Nieuwe campagne Lactacyd

07-09-2015 12:16 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te twijfelen tussen Actueel of Lijf&Lijn, maar aangezien dit meer gaat over de reclamecampagne dan het product zelf, toch maar voor de eerste gekozen.



Wie heeft hem al gezien, de nieuwe campagne van Lactacyd (http://vaginapagina.nl/)? In de campagne wordt zonder blikken of blozen verteld dat het reinigen van de vagina met alleen water onvoldoende is en je een product als Lactacyd nodig hebt om je vagina fatsoenlijk te reinigen.

Ik kan daar echt zo boos van worden. Er is daar al zo ontzettend veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en iedere keer weer is de uitkomst dat het reinigen met water meer dan voldoende is en dergelijke producten meer kwaad dan goed doen. En al dat wetenschappelijke bewijs in je reclamecampagne dan toch keihard afdoen als 'Fabel'.



Dat je hier en daar wat aandikt in een campagne is tot daar aan toe, maar dit kan echt serieuze gevolgen hebben voor (jonge) dames die dit soort onzin voor waarheid aannemen, hun vagina actief gaan 'reinigen' en hiermee een enorm risico lopen op versoorde PH-waarden, bacteriële infecties en andere ellende.



Sorry, het is een beetje een non-issue, maar ik wilde het toch even delen. Echt ongelofelijk waar sommige bedrijven mee op de proppen komen...
Niet spotten met Jake en Elwood hè. Tssss.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de aversie tegen intiemzeep niet goed. We gebruiken shampoo voor onze haren, zeep voor de handen, douchegel voor het lichaam, tandpasta voor onze tanden...



Verder ook afwasmiddel, waspoeder en allesreiniger. Voor elke klus een speciaal product.



En dat ene lichaamsdeel dat eigenlijk het 'viest' wordt van allemaal, zou met alleen water schoon genoeg worden?! Je plast ermee, je stoelgang komt er vlakbij, je menstrueert,... En dan heb je met dat lichaamsdeel seks, voor de meesten onder ons ook nog graag orale seks. Nou, dan gebruik ik ook daar speciale zeep. En ook van mijn vriend verlang ik dezelfde hygiëne.



Zonder die intieme zeep heb ik trouwens veel meer last van infecties. Dus gebruik ik al zeker 20 jaar zo'n zeep, alleen niet van Lactacyd ?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Het gaat erom dat lactacyd beweert dat je lichaam niet goed werkt. Standaard. En dat is onzin natuurlijk. En ja, water is genoeg.
En een sopje over de buitenkant van je poes is toch heel iets anders dan erin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven