Wil van verliefdheid af

22-10-2016 23:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hé forummers,



ik ben verliefd geworden op een collega met wie ik een paar dagen in de week nauw moet samenwerken. Ik kwam er later pas achter dat hij een vriendin had: toen was het kwaad al geschied. Ik dacht dat mijn gevoelens zouden verdwijnen door rationeel erover na te denken en me ervoor af te sluiten, maar tot nu toe lijken ze alleen maar sterker te worden, onder andere omdat we best vaak contact moeten hebben door ons werk. Ik wil hier graag vanaf, omdat het niet oké is dit te voelen (en onbewust misschien wel uit te stralen) als iemand een relatie heeft en het mijzelf ook niet helpt. Hoe kan ik goed met hem samenwerken maar mijn gevoelens wel laten verdwijnen? Wie weet heeft iemand de gouden tip! (of meerdere tips, het zal vast niet in een keer over zijn ;) )
Alle reacties Link kopieren




Heb je ook wat mee gekregen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je meegekregen precies?
Alle reacties Link kopieren
Beeld in dat hij een blauwe smurfen micropenis heeft met naalden heeft zoals een een cactus in dead valley.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 23 oktober 2016 @ 00:05:

Beeld in dat hij een blauwe smurfen micropenis heeft met naalden heeft zoals een een cactus in dead valley.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 23 oktober 2016 @ 00:05:

Beeld in dat hij een blauwe smurfen micropenis heeft met naalden heeft zoals een een cactus in dead valley.Haha, een vriendin kwam met een soortgelijke oplossing. Maar zo creatief als deze heb ik nog niet gehoord, wie weet werkt het xD
Alle reacties Link kopieren
quote:Megawoman schreef op 23 oktober 2016 @ 00:10:

[...]





Haha, een vriendin kwam met een soortgelijke oplossing. Maar zo creatief als deze heb ik nog niet gehoord, wie weet werkt het xDAls ik vader Abraham moet geloven werkt dit gegarandeerd je gevoelens voor Gargamel zijn binnen een dag verleden tijd.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Hij moest eens weten dat je verliefd bent.

Jij kunt nu niet de bijwerkingen van die verliefdheid uiten. Vraag me dan af hoe lang dat zal duren.

Zal het dan niet na een tijdje weggaan omdat het niet beantwoord wordt?

Hou jezelf gewoon steeds tegen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon effe je gezonde verstand gebruiken. Stom slachtofferrol gedoe hier.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
@Eslarealidad

Klopt, ik denk dat hij zich dan anders zou gedragen. Misschien heb je gelijk en gaat het over na nog een tijd. Mezelf tegenhouden doe ik zoveel mogelijk, ik denk niet dat hij het doorheeft



@Castle_Witch

Is niet mijn bedoeling slachtoffer te spelen. Vraag juist om actieve tips om het tegen te gaan en doe nergens alsof ik zielig ben. Het moeilijke zit het erin dat ik hem steeds weer tegenkom en nauw contact nodig is: je voor iemand afsluiten is makkelijker als je hem nooit ziet of contact helemaal af kan kappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Megawoman schreef op 23 oktober 2016 @ 00:46:

@Eslarealidad

Klopt, ik denk dat hij zich dan anders zou gedragen. Misschien heb je gelijk en gaat het over na nog een tijd. Mezelf tegenhouden doe ik zoveel mogelijk, ik denk niet dat hij het doorheeft



@Castle_Witch

Is niet mijn bedoeling slachtoffer te spelen. Vraag juist om actieve tips om het tegen te gaan en doe nergens alsof ik zielig ben. Het moeilijke zit het erin dat ik hem steeds weer tegenkom en nauw contact nodig is: je voor iemand afsluiten is makkelijker als je hem nooit ziet of contact helemaal af kan kappen.



Jij vindt jezelf niet slachtofferig?



Hoe moeilijk kan het zijn om je zinnen te verzetten, om je met andere dingen bezig te houden?

Vooral op de werkvloer. Kom op zeg.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
quote:Castle_Witch schreef op 23 oktober 2016 @ 00:49:

[...]





Jij vindt jezelf niet slachtofferig?



Hoe moeilijk kan het zijn om je zinnen te verzetten, om je met andere dingen bezig te houden?

Vooral op de werkvloer. Kom op zeg.Het lijkt alsof je zelf nooit verliefd bent geweest in een onmogelijke situatie Castle Witch... Ik snap TO wel.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:CapeTown1 schreef op 23 oktober 2016 @ 01:05:

[...]





Het lijkt alsof je zelf nooit verliefd bent geweest in een onmogelijke situatie Castle Witch... Ik snap TO wel.Onzin, maar ze is volwassen en ik neem aan dat ze zich professioneel kan gedragen en weet dat verliefdheid overgaat als je het niet groter maakt dan het is en je op andere dingen richt.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
Een heftige verliefdheid kan zeker zwaar beladen zijn. Al die bijwerkingen.

Vanalles komt er dan vrij.

Hoe komt het weer in balans?

Het aankijken tot het overwaait en vaak denken: wie ben ik zonder deze verliefdheid.

Even steeds weer in de realiteit proberen te komen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Je wil wel dat de onaangename aspecten van de verliefdheid weggaan maar niet de aangename; dat is het probleem.



Stel je voor dat hij dood is; klaar. Er volgt dan zeker rouw. Maar dat wil je niet want ergens in je achterhoofd ben je toch onder de indruk van je mooie gevoelens of denk je dat hij misschien toch ooit voor je gaat kiezen. Je bent immers niet voor niets verliefd op hem; de voorzienigheid moet daar een doel mee gehad hebben. En, zal je je ooit weer zo goed voelen als je hem uit je leven schrapt? Of wordt alles, koud, kaal en saai in je eentje?



Succes met je strijd, die je ooit, zeker gaat winnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
TO,



het is WEL okee om verliefd te worden.

Zelfs als die persoon gebonden is. Ik wil maar zeggen dat je je eigen gevoel niet moet gaan ontkennen anders wordt het straks nog veel erger.

Wat jij onderdrukt, zal zo zijn weerslag hebben op iets anders met gevolgen van dien.



Je kunt verliefd zijn niet rationaliseren. Je voelt het of je voelt het niet.

Ik heb het ook gehad. Anderen kunnen je van alles zeggen hoe je het moet doen. Maar als je nou eenmaal last hebt van die hormonen, maakt het niet uit wat een ander zegt.

Je kunt laten doorschemeren dat je die persoon aardig vind en zelfs meer dan leuk. Als hij reageert alsof hij door een bij wordt gestoken, dan temperen vanzelf die gevoelens want niemand loopt graag een blauwtje. Dat is optie 1



Bij optie 2 kan hij je ook laten merken dat hij meer in je ziet. In dat geval moet je echt je verstand en geduld gebruiken.

Want dan moet het initiatief om zijn huidige relatie te verbreken echt van hem afkomen.

Het is de bedoeling dat er zo min mogelijk mensen worden gekwetst. Als hij verliefd op een ander kan worden, is dat al een teken dat die relatie niet goed zit en ligt de verantwoording bij hem. Dan is het voor jou een kwestie van geduldig zijn. En het van hem grotendeels laten afhangen.,



Lastige situatie dit,. Maar beloof me dat je je niet schuldig gaat voelen om je gevoelens. Je bent mens.
Alle reacties Link kopieren
Castle_Witch Ik gedraag me inderdaad professioneel. En richt me zeker op het werk constant op andere dingen. Maar we zijn erg vaak alleen samen en hij zoekt buiten het werk om regelmatig vriendschappelijk contact met me, ik denk omdat hij geen idee heeft dat ik meer voel. Ik houd daarbij de boot af. Misschien is het zoals je zegt en gaat het met de tijd toch vanzelf over. Omdat ik er nu zo'n vijf maanden tegen aanloop (en het rood worden en stamelen op het werk belemmerend vind) vraag ik om actieve tips. Als je dat slachtofferig vindt, dan is dat maar zo hoor ;)



Bedankt voor de tips verder! Over het algemeen lees ik dus toch vooral het de tijd geven en niet groter maken dan het is. Ga ik dat doen/daarmee door ;)



CaptainJaneway: bedankt voor je begripvolle reactie. Maar toch denk ik dat het niet goed van mij zou zijn om hem iets te laten blijken. 1: Ik wil niet stoken in een relatie 2: ik wil de werksfeer niet broeierig maken 3: maar wil ook niet mijn werk in gevaar brengen. Wij werken samen aan een creatief product: ik lever vooral ideeën en voer die uit en hij bepaalt welke ideeën goed zijn, welke we uit gaan voeren en is een soort van eindverantwoordelijke. Ik wil de sfeer niet ongemakkelijk maken waardoor een ander mijn werk beter zou kunnen doen misschien.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou het ook dicht bij jezelf houden.

Het is jouw leven en hij heeft zijn leven.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Begin sowieso met aangeven dat je geen contact wil buiten het zakelijke om. Dus kap het vriendschappelijke contact af.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke, daar heb ik ook over nagedacht. Maar hoe breng je dat een beetje luchtig en netjes verpakt? En beïnvloedt dat de werksfeer niet op een negatieve manier?
Alle reacties Link kopieren
Hé dit is herkenbaar.



Kort gezegd. Gewoon helemaal kut.!



Heb ik ook gehad, ik heb helaas geen wondermiddel.

Mijn oplossing was afleiding na werk: veel leuke dingen doen met leuke mensen vriendinnen en vrienden.

Relativeren hoe leuk die wel niet is in je hoofd.



Na een paar maandjes ben je genezen, uhmm een soort van



Voor de rest het beste en ik gun alle single ladies een leuke vent
Alle reacties Link kopieren
Inschrijven op een datingsite. Tenminste als je alleen bent. De leuke vrijgezellen mannen daarop leiden je af van deze verliefdheid. Genoeg aanbod met een 5:1 man-vrouw verhouding.
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 23 oktober 2016 @ 13:15:

Inschrijven op een datingsite. Tenminste als je alleen bent. De leuke vrijgezellen mannen daarop leiden je af van deze verliefdheid. Genoeg aanbod met een 5:1 man-vrouw verhouding.
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Megawoman schreef op 23 oktober 2016 @ 12:46:

Annelleke, daar heb ik ook over nagedacht. Maar hoe breng je dat een beetje luchtig en netjes verpakt? En beïnvloedt dat de werksfeer niet op een negatieve manier?Volgens mij is het heel normaal om werk en privé gescheiden te houden en dat kun je ook gewoon tegen hem zeggen, dat je geen behoefte hebt aan contact met collega's buiten werk om omdat je dan bezig bent met je privéleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven