In 1995 verkracht

22-10-2016 22:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik ben meer dan 20 jaar geleden verkracht door 2 jongens en de 3de stond erbij en keek ernaar en heb er nog last van denk ik. Ik was toen 16 jaar. Daarna bedreigd op school. Uiteindelijk erg psychotisch opgenomen in een jeugdpsychiatrie. Ik heb over die gebeurtenis pas in 2003 over kunnen praten. Helaas was mijn ex niet echt helpend betreffende wat ik vertelde. Geen empathie zeg maar. Nu heb al jaren periodes van depressies. Ongeveer meer dan 15 psychoses gehad vanaf mijn 16de. Ik moet zeggen dat ik ook heel veel goede momenten/periodes in mijn leven heb gehad. Maar sinds 2012 heb ik het erg zwaar. Ik heb Emdr gehad. Maar soms denk ik het is zolang geleden...ik wil verder. Maar het lukt mij niet. Heeft iemand ervaring mee van hoe verder na een trauma en door wat ging het bij jullie goed. Zodanig dat je blij bent met je leven na een trauma.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Cochise, dank je wel voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk voor je. Geen tips wel




Krijg je nog wel hulp van psycholoog/psychiater? Lijkt me noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel gesprekken met mijn psychiater hierover als ik dat wil. Ik heb het idee dat ik gewoon nooit meer de oude wordt en denk soms waarom kom ik niet verder het is al zolang geleden
Alle reacties Link kopieren
Maar kan je nog de oude worden dan? Is het niet meer praktisch om wie je nu bent geworden te gaan zien als degene die je dus bent? Je lijkt namelijk te zoeken naar ooit en ooit is er niet meer. Zoals je nu bent wel.



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mooi gezegd Enn! En ik denk ik dat je precies de spijker op de kop slaat.

Om maar een heel stom voorbeeld te noemen: je kunt nooit meer terug naar de kinderlijke naïviteit die je had nadat je er achter kwam dat Sinterklaas nep was. Dat gevoel komt nooit meer terug omdat je realiteit anders is geworden.
Och lieverd... wat vreselijk!!

Heb je aangifte gedaan/zijn de daders veroordeeld? Of heb je op z'n minst ooit een excuus gehad/ze kunnen of durven confronteren? Ik vraag dit niet om een waardeoordeel te vellen maar ik kan me indenken dat als er nooit over is gepraat, het erover is gegaan, de daders op welke manier dan ook met je zijn geconfronteerd, dat je geen closure hebt.
Je wordt nooit meer wie je was. Je kan wel blij worden met wie je bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aangifte gedaan maar werd erg onbeschoft behandeld door een zedenrechercheur de andere was wel aardig. Ik werd niet serieus genomen. Een van de daders heb ik een boze mail gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Lief van jullie. Alle reacties die ik heb gekregen
Zou het je helpen als je wel serieus genomen zou worden als je aangifte doet? Misschien als erkenning van het ernstige, zware delict dat jou is aangedaan? In dat geval: terug naar de politie en nogmaals aangifte doen. Neem een vertrouwenspersoon mee. Je weet wie het zijn, het is idioot als ze hier mee weg komen. Als ik het goed interpreteer (maar wellicht zijn er mensen hier die daar beter in thuis zijn) kan een zwaar zedenmisdrijf niet verjaren. https://www.rijksoverheid ... erjaring-zware-misdrijven

En heel veel sterkte TO. Je wordt nooit meer het meisje dat je was, maar je kunt wel een gelukkige vrouw worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 oktober 2016 @ 22:22:

Maar kan je nog de oude worden dan? Is het niet meer praktisch om wie je nu bent geworden te gaan zien als degene die je dus bent? Je lijkt namelijk te zoeken naar ooit en ooit is er niet meer. Zoals je nu bent wel.

+1

Trauma meegemaakt-> Je kan nooit meer terug naar voor die gebeurtenis. Het heeft je voor een deel gemaakt wie je nu bent. Het is aan jou hoe je hier mee om wilt gaan en wie jij wilt zijn. What doesn't kill you, makes you stronger!



aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet meer terug dame. Maar je kan wel -tot op een bepaalde hoogte- (leren) bepalen in hoeverre deze ervaring jou vormt.

Je bent zoveel meer dan deze ervaring. Ik wens je groei en vrijheid. En sterkte, dat ook.

Alle reacties Link kopieren
Ach wat erg voor je! Ik kan me voorstellen dat dit nog steeds een rol in je leven speelt. Heb je het destijds wel een beetje kunnen verwerken met familie en vrienden? Heb je mensen in je omgeving waar je goed mee kan praten?
Alle reacties Link kopieren
quote:uuutef17 schreef op 22 oktober 2016 @ 23:10:

Ach wat erg voor je! Ik kan me voorstellen dat dit nog steeds een rol in je leven speelt. Heb je het destijds wel een beetje kunnen verwerken met familie en vrienden? Heb je mensen in je omgeving waar je goed mee kan praten?



Blijkbaar heeft to het niet goed kunnen verwerken



Ik sluit me aan bij oa Enn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het destijds niet kunnen verwerken. In 2003 erover gesproken. Ik kan er nu met mijn vriend en psychiater over praten. Ik moet inderdaad niet verlangen naar de oude maar wie ik nu geworden ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven