Meelmotten, welke broodtrommel

24-10-2016 22:28 17 berichten
Argh, ik heb al weken meelmotten in huis en geraak er maar niet vanaf.

Ik heb alles al meermaals goed schoongemaakt en losse verpakkingen weggegooid. Telkens komen er na een paar dagen toch weer een of twee tevoorschijn. Zojuist weer een in de broodtrommel. Dus al het goede brood ook maar weer weggegooid, zo zonde. Wat is nou een goede broodtrommel, zonder ventilatiegaatjes, waar ze niet in kunnen komen?
De vriezer. en dan elke keer alleen ontdooien wat je nodig hebt :-)
Alle reacties Link kopieren
http://nl.m.wikihow.com/Zo-kom-je-van-meelmotten-af



Weggooien is niet afdoende, je moet echt poetsen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook aan de schanieren van je kastjes gedacht? En randjes/nisjes ed?
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen een tupperware doos.

En als ze nog te krijgen zijn; er zijn kleefstrips op basis van feromonen daarmee kun je ze vangen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ohhhh vreselijke beesten zijn dat!
Oh ja, tupperware, dat is een goed idee. Zo'n grote luchtdichte vershouddoos. Invriezen is op zich een goed idee maar mijn vriesvak is niet geweldig. Feromoonvallen zijn een optie, maar ik vind het idee van gif of plakstrips in keukenkastjes niet zo fris. Ik zuig de motten nu op als ik ze zie en heb ook mottenballen in de stofzuigerzak gezogen. Maar ik weet niet of die ook tegen voedselmotten helpen of alleen tegen kledingmotten.

En toch maar blijven poetsen, poetsen, poetsen. Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest.
quote:Kuzu schreef op 24 oktober 2016 @ 22:39:

Ohhhh vreselijke beesten zijn dat!Ja! In het begin ging ik ze nog blijmoedig te lijf maar inmiddels word ik er knap neurotisch van. Ze kijken je ook zo onbewogen aan, als je ze betrapt en vernietigt. Eerst dacht ik dat het dommigheid was, maar het is gewoon totale onverschilligheid. De uitdagende blik van een schepsel dat beseft: je kunt mij wel doodmaken, maar ik heb net eitjes gelegd dus denk maar niet dat je van me af bent.
Alle reacties Link kopieren
Die plakstrips hebben geen gif en je hoeft ze niet perse in de keukenkast te hangen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:floddertjezoveel schreef op 24 oktober 2016 @ 23:12:

[...]



Ja! In het begin ging ik ze nog blijmoedig te lijf maar inmiddels word ik er knap neurotisch van. Ze kijken je ook zo onbewogen aan, als je ze betrapt en vernietigt. Eerst dacht ik dat het dommigheid was, maar het is gewoon totale onverschilligheid. De uitdagende blik van een schepsel dat beseft: je kunt mij wel doodmaken, maar ik heb net eitjes gelegd dus denk maar niet dat je van me af bent.
Alle reacties Link kopieren
Wist niet wat t waren foto gegoogled brrrr
Brood in de koelkast leggen. Wij hebben elke zomer een fruitvliegjes-explosie en zo houden we ons brood in elk geval fris. Ik geloof dat het wel sneller uitdroogt, dus niet teveel tegelijk ontdooien.
quote:Snoesje666 schreef op 24 oktober 2016 @ 22:36:

http://nl.m.wikihow.com/Zo-kom-je-van-meelmotten-af

Ik lees in deze link dat laurierbladeren ook schijnen te helpen, die zijn in elk geval niet giftig.



Verder hebben wij voor 'gewone' motten en andere vliegers een lamp in de keuken:



Vooral 's nachts horen we het dan knetteren.
Alle reacties Link kopieren
Al het eten wat je al had weggooien en nieuw eten in afsluitbare bakken doen.. Je rijst en cornflakes etc. En dan je hele keuken volsprayen met insecticide.
quote:sharra schreef op 24 oktober 2016 @ 22:34:

De vriezer. en dan elke keer alleen ontdooien wat je nodig hebt :-)Dit. Ik dacht dat iedereen dit inmiddels wel zo deed? Heb je ook geen verspilling. Ik wist niet dat er mensen waren die na de jaren '80 nog broodtrommels gebruikten.
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden had mijn zoon de vriezer open laten staan en ik kon alles weggooien.

Toen hij niet meer wou vriezen kreeg ik het advies om de hele koelkast (Amerikaan, combi vries/koel) 48 uur uit te zetten waardoor dus ook een groot deel uit de koelkast wel weg kon. De dingen die ik nog kon redden gingen in een electrische koelbox en een krat.

Dat was al ellende en toen ik de keukenkast opendeed en een heel dradennetwerk in m'n zakken bulgur/rijst/linzen vond en een paar wormpjes vrolijk op weg zag gaan naar een andere plek heb ik echt even gehuild.

Wat een rotbeesten.
Kuzu



Ik lijk er vanaf te zijn, maar ik klop het nog even af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven