Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een adresje voor zowel LB als A&B in de buurt zitten, dus ik zal zeker in de toekomst zo'n andere geur eens proberen thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
(Partijverkoop) Klassestore aan het Damsterdiep in Groningen heeft een partij lampen van het merk Mr&Mrs staan.



Het merk zei mij niets, maar ze zijn afkomstig van de Woldringh. 18 euro per stuk.

Helaas geen vloeistoffen hier te koop.



Rond en vierkant model. Effen keramiek.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wow, het werkt echt !!



Eerst maar eens een fles neutraal van LB gekocht. De vlam ging behoorlijk hoog, en na twee minuten uitgeblazen. In de wc geplaatst, best wel een alcoholgeur, alsof ik bij de dokter was. Na een half uur de dop er op, nog steeds die doktersgeur. Een paar uur later was het "zoeter", voor mijn gevoel.



Gisteren kip gebraden. Vanmorgen kom ik de woonkamer in en de vette lucht slaat me tegemoet. Lamp bij de open keuken gezet, kwartiertje gegloeid en daarna op een andere plek, aan de andere kant van de woonkamer. Na een half uur zoon uitgezwaaid, weer naar binnen en ik kan geen vleugje kip meer ontdekken.



Superspul !!!



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
In Duitsland koop je isopropylalcohol 99% veel goedkoper.

Zes flessen van een liter voor € 22,95, gratis thuisbezorgd.



Aanlengen met 1/10 deel demi-water en eventueel etherische olie voor een geurtje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De neutrale geur voor een Lampe Berger is die ook echt geurloos?



Ik heb met kerst een set gekregen en de neutrale geur er helemaal ingegooit en een klein bodempje met een geurtje. Nu vind ik de geur best sterk. Ruikt die neutrale geur dan ook? Of is het echt dat kleine beetje geur wat ik ruik?
Ik heb er één van Ashleigh & Burwood gezien die ik zo mooi vind maar ook zo duur. Zijn ze inderdaad ook merkloos en goedkoper te vinden in Frankrijk? Ik moet toch nog naar noord Frankrijk binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
quote:La-di-da schreef op 27 december 2016 @ 12:42:

De neutrale geur voor een Lampe Berger is die ook echt geurloos?



Ik heb met kerst een set gekregen en de neutrale geur er helemaal ingegooit en een klein bodempje met een geurtje. Nu vind ik de geur best sterk. Ruikt die neutrale geur dan ook? Of is het echt dat kleine beetje geur wat ik ruik?De neutrale geur ruikt een beetje naar een behandelkamer bij de dokter, (alcohol) maar de doktersgeur vervliegt in een grote ruimte snel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ashleigh & Burwood komt uit Engeland.

Op ebay.co.uk staan een heleboel lampen, ook sets met vloeistof erbij.
Alle reacties Link kopieren
Topshelf in Groningen (oude pand V&D) heeft een duizelingwekkende collectie A&B.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
In de aanbieding (af en toe) bij Cora (België) 400 ml voor 10 euro.

Ik kan op het plaatje niet zien of het om échte LB gaat.



https://www.promobutler.b ... ling-lampe-berger-2769990



Niet bij de Franse Mousquetaires groep (Intermarché e.d.).



http://www.mousquetaires.com/?s=Lampe+berger&lang=fr



Niet bij de Franse Magasins-U groep.



https://www.magasins-u.co ... FWrapper%2FAuthentication
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik koop regelmatig de olie van scent chips, schelen ook nogal behoorlijk en ruiken erg lekker.

Heb ook de lamp ervan moet ik zeggen, vond de LB vrij prijzig en deze zijn stuk goedkoper, misschien een tip voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mimami schreef op 27 december 2016 @ 23:10:

Ik koop regelmatig de olie van scent chips, schelen ook nogal behoorlijk en ruiken erg lekker.

Heb ook de lamp ervan moet ik zeggen, vond de LB vrij prijzig en deze zijn stuk goedkoper, misschien een tip voor anderen.



Heb beide maar zijn 2 totaal verschillende dingen.

Zijn beide geuren maar daar is het ook mee gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je verschillende dingen. De lamp van scent chips werkt ook met hetzelfde systeem als de lampe berger, als ik hem 's avonds aan doe na een avondje gourmetten is de geur ook weg. Blijft lekker hangen, en mijn portemonnee is er een stuk blijer mee dan met de lijn van lampe berger
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik zes liter isopropylalcohol in Duitsland besteld. € 3,83 per liter. Het kan nóg goedkoper als ik meer flessen bestel, maar wat moet ik met 30 flessen à € 2,37 ? Ik moet ze wel ergens kwijt.



Zodra mijn fles neutraal van LB leeg is gebruik ik hem om na te vullen met het Duitse product. Even streepjes afmeten voor de volumes alcohol+water en klaar.



Mijn man houdt absoluut niet van "lekkere luchtjes" in huis, van scent chips gaat hij over zijn nek. Van de duurste etherische olie trouwens ook.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het is niet alleen een lekker geurtje. De katalytische lamp zorgt ervoor dat de lucht echt gereinigd wordt. Hij hoeft ook maar een half uurtje aan te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf in een studio waarin ik dus mijn keuken, woonkamer en slaapkamer allemaal in 23 vierkante meter heb. Ventileren gaat lastig in mijn studiootje aangezien het raam ook niet helemaal open kan. Vaak na het koken blijft de lucht nog enige tijd hangen. Vandaar dat ik enige tijd geleden Lampe Berger ben gaan gebruiken. Ik heb zelf de Artichaut Amber variant en ik ben er zeer tevreden mee. Het heeft een beetje een magische uitstraling en is een échte blikvanger in de kamer. Naast de mooie uitstraling doet het zijn werk ook prima. Het neutraliseert de geuren die vrijkomen van het koken uitstekend. Ik kan het iedereen aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Is een Lampe Berger alleen anti-bacterieel, of ook anti-viraal?

Weet iemand dat?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven