Hoelang doen jullie met een laptop?

26-11-2016 11:29 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames! (en eventuele heren ;) )



Ik was eens benieuwd hoe lang jullie met een laptop doen en wanneer het toch tijd wordt om een andere aan te schaffen?



TO start: Ik heb een Laptop van HP, ondertussen 4 jaar oud. Hij wordt intensief gebruikt en overal meegenomen (student). Helaas kreeg ik al snel stukken die over de jaren heen erger zijn geworden. Resultaat: het scherm hangt met ducktape aan de rest vast. Maar alles werkt nog prima van software! Nog steeds even snel, geluid nog prima, ... Alleen staan er twee gele lijnen op het scherm, maar ze storen niet zo. De vriendinnen lachen me een beetje uit omdat hij er zo gehavend uitziet, maar zolang hij nog werkt vind ik het niet nodig om een andere te kopen precies...
Alle reacties Link kopieren
quote:Martje2801 schreef op 26 november 2016 @ 11:46:

Gewoon tot dat de laptop stuk is.

Dat is variabel tussen de 6 maanden en de 3 jaar.



Reden dat mijn laptop's snel stuk gaan --> ze worden bloot gesteld aan hevige trillingen en daar houden ze niet zo van...



misschien is dit iets voor de volgende aanschaf



http://business.panasonic ... -the-full-toughbook-range
Alle reacties Link kopieren
Oh toch fijn om te horen dat veel laptops zo lang meegaan!

Voorlopig ruil ik de mijne zeker nog niet in, als student zijnde maakt het me niet zoveel uit dat hij met ducktape aan elkaar vast hangt. Misschien een cadeautje aan mezelf tegen dat ik een job heb, dan staat een laptop met ducktape en stickers toch weer iets minder fraai. Maar het is een geruststelling dat hij normaal gezien nog wel even mee kan gaan
Alle reacties Link kopieren
Deze is nog goed (Windows 7). Sinds ik Flash heb uitgezet laadt hij ook een stuk sneller. Als het cmos batterijtje leeg is dan wordt het vervelend omdat je dan elke dag de tijd opnieuw moet invoeren. Anders krijg je problemen met https. En dat zou voor mij het signaal zijn om rond te kijken naar een nieuwe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:strikjemetstippels schreef op 26 november 2016 @ 12:01:

[...]



Pak hem in in een fluffy case. Dat ziet er zo leuk uit



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 7b1086.jpg[/img]





Het ziet eruit als een overreden kat.





Bij mij overleven laptops nooit langer dan een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kinderen gaat ie vaak na twee jaar sloom worden,en heet,proberen er dan veel af te halen,maar helpen doet t nooit,wat doen ze verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste laptops gingen amper 2 a 3 jaar mee. Daarna laptop van Compaq gehad die het bijna 8 jaar deed. Weggedaan ivm grootte en accu, maar hij was nog steeds snel en nooit haperingen of dat ie bleef hangen gehad.

Nu sinds een jaar een Lenovo. Superfijn ding, maar door de reizen dit jaar en veel verschil tussen (heel) warm en koud, merk ik dat ie toch een beetje van slag raakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige laptop is ook zo langzamerhand aan vervanging toe. Maar ik kan het nog een paar maand mee uitzingen. In de kerstvakantie of begin volgend jaar wil ik weer een flinke laptop kopen van ruim 1200 of 1300 euro, geschikt om te gamen, en dan gebruik ik het ettelijke jaren.



Ik wil een laptop kopen met 12 GB of 16 GB RAM. Daar kan ik goed mee vooruit. Nu zijn er bijna geen spelen of programma's die 12 GB of zo vereisen, maar dat kan over een jaar anders zijn. De laptop die nu veel sneller is dan noodzakelijk, zal na enige tijd niet meer "te" snel zijn. Na nog een tijd wordt hij weer te langzaam, en koop ik weer een nieuwe. Tja... zo gaat dat.
World of Warcraft: Legion
Gekocht voordat ik aan mijn studie begon en inmiddels ben ik derde jaars. Ik wil 'm minstens gebruiken tot het eind van mijn studie. Wordt zeer intensief gebruikt maar mankeert tot nu toe helemaal niets.



'T is een asus overigens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 1e van Philips 8 jaar. Gebruik ik nu nog om te downloaden en cds te branden. Mijn 2e van Lenovo, hartstikke duur, 2,5 jaar. Na 3 maanden al problemen met internet, werd heel snel steeds langzamer. Kan geen internet meer aan en zit net buiten de garantie. Laadt niet meer op. Rot ding. Alleen maar ellende mee gehad.
8 jaar een MacBook die het nog prima doet maar ik gebruik hem dan ook niet zo vaak.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 4 jaar, en dan kan een van de kinderen er nog gebruik van maken. Na 6 jaar is zo'n ding hier wel op.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Heb een Dell, 3,5 of 4,5 jaar oud. Gebruik hem heel intensief, zit aan boord van een bootje de helft van het jaar. Dus veel series/films en het trilt hier lekker en natuurlijk nog met enige regelmaat slecht weer waardoor hij nog een enkele keer op avontuur is geweest door de kamer heen.



Maar werkt nog alsof hij nieuw is, ook wel wat meer voor betaald(1200). Maar betaal liever wat meer voor een stevige laptop met goed geluid en beeld, omdat ik niet zomaar een nieuwe kan halen als ik aan het werk ben en kijk er veel series en films op natuurlijk.



Wel na 2 jaar een SSD schijf ingezet voor de betrouwbaarheid en elk jaar even verse installatie van windows. Puur om meer zekerheid te hebben als ik aan boord stap. Want 3 maanden zonder films of series is natuurlijk een ramp...
Alle reacties Link kopieren
Net gecheckt en op een paar dagen na doe ik nu al vier jaar met mijn Dell. Wel een keer compleet laten resetten omdat ie niks meer deed, maar verder eigenlijk nooit problemen.
Alle reacties Link kopieren
3 jaar, dan vertoont ie kuren hup eruit en een nieuwe.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Deze is zo'n 2.5 jaar oud en een HP. Heb er onlangs wel een SSD in laten zetten en sindsdien is hij weer geweldig! Ik wil nooit meer zonder.

Hij staat altijd aan, heb wel de batterij moeten vervangen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven