Wat zouden jullie doen?

18-10-2016 19:22 64 berichten
Ik zit hier met een dubbel gevoel en weer niet goed wat te doen. Het klinkt misschien stom en velen zal het niet zoveel kunnen schelen maar het gaat dus om mijn konijn.

Heb hem inmiddels al ruim 9 jaar en hij is nu echt bejaard geworden. Hij is altijd echt en deel van het gezin geweest net als anderen dat misschien met een hond hebben. Hij liep altijd los in de kamer en was er altijd bij. Zelfs vriendjes met onze katten die hier ook rondlopen.

Nu is hij sinds een paar weken verlamd aan zijn achterpoten en kan niet meer lopen. Hij lijkt geen pijn te hebben maar echt fijn is het niet. Hij komt bijna niet meer bij zijn eten en drinken en laat ook al zijn behoefte lopen waardoor hij telkens drijfnat is van de urine. Dit stinkt ook behoorlijk en we wassen hem nu regelmatig met een washandje. Hij is enorm afgevallen maar eet nog wel kleine beetjes.

Toch vind ik het moeilijk om te zien. Hij hoest en heeft het soms benauwd. Zijn neusje zit vol snot. Toch houd hij het zo al weken vol. Telkens denk ik wat moet ik nou? De dierenarts zal er niet veel aan kunnen doen en hem een spuitje geven. Toch wil ik deze beslissing niet maken als hij nog wel eet en drinkt en geniet van kroelen. Het zou een ander verhaal zijn als hij merkbaar pijn had. Maar ja echt kwaliteit van leven heeft hij ook niet. Wat is de juiste keuze? Hem zo laten en langzaam dood laten gaan of hem een handje helpen en toch naar de dierenarts voor een spuitje? Ik vind het erg moeilijk want beide keuzes zijn niet leuk.

Sorry misschien vinden jullie het stom maar ik zit ermee in mijn maag omdat ik veel om het beestje geef.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk dit. Echt, neem geen konijn meer. Die horen sowieso met zijn twee.
Goed bedankt voor alle goed bedoelde adviezen. Ik ga er verder niet meer op in. Morgen slaapt hij in en is hij bij zijn vriendinnetje met wie hij 7 jaar samen is geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:eleentjuh schreef op 19 oktober 2016 @ 17:12:

Goed bedankt voor alle goed bedoelde adviezen. Ik ga er verder niet meer op in. Morgen slaapt hij in en is hij bij zijn vriendinnetje met wie hij 7 jaar samen is geweest.Sterkte voor je konijn. En voor de toekomst is het handig te onthouden dat je op het vivaforum kunt loepen. Dat betekent dat iedereen kan zien dat je hier zegt dat je niet naar de dierenarts kon omdat je been in het gips zit. Terwijl dat er in je andere topic op 5 oktober al 2 weken af was. Dus nu reeds een maand. Dus langer dan je konijn ziek was.
Sterkte voor morgen!
quote:spuit_111 schreef op 19 oktober 2016 @ 19:05:

Sterkte voor je konijn. En voor de toekomst is het handig te onthouden dat je op het vivaforum kunt loepen. Dat betekent dat iedereen kan zien dat je hier zegt dat je niet naar de dierenarts kon omdat je been in het gips zit. Terwijl dat er in je andere topic op 5 oktober al 2 weken af was. Dus nu reeds een maand. Dus langer dan je konijn ziek was. We worden nog keihard voorgelogen ook? Allemachtig zeg, ik vond het al belachelijk dat je dat arme konijn zo lang onnodig laat lijden, maar nu vind ik je helemaal een asociale dierenbeul.
Dan had je ook kunnen lezen dat ik op krukken loop en niet mag autorijden
quote:eleentjuh schreef op 19 oktober 2016 @ 19:45:

Dan had je ook kunnen lezen dat ik op krukken loop en niet mag autorijdenDan nog steeds geen reden om dat beest zolang te laten lijden
Alle reacties Link kopieren
Onvoorstelbaar dit. Waarom morgen pas naar een dierenarts of heb ik ergens overheen gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Toch sterkte morgen to. Afscheid nemen is een beetje sterven.
Ik kan er nog steeds niet bij: je konijn kan al weken niet lopen. Kan zich niet schoonhouden, valt af en heeft snot. En je gaat niet naar een dierenarts, want hij geniet nog van knuffelen.

Het is volgens mij redelijk bekend dat konijnen niet laten zien dat ze pijn hebben, dus grote kans dat het beestje enorm aan het lijden is geweest. En dan ga je gewoon zitten wachten op zijn dood, omdat een spuitje zo rot is.



Ik vind het oprecht rot voor je dat je konijn zo ziek is en ik wens je sterkte morgen. Maar wacht een volgende keer alstublieft niet meer zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het rot voor haar konijn. Ontzettend zielig. Beestje is doodziek en krijgt geen medische hulp. Morgen pas. Hoop niet dat er een volgende keer komt ..
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles gelezen dus misschien mosterd, konijnen zijn prooidieren en zullen niet laten merken dat ze pijn hebben, omdat dat ze dan een makkelijke prooi maakt voor andere dieren. Je weet dus nooit zeker of hij al dan niet pijn heeft. Ik vind je konijntje zielig en zou kiezen voor inslapen
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingdropje79 schreef op 21 oktober 2016 @ 19:16:

Heb niet alles gelezen dus misschien mosterd, konijnen zijn prooidieren en zullen niet laten merken dat ze pijn hebben, omdat dat ze dan een makkelijke prooi maakt voor andere dieren. Je weet dus nooit zeker of hij al dan niet pijn heeft. Ik vind je konijntje zielig en zou kiezen voor inslapen



Bitterballetje erbij?





Ik wist dat overigens niet, dat konijnen niet laten merken dat ze pijn hebben. Weer wat geleerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 21 oktober 2016 @ 22:02:

[...]





Bitterballetje erbij?





Ik wist dat overigens niet, dat konijnen niet laten merken dat ze pijn hebben. Weer wat geleerd



Konijnen kunnen zelfs gillen van de pijn. Hard knarsen met de tanden kan ook een signaal zijn. Als ze zacht knarsen hebben ze het fijn.

Aan de stand van hun oren en houding kan je veel merken. Ik denk als je al een tijd een konijn hebt dat je wel in staat moet zijn z'n stemming aan te voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven