Klachten tijdens uit eten gaan.

16-10-2016 13:10 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd of zeg jij niets en ga je niet meer terug?



Gisteren bij een Japanner gaan eten, open keuken en hadden een laatste gerechtje besteld wat ze dan live maken.

Zagen we de kok ( met handschoenen dat wel) zijn vingers aflikken en verder gaan met ons gerechtje



Toen hij het kwam brengen geweigerd en de manager ( gok ik) stond erbij en vroeg wat er was.

Wij dat uitgelegd en werden de schouders opgehaald. Erna zagen we het hem vaker doen, bah!

Daar komen wij dus niet meer terug.

Helaas ook nog best aan de prijs en altijd druk.

Twijfel of ik nog een slechte review moet plaatsen.



Jullie al eens geklaagd of iets terug gestuurd en hoe waren de reacties?

Of andere vieze dingen gezien?

Ja we moeten toch weten waar we allemaal op moeten letten he, haha
Input is dan wel weer een toepasselijk woord. Maar ik denk graag met mijn klanten mee dus graag gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 21 oktober 2016 @ 12:22:

Dit is de terugkoppeling van de kok:



"Beste Alwiene. Excuses voor de keiharde lange vingers. De volgende keer kunt u ze in uw reet steken. Dan worden ze vanzelf zacht."
Alle reacties Link kopieren
quote:raindrop57 schreef op 21 oktober 2016 @ 11:34:

Meestal eet ik wel lekker overal, maar afgelopen zomer zaten we bij een zaak waar we een mandje stokbrood kregen voor het eten. Normaal krijg je dan iets van kruidenboter er bij, maar hier zat niets bij. Vooraf bestelde ik een salade, maar dat was een handjevol ijsbergsla met een paar olijven zonder iets van een dressing. Het hoofdgerecht was wel lekker. Ik heb het zo gelaten, maar zou er niet weer gaan eten.Over kruidenboter gesproken, ik word altijd enorm chagrijnig als ze daar margarine in gooien om een halve cent te besparen. Boter kost niks en het is echt ranzig met Blue Band ofzo.
Oh, Alwiene, je hebt mijn dag wel gemaakt hoor.











En gewoon, omdat het zó grappig is:
Alle reacties Link kopieren
Er is maar 1 restaurant welke ik ken dat zo verschrikkelijk slecht is, de eigenaresse geeft je een grote mond, eten is niet gaar, hond banjert door de keuken, het is vies en oud. En zo zonde want de locatie is prachtig!!

Ik heb nog nooit zoveel slechte recensies gezien. 9 van de 10 zijn slecht en de 10e is waarschijnlijk door eigenares zelf geschreven. Laatst ging een kennis van mij er eten en die had champignonsoep besteld. De soep was warm en de champignons er in nog bevroren..
Gekozen nagerecht waren twee bolletjes (lekker!) ijs geserveerd op 3 droge (dus harde) lange vingers en rijkelijk overgoten met karamelsaus. Dit werd uitgeserveerd met een dessertlepeltje.

Ik heb me suf gepiekerd hoe ik ijs en lange vinger gelijktijdig in één hap kon eten, maar kwam er niet uit. De lange vingers zijn immers onmogelijk te slopen met het lepeltje. Uiteindelijk een lange vinger eronder vandaan gevist en deze opgegeten, maar dit vond ik echt 0,0 toevoegen aan het dessert. Plus dat het gevolg was dat mijn hand onder de karamelsaus zat en het dus een vieze plakbende werd toen ik daarna mijn lepeltje weer oppakte. Ik vroeg me werkelijk oprecht af hoe men in hemelsnaam bedacht had dat ik dit zou moeten eten zonder geknoei.

-----------------------------------------------------------------------------

Als ijs geserveerd word op 3 lange vingers kunnen die niet droog dus hard zijn.De lange vingers worden vanzelf wat zachter door het koude ijs.

Die lange vingers zijn gewoon net als een waaier in het ijs voor wat extra decoratie en op de tweede plaats om op te eten.En net als een waaier in het ijs niet de bedoeling om tegelijk met ijs in 1 hap te eten.Je eet het ijs en de lange vingers apart.Je pakt de lange vinger er gewoon uit en eet deze zo op net als die waaier. Jij maakt er zo zelf een knoeiboel van,ik heb daar nooit last van.Ijs met het lepeltje eten en de lange vinger met de hand.
Ja maar het voegde haar inziens ook niets toe he , dus snapt überhaupt niet waar die kok de gekkigheid vandaan haalt !
Ik heb maar 1x slecht gegeten.Bij een BBQ restaurant waar het uren duurde omdat de tafel bbq zoooo klein was dat het maar een mini vuurtje had en de bijgerechten pasta ed koud ipv warm waren.Heb er weinig gegeten en wat ik gegeten had kreeg ik 2 dagen buikpijn van zodat ik constant op de wc zat.

Iedereen zat te klagen in het restaurant maar de baas/chef-kok was er vandoor en de bediening wist zich er geen raad mee.

Ik heb net op eet.nu gekeken het restaurant is afgelopen zomer gesloten!
1 van die reviews die het een 1 gaven



Afgelopen woensdag hier gegeten, overigens niet via vakantieveilingen.nl. Op de website stond vooraf reserveren gewenst, zo gezegd zo gedaan. Uitsluitend om half 8 nog plaats vrij voor vier, dus half acht gereserveerd. Bij aankomst was de hele tent leeg.

Wij kregen de keuze tussen 25,- incl. fris en 30,- incl. alcoholhoudende dranken. I.v.m. autorijden vonden wij de tweede keuze zinloos dus kozen voor de eerste. Wel wilden wij graag één biertje om mee te toosten. De serveerster vertelde ons dat dit niet de bedoeling was, bier zat alleen bij de 30,- in.

De tafel: een van ons had een plakkerige vleesvork en de ander een smerige eetvork. Lekker begin.

Voorafje bestond uit redelijk brood met aioli.

Dan het hoofdgerecht (overigens stond bij geen enkel gerecht aangegeven wat er in de bak lag). Keuze uit verschillende soorten vlees: stukjes bevroren kerrie plofkip, stukjes bevroren pittige plofkip, 5 stukjes kipnugget (werd niet bijgevuld), spare-rib stukjes, voorgegaarde gehaktballetjes, zalm (niet aan begonnen), koolvis in folie (niet aangedurfd) , stukjes biefstuk en in stukjes gesneden voorgegaarde diepvrieshamburgers.

Dan de groente c.q. salades. De saladebar en de vleeskoeling waren om mee te beginnen gemaakt voor 5 jarigen. Een volwassene moest bij wijze van op zijn hurken om een stukje vlees te bemachtigen. De afzuigkap boven de tafels net zo. Courgette was bruin, salades waren niet vers, overige groente zag er ook niet lekker uit.

Drinken: uiteindelijk toch een biertje mogen krijgen, helaas was dit een C-merk en smaakloos. De cola en de 7up smaakten niet zoals dit verwacht mag worden en een van ons kreeg haar drinken zelfs in een smerig glas. Overigens werd van ons verwacht, zodra wij nog wat drinken wilden hebben, wij het glas leeg dronken zodat deze hervuld kon worden.

Niet te vergeten: bij aanvang werd ons medegedeeld dat alles wat wij niet op zouden eten, in rekening gebracht zou worden..

Dit is eens en nooit weer. Wat een slechte tent, heb er geen andere woorden voor.
Nog een review de laatste kun je lezen dat het ook nog eens oplichterij is door weekendtoeslag te vragen!

We zagen we dat de drankjes overduidelijk uit een heel goedkope fles kwamen, maar hier werd wel €2,50 voor gerekend. De cola werd koolzuurvrij geserveerd. De serveersters drongen je de drank zo snel mogelijk achter elkaar op om zoveel mogelijk te verdienen. Het droge turkse brood, dat voor stokbrood met kruidenboter door moest gaan, was oud en smaakloos. Dit stond overduidelijk al een tijd, gesneden en wel, in zijn mandje te wachten. Wellicht een overblijfsel van de vorige gasten, die het ook niet konden waarderen.

De Mora-achtige vleessoorten leken rechtsstreeks uit de snackverpakking te zijn geschud. Er was weinig keus in het vlees, je kunt kiezen uit twee soorten kip, één soort vis of kant-en-klare snackproducten. Voor een partytent is dit genoeg, voor een barbecuerestaurant is dit echt onvoldoende.

De barbecue zelf, gesitueerd aan tafel, was niet goed heet. De spiesjes konden niet dicht bij het vuur komen. Hierdoor duurde het erg lang voor het vlees gaar was, als je het al überhaupt gaar kreeg binnen je tijdslimiet. Wij vinden dit een laffe manier van de restauranthouder om snel geld te kunnen verdienen.

Onder de tafel bevond zich de gasbarcecue, die onvoldoende geïsoleerd was en zodoende een enorme hitte afgaf. Wie hier wil zitten zonder skibroek, mag zich voorbereiden op een pijnlijke, onveilige zitting. Het is simpelweg te heet om je benen normaal onder tafel te kunnen houden. Dames met panty's en leggings, let op! U dient eigenhandig uw vuurbestendige deken mee te brengen. De toiletbril was kapot en de toiletruimte in zijn geheel was slecht verlicht en vies. Op de schimmelige kitranden lag stof en wat ooit mozaiëk was geweest, was vandaag een vettige plak van vocht, stof en opgedroogde luchtverfrisser.

Als klap op de vuurpijl dienden wij €10,- extra te betalen. Toen wij aan de serveerster vroegen wat dit inhield, snipte zij dat dit weekendtoeslag was. Hierbij beriep zij zich op de site van het restaurant. Schouderophalend liet ze ons achter met de rekening. Geen stijl, vinden wij het, om per persoon €2,50 te vragen voor geen enkele extra dienst of product.

Vier keer het bedrag van €25,50 plus het afzonderlijke bedrag van alle drankjes, tesamen met de verplichte fooi, nader te noemen de weekendtoeslag, komt uit op een bedrag boven de €100,-. Voor dit geld hebben wij niet eens een voor- of nagerecht mogen eten. Dit bedrag was onze avond in het restaurant zeer zeker niet waard. Wij voelden ons absoluut niet in de watten gelegd door de eigenaar van BBQ Apeldoorn aan Brinklaan 22. We voelen ons bekocht en belazerd. Wat ons betreft krijgt deze eetgelegenheid een koude douche; wij raden iedereen af om hier te gaan eten.
We waren ook eens bij een wok waarvan iemand van de bediening het niet vond kunnen dat je niet alles opat van je bord.Het voordeel van een wokrestaurant is dat je ook etenswaar kunt proeven die je nog nooit hebt gegeten. Nou ik had dus iets wat ik absoluut na 1 hap erg vies vond en dan eet ik het niet op.

Die man van de bediening vond dat niet kunnen.Waar bemoeid die man zich mee????Heb ik nog nooit meegemaakt in andere wokrestaurants.Daar ga ik dus ook nooit meer heen.
Ik ben die reviews aan het lezen oh oh oh hoe vinden jullie deze,een kind van 2 dreigen met de politie



Wat een vreselijke tent! Eerst wordt ons drinken aangeboden, vervolgens wordt halverwege pas verteld dat het "allin drank arrangement van €10,- pp" EXCL koffie en thee was (ze waren zo achterbaks om daarover niks tijdens onze bestelling te vermelden)! Cola werd geserveerd zonder prik!! M'n nichtje van 2 wilde even uit haar stoel, waarop er vervolgens een serveerster naar haar toe liep en zei: "Ga jij maar gauw in je stoel zitten, want anders komt de politie je halen"! Is ze gek geworden zeg!?? Een kind van 2? Qua eten vond ik dat we te weinig keus hadden en daarbij was de bbq niet heet genoeg.
Ik kan in ieder geval niet klagen dat ik geen reacties heb gehad op mijn bericht haha. Verhelderend zo'n Viva forum.

Vind het wel jammer dat sommige dingen die ik verteld heb en juist positief bedoelt waren anders geïnterpreteerd worden.

Zo gaf ik aan dat ONDANKS dat we al een paar maanden niet geweest waren en er dus zeker geen 3x per week zitten de eigenaar nog precies weet wat ik graag wilde eten. Dat vind ik juist ontzettend bijzonder!!

Dat heb ik daar al eerder mogen ervaren trouwens. Ik heb graag dubbele saus bij mijn vlees. Dit bestel ik dan meteen bij het bestellen van mijn hoofdgerecht. Ik was dat echter een keer vergeten, ja dom van me. Aangezien er niemand in de buurt was dacht ik van ach dan vraag ik het wel even als ze het hoofdgerecht brengen. Tot mijn stomme verbazing kwam mijn hoofdgerecht MET dubbele saus. Dat is wat mij betreft het overtreffen van de verwachtingen van de gast.



Ik vind het achteraf jammer dat ik dit geplaatst heb. Niet omdat de reacties me niet aanstaan, want zo werkt een forum gewoon. Maar omdat ik nu nooit meer de naam van het restaurant zal kunnen noemen hier op het forum zonder dat dat gekoppeld zal worden aan deze anekdote. Heb al wel gezien dat de loep hier fanatiek gebruikt wordt dus ja. Ook weer een wijze les voor volgende keer.



Voor mij volgende keer in ieder geval geen toetje met lange vingers meer, mis daar duidelijk de vaardigheden voor. En gezien de reacties in dit topic zal ik voor de zekerheid een eventuele panna cotta ook maar overslaan ;)
Sportieve reactie. Leuk van je
Had geen reactie verwacht, maar, idd, tof van je!
Top Alwiene !
quote:alwiene schreef op 21 oktober 2016 @ 14:45:





Voor mij volgende keer in ieder geval geen toetje met lange vingers meer, mis daar duidelijk de vaardigheden voor. En gezien de reacties in dit topic zal ik voor de zekerheid een eventuele panna cotta ook maar overslaan ;)



Hahahaha!

Cool van je
Alle reacties Link kopieren
quote:alwiene schreef op 21 oktober 2016 @ 14:45:

Ik kan in ieder geval niet klagen dat ik geen reacties heb gehad op mijn bericht haha.
Alwiene, sportieve reactie. En samen lachen we er buikschuddend met zijn allen om. Zo kan het ook.
Alle reacties Link kopieren
Leuke reactie Alwiene en erg gelachen van alle commentaren :D

Mooi begin van de maandag dat door te lezen hahaha
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk: prachtige zaak en ook zo handig die magnetron voor het flesje van de jongste dachten wij. Totdat we ons lauwe eten gereserveerd kregen en we meteen een melding van maakten kregen we een heel keurig antwoord: meneer en mevrouw daar staat de magnetron :-))) maar omdat ze het zo netjes zeiden en totaal het probleem niet snapten moesten wij er enorm om lachen.



Wat ik vaker heb gehad is dat het vlees gewoon rauw is en dat het dan terug in de pan gaat en hopla weer terug op je bord tussen de rest van het eten wat koud is geworden, zo n kwalijke zaak. Een keer ook echt stennis om geschopt!



Ook een keer gehad: zwaardvis besteld: waren ze vergeten de ingewanden eruit te halen maar eigenlijk moesten we hier ook erg om lachen. We waren met een grote groep en het was gewoon komisch en het werd netjes opgelost.



Ook een keer hele gore kipsate gehad. Met al die vieze witte dingen er nog aan. Daar ook meteen iets van gezegd maar het werd gewoon ontkend.



Het gaat er vooral om hoe ermee om wordt gegaan. Ik heb jaren in de horeca gewerkt en daar geleerd als het de klant zijn beleving is dan is het zijn beleving en dan los je het op. En de meesten gasten gedragen zich respectvol en dan doe je je uiterste best om het op te lossen. Maar je hebt ook gasten waarvan ik weleens dacht...wat nu weer? Als je het zo slecht vindt waarom kom je hier iedere week terug? Toch los je dat ook op....
Ik heb vroeger in een zeer goed restaurant van een hotel gewerkt. Veel gasten bleven naast het eten ook een paar nachten slapen.



Niets maar dan ook niets was bij een stel goed aan het eten en ze probeerden te saboteren door bv well done te bestellen en bij uitserveren dan klagen dat ze medium wouden. Er mocht in het restaurant niet gerookt worden maar er was een mooie rook ruimte. Ik netjes gevraagd of ze wilden aangeven als ze wilden roken dan zou ik er rekening mee houden met serveren. Kom ik de soep brengen staan ze op voor mijn neus en lopen ze naar de rook ruimte. En als klap op de vuurpijl had zij een gerecht onaangetast op het bord laten liggen. Uiteraard vroeg ik of het misschien niet gesmaakt had en of ze ipv iets anders wilde. Werden ze heel boos omdat ik zo agressief was???



Bleek dat ze gratis wilden eten en logeren, stelletje klaplopers. S nachts hebben ze nog dusdanig ruzie gemaakt met elkaar dat de politie er bij was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de familie meerdere mensen met Coeliakie. (Gluten intolerantie) Meestal wordt er wel goed rekening mee gehouden, maar ik kan me voorstellen, dat de horeca zo langzamerhand een doktersverklaring wil. Voor de keuken zijn al die gluten vrije producten ook echt veel duurder en als je erg zorgvuldig bent als kok, maar daarna de gluten vrije gast, bewust, aan de (gewone) stokbrood ziet gaan.... Grrr!!!!



Maar goed, bij mijn familieleden moet er dus écht gluten vrij worden gekookt en geven we nadien altijd een reactie of het goed is gegaan of niet.



Als ik iets niet lekker vindt, doordat het te gaar is of te koud, zeg ik er meestal wat van.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag uit eten gegaan bij de wereld restaurant in cappelle. We hadden netjes gereserveerd voor half 8.

Moesten we in een hele lange rij staan tot buiten aan toe omdat je vooraf moet betalen ( wat ik niet erg vind).

Binnenkomst netjes uitleg gekregen over waar alles staat, oke aan tafel was niet schoon maar werd alsnog netjes schoongemaakt en excuses aangeboden gekregen vanwege de vieze tafel.



Op een gegeven moment gingen wij eten opscheppen maar van alles leeg, maar werd ook niet meer bijgevuld. De shushi werd deels bijgevuld waardoor het natuurlijk in 1 keer op was omdat iedereen daarop zat te wachten. Wat vinden jullie klacht indienen of gewoon laten en niet meer gaan.
quote:appa30 schreef op 24 oktober 2016 @ 19:47:

Afgelopen zaterdag uit eten gegaan bij de wereld restaurant in cappelle. We hadden netjes gereserveerd voor half 8.

Moesten we in een hele lange rij staan tot buiten aan toe omdat je vooraf moet betalen ( wat ik niet erg vind).

Binnenkomst netjes uitleg gekregen over waar alles staat, oke aan tafel was niet schoon maar werd alsnog netjes schoongemaakt en excuses aangeboden gekregen vanwege de vieze tafel.



Op een gegeven moment gingen wij eten opscheppen maar van alles leeg, maar werd ook niet meer bijgevuld. De shushi werd deels bijgevuld waardoor het natuurlijk in 1 keer op was omdat iedereen daarop zat te wachten. Wat vinden jullie klacht indienen of gewoon laten en niet meer gaan.



Heb je daar te plekken aangegeven dat je ontevreden was? Zo ja, en het is niet bevredigend opgelost, een mail sturen.

Zo nee, laat het gaan. Je had ze op dat moment de kans moeten geven om het te verbeteren. Dat heb je niet gedaan, dan niet achteraf gaan klagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven