Kwaliteit keuken...

29-11-2016 06:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag beste mensen,



Wij zijn bezig met een nieuwebouw project en hebben daar een keuken voor nodig, Nu zijn wij bij diverse keukenzaken geweest en hebben maar 1 maand de tijd gehad om een keuken te kopen voordat wij een leidingschema moesten doorgeven.



Nu hebben wij uiteindelijk 2 keukenzaken gevonden waar het nog tussen gaat die onze keuken zouden kunnen leveren voor dit geld kunnen jullie ons helpen met advies? het gaat om het volgende:



Wij willen een U keuken in de maten 3,50 x 298x3,50 nu gaat het om de wensen greeploos mat wit met een aantal ladekasten en 2 hogen kasten. het liefst hebben wij de lage plint en iets hogere en bredere kast voor nog meer ruimte, Nu bied keukenconcurent dit aan met siemens apparatuur, een Quooker en een le mans kast met een compesietblad voor 12.000 en bij de Grando wilde wij hetzelfde maar kregen wij hier atag apparatuur, geen Quooker en 1 kast minder maar wel de lage plint met een grotere kast, en inplaats van een le mans kast een halve maan voor 12.500.



Nu is de vraag, is het verschill in kwaliteit van de Grando dan zo veel groter dan de keukenconcurent? ook zijn wij benieuwd naar de kwaliteit van lades tussen de 2 zaken.



Kan iemand ons helpen?
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet echt inhoudelijk helpen. Ik ken echter meerdere mensen die bij Grando hun keuken hebben besteld en allen zeer lovend waren over de service tijdens en na plaatsing. Terwijl de ene persoon met keuken van de keukenconcurrent 15 keer iemand terug moest laten komen, ze hebben 8 weken zonder aanrechtblad gezeten. Die zijn dus niet zo tevreden over hun keus. Maar kan ook toeval zijn natuurlijk.
Lastig. De Siemens apparatuur spreekt me wel meer aan dan de Atag. Siemens levert gewoon topkwaliteit is mijn ervaring. Grando laat je in feite meer betalen voor wat mindere kwaliteit. Ik ben geen fan van grote keukenzaken en zou daar zelf niet kopen. Maar mijn voorkeur zou toch uitgaan voor de Keukenconcurent.
Alle reacties Link kopieren
Hier heel tevreden over een keuken van keukenconcurrent.
If you can dream it, you can do it.
Wij zijn destijds met de tekening van de keukenzaak naar een meubelmaker geweest. Die kon de keuken precies zo leveren als wij wilden en met de apparatuur die wij wilden. Lades ed allemaal uitgerust in de sterkere varianten want hij propt ze zelf ook allemaal vol. Greepjes, pintjes, soort aanrechtblad, hij deed er allemaal niet moeilijk over en weer betaalden de prijs die het kost voor hem om te maken (+ zijn loon natuurlijk). Uiteindelijk 2/3 van de prijs van de keukenzaak betaald
Wij hebben onze keuken bij een eenmanszaak gekocht. Precies zoals we wilden. Op kwaliteit en ruimte niets hoeven in te leveren en voor een prima prijs.
Alle reacties Link kopieren
2 vrienden van me hebben allebei keuken van keukenconcurrent gekocht.. keuken zelf is prima maar let op je moet wel zelf alles aansluiten ( dwz..bij haar stond de vaatwasser op zijn plaats maar ze sluiten niks aan)

Andere vriendin had mankementen aan vaatwasser , service was slecht...ze deden er niks aan . Na een keer ! gebruiken was glazenplateau in magnetron gesprongen. Heeft ze zelf een nieuwe moeten kopen want dit zou ze wel zelf gedaan hebben. Kortom als er niks fout gaat geen probleem maar anders hoef hè vrees ik van keukenconcurrent weinig te verwachten.



Wij keuken van grando ( en altijd enorme pech helaas) ...vaatwasser van Siemens na 2 jaar stuk, niet meer te repareren ( dit was in onze vorige keuken ook al met een Siemens , ander huis ook zo dus man was het helemaal zat en is miele gaan kopen )

Na 2 jaar roldeuren stuk is zonder problemen gemaakt (2x)

Na 3,5 jaar liet bij de vaatwasser het keukendeurtje los( de plasticlaag zeg maar) dus gebeld er zou monteur komen kijken ja moet nieuwe deur in. Komen ze hem na 10 weken leveren is het een andere kleur grijs. Monteur gebeld naar de zaak...tja komt omdat ze andere leverancier hebben maar verschil is minimaal. Monteur gaat er niet mee akkoord het is geen gezicht dat verschil.. enfin na lang telefoongesprek ..wij krijgen nieuwe deuren op alle kastjes en lades!!!!

Komen ze het leveren na weken wachten ...hebben ze de handgreep van de koelkast op de verkeerde plaats( lees....op 40 cm van de grond zijn gevreesde grepen dus hup ....weer nieuwe besteld) al met al een jaar bezig geweest maar het is opgelost en dat vind ik dus heel belangrijk ( en zeker bij ons wij hebben altijd dit soort stomme dingen ) dus alleen al op die basis zou ik gaan voor bedrijf dat beste service verleend en daar betaal je natuurlijk voor.

En je kan overal Siemens in laten zetten als je dat wil alleen zal je prijs dan wel wat hoger liggen misschien.
Vond ze bij grando nogal pusherig wij hier bij een plaatselijke keukenzaak gekocht , niet veel duurder , alles van Bosch erin en service geweldig .
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Keuken Concurrent.

Is van Mandenmakers dus ze hebben bijna alle merken.

Wij hebben massief houten kastjes in een kleur laten spuiten die wij mooi vonden.

De keuken is een behoorlijke L vorm zonder bovenkastjes.

Inbouw vaatwasser, een 6 pits losstaand gasfornuis van Bosch en een enorme afzuigkap van Bosch.

Alles is gemonteerd en aangesloten.

Voor iets van 11.000

Uiteraard begonnen ze bij 22.000.

Al met al ben er tevreden over.

Wij hebben een oud huis en standaard IKEA maten kan niet, en ik was een zeur met de kleur.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 29 november 2016 @ 08:51:

Hier ook Keuken Concurrent.

Is van Mandenmakers dus ze hebben bijna alle merken.

Wij hebben massief houten kastjes in een kleur laten spuiten die wij mooi vonden.

De keuken is een behoorlijke L vorm zonder bovenkastjes.

Inbouw vaatwasser, een 6 pits losstaand gasfornuis van Bosch en een enorme afzuigkap van Bosch.

Alles is gemonteerd en aangesloten.

Voor iets van 11.000

Uiteraard begonnen ze bij 22.000.

Al met al ben er tevreden over.

Wij hebben een oud huis en standaard IKEA maten kan niet, en ik was een zeur met de kleur.Grando is ook van Mandemakers
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze keuken niet willen kopen bij een zaak uit de mandemakers groep ivm met veel negatieve verhalen over service.



Uiteindelijk hebben wij gekozen voor Tulp keukens.

Is de service daar beter?? NEE !!!

Na 2 jaar en 1 maand een barst in de achterwand aan de binnenkant van de oven.

Bosch geeft 2 jaar garantie en daar verschuilt Tulp zich achter.

Op aanraden van mijn rechtsbijstand een aangetekende brief aan Tulp geschreven, omdat je mag verachten dat een oven langer dan 2 jaar meegaat.

Wat denk je, ze reageren niet eens!!!



Ik zou gewoon gaan voor de keuken die het meest aan je wensen voldoet en verder moet je gewoon een beetje geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij altijd zo de kriebels kregen in de grote keuken zaken (en sterk het gevoel kregen dat we eigenlijk werden opgelicht) zijn wij naar een lokale meubelmaker/keuken maker gegaan die alle kastjes zelf maakte.



Heel tevreden
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso wegblijven bij de grotere ketens en veel liever zaken doen met een klein, plaatselijk bedrijf. Kortere lijnen, vaak meer werkelijke kennis en vaak ook betere service. Prijs hoeft zeker niet hoger te liggen, de vraag is wel, of er nog veel kleine bedrijven bestaan.



Staar je niet blind op de naam Siemens: was vroeger inderdaad een van de beteren, is inmiddels veel minder van kwaliteit geworden en beslist geen garantie voor probleemloos functioneren. Onze "Siemens" Quantumspeed bleek een Koreaanse LG, die het ook niet lang heeft volgehouden. Atag is een importeursmerk, kan van alles zijn, heeft ook heel goede producten voor een scherpe prijs. Google is your friend.
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 29 november 2016 @ 09:49:

Wij hebben onze keuken niet willen kopen bij een zaak uit de mandemakers groep ivm met veel negatieve verhalen over service.



Uiteindelijk hebben wij gekozen voor Tulp keukens.

Is de service daar beter?? NEE !!!

Na 2 jaar en 1 maand een barst in de achterwand aan de binnenkant van de oven.

Bosch geeft 2 jaar garantie en daar verschuilt Tulp zich achter.

Op aanraden van mijn rechtsbijstand een aangetekende brief aan Tulp geschreven, omdat je mag verachten dat een oven langer dan 2 jaar meegaat.

Wat denk je, ze reageren niet eens!!!



Ik zou gewoon gaan voor de keuken die het meest aan je wensen voldoet en verder moet je gewoon een beetje geluk hebben.



geluk hebben is nogal wat minder dan ik verwacht bij een aanschaf van 12.000e eigenlijk.

Ik verwacht dan een zekere mate van service
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is keukenmonteur. Ik zal hem eens vragen vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Hier een keuken van de KC. Eens maar nooit weer. Slechte service. Granieten blad die je eigenlijk met 2 man op de kasten moest leggen. De man was alleen. We hadden hulp aangeboden met erop leggen maar dat hoefde niet. Resulaat: Overal butsen en beschadigingen in het houtwerk. Reactie van KC: geen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 29 november 2016 @ 10:00:

[...]





geluk hebben is nogal wat minder dan ik verwacht bij een aanschaf van 12.000e eigenlijk.

Ik verwacht dan een zekere mate van service



Had ik ook verwacht.

Voelde me door zowel Tulp keukens, als door Bosch (is hetzelfde als Siemens) behoorlijk in de kou gezet.



Kennis van mij heeft Gaggenau, de super dure variant van Siemens, ook niets dan ellende.



Ik denk echt dat je gewoon geluk moet hebben, ook bij een aanschaf van 12.000 euro.
Alle reacties Link kopieren
kortom: je wordt gewoon overal genaaid!

Dan kun je beter naar Ikea gaan. Ben je voor €6000,- klaar. En als je die keuken zat bent kun je voor de andere helft van de oorspronkelijke €12.000,- gewoon weer een nieuwe kopen!
quote:jo12345 schreef op 29 november 2016 @ 16:41:

kortom: je wordt gewoon overal genaaid!

Dan kun je beter naar Ikea gaan. Ben je voor €6000,- klaar. En als je die keuken zat bent kun je voor de andere helft van de oorspronkelijke €12.000,- gewoon weer een nieuwe kopen!Onze keuken is pas nieuw, maar heb niet het gevoel genaaid te zijn. Alles ging goed en de prijs was heel redelijk. Nu hopen dat de apparatuur het lang uithoudt.
Alle reacties Link kopieren
ben bij superkeukens geweest. klein blokje (350 cm recht design) inclusief apparatuur van zanussi voor 4000. Kwaliteit lijkt oke, zeker voor die prijs, maar ik heb m net pas een jaar dus kan er niet heel veel over zeggen. En ik hoorde er achteraf ook zeer wisselende verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor alleen reacties, ik ga eens nadenken over wat ik gelezen heb en even google afzoeken. bedankt
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij budgetkeukens fijn geholpen. Geen opdringende verkopers. Tijd om na te denken, alles klopte.

Hebben hem nu ruim een jaar.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook aan het kijken voor een keuken. Het apparatuur van Atag ligt net iets hoger dan Siemens. Wat ik begrepen heb is dat deze apparaten in de miele fabriek worden gemaakt en nagenoeg hetzelfde zijn als miele. Omdat het ons heel veel qua prijs scheelt, hebben wij toch maar voor siemens gekozen, anders waren we voor Atag gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 29 november 2016 @ 16:54:

[...]



Onze keuken is pas nieuw, maar heb niet het gevoel genaaid te zijn. Alles ging goed en de prijs was heel redelijk. Nu hopen dat de apparatuur het lang uithoudt.



Haha, dat riep ik ook.....tot ik ze nodig had voor ivm klachten......toen gaven ze "niet thuis"



Maar mijn slechte ervaring met Tulp keukens wil natuurlijk niet zeggen dat het er bij een ander ook zo aan toe gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven