Zeer onvriendelijke verkoopmakelaar

09-12-2016 14:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een bod gedaan op een woning en uiteindelijk ook tot een bod overeengekomen met de verkoper.

Maar die makelaar van de verkoper doet er echt alles aan om zo veel mogelijk tegen te werken



Na de eerste bezichtiging (door de verkoper, want deze makelaar werkt niet op zaterdag) heeft de makelaar niet eens gebeld om te vragen hoe ik het huis vond. Prima, blijkbaar wil hij het niet super graag verkopen. Dus ik heb hem uiteindelijk telefonisch te pakken gekregen voor een 2e bezichtiging.

Toen ik een bod wilde uitbracht was meneer ineens wel aller vriendelijkst en was het bod snel rond. Ik helemaal blij!

Maar blijkbaar zijn vriendelijkheid voor korte duur. Want nog geen dag na het geaccepteerde bod hing meneer aan de telefoon waar de mail met mijn gegevens bleef. Want er waren nog genoeg andere belangstellenden dus voor mij nog 10 anderen

En vervolgens zelfde verhaal met het voorlopige koopcontract. Dag 1 ontvangen en meneer verwacht gelijk dag 2 een akkoord, terwijl ik deze overeenkomst uiteraard wil laten controleren door mensen die daar veel meer verstand van hebben.



Alles bij elkaar verpest het echt de koop van dit leuke huis!



*moest dit even van me afschrijven*
Alle reacties Link kopieren
Goh.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vind het allemaal wel meevallen TO...



Gewoon duidelijk zijn tegen de makelaar.
Alle reacties Link kopieren
Balen. maar ja als je 't huis gekocht hebt dan heb je niets meer met hem te maken, ben je ervan af.



Of je zegt dat hij wel wat vriendelijker mag zijn.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet echt schokkend. In mijn regio gaat de makelaar ook echt niet iedereen bellen na een bezichtiging, daarvoor zijn er te veel belangstellenden. En ook om die reden wil de makelaar haast maken met de daadwerkelijke koop, zodat hij het nog aan iemand anders kwijt kan als jij toch terugkrabbelt.



Als dit jouw koop al verpest, wacht dan maar tot het gezeur met de bank begint...
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ja kijk er naar uit dat het straks helemaal rond is en niks meer met die vent te maken heb.



Ik ben ook steeds heel duidelijk geweest. Aangegeven dat de documenten ontvangen zijn en willen laten nakijken, en precies wanneer ik er op terug zal komen etc.



Maar het is vooral de manier waarop hij alles 'communiceert'
Alle reacties Link kopieren
Op welke manier aanhalingstekens open comminuceert aanhalingstekens sluiten hij dan ? Ik lees iig nog niets geks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En daar maak je speciaal een account voor aan?
Alle reacties Link kopieren
Jij zegt dat hij tegen werkt. Hij doet er toch juist alles aan om het zo snel mogelijk rond te krijgen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees een typische makelaar, meer niet. Bij alle huizen die ik bezocht heb, is er maar 1 makelaar geweest die na een tijd belde hoe ik het vond. En dat was alleen omdat ze het aan de straatstenen niet kwijt konden.

En ze willen allemaal opschieten met het contract, de overdracht komt altijd sneller dan je denkt en als je lang draalt krijg je je hypotheek niet op tijd rond.
En dat voorlopig koopcontract is waarschijnlijk een standaardcontract. Je hoeft daar echt geen addertjes onder het gras te verwachten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, wat een nare makelaar. Hij wil op een zakelijke manier een zakelijke transactie afronden. Wat denkt ie wel niet.



Neem een aankoopmakelaar. Die kan je zelf uitkiezen op vriendelijkheid en controleert alle documenten voor jou. Scheelt een hoop gedoe en jij kan lekker gezellig in je gezellige alles-is-zo-mooi-lief-en-gezellig-bubbel blijven zitten. Win win dacht ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik snap wel dat je dit vervelend vindt. Jij bent toch zijn klant en dan verwacht je dat iemand op z'n minst toch wat vriendelijk doet.

Als het huis verder naar je zin is dan zou ik het voor nu voor lief nemen, maar hem wel even aanspreken op zijn drammerige gedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 09 december 2016 @ 14:43:

Ach ik snap wel dat je dit vervelend vindt. Jij bent toch zijn klant en dan verwacht je dat iemand op z'n minst toch wat vriendelijk doet.

Als het huis verder naar je zin is dan zou ik het voor nu voor lief nemen, maar hem wel even aanspreken op zijn drammerige gedrag.Zijn klanten zijn de mensen die het verkopen. Hij moet zorgen dat zij tevreden met hem zijn. Dat zijn ook de mensen die hem betalen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar die makelaar van de verkoper doet er echt alles aan om zo veel mogelijk tegen te werken.



Dat blijkt uit niets van wat je schrijft. Last van hormonen of interpreteer je altijd wel vaker onnodig negatief?
Herkenbaar, wij hadden ook zo'n eikel. En wij lieten het droomhuis bijna voor wat het was enkel vanwege zijn gedrag!



Achteraf blij dat we hebben doorgezet en na contact met verkoper zelf bleek dat die totaaaaaaaaal niet op de hoogte waren van dit gedrag.



Slechte recensie en slechte mond-tot-mond-reclame krijg ie van ons allemaal.
Hahaha, lees de andere reacties.



Wij hadden dus een makelaar die ons, ondanks ons interesse in huis, ongevraagd andere projecten liet zien. Die afspraken niet nakwam. Die dreigde op zeer onprofessionele wijze. Die kwaad sprak over verkopers. Etc.





Achteraf bleek betreffende makelaar psychisch niet in orde en had hij meer vijanden dan onkruid in zijn voortuin . En hij deed niets aan zijn voortuin.....ter verduidelijking.
Het is heel naar als iemand onvriendelijk tegen je doet, dus ik snap je heel goed hoor TO! Ik snap dat het allemaal zakelijk is en hij het snel geregeld wil hebben, maar daar kan wel een portie vriendelijkheid bij zitten. Misschien stapt hij altijd met het verkeerde been uit bed? Of is het zijn beroep gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dan altijd dat hij het liever aan een ander (lees: een vriendje, maatje, kennis, collega) had verkocht...



Hier ook een beetje zo'n pipo, alhoewel het na het overeenkomen van de koopprijs meeviel. Maar daarvoor.... Bezichtiging? Nah, rijd er eerst maar eens langs en bel maar terug als je serieuze interesse hebt. Maar wel drie weken na downloaden van brochure bellen en vragen waarom we niet een keer komen kijken



Uiteindelijk op de openhuizendag wezen kijken en ook de tweede bezichtiging zonder tussenkomst van makelaar gedaan. Hij leek wat knorrig dat de verkoper ons tweede bod accepteerde (hij vond het te laag gok ik) maar daarna viel het allemaal wel mee gelukkig. Hem ook niet heel veel gesproken trouwens, vooral de... secretaresse? Assistente?
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven