Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
quote:makreel schreef op 20 oktober 2016 @ 19:10:

Wat leuk, die wanten! Waar kan ik het patroon daarvoor vinden? Ik brei sokken, al een tijdje, dus dan moeten wanten toch ook wel haalbaar zijn?Dit filmpje!

https://www.youtube.com/watch?v=lB7EYwXv6ZM



Als je al sokken kan breien kan je dit zeker- ik had hiervoor alleen maar sjaals gebreid.

Het enige verschil met het filmpje is dat ik voor mijzelf 30 steken bij de onderkant heb opgezet en voor de wanten van mijn vriend 36 (het patroon zegt 36). En dat ik bij het bovenstuk- de want zelf zeg maar, 6 steken heb gemeerderd. Het patroon blijft gewoon hetzelfde aantal steken aanhouden als de onderkant maar dan is ie wel heel smal!
Mijn Tea House Wrap is klaar
Alle reacties Link kopieren
Mooie omslagdoek! Mooie kleuren ook!



Fijn, dan ga ik wantjes maken. Ik heb nog een bolletje wol liggen, in een opwelling gekocht, van Arne en Carlos. Als je daarmee breit, krijg je automatisch Noorse patronen. Vind ik wel lekker truttig - knus voor wantjes.
Wat eten we vanavond?
Wow die is ook weer zo mooi avondzon ! Mijn complimenten !
Ik ga deze veel gebruiken. Hij is heerlijk soepel en ik ben echt blij met de mooie kleuren.
Ja de kleuren zijn prachtig welk garen heb je gebruikt ?
Royal
Moet toch eens gaan kijken bij de Zeeman , zit hier alleen niet echt in de buurt .
beauty, die wrap!
Alle reacties Link kopieren
Mooi avondzon!
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste project is een omkeerpoppetje
quote:makreel schreef op 21 oktober 2016 @ 13:01:





Als je daarmee breit, krijg je automatisch Noorse patronen. Vind ik wel lekker truttig - knus voor wantjes.Wat leuk! Zou dat ook werken als je haakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 21 oktober 2016 @ 16:05:

[...]





Wat leuk! Zou dat ook werken als je haakt?

Uit ervaring: nee, het werkt alleen als je tricotsteek breit met ongeveer 64 steken voor een sok of want.

Ik heb er ook een paar sokken van, in de 'Fall Night' kleur, erg mooi!
En toen knalde mijn wifi eruit



Feetje, wat een leukerd!



Stippensokken: jammer! Misschien toch nog een keer een workshop breien doen.
Alle reacties Link kopieren
voor degenen die hele korte projectjes willen en het goede doel willen steunen (zou dit spam zijn?) www.degoedgemutstebreicampagne.nl
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 22 oktober 2016 @ 13:33:

voor degenen die hele korte projectjes willen en het goede doel willen steunen (zou dit spam zijn?) www.degoedgemutstebreicampagne.nlIk vind het goede doel hierachter prima, maar ik voel er niet veel voor om veel werk te steken in het breien van iets wat na aankoop waarschijnlijk in de prullenbak belandt. Dan maak ik liever direct geld over naar het goede doel
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 23 oktober 2016 @ 08:22:

[...]



Ik vind het goede doel hierachter prima, maar ik voel er niet veel voor om veel werk te steken in het breien van iets wat na aankoop waarschijnlijk in de prullenbak belandt. Dan maak ik liever direct geld over naar het goede doel Dat idee had ik eigenlijk ook, wat gebeurt er met die dingen. Maar ik dacht och misschien leuk voor een beginnend breier om wat uit te proberen met een restje breigaren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn moeder zei van de week tegen me: knap hoor, die zelfgebreide wanten. Misschien kan je ze in zo'n Humanitas bak doen voor derde wereld landen?







Over slechte ideeen gesproken! Ik gun alle kindertjes in Siberie lekker warme wanten, maar ik denk niet dat ze mijn ambacht meer waarderen dan H&M confectie... Dat geef ik dan liever...
quote:nlies schreef op 23 oktober 2016 @ 10:31:

[...]





Dat idee had ik eigenlijk ook, wat gebeurt er met die dingen. Maar ik dacht och misschien leuk voor een beginnend breier om wat uit te proberen met een restje breigarenIk heb het vorig haar idd gedaan met wat restjes had er een stuk of 10 gehaakt en opgestuurd.
Ik kan kabels haken
you go girl
Mooi weer avondzon !
Alle reacties Link kopieren
Mooi Avondzon! Moeilijk om te doen?

Nadat mijn haken even stil heeft gelegen, ben ik ook weer bezig om mijn dekentje af te maken.

Na 2 bollen weg gehaakt te hebben, weet ik dan nu eindelijk hoe de steek echt moet . En je ziet ook echt wel verschil. Ik dacht dat het door de dikkere wol en dikkere naald kwam, dat het er niet zo uit zag als op het plaatje. Heb alleen geen zin om alles weer uit te halen....

Kan je aan de onderkant ook gewoon weer verder haken en zo ja, hoe begin je dan? Als ik aan de onderkant ook een aantal toeren eraan vast kan haken, dan wordt het weer een beetje symmetrisch. Heb je aan de zijkanten het mooie patroontje en in het midden het "foute" patroon, lijkt het net alsof het zo hoort
Ik ben wel van het uithalen omdat ik me er anders aan blijf storen maar dat is persoonlijk uiteraard.
Ik zou uithalen.



Kabels haken is geen probleem als je maar wel al ervaring hebt met reliëfsteken. Deze muts is groot uitgevallen, maar ik maak hem zeker nog een keer voor mezelf. Al ben ik nu alweer bezig met een volgende muts voor mezelf (zonder kabels), haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven