National Novel Writing Month (2016)

01-10-2016 23:28 472 berichten
Alle reacties Link kopieren
"So what? All writers are lunatics." - Cornelia Funke



Het is inmiddels alweer oktober, wat betekent dat november en daarmee ook de National Novel Writing Month (afkorting NaNoWriMo) weer in aantocht is. Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden. Het is dus inmiddels een internationaal evenement geworden.



Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2016 om 00.00

Eind: 30 november 2016 om 23.59



Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.



Hier schreven we vorig jaar: NaNoWriMo (2015)



Wie doet mee?



Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Alle reacties Link kopieren
Ben overigens nog steeds niet begonnen. :) Hoe gaat het bij jou, fientje?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteravond trouwens begonnen met 500 woorden. :yes:
Het begin is er!
Ik zit nu op 1/5. Dus ik loop achter haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook nog steeds vet achter. :biggrin:

Ik zit nu op 1075 en ik had al boven de 5100 moeten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat dit topic actief is! Ik ben vorig jaar vol goede moed begonnen aan de nanowrimo. Helaas bleek al snel dat schrijven, werken, gezin en sporten niet te combineren was. Toch ben ik na die maand doorgegaan met schrijven. Eind aug/begin sept komt nu dan ook echt mijn eerste boek uit! Gewoon te koop straks! Hoe cool is dat? Ik heb niet de illusie een groot schrijver te worden, maar dat mijn boek straks wel bij mensen in de kast staat is wel echt een kers op de taart!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat leuk biol. Gefeliciteerd. Waar gaat het boek over.
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
22-07-2017 21:15
Wat leuk biol. Gefeliciteerd. Waar gaat het boek over.
Het is een thriller... compleet fictie!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, biol! Ik ben nieuwsgierig - geef maar even een seintje als het boek uitkomt. Ik vind het leuk om te lezen.

Ik schrijf verder aan mijn novelle maar in mijn hoofd ruist al een nieuw verhaal.

Iedereen de achterstand ingehaald (of is dat een pijnlijke vraag :proud: )?
Ik heb NaNoWriMo nog nooit gehaald. Dus petje af voor een ieder die dat wel lukt.
Alle reacties Link kopieren
Oooh Biol.. ik wil 'm. Hoe weet ik of een boek dat ik zie van jou is?

Ik schrijf graag, maar een boek gaat 'm niet worden. Heb, na een schrijverscursus, wel allerlei losse dingen liggen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nog steeds heel ver achter. In november haal ik altijd de 50k en nu lukt 10.000 me nog niet eens. :facepalm: Ik laat het ook maar even gaan, denk ik. Teveel andere dingen, zoals een deadline voor mijn andere hobby en stressvolle dingen in mijn privéleven waardoor ik niet de behoefte heb om mezelf onder druk te zetten. In november ga ik er wel weer een keer voor.

Nu ga ik maar gewoon op een zeer laag tempo wat proberen door te schrijven zonder me druk te maken over een doel.

@biol: Wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd. :applause:

@Dreamer: schrijf je korte verhalen?
Ik herken wat Liadan zegt. Ik schrijf nu ook een laag tempo. We zijn nog bezig met kleine verbouwingen. En dat kost toch meer tijd dan ik had verwacht.
Maar in november gaan we weer knallen. :high5:
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
25-07-2017 17:16
Ik herken wat Liadan zegt. Ik schrijf nu ook een laag tempo. We zijn nog bezig met kleine verbouwingen. En dat kost toch meer tijd dan ik had verwacht.
Maar in november gaan we weer knallen. :high5:
:high5:

Succes met de verbouwing!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie? :bye:

Het is bijna oktober, de prepmaand. Bij mij begint het al een beetje te kriebelen. :)
Ja bij mij ook.
Open jij begin oktober dan een nieuw topic?
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
22-09-2017 13:52
Ja bij mij ook.
Open jij begin oktober dan een nieuw topic?
Ja, dat doe ik altijd op 1 oktober. :)
Leuk :high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben reuze benieuwd hoe ik het er dit jaar vanaf breng. :) Ik heb het nu drukker dan vorig jaar dus ik moet er wel goed bovenop blijven zitten.

Ik wil volgende maand wel alvast gaan gebruiken om me voor te bereiden.
Ja hier precies hetzelfde. Ik volg nu twee studies en natuurlijk nog gewoon mijn onderneming. En mijn gezin en het huishouden. In oktober en november heb ik veel tentamens.
Maar ik zal waarschijnlijk wel beter voorbereid zijn dan vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook weer mee :-) Sterker nog: ik moet nu wel, haha. Dus ik heb het ook wat drukker dan vorig jaar. Bovendien moet het verhaal nu kwalitatief beter, want wil dit boek uit gaan brengen, dus ik denk dat ik er maar een verhaal bij neem voor de woordenkots haha.

Ik doe nu trouwens ook een poging tot een outline. Niet dat het lukt, haha. Nog nooit zoveel voorbereiding gedaan.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa, ik doe ook weer mee! Hier ook zo mogelijk nog drukker dan vorig jaar, maar ik heb er zoveel zin in!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Leuk allemaal. Het is nu officieel 1 oktober haha.
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe topic is er! :cheer2:

overig/national-novel-writing-month-201 ... ges/391787

Ik zie jullie daar. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven