Ineens zin om het huis wat "warmer" aan te kleden.

24-10-2016 08:54 404 berichten
Tja, ineens overkwam het me gisteren.

Ik zag ergens een lekkere plaid en bedacht me dat ik dat ook wel fijn zou vinden. Heb nu een kleurmatchende deken, die eigenlijk erg kort is.

En ik zag ergens een krans aan de deur hangen en bedacht me dat ik dat ook wel mooi vind. Echter eigenlijk onhandig vanwege neerslag en wind.



Ik kan ineens, bij wijze van ingeving, het idee hebben dat ik (liefst kleinschalig) zaken wil aanpakken.

Een nieuwe kussenhoes voor kussens op de bank. Een plaid die groot en warm is. Een krans aan de deur die naar mijn smaak is. Een bosje bloemen op tafel. Terwijl ik alles wat ik heb staan leuk vind en ook voldoende aankleding heb voor in huis. Ben juist niet van de hebbedingetjes en het vele spullen uitstallen.



Ik wil nooit dat het veel geld kost. Liefst altijd voor weinig geld, dus budget. Want eigenlijk voel ik me vaak hebberig als ik zo'n ingeving krijg waarvoor ik dan op stel en sprong in actie vind te moeten komen. Ben echter wel in staat om in de auto te springen en stad en land af te rijden om naar spulletjes te speuren. Kost ook geld.



Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie dit ook? Kunnen jullie je beheersen in dergelijke situatie. Impulsaankopen? Of houden jullie juist de rem er op?
Ben benieuwd Elko en Fleet welke kleur de kast en de muur gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
deze kleur , op het kaartje wel grijzer dan nu op mijn telefoon
Mooie kleur Elko! Ik heb zo'n ongeveer dezelfde kleur op de babykamer. Komt prachtig tot zijn recht met de stoere meubels!
Mooie kleur idd, Elko!
Ik heb hier lang niet alles gelezen, maar wij zijn de huiskamer aan het aanpakken. De donkere laminaatvloer is er uit en we hebben nu een mooie eiken lichte laminaat, wat een verschil zeg. 1 lange huiskamerwand heb ik geverfd in de kleur cassave van Histor, dat zou dezelfde zijn als paradise found... Maar pff, wat is het donker en overheersend, het komt op de af. Dus helaas moet ik er over met een andere tint. Ik denk dat ik voor early dew ga.
Alle reacties Link kopieren
Mooie kleur, maar kan me idd voorstellen dat het erg donker is op een grote dominante wand. Early dew heeft een vriendin in haar woonkamer, ook 1 lange wand en dat is erg mooi. Zeker niet te donker!
Balen als een pas geschilderde muur zo tegenvalt!
Ah, dat is jammer inderdaad Joni! Hopelijk is the Early Dew mooier.



Ik ben weer terug bij af met de muurkleur. De kast hadden ze niet meer bij Ikea, gaat er uit en komt dus daarom niet meer op voorraad. Heb nu deze uitgezocht (zonder kastjes, heb er de bamboe mandjes bij genomen).



Maar, past dus niet zo mooi bij petrol. Maar welke kleur dan wel... Meedenken mag. Ga sowieso volgende week eens bij de Gamma kleurstalen halen en wat uitproberen. De kast staat nu tegen de rode muur en staat er echt niet mooi, dus motiveert wel om er snel een nieuw kleurtje tegenaan te gooien.



Alle reacties Link kopieren
Jammer Fleet! Misschien is een geeltint of grijstint wel mooi? Wat voor kleur is de kast eigenlijk, blauwgrijs of blauwgroen?



Joni erg mooie kleur! Maar inderdaad donker. Scheelt de early dew veel met de eerste kleur, is het duidelijk lichter of lijkt het erop?
Fleet, die kast is leuk! Ken de kleur, zag er een kleiner model kastje van. Het is grijs-Petrol of grijs-turkoois stond erbij, toch?

En hoogglans.



Wel heel iets anders dan ik bij jou had verwacht hoor.



Tja....jij terug bij af en ik ook, want ik zeg bij deze kleur.....Oker!
Grijs turkoois inderdaad Troetel.



Ja, heel wat anders inderdaad. Maar staat mooi bij de bank en onverwacht matcht het met mijn rustieke meubels. Met het goede kleurtje op de muur vind ik het een heel geslaagde kast. En kijk nu eens niet meer naar al dat speelgoed, heerlijk!



Ik neem oker in overweging voor die muur!
Leuk Fleet.

Een eyecatcher is de kast op zichzelf al vind ik.
quote:Noopes schreef op 03 december 2016 @ 18:08:

Jammer Fleet! Misschien is een geeltint of grijstint wel mooi? Wat voor kleur is de kast eigenlijk, blauwgrijs of blauwgroen?



Joni erg mooie kleur! Maar inderdaad donker. Scheelt de early dew veel met de eerste kleur, is het duidelijk lichter of lijkt het erop?De early dew is echt een stuk lichter. Ik twijfel wat ik ga doen, bankhangen of nog wat verven.. Eigenlijk is het een lange klusdag geweest, maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat..
Alle reacties Link kopieren
Buiten de koloniale meubels, wat heb je verder qua kleur in huis Fleet? Ik zou zelf misschien kijken voor een ton-sur-ton effect, dus de muur een lichtere of donkerdere tint dan de kast. Of oudroze of poederroze, maar weet niet of je (en je man vooral) dat wat vindt
Joni, goed als jij dat kunt, nu zitten en wat anders doen. Ik heb dan altijd een inwending mannetje klaarstaan dat mij drijft en jaagt om toch door te gaan. Kijk dan als een berg op tegen die klussen en ook tegen klusjes. Ben geen klusser.
Tja, of een kleur die overeenkomst met de kast F,eet? Zoals in die voorbeelden waarop meubelstuk dezelfde kleur heeft als muur. Misschien ook mooi en rustgevend en toch trending. Lijkt me ook wel leuk.



Gezien de kleur misschien best moeilijk om dezelfde kleur te vinden.



Maak een foto van dichtbij van de kast zodat je een kleurvoorbeeld bij je hebt op de telefoon. Kun je dat ernaast houden.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon een heleboel kleurstalen meenemen naar huis en erbij houden.

Wij zitten al een week met een kleurstaal op de muur geplakt om te kijken of we het dan nog steeds wat vinden haha.
Ik blijf het toch lastig vinden om vanaf een kleine kleurstaal te moeten kiezen, op een groot vlak oogt het toch anders. Ik wilde dat ik met mijn vingers kon knippen en even een geheel kon zien.



Gisteren is de early dew er toch nog deels opgegaan, het is half 2 vannacht geworden. Toen kon ik niet verder omdat de afplaktape op was. Het is nu wel beter, ik denk dat ik een klein stuk wand de cassave laat en dan de rest van die kant early dew doe. De andere kant van de woonkamer is dan weer greige. Klinkt druk maar het sluit zo mooi bij elkaar aan.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mooi juist, allemaal vergrijsde natuurlijke tinten. En die zijn van zichzelf niet druk dus dan kan het best wat variatie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Onze stoelen zijn woensdag bezorgd superblij mee! Ze staan mooi bij de tafel en zitten zoveel fijner dan de oude stoelen!

Van Sinterklaas een showrek, nu nog een paar leuke foto 's laten afdrukken.



Dit weekend een kleine kerstboom halen. Echt zoals het hoort (vind ik), op een landje je eigen boom kiezen. Deze week clusterverlichting gekocht, dat vind ik zo mooi in een boom!
quote:elko schreef op 09 december 2016 @ 15:04:

Onze stoelen zijn woensdag bezorgd superblij mee! Ze staan mooi bij de tafel en zitten zoveel fijner dan de oude stoelen!

Van Sinterklaas een showrek, nu nog een paar leuke foto 's laten afdrukken.



Dit weekend een kleine kerstboom halen. Echt zoals het hoort (vind ik), op een landje je eigen boom kiezen. Deze week clusterverlichting gekocht, dat vind ik zo mooi in een boom!Wat fijn van je stoelen! Geniet ervan.
Fijn dat ze gearriveerd zijn Elko, geniet ervan.



Hier is de kerstsfeer dinsdag te voorschijn getoverd. Sint vertrok uit huis en de lampjes kwamen hun plekjes opeisen.

Grote kerstboom van 180 cm, kleine kerstboom op tafel, sterren met lichtjes op de vensterbank, grote porselijnen kerstman, kerststukje op keukenblad, kerstkrans aan de deur en flink wat kerstpluche met geluid en beweging waar kind zich mee vermaakt. Twee hondjes en een kerstman. Alledrie tegelijk aan en je holt je eigen huis uit van het lawaai.
Up, up, up!



2016 is weer voorbij, de Kerstspullen misschien al weer terug in de kast (hier wel ). Ik heb al wat nieuwe dingen voor de boom gekocht, ik had voorheen rood, en wil nu meer de 'natuurlijke look' voor de Kerstboom volgend jaar. Ik heb nu alleen wat houten ornamenten met rendieren en denk dat ik komende oktober weer eens na ga denken wat het in totaal moet worden.



Wel heb ik vandaag hét gevonden voor de muur. Ik bleef twijfelen en zag ineens op Pinterest hét behang! Past goed bij de bank en houdt de muren lekker licht. En toch het groen waar ik na het petrol weer op teruggekomen ben. Ook staat het mooi bij de Kallax kast. Na bezoek aan mijn pa de boel maar opmeten en bestellen.



O wauw, wat een gaaf behang! Ik heb één groene muur en een vensterbank vol cactussen, dus het zou hier ook goed passen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt heel gaaf Fleet!!

Wij hebben de boom nog staan, gaat morgen eruit. Nu weekend weg en we redden het niet om het vooraf nog te doen. Veel houten hangers (al een paar jaar verzameld, vind ik erg gaaf), stoffen hangers, vogeltjes en hier en daar wat oudroze ballen. Was er content mee!

Binnenkort ook de knoop doorhakken wat we met de muur gaan doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven