnen kan het niet inderdaad. Maar ik heb al mijn leven lang berenkoppels gehad en dat is altijd heel goed gegaan. Het is wel iets moeilijker dan zeug - zeug of zeug - castraat. Maar hier altijd succes gehad. Wel moet je een oudere koppelen aan een jonkie van max. 6 weken of 2 jongen. Dan gaat het bijna altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Marley (naar Bob)
Alle reacties Link kopieren
- Elson



- Sjamaan (de ene eindigt op ; de andere op maan)



- Malmokkie (is volgens internet de Afrikaanse vertaling van cavia)





En nog wat namen die ik van een Engelstalige baby-namenwebsite heb geplukt, van hoe broertjes van andere Nelson heten :

Eloy

Graham

Grant

Henry

Jake

Kelvin

Kenneth
Alle reacties Link kopieren
Malmokkie
Alle reacties Link kopieren
De mijne heette "piep piep" want hij deed steeds piep piep



Ik noem gewoon de gehele A-Team



B.A.

Hannibal

Murdock

Face
quote:ZombieQueen schreef op 19 oktober 2016 @ 12:29:

[...]





Met konijnen kan het niet inderdaad. Maar ik heb al mijn leven lang berenkoppels gehad en dat is altijd heel goed gegaan. Het is wel iets moeilijker dan zeug - zeug of zeug - castraat. Maar hier altijd succes gehad. Wel moet je een oudere koppelen aan een jonkie van max. 6 weken of 2 jongen. Dan gaat het bijna altijd goed.

Oke

Armand?
quote:GateKeeper schreef op 19 oktober 2016 @ 12:53:

De mijne heette "piep piep" want hij deed steeds piep piep



Ik noem gewoon de gehele A-Team



B.A.

Hannibal

Murdock

FaceMijn eerste cavia heette Piepie.


Vriendjes. Of tot nu toe... De rangorde zullen ze wel eerst moeten uitvechten.



Meet Ezekiel aka Ezzie, een Lunkarya met wilde lange haren.
Alle reacties Link kopieren
Herman.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jahoor, vriendjes!



Alle reacties Link kopieren
Aaah Nelson lijkt op mijn Piep Piep
Oooh wat zijn ze leuk samen!!



Ik heb ook een lunk en dat is zo'n lieverd he.
Alle reacties Link kopieren
Mijn cavia's hebben allemaal namen beginnend met een P: Pepper, Piglet, Pedro, Pablo, Pixie, Pippa



Alleen Pepper en Piglet zijn er nog: Pepper is een CH Teddy van 3 jaar en Piglet een Peruvian van 7,5 jaar - wat echt megabejaard is
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 19 oktober 2016 @ 19:41:

Jahoor, vriendjes!



[afbeelding]Wat schattig dat ze zo lief zijn met elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Naar de verwarde cavia: Enzo. Of Killer, de leukste cavia die ik ooit heb ontmoet heette zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je van Frenki?
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Mijne heette Bobje
Alle reacties Link kopieren
Onze cavias hadden altijd dezelfde naam: oenkeloenkie.
Mandela.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltand
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wat een dotjes samen!
quote:Splinter_ schreef op 20 oktober 2016 @ 11:04:

Wat een dotjes samen!



Ja, ze zijn echt mega zoet. Ze zoeken elkaar steeds op. Nelson deelt zelfs zijn dierbare huisje. En op schoot kruipt Ezzie onder Nelson of Nelson kruipt helemaal tegen hem aan.



Ik heb nog nooit zo'n klef berenkoppel meegemaakt volgens mij.
quote:S-Meds schreef op 19 oktober 2016 @ 12:20:

[...]



Kunnen caviamannen wel bij elkaar? Konijnen kunnen dat niet namelijk.Want als het bij konijnen niet kan, kan het vast ook niet bij cavia's? Het zijn twee heel verschillende diersoorten hè... Het kan dus wel, mits jonkie bij oudere beer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven