Uitgerekend maart 2017 (2)

26-09-2016 14:17 183 berichten
Om de tabel overzichtelijk te houden, voegen we momenteel geen meiden meer toe.

Meeschrijven kan natuurlijk wel.



NaamLeeftijd(en)UDVolgende afspraak gyn/vkJongen/meisjeBijzonderheden Sue 27/27 14 maart 26/10 derde kindje vnjkc 21 23 maart eerste kindje Mollie 26/30 midden maart 1/08 eerste kindje viajera26 31/33 12 maart 10/11 Geplande ks: 25/02 Jongetje eerste kindje phlox39 24/28 21 maart 31/10 20 weken echo Meisje tweede kindje kokosnoot84 31/34 12 maart 25/10 verrassing eerste kindje Giggi1989 27/26 2 maart vk: 19/07 echo:30/07 tweede kindje MooieJurk 25/28 18 maart 31/10 20wknecho Jongetje eerste kindje MissMarie 24/25 19 maart 31/10 20wknecho Jongetje eerste kindje HappyMommy27 27/27 23 maart 29/08 tweede kindje Natas-V 30/29 25 maart 06/10 geslachtsbepaling Jongetje eerste kindje Honingbijtje 31/31 21 maart 22/08 tweede kindje Fruitbuikje 31/33 21 maart vk: 9/08 echo: 17/08 eerste kindje KimJ25 26/25 22 maart 20weken echo: 2/11

Vk: 1dec Meisje eerste kindje KimberleySTH 27/37 22 maart 02-11 20 weken echo Jongetje eerste kindje sjoko 35 18 maart echo: 25/08 intake vk: 30/08 jongetje tweede kindje



Wil je jouw gegevens in de tabel aanpassen?

Gebruikersnaam: UDmaart17

Wachtwoord: maart17
Alle reacties Link kopieren
Weer een hoop info..



@KimberleySTH > Heb idd ook gehoord als de placenta aan de voorkant zit dat het langer kan duren voor je de kleine voelt. Mijne ligt achter, voel hem serieus iedere dag, sta er ook van te kijken, maar het is echt overduidelijk.



Vind dat ook best lang na de 12 weken pas met de 20 weken weer een echo, dus daarom toen pretecho laten maken en geslacht laten bepalen, denk kan ik mooi een keer kijken. Heb me overigens ook bij de Fontys aangemeld, krijg daar 4 extra echo's, in nov 2 en in dec 2. Heb nu op 1 nov. 20 weken echo, dan 8 nov naar VK, maar zal alleen naar hartje luisteren zijn en dan 15 en 22 nov lekker 2 echos bij de Fontys. Misschien voor dames hier? Heb ivm bloedverlies in het begin ook super veel echo's gehad.. dus heb vanaf 6.1 week echo de groei heel duidelijk mogen meemaken.



Zijn hier dames die een nekplooimeting hebben laten doen? en waarom wel of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ook wij hebben de 20 weken echo inmiddels gehad. Maandag was de reguliere zeg maar, en woensdag had ik een echo vanuit een onderzoek van de Universiteit Utrecht. We doen mee aan een wetenschappelijke studie naar de ontwikkeling van hersenen en het ontstaan van gedragsproblemen. Tijdens de zwangerschap 2 echo's en twee keer op bezoek als het kindje geboren is. De hele studie loopt door tot het kind 15 jaar is, maar je kan steeds per keer aangeven of je wel of niet mee wil doen.



Op de echo van maandag een gezond kindje, met alleen een iets verwijdt nierbekken (was 5,2 en moet eigenlijk onder de 5 zijn). Daar gaan ze rond de 30 weken zwangerschap nog eens naar kijken.

Bij de echo van woensdag was dat nierbekken al weer normaal, er werd nu 3 gemeten, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Wel was er soms een vreemde versnelling in de hartslag van ons kindje. Ik ga aan mijn vk vragen of ze wat langer naar het hartje kan luisteren bij de afspraken.



Volgens mij voel ik de baby ook, af en toe een soort plopje onderin mijn buik. Ook bij mij de placenta aan de voorkant, ik voel alleen helemaal onderin mijn buik af en toe wat, precies het stukje waar de placenta niet voor zit.

Aan mijn man heb ik het maar uitgelegd als de bubbels in een bubbelbad die je tegen je lijf aan voelt komen, daar lijkt het nu nog het meeste op.



Ik ga zo proberen om de nieuwe info in de tabel te zetten.



@Jo_Anna, wij hebben geen nekplooimeting laten doen, er zijn in onze familie geen risico's en gezien onze leeftijd zal het ook nog wel meevallen dachten we.
Alle reacties Link kopieren
Kan helaas de tabel niet aanpassen, krijg steeds een foutmelding bij het inloggen.

Wil iemand voor mij de gegevens aanpassen?



Volgende afspraak bij de vk: 25-10

Geslacht kindje: verrassing
Alle reacties Link kopieren
Sjoko, bij me dochter werkte me man vanuit huis en werkte ik nog voor een baas, sinds 1,5 jaar werk ik dan vanuit huis en me man buiten de deur, hij werkt ook nog wel eens thuis maar dat komt niet heel vaak voor.



Viajera, ja dat zal hier ook wel het geval worden, volgende week hebben we al een overleg staan. Wil het namelijk vast hebben staan. Voordeel inderdaad dat je de baby ook even naar het kantoor kan nemen, hier zit het kantoor naast ons huis dus zou ook een babyfoon kunnen aanzetten, alleen zit dan ook nog met een kind van 3 die ik niet echt alleen kan laten... verhalen over tekenen op de muren komt bekend voor namelijk.



Jo-anna, fontys zit hier niet in de buurt tenminste kan er niets over vinden.

Wij hebben wel een nekplooimeting gedaan. Mogelijkheid was/is er en heeft geen risico.

bij me dochter ook veel echo's gehad vindt het nu wel jammer dat ik er minder heb, maar aan de andere kant passen toch niet allemaal in een fotoboek.



Kokosnoot, goede beschrijving zo voelt het inderdaad, kribbel in je buik.



Echo hebben jullie een pretecho geboekt voor tussen de 28&32 weken en zoja met hoeveel weken?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen nekplooi meting laten doen omdat wij nog jong zijn en beide geen afwijkingen hebben in de familie.



Is dat bij fontys altijd zo dat je 4 extra echo's krijgt ? Waarom is dat eigenlijk?

Zal eens kijken of dat hier in de buurt zit.



Wij gaan met 27 weken een 3d pretecho laten maken. Volgens de vk krijg je dan de mooiste foto's.
Carpe diem
@sjoko: ja dat is ook zo, je weet nooit hoe het loopt, maar je gaat al snel van het ideale uit (ik wel iig:))

En had denk ik aan t begin ergens verteld dat ik zo'n 4 jaar geleden de diagnose van 2 rughernia's kreeg. Nu geen last van maar ze willen geen risico lopen.

En nekplooi: heb dus vlgd maand die uitgebreide echo om de organen te checken, weet niet wat ze verder eigenlijk checken. Moet nog bellen voor de afspraak
Alle reacties Link kopieren
Wat een schrik vanacht , ik werd wakker met ontzettende krampen en steken in m'n buik kon niet meer recht op zitten door de pijn . Op de wc continue het gevoel dat ik ging flauw vallen en enorm zweten. M'n vriend heeft meteen de vk gebeld en die is langs gekomen hartje van de baby klonk goed , m'n bloeddruk was goed. Het bleek uiteindelijk om een buikgriep te gaan. wat kun je je daar ellendig van voelen zeg.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Wow kim! Heftig! Snap heel goed dat je daar even flink van bent geschrokken. Wel ontzettend fijn dat de verloskundige gelijk langs is gekomen en dat je nu weer een beetje gerustgesteld bent. Buikgriep is wel zwaar kl*te. Beterschap!
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Oh, schrikken zeg Kim! Wel fijn dat je nu iig weet dat je op je verloskundige kan rekenen . Kan me voorstellen dat jullie daar inderdaad eerder aan dachten dan aan buikgriep, maar daar kan je idd ook goed beroerd van zijn. Beterschap!



@Viajera, vandaar de keizersnede, wist het niet (meer) en weet wel dat in sommige landen een keizersnede bijna standaard is, vandaar mijn vraag.



@Jo-anna, wij hebben wel de combinatietest laten doen. Vooral omdat we een geinformeerde keuze wilden kunnen maken (weten niet zeker wat we gedaan zouden hebben bij een slechte uitkomst), deels ook vanwege leeftijd en omdat het ons tweede kind is en dus ook grote gevolgen zou hebben voor de oudste.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Kim.
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel !

Gelukkig gaat het al een stuk beter.

Vanmiddag de hele tijd geslapen en nu alleen nog wat rommelige darmen.



Ik had ook nog nooit van die heftige buikkrampen gehad bij buikgriep.

Alleen bij de miskraam dus daar denk je dan het eerste aan. Heel erg fijn dat de verloskundige er zo snel was en ze ons gerust kon stellen.



Hoe gaat het met jullie dames ?
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Weetje wat schrikken kimj25!

Fijn dat de vk zo snel reageerde en je je nu beter voelt.



Hier gaat het goed, ene dag beter dan andere qua energie en pijntjes.

19 weken alweer, bijna op de helft



Ik lees her en der iets over een gesloten fbpagina.

Hierop kunnen we ook alles delen, ik merk aan mezelf dat ik niet veel op het forum doe, maar wel veel op facebook.

Enige nadeel (voor sommige misschien) je schrijft niet meer anoniem.

Zijn er hier voorstanders voor zo'n groep?

Misschien is het hier al eens besproken, maar dan heb ik dat gemist
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is flink schrikken zeg Kim. Hoe voel je je nu?



@Jo-anna, wij hebben ook een nekplooi laten doen.



@echo, 3D lijkt me super leuk! Via onze kraamzorg krijgen we een gratis 3D echo, moeten wel een halfuurtje voor rijden. Moet nog wel een afspraak maken.



Gesloten groep is een goed idee. Volgens mij was er op een gegeven moment ook iets geopperd over een whatsapp groepje.
Alle reacties Link kopieren
Heb al even gekeken hoe het werkt,

Het is een gesloten geheime groep welke alleen gevonden kan worden door leden.

Mochten we het willen, wil ik hem wel aanmaken en jullie toevoegen.
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
Alle reacties Link kopieren
Facebook vind ik prima! Is inderdaad misschien wat makkelijker



Hier gaat alles goed. Ben alleen wel super moe in de avond en ik merk dat ik een stuk directer word door de hormonen. Hebben jullie dat ook?
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Kim dat is schrikken! hopelijk ben je weer snel helemaal de oude.



groepje buiten het forum lijkt me ook een handig en leuk idee, krijg je er toch ook een gezicht bij.

zelf heb ik liever whatssapp, heb namelijk geen facebook meer. (maar mochten de voorstanders meer richting Fb gaan dan maak ik wel iets aan)
Alle reacties Link kopieren
Een besloten en geheime facebook groep lijkt mij ook leuk.

Heb je inderdaad gezichten bij de mensen met wie je praat.

En het forum werkt helaas niet zo goed op mijn telefoon, dus ben er vrij weinig op, alleen als ik achter de computer ga zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer helemaal de oude deze week lekker veel vrij dus kan nog even lekker rustig aan doen.



Ik ben ook wel voor een besloten Facebook groep.



Bijna de 20 weken echo's dames.. best spannend.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag mijn grote schrikmomentje.. Ben gevallen van de trap of nouja meer uitgegleden. Heel mijn billen en rug blauw en daarna behoorlijk wat pijnen. Verloskundige is gelijk langs gekomen om mijn bloeddruk te meten, mijn buik te voelen en naar het hartje te luisteren. Gelukkig is alles goed

Vond ik echt super dat ze er zo op reageren! Gaf me gelijk een gerustgesteld gevoel.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Oeeww wat schrikken! Doe je rustig aan

Fijn dat de verloskundige zo snel kwam!
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Kimberley Jeetje, dat zullen dan wel lekkere plekken worden

Dan zal ik wel een fb aanmaken, bestaat er al een gesloten groep of wie gaat deze aanmaken?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zometeen achter de laptop dus ik zal dan meteen een groep aanmaken !



Jullie mogen je naam via pb naar me sturen
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ja het was wel even schrikken maar gelukkig valt het allemaal mee!



Fijn dat jij de groep aanmaakt Kim! Ik stuur je een privé berichtje.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie email adres sturen in PB, die gelinkt is aan je Facebook.

Zo kan ik jullie het makkelijkste toevoegen.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Je hebt privebericht kim!
Leef om te dromen, maak je dromen waar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven