National Novel Writing Month (2016)
zaterdag 1 oktober 2016 om 23:28
"So what? All writers are lunatics." - Cornelia Funke
Het is inmiddels alweer oktober, wat betekent dat november en daarmee ook de National Novel Writing Month (afkorting NaNoWriMo) weer in aantocht is. Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden. Het is dus inmiddels een internationaal evenement geworden.
Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)
Start: 1 november 2016 om 00.00
Eind: 30 november 2016 om 23.59
Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.
Hier schreven we vorig jaar: NaNoWriMo (2015)
Wie doet mee?
Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Het is inmiddels alweer oktober, wat betekent dat november en daarmee ook de National Novel Writing Month (afkorting NaNoWriMo) weer in aantocht is. Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden. Het is dus inmiddels een internationaal evenement geworden.
Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)
Start: 1 november 2016 om 00.00
Eind: 30 november 2016 om 23.59
Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.
Hier schreven we vorig jaar: NaNoWriMo (2015)
Wie doet mee?
Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
maandag 14 november 2016 om 10:49
@Femmelotje je bent bezig met een inhaalslag. Goed!!!
@Happy ever after- gelijk heb je. Gewoon doorschrijven. Ik doe dat ook. En dit is de 1e keer dat ik meedoe, maar ik merk dat dit zo voor mij werkt. Eerder was ik zo kritisch dat er niets uit mijn pen kwam.
@Liandan wat goed zeg. Op de helft!!!
Vandaag ga ik schrijven tot 12.30 en in de middag nog enkele uurtjes. Ik ben benieuwd tot hoever ik kom.
@Happy ever after- gelijk heb je. Gewoon doorschrijven. Ik doe dat ook. En dit is de 1e keer dat ik meedoe, maar ik merk dat dit zo voor mij werkt. Eerder was ik zo kritisch dat er niets uit mijn pen kwam.
@Liandan wat goed zeg. Op de helft!!!
Vandaag ga ik schrijven tot 12.30 en in de middag nog enkele uurtjes. Ik ben benieuwd tot hoever ik kom.
maandag 14 november 2016 om 23:57
Wat zijn jullie goed bezig allemaal! Hell week heeft hier toch nog toegeslagen - ik heb een héél gezellig weekend gehad, maar niet productief. Nu loop ik flink achter, maar dat vind ik knap klote, en dát vind ik dan weer goed nieuws De motivatie is er nog, dus aan het einde van de week wil ik absoluut weer bij zijn.
Eindstand van vandaag: 20 224. Kon erger. Ik ben nog niet verslagen!
Keep it up!
Keep it up!
dinsdag 15 november 2016 om 12:51
quote:sciath schreef op 14 november 2016 @ 23:57:
Wat zijn jullie goed bezig allemaal! Hell week heeft hier toch nog toegeslagen - ik heb een héél gezellig weekend gehad, maar niet productief. Nu loop ik flink achter, maar dat vind ik knap klote, en dát vind ik dan weer goed nieuws De motivatie is er nog, dus aan het einde van de week wil ik absoluut weer bij zijn.
Keep it up!Je kunt het nog inhalen. We zitten pas op de helft van de maand. You can do it!
Keep it up!Je kunt het nog inhalen. We zitten pas op de helft van de maand. You can do it!
woensdag 16 november 2016 om 14:42
donderdag 17 november 2016 om 08:37
@fientje1982 Dat is zeker waar! Ik heb gisteren mijn doel bijgesteld. Sprinten is gewoon niet echt iets voor mij, aangezien ik die inner editor niet uit kan zetten en omdat ik echt aan een manuscript werk. 'Gewoon schrijven' om toch woorden te krijgen, werkt dan niet echt. Mijn doel is nu om op doordeweekse dagen minimaal 800 woorden met als streven de 1667 woorden te halen. In het weekend wil ik er 2000 per dag. En op vrijdag wil ik die minimum van 800 eigenlijk iets hoger zetten omdat ik dan niet vroeg naar bed hoef. En dit dan tot en met december, want ik wil dan 80-90.000 woorden aan mijn manuscript hebben (ik heb nu bijna 45k) zodat ik in januari kan beginnen met herschrijven.
Dit zou toch haalbaar moeten zijn, vooral gezien ik nog een maandag vrij ben deze maand en tussen kerst en oud en nieuw ook verplicht vrij heb.
Dit zou toch haalbaar moeten zijn, vooral gezien ik nog een maandag vrij ben deze maand en tussen kerst en oud en nieuw ook verplicht vrij heb.
donderdag 17 november 2016 om 09:43
Ja, als je een masterscriptie schrijft is het toch belangrijk om de inner editor aan te zetten. Je wil toch dat het een goed stuk is.Qua doel ziet het er netjes uit!
Ook bij mij staat die aan. Ik wil niet dat ik later nog mijn blog moet herschrijven.
Mijn doel is 52 blogs te schrijven. Inmiddels sta ik op 45 blogs. Dat is een record, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik verbaas me zelf.
Als ik klaar ben, stuur ik het op naar iemand die als freelancer mijn teksten corrigeert. En dan gaat het online. Ongeveer 1 per week.
Vandaag weer een nieuwe dag!Nieuwe kansen.
Ook bij mij staat die aan. Ik wil niet dat ik later nog mijn blog moet herschrijven.
Mijn doel is 52 blogs te schrijven. Inmiddels sta ik op 45 blogs. Dat is een record, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik verbaas me zelf.
Als ik klaar ben, stuur ik het op naar iemand die als freelancer mijn teksten corrigeert. En dan gaat het online. Ongeveer 1 per week.
Vandaag weer een nieuwe dag!Nieuwe kansen.