aanstaande ex is de weg en zichzelf kwijt en dat is eng?

26-12-2016 23:12 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij voorbaat sorry voor het lange verhaal, maar vind het moeilijk om een beknopte samenvatting te geven. En ik wil eigenlijk gewoon teveel details vertellen.



Ik ben 22 jaar samen geweest met mijn man en samen hebben we een hoop meegemaakt en dan vooral hele vervelende dingen op verschillende vlakken. Het is in ieder geval nooit echt makkelijk geweest. Nu is mijn man al een paar jaar behoorlijk depressief. Ik heb geprobeerd om hem te helpen, om hem een bepaalde kant op te sturen, maar hij wilde geen hulp en bleef alleen maar negatief en depressief reageren op mijn voorstellen.



Een paar maanden geleden heb ik een 4 jarige studie afgerond (naast mijn werk en gezin) en een dag voor de diplomauitreiking had hij besloten dat hij van me wilde scheiden. We hadden in de 22 jaar dat we samen waren zelden ruzie, en ineens ging hij helemaal uit zn plaat. Ik kwam met mijn zoon en dochter uit de winkel en toen ik binnen kwam vertelde hij me dat hij van me wilde scheiden. Zelf liep ik er ook al een hele tijd tegenaan te hikken, dus was niet echt in shock ofzo. Maar hij begon er een heel drama en ruzie om te maken terwijl ik heel rustig reageerd (mede omdat ik nog het een en ander moest regelen voor de diplomauitreiking) De volgende dag heb ik gezegd dat ik het begreep als hij niet naar de uitreiking wilde komen, maar dat hij dat dan op tijd aan mijn dochter moest laten weten zodat ze dan met de bus kon komen. Uiteindelijk is hij toch gekomen met mijn dochter en een vriend, een andere vriend was er op eigen gelegenheid gekomen. Als blikken konden doden....dan had ik nu niet meer getypt. Hij heeft zich echt belachelijk gedragen en mij voor schut gezet tegenover al mijn studiegenoten en leerkrachten. Die vrienden die er bij waren hebben later ook gezegd dat hij tegen iedereen heel raar deed. Het leek er bijna op dat hij jaloers was dat ik die opleiding had afgerond. Die dag en de dagen erna heeft hij me tegenover iedereen die we kennen compleet zwart gemaakt.



De dagen daarna koelde hij wel weer wat af en hij meende er allemaal niets van werd me verteld. Ik liep al langer met het idee om te scheiden in mijn hoofd dus heb toen gezegd dat ik het toch door wilde zetten (naar mijn idee heeft hij dit ook al aan zien komen en wilde hij me gewoon voor zijn) Nou dat waren weer weken vol frustratie en ellende en ik keek uit naar een ander huis. Meneer deed er ondertussen alles aan om ineens de leuke papa uit te hangen en mij zwart te maken tegenover mijn kinderen. (en de rest van de wereld) Hij heeft ook toegegeven dat hij het niet zou kunnen hebben als de kinderen voor mij zouden kiezen ipv voor hem. Uiteindelijk dacht ik een perfect plan te hebben, en heb hem voorgesteld om dit huis gewoon als thuis voor de kinderen te houden en dan zelf een klein appartementje te zoeken en met elkaar te wisselen. In mijn beleving bleef het dan voor de kids zoveel mogelijk hetzelfde en hoefden ze echt niet te kiezen. (want dat is natuurlijk ook niet de bedoeling). Zo gezegd zo gedaan hij was het er ook helemaal mee eens.



Ik ging eerst naar dat huisje en we zouden om de twee weken wisselen.Vanaf het moment dat ik daar zat kreeg ik nachtenlang vervelende appjes en telefoontjes. Ik liet iedereen in de steek en blabla. Ik sliep daar alleen maar, want als ik niet aan het werk was, was ik in het andere huis om het huishouden te doen, en er voor de hond en kinderen te zijn. Ik kookte eten en ga zo maar door. Maar de vervelende berichtenstroom bleef aanhouden. Na die twee weken is hij naar dat andere huis gegaan en toen kreeg ik een mail dat hij had besloten dat hij daar bleef wonen. En verder kwam hij ook niet echt meer langs. Oftewel hij deed wat hij mij verwijtte, hij liet iedereen een beetje in de steek) De reden dat hij daar bleef wonen was naar eigen zeggen omdat hij een hele moeilijke periode tegemoet ging met chemo en bestraling en weet ik het wat allemaal, want de vlekken waar ik me al jaren zorgen over maakte en waarvoor ik gesmeekt heb of hij alsjeblieft naar de dokter wilde gaan bleken huidkanker te zijn (5 jaar geleden door een onafhankelijk onderzoeksbureau vastgesteld) Toen ik zijn mail las was ik zo boos...als het waar was waarom heeft hij me dat 5 jaar geleden niet verteld, en waarom heeft hij er niets aan laten doen (tegenover zijn kinderen is dit gewoon niet acceptabel) We zijn nu een paar maanden verder en het blijken gelukkig geen levensbedreigende plekken te zijn, sterker nog het blijken bijna allemaal ouderdomsvlekken te zijn.



Continue probeert hij me zwart te maken tegenover familie, vrienden en de kinderen. Gelukkig beginnen mensen nu in te zien hoe hij echt is, maar in het begin geloofden ze zijn mooie/ onzinverhalen. Ik krijg via de app nog steeds continue hele epistels met verwijten en beschuldigingen. Ik probeer zo goed mogelijk voor hem te zorgen en hem uit te blijven nodigen voor het eten en hem bij de kinderen te betrekken (op goede dagen heb ik hem ook nog steeds graag om me heen) Maar de laatste paar dagen is hij gewoon eng. Tijdje terug ging hij ook zo ver in zijn haat naar mij toe dat ik me niet veilig voelde en dat ik een knuppel naast mn bed heb gezet en een ander slot op de deur heb gedaan. Ik werd door 2 andere mensen ook gewaarschuwd dat ze geschrokken waren van zijn haat naar mij toe en dat ik uit moest kijken voor hem. Hier is hij enorm boos over geworden.



Maar goed ik dwaal weer af, de laatste twee dagen is hij echt compleet in de war. Ik krijg de hele tijd rare berichten op de app, hij heeft me gisteren 3x gebeld waarbij hij als een klein kind aan het huilen was, aan het gillen, aan het doordraaien. Dat ik me echt heb afgevraagd moet en kan ik hem misschien wel op laten nemen, want het gaat niet goed. Hij wil dat het goed komt tussen ons en vroeg om een herstel of herstelplan. Ik heb gezegd dat ik best met hem wil praten en horen hoe hij een en ander nog denkt te kunnen herstellen, maar dat ik hem geen valse hoop wil geven en bang ben dat er de laatste maanden teveel gezegd en gebeurd is waardoor de scheuren te groot zijn geworden om weer bij elkaar te komen. En als ik dat zeg flipt hij helemaal. Hij kan het niet aan om mij te zien dus zegt hij dat tot eind januari de huur betaald is en dat hij dan verdwijnt. Dat hij zijn kinderen in de steek gaat laten blabla (het komt bijna over alsof hij zichzelf iets aan wil doen, maar dat weet ik niet zeker) Hij kan het ook niet aan om mij met een ander te zien nu niet, maar ook niet op de langere termijn. Hij gaat diegene dan afmaken en mij verdrietig maken. En zo gaat het maar door met de berichtenstroom. De laatste keer dat hij gisteren belde zei hij dat hij gewoon weer bij me wil wonen, en meer hoeft niet. Hij wil me vasthouden en de rest kan hem niet schelen. Ik mag met de hele wereld neuken, hij wil een open relatie, hij wil in relatietherapie, hij gaat nu naar de psycholoog voor mij, hij gaat naar de dokter voor mij. Hij gaat keihard voor me werken en zorgen dat er heel veel geld binnen komt zodat ik alles kan doen wat ik wil en hij hoeft er verder niets voor terug alleen een heel klein plekje in mijn hart en tegen me aan liggen.



Wat is nu eigenlijk mijn vraag....ik weet gewoon niet wat ik met hem aan moet. Ik vind hem eng, ik ben bang dat hij zijn kinderen in de steek laat, dat hij mij of zichzelf iets aandoet, dat hij mijn eventuele nieuwe vriend iets aandoet als ik die heb en en....ik word gewoon gek van die vent en zijn stemmingswisselingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 17 januari 2017 @ 12:47:

Pfff wat een verhaal... Dit is wel echt een crisissituatie, je moeder moet je als eerste mee breken want die is vuil bezig zeg, en het signaal dat ze naar je ex afgeeft is ook duidelijk ze staat aan zijn kant.



En jouw beste vriend? Trekt die zich wat aan van het verbod van je ex om contact met jou te hebben? Zo ja dan heb je een nieuwe beste vriend nodig En is dat geen beste vriend overduidelijk.



Je moet toch echt met je kinderen bespreken dat hun vader het je ontzettend moeilijk maakt en dat je ze er niet bij wil betrekken maar dat je zo niet verder kunt en vertel maar dat hij je zwart maakt tegenover hen en vraag of ze die praatjes niet tussen jullie in willen laten staan en dat jullie samen sterk moeten blijven.

En met wie jij omgaat kan hij natuurlijk niet bepalen, weer blokkeren, zorg dat ie niet in huis kan.

En breken met iedereen die nog bevriend met hem wil zijn, zorg voor een grote kloof tussen jullie en dat ie ook niet via via dingen over je te horen krijgt en zwicht niet voor terreur en een gebakje aan de deur, wou je echt weer naar zo'n gek terug?!

Als je daarin trapt dan kan hij dat toch ook gebruiken?? Wat doe je jezelf aan?

Dan kan hij zeggen ja mama vindt me helemaal niet vervelend ze wou vorige week weer een relatie met papa

Als jij overal intrapt wat geef je dan voor signaal aan de kinderen af?

Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat je in de rats zit en hij je het leven onmogelijk maakt, en iedereen die zegt mwoh valt wel mee toch die hoepelt lekker op.Ja helemaal gelijk heb je, en laat wel even duidelijk zijn dat ik altijd gezegd heb dat ik GEEN relatie meer met hem wil. En ik overweeg serieus om toch even met de kinderen te praten, de laatste keer begrepen ze me alleen niet, want papa had zijn mooie eh zielige verhaaltjes verteld en dat begrepen ze wel van papa. Tegen mijn moeder heb ik al gezegd dat ik er wel klaar mee ben. Ze liet gisteren ook wel weten dat ze voortaan zou zeggen dat hij zn eigen moeder maar belt. Even kijken hoe dat dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen contact met de wijkagent gehad, maar afgelopen weekend is de politie wel hier geweest om hem uit huis te zetten toen hij weer binnen was komen vallen en niet weg wilde gaan.
Heeft je beste vriend ook aangifte gedaan van bedreiging? Jullie moeten 1 blok vormen waar hij tegenaan knalt nu.

En je moeder en je vriend en jij moeten echt duidelijk maken dat ie geen macht over jullie heeft en hem keihard uitlachen.

Het is een lafaard die anderen bang wil maken, het is nu tijd om hem eens goed te laten schrikken en wees ook eens boos ipv bang..
quote:mopperkontje schreef op 17 januari 2017 @ 13:32:

[...]





Ik heb nog steeds werk, maar maak niet genoeg uren, dus heb aanvullende bijstand aangevraagd. 2e appartement had hij meteen al ingenomen als zijn plekje en heb ik alleen de eerste 2 weken van september van binnen gezien.Ah zo, maar ben jij dan niet degene die op dat huurcontract staat van dat 2e appartement?
quote:mopperkontje schreef op 17 januari 2017 @ 13:32:

[...]





Ik heb nog steeds werk, maar maak niet genoeg uren, dus heb aanvullende bijstand aangevraagd. 2e appartement had hij meteen al ingenomen als zijn plekje en heb ik alleen de eerste 2 weken van september van binnen gezien.



Bij de gemeente kun je woonkostentoeslag aanvragen. Is een soort huurtoeslag voor als je niet in aanmerking komt voor huurtoeslag via de Belastingdienst. Krijg je wel een verhuisplicht naar een goedkopere woning. Kun je gelijk aanvragen met de aanvullende bijstand. Morgen dus gelijk woning op je naam laten zetten en opzegging terugdraaien. Anders advocaat en andere woning opeisen want jij hebt de kinderen.



Ik vind je wel erg afwachtend. Je had al lang bij een advocaat moeten zitten dan was bovenstaande al geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Je problemen stapelen zich in een rap tempo op; de advocaat kan je helpen met in welke volgorde je dingen moet tackelen. Je hebt weinig tijd, misschien is het straks te laat om dingen te regelen of zie je dingen over het hoofd waar je recht op hebt.



Advocaat is prioriteit nummer 1. Daarna woonruimte en inkomen. Daarna de scheiding, omgangsregeling en eventueel een huisverbod voor je ex. En daarna je naasten weer terugwinnen.



Stapje voor stapje.



En wat een lul is die man zeg dat hij uit wraak zn vrouw en kinderen een dak boven hun hoofd ontzegt. En dan achter je moeder aangaan en je je vrienden ontnemen?



Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Verhaal gelezen , jee wat een ellende met die man

Ik snap echt niet dat je geen advocaat in de arm hebt genomen dat zou je 1e prioriteit moeten zijn. De kans/fut niet voor vind ik een slap excuus
Alle reacties Link kopieren
Advocaat is simpel te regelen TO. Ga langs het juridisch loket, die leggen het uit, kost vijf minuutjes. Mij kostte in het in totaal het één bezoekje en één telefoontje. Geen kunst aan.
Straks sta jij op straat en wonen de kinderen bij papa als je blijft afwachten.

Heb je wel puf om geen huis te hebben en rond te trekken met alleen maar een tas kleding?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al woonruimte/ een advocaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven