Laptop voor derde keer kapot binnen garantietermijn

24-11-2016 11:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga vandaag mijn laptop voor de derde keer binnen garantietermijn (24 maanden) opsturen omdat de laptop voor de derde keer niet meer aan wil. Ik heb hem net zes weken terug van de tweede reparatie! De eerste keer dat de laptop defect ging was na 9 maanden. Twee keer eerder was het het moederbord dat vervangen moest worden. De laptop heeft mij twee jaar geleden 800 euro gekost en gebruik ik, als zelfstandige, dagelijks.



Naast dat het vooral voor ergernis zorgt omdat ik de laptop minimaal drie weken kwijt ben, maak ik mij ook zorgen omdat de garantie bijna verloopt (ik heb nog 2 weken). Ik vertrouw er gewoon niet meer op dat dit goed gaat komen. De laptop heb ik bij zo'n computerwinkel gekocht, het contact loopt rechtstreeks met de reparatieafdeling van het laptopmerk(omdat het dan wat sneller verloopt).



Kan ik hier nog iets mee? Of is het gewoon een gevalletje pech?
quote:simbalabimba schreef op 24 november 2016 @ 14:10:

[...]



Dagelijks gebruik door een zelfstandige hoeft niet te betekenen dat laptop dan 'meer te lijden heeft'.

Dus vind ik het stom dat een product van €800 al zo gauw diverse mankementen vertoond. Wat mij betreft hoeft dat niet normaal gevonden te worden. ok
quote:Gelukspopje schreef op 24 november 2016 @ 14:51:

Voor wat het waard is; ik heb juist mijn computer gekocht bij een maf lokaal winkeltje omdat deze bewezen service verleent. Als bedrijf krijg je een vervangende laptop in zo'n geval. En ze maken van repareren spoed. Heb een keer een probleem gehad met een driver die niet meer werkte na een update en kon heb diezelfde dag nog ophalen.



Bij een grote winkel wel gedoe gehad met een camera (maar dan niet zakelijk). Die ging ook 3 x stuk binnen de garantie en die was ik steeds 4-6 weken kwijt. Dus een vakantie een camera moeten lenen (was nog voor de smartphone tijd). Na die derde keer bleef hij stuk en mochten we een nieuwe. Helaas was dat model niet meer leverbaar. Dus mochten we een goedkopere (deze heeft meer megapixels!).

Geld terug deden ze niet aan. Tegoedbon wilden we zelf liever niet. Zou ook maar drie maanden geldig zijn (of zoiets). Na veel discussie hebben we een duurder model met bijbetalen gedaan.Maar TO is een zakelijke klant die de reparatie buiten de leverancier om bij de producent regelt. Misschien is dat relevant?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 13:15:

[...]



Welnee. Een paar tientjes korting max



Als een apparaat kapot gaat binnen de garantietermijn, het ding kan niet gerepareerd worden EN ze kunnen geen vergelijkbaar apparaat aanbieden moeten ze wel met iets beters aankomen, dan een korting van een paar tientjes.



Staat de klant er zelf op in plaats van reparatie een ander apparaat uit te zoeken, dan zou ik idd niet meer verwachten.
quote:kastella schreef op 24 november 2016 @ 15:00:

[...]





Als een apparaat kapot gaat binnen de garantietermijn, het ding kan niet gerepareerd worden EN ze kunnen geen vergelijkbaar apparaat aanbieden moeten ze wel met iets beters aankomen, dan een korting van een paar tientjes.



Staat de klant er zelf op in plaats van reparatie een ander apparaat uit te zoeken, dan zou ik idd niet meer verwachten.Het ding is bijna twee jaar oud. Maar droom lekker verder hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 14:57:

[...]



Maar TO is een zakelijke klant die de reparatie buiten de leverancier om bij de producent regelt. Misschien is dat relevant?Dat mocht hoor! Dat gaven ze zelf aan, dat ik hem op die manier waarschijnlijk sneller terug had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 november 2016 @ 14:57:

[...]



Maar TO is een zakelijke klant die de reparatie buiten de leverancier om bij de producent regelt. Misschien is dat relevant?



Ik heb mijn laptop ook zakelijk. En juist de winkel waar ik mijn vorige computer kocht leverde helemaal geen service. Een middelgrote keten was dat. Een keer gevraagd omdat mijn pc vanaf dag 1 best vaak vastliep of ik hem een keer kon laten nakijken. Dat kostte minimaal een week en aan vervangende apparatuur deden ze niet. Vandaar dat ik ben gaan rondvragen en op dat winkeltje uitkwam.

Maar dat zal allicht niet voor alle winkeltjes zo gaan.



Aanvulling (ik lass niet goed) Maar waarom zou de winkel die service niet verlenen?
quote:Gelukspopje schreef op 24 november 2016 @ 15:46:

[...]





Ik heb mijn laptop ook zakelijk. En juist de winkel waar ik mijn vorige computer kocht leverde helemaal geen service. Een middelgrote keten was dat. Een keer gevraagd omdat mijn pc vanaf dag 1 best vaak vastliep of ik hem een keer kon laten nakijken. Dat kostte minimaal een week en aan vervangende apparatuur deden ze niet. Vandaar dat ik ben gaan rondvragen en op dat winkeltje uitkwam.

Maar dat zal allicht niet voor alle winkeltjes zo gaan.



Aanvulling (ik lass niet goed) Maar waarom zou de winkel die service niet verlenen?Geen idee. Ik baseer me op wat TO vertelt.
quote:toffifee schreef op 24 november 2016 @ 15:08:

[...]



Dat mocht hoor! Dat gaven ze zelf aan, dat ik hem op die manier waarschijnlijk sneller terug had.

Dat is best bijzonder. Of een nogal amateuristische aanpak. Of een rare manier om hun verplichtingen te ontlopen.



Hoe dan ook geen vertrouwenwekkende aanpak.
Alle reacties Link kopieren
laat me raden: gekocht bij Mediamarkt?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dat probleem gehad bij de grootste van het land, kreeg nieuwe of geld terug voor laatste gekozen.
Iemand heeft de link van Consuwijzer al geplakt en dat is wel een nuttige website. In principe is de verkoper van het product verantwoordelijk en daar kun je aangeven dat het gaat om een ondeugdelijk product en je een andere oplossing wenst. Als je het echt bij Mediamarkt gekocht hebt, zou ik niet heel veel hoop hebben op een geweldige oplossing.

De fabrikant geeft ook de twee jaar fabrieksgarantie en je kunt je ook direct tot de fabrikant wenden. Er is een kans dat ze je terugverwijzen naar de verkoper, maar waarschijnlijk zullen ze de laptop wel in willen nemen om vast te stellen wat er mis is en moet er bij de vorige reparaties ook een defect vastgesteld zijn. Dus niet een probleem met software o.i.d. Geef dan ook aan dat je een andere oplossing zou willen. Zal van de fabrikant en de defecten afhangen wat je krijgt. In Nederland is dat meestal na een periode als deze niet meer het volledige aankoopbedrag. Misschien wat geld, maar een verlengde garantietermijn is ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
TO, kijk eens op het topic 'hoe lang doe je met je laptop?'.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven