Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 23 oktober 2016 @ 12:15:

Nog wat '' kinderen'' uit Calais op weg naar UK



http://www.ad.nl/buitenla ... ngle-van-calais~abc0276f/

Ben ook altijd zo benieuwd naar die familie waar ze kennelijk naar op weg zijn.

Hoe direct is de familie van dat "kind" familie: een verre oom? Komen zij uit hetzelfde dorp, hebben zij dezelfde achternaam?
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 23 oktober 2016 @ 12:53:

Ach, Diederik Samsom wil wat. Dat hij en Jesse Klaver nog niet in een dwangbuis zijn gestopt verbaast mij nog steeds iedere dag, gezien hun uitspraken. Dan ben je toch wel flink de weg kwijt hoor.



Pappen en nathouden inderdaad. Vraag is, hoe lang blijft dat nog betaalbaar?



Ja, dat is natuurlijk de grote vraag,



Helaas kan ik die vraag ook niet beantwoorden,

dan had Ik nl met het koffertje gelopen de 3e dindsdag van September



flauw geintje even tussendoor

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 23 oktober 2016 @ 13:58:

[...]





Ja, dat is natuurlijk de grote vraag,



Helaas kan ik die vraag ook niet beantwoorden,

dan had Ik nl met het koffertje gelopen de 3e dindsdag van September



flauw geintje even tussendoor

Die koffer had jou waarschijnlijk beeldig gestaan.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 23 oktober 2016 @ 14:00:

[...]





Die koffer had jou waarschijnlijk beeldig gestaan. Hahaha, alleen had er Niks meer ingezeten, alles uit laten lekken
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Laten we maar een beetje grapjes maken, Opsi.

Ik word ook super somber van alle berichten en ook wel van het toekomstbeeld , ik zeg het eerlijk....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Die Samson, pilletje te veel ingenomen!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebruna schreef op 23 oktober 2016 @ 13:38:

[...]



Ben ook altijd zo benieuwd naar die familie waar ze kennelijk naar op weg zijn.

Hoe direct is de familie van dat "kind" familie: een verre oom? Komen zij uit hetzelfde dorp, hebben zij dezelfde achternaam?Ja dat is ook allemaal Tempo Doeloe daar hoor of zie je nooit iets van. Ik denk persoonlijk dat je met een verre achterneef van opa's kant al een heel eind komt.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Een collega waar ik af en toe diensten mee draai, werkt freelance als beveiliger en heeft ook op Heumensoord gestaan. Hij zei dat het veel ellende is in azc's: massale vechtpartijen waar kinderen tussendoor lopen, veel agressie, verkrachtingen en diefstal. Mensen fokken elkaar binnen allemaal op. Syriers vallen in het algemeen wel mee. Hun niveau van beschaving komt wel overeen met het onze. Maar van Afrikaanse migranten daarentegen......

hij omschreef het als volgt: "de vrijheid die wij hier hebben, daar kunnen ze gewoon niet mee omgaan"
Alle reacties Link kopieren
Vandaag, grote ontruiming van het kamp in Calais. 1250 man politie is ingezet!......zal het dan nu eindelijk?



In 2015 zijn 33 mensen omgekomen de meeste door ongelukken met vrachtwagens....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me geen illusies mienietjefietje. Dan kan het alleen maar meevallen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd waar deze ruim 8000 mensen naartoe gaan, ik kan me niet voorstellen dat ze afdruipen, dat ze weer richting huis zullen vertrekken. Heb net wel een foto gezien van de rij voor minderjarigen, die puilt uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 24 oktober 2016 @ 11:00:

Ik ben benieuwd waar deze ruim 8000 mensen naartoe gaan, ik kan me niet voorstellen dat ze afdruipen, dat ze weer richting huis zullen vertrekken. Heb net wel een foto gezien van de rij voor minderjarigen, die puilt uit.



Giselle ze worden verdeelt over centra in het hele land.



Parijs en Corsica zijn uitgesloten



En inderdaad veel vraag naar de minderjarigen """" opvang, als je er goed over nadenkt betekent dat dus

dat die mannen allemaal totaal geen documenten meer hebben.



Wat er nu in die rij staat is volwassen.

Wat een werk !! *&^%$
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 24 oktober 2016 @ 09:56:

Ik maak me geen illusies mienietjefietje. Dan kan het alleen maar meevallen.Goeie insteek
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 oktober 2016 @ 11:22:

[...]





Giselle ze worden verdeelt over centra in het hele land.



Parijs en Corsica zijn uitgesloten



Jij vind het zielig dat ze niet naar Parijs mogen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Parijs kan de borst natmaken:



Sommigen kozen al voor de vlucht voorwaarts. Volgens hulporganisatie l'Auberge des Migrants vertrokken de afgelopen dagen een paar honderd bewoners. Ze willen in kleine groepjes naar Parijs, met enkel een volgepropte rugzak. Ze denken dat ze daar ofwel asiel krijgen, ofwel een job vinden. In tegenstelling tot eerdere berichten - en tot de sterke verhalen in het kamp - wandelen de mannen gewoon voorbij de politie: niemand wordt buiten het kamp opgepakt.



http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtel ... show.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 24 oktober 2016 @ 15:02:

[...]





Jij vind het zielig dat ze niet naar Parijs mogen?Eg nie !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Rondom Gare du Nord is het al maanden bal. De burgemeester van Parijs is daar nu twee kampen (ghetto's...en dat in het linkse Parijs) aan het bouwen. 1 voor mannen en 1 voor vrouwen. Keurig netjes met een hek er omheen.

Overdag mogen de migranten vrij proberen om op een trein richting de UK te springen.

http://www.dailymail.co.u ... ompting-fears-trains.html

https://www.thesun.co.uk/ ... f-mass-exodus-to-britain/
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 oktober 2016 @ 16:27:

[...]





Eg nie !!ik dachal!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 24 oktober 2016 @ 18:41:

Rondom Gare du Nord is het al maanden bal. De burgemeester van Parijs is daar nu twee kampen (ghetto's...en dat in het linkse Parijs) aan het bouwen. 1 voor mannen en 1 voor vrouwen. Keurig netjes met een hek er omheen.

Overdag mogen de migranten vrij proberen om op een trein richting de UK te springen.

http://www.dailymail.co.u ... ompting-fears-trains.html

https://www.thesun.co.uk/ ... f-mass-exodus-to-britain/[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2016 21:01
Reden: ongepast/provocerend
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 24 oktober 2016 @ 18:41:

Rondom Gare du Nord is het al maanden bal. De burgemeester van Parijs is daar nu twee kampen (ghetto's...en dat in het linkse Parijs) aan het bouwen. 1 voor mannen en 1 voor vrouwen. Keurig netjes met een hek er omheen.

Overdag mogen de migranten vrij proberen om op een trein richting de UK te springen.

http://www.dailymail.co.u ... ompting-fears-trains.html

https://www.thesun.co.uk/ ... f-mass-exodus-to-britain/Grens sluiten misschien een idee?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
In Trouw een verhaal over iemand uit Calais die terug wil:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... nkrijk-en-wil-terug.dhtml



.....Zamenkhel (man, 28 jaar) vertrok in februari en kwam via onder andere Kazachstan, Rusland en Oekraïne in Frankrijk. "Een reis van 7000 dollar, nu heb ik geen cent meer. Mijn vrouw en mijn moeder heb ik al 25 dagen niet meer kunnen bellen. Mijn dochtertje is nu anderhalf. Mijn vrouw en mijn moeder hebben geen inkomsten en ze begrijpen niet dat ik niet voor ze kan zorgen terwijl ik in Europa ben."



Nóg een maand of vier wachten - het kan in Frankrijk tot zes maanden duren om toegelaten te worden tot een echt azc - hij ziet het niet zitten. "Als ik nu zou weten dat alles nog twee jaar duurt tot de uiteindelijke beslissing, dan zou ik blijven. Maar er is geen enkele garantie dat je mag blijven. Wat moet je dan?"



Twijfels

Zijn besluit roept twijfels op over zijn vluchtverhaal, dat begrijpt Zamenkhel ook. Hij zegt dat twee van zijn zussen door de Taliban zijn vermoord, en dat zijn huis is gevorderd. En wie weet, komt hij niet uit Afghanistan maar uit Pakistan? Hij reageert fel op de suggestie. "Ik heb Afghaanse papieren. En waarom denk je dat ik al deze moeite doe als ik geen echte vluchteling ben? Ik zit in een tent op straat, het is koud, ik heb honger, ik heb niets meer."



Zijn moeder, vrouw en dochter in Nangarhar - een provincie tussen de Pakistaanse grens en de hoofdstad Kabul - wil hij elders in Afghanistan onderbrengen. Zelf zal hij waarschijnlijk proberen om in Pakistan werk te zoeken. "Dat is veiliger." Een ticket naar huis, dat is alles wat hij nu nog wil. "Weet jij of ze mij dat misschien in Nederland kunnen geven?"....



Ofwel: voor moeder, vrouw en dochter was het blijkbaar veilig genoeg om daar te blijven?

En, "als hij zekerheid had dat hij mocht blijven, dan zou hij nog twee jaar blijven wachten....."?

Met welk idee is zo'n man naar Europa gekomen, vraag je je dan af.

En waarom staat de wereld toe dat overheden binnen de EU al die mensen naar Europa lokken met de belofte dat zij de Europese burgers zullen laten opdraaien voor gratis geld voor deze "vluchtelingen" en hun hele familie + onderdak, onderwijs, zorg, etc.
quote:mienietjefietje schreef op 24 oktober 2016 @ 19:46:

[...]Dan gaan die mensen dood. Ik neem aan dat je hier nu niet oproept mensen dood te rijden?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2016 21:03
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 24 oktober 2016 @ 20:25:

[...]





Dan gaan die mensen dood. Ik neem aan dat je hier nu niet oproept mensen dood te rijden?Wat denk je zelf Barbara?! M.i. ben je hier zelf nu een beetje aan het provoceren.
quote:Gisselle schreef op 24 oktober 2016 @ 22:19:

[...]



Wat denk je zelf Barbara?! M.i. ben je hier zelf nu een beetje aan het provoceren.Waarom? Zij postte iets dat door de mods is weggehaald, ik had daar een vraag over en nu is het mijn schuld? Dat is enigszins bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebruna schreef op 24 oktober 2016 @ 20:16:

In Trouw een verhaal over iemand uit Calais die terug wil:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... nkrijk-en-wil-terug.dhtml



.....Zamenkhel (man, 28 jaar) vertrok in februari en kwam via onder andere Kazachstan, Rusland en Oekraïne in Frankrijk. "Een reis van 7000 dollar, nu heb ik geen cent meer. Mijn vrouw en mijn moeder heb ik al 25 dagen niet meer kunnen bellen. Mijn dochtertje is nu anderhalf. Mijn vrouw en mijn moeder hebben geen inkomsten en ze begrijpen niet dat ik niet voor ze kan zorgen terwijl ik in Europa ben."



Nóg een maand of vier wachten - het kan in Frankrijk tot zes maanden duren om toegelaten te worden tot een echt azc - hij ziet het niet zitten. "Als ik nu zou weten dat alles nog twee jaar duurt tot de uiteindelijke beslissing, dan zou ik blijven. Maar er is geen enkele garantie dat je mag blijven. Wat moet je dan?"



Twijfels

Zijn besluit roept twijfels op over zijn vluchtverhaal, dat begrijpt Zamenkhel ook. Hij zegt dat twee van zijn zussen door de Taliban zijn vermoord, en dat zijn huis is gevorderd. En wie weet, komt hij niet uit Afghanistan maar uit Pakistan? Hij reageert fel op de suggestie. "Ik heb Afghaanse papieren. En waarom denk je dat ik al deze moeite doe als ik geen echte vluchteling ben? Ik zit in een tent op straat, het is koud, ik heb honger, ik heb niets meer."



Zijn moeder, vrouw en dochter in Nangarhar - een provincie tussen de Pakistaanse grens en de hoofdstad Kabul - wil hij elders in Afghanistan onderbrengen. Zelf zal hij waarschijnlijk proberen om in Pakistan werk te zoeken. "Dat is veiliger." Een ticket naar huis, dat is alles wat hij nu nog wil. "Weet jij of ze mij dat misschien in Nederland kunnen geven?"....



Ofwel: voor moeder, vrouw en dochter was het blijkbaar veilig genoeg om daar te blijven?

En, "als hij zekerheid had dat hij mocht blijven, dan zou hij nog twee jaar blijven wachten....."?

Met welk idee is zo'n man naar Europa gekomen, vraag je je dan af.

En waarom staat de wereld toe dat overheden binnen de EU al die mensen naar Europa lokken met de belofte dat zij de Europese burgers zullen laten opdraaien voor gratis geld voor deze "vluchtelingen" en hun hele familie + onderdak, onderwijs, zorg, etc.



Ken je dat wel als je een reisbureau binnen loopt? Allemaal folders met de mooiste vakantiebestemmingen waar je naartoe kunt. In iedere folder staat al het moois (beetje aangedikt) waar je in een bepaald land of regio van kunt genieten.



Nu zo staan mensensmokkelaars ook met "folders" in regio's waar veel mensen naarstig op zoek zijn naar een beter leven. Maar dan wel met folders van landen alwaar mensen een beter leven kunnen krijgen, waaronder onder andere Nederland. Er wordt deze mensen verteld dat als ze het redden hier te komen, ze alles kunnen krijgen wat ze graag willen. Een goede baan, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg. En daarbij de mogelijkheid om je gezin na te laten komen, zodat ook zij hiervan kunnen genieten.



Tja, en als je dan leeft in alles behalve ideale omstandigheden dan kan ik me voorstellen dat je je kans grijpt. Dat je de sprong waagt, hopende op een beter leven voor jezelf en je gezin. Niets raars aan. Allemaal heel menselijk lijkt me zo.



Zo lang wij met onze wet- en regelgeving één en ander blijven faciliteren, zullen deze mensen blijven komen. Geen mens die het zijn hoofd haalt duizenden euro's te spenderen aan een overtocht, als ze net zo hard afgewezen en teruggebracht worden. Dus zolang wij die wetten en regels niet wijzigen, willen wij deze ellende kennelijk allemaal in stand houden.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven