Gezondheid alle pijlers

Klyx klachten

22-01-2017 11:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege darmklachten door MS moet ik dagelijks klyx klysma's 120 ml gebruiken. Ik ben op zoek naar mensen die ook problemen hebben met de scherpe randen aan deze flesjes. Ik wil zoveel mogelijk klachten verzamelen zodat ik sterker sta tegen de fabrikant.
Moet die fles in je reet dan?!
Sterker staat tegen de fabrikant? Wil je een rechtszaak beginnen over scherpe randjes? Heb je al aan je arts gevraagd of je een ander merk klysma kan gebruiken?
quote:Gooloib schreef op 22 januari 2017 @ 12:02:

Moet die fles in je reet dan?!Ja dat moet deels inderdaad, nog nooit een klysma gehad zeker
Ik heb ook problemen gehad met een klysma, weet niet of het deze was. Ik kreeg ze in een veel te grote fles waardoor ik die niet goed leeg kreeg. Dit met de apotheek besproken en die hebben voor mij kleinere flesjes besteld en het daarin overgezet.
quote:gizzmo-returns schreef op 22 januari 2017 @ 12:07:

[...]





Ja dat moet deels inderdaad, nog nooit een klysma gehad zeker Nou ik dacht dat dat spul misschien in een universele applicator kon ofzo.. dat lijkt me zo veel logischer.. maar idd geen verstand ervan..
quote:gizzmo-returns schreef op 22 januari 2017 @ 12:09:

Ik heb ook problemen gehad met een klysma, weet niet of het deze was. Ik kreeg ze in een veel te grote fles waardoor ik die niet goed leeg kreeg. Dit met de apotheek besproken en die hebben voor mij kleinere flesjes besteld en het daarin overgezet.

Zo iets dus, dat to het kan overgieten ipv veel energie in een waarschijnlijk nutteloze zaak stoppen.



Oplossingsgericht ipv wraak..
quote:Gooloib schreef op 22 januari 2017 @ 12:14:

[...]



Zo iets dus, dat to het kan overgieten ipv veel energie in een waarschijnlijk nutteloze zaak stoppen.



Oplossingsgericht ipv wraak..Maar dan zal de apotheek mee moeten denken en dit doen, zelf dit doen is geen optie. Moet wel een geschikte fles zijn om het te kunnen inbrengen, zo simpel is het helaas niet dat je het zelf even over kan gieten.
Heb er geen verstand van maar even bijvijlen?
Alle reacties Link kopieren
Goh, daar zou ik niet opkomen, behalve misschien een mailtje sturen (wat ook niet veel helpt).



Maar misschien een goed idee; dan bestaat er best een kans dat je gratis een grote doos nieuwe krijgt die wel goed werken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zo raar is het toch niet om een klacht bij een fabrikant neer te leggen als een product niet goed/prettig werkt? In je uppie een mailtje sturen maakt veel minder indruk dan met meerdere "klanten" dus klachten verzamelen lijkt me geen gek idee. Ik zie nergens dat ze een rechtszaak wil beginnen of wraak zou willen (echt ) ofzo, ze wil graag dat de producent de verpakking aanpast zodat het prettiger in gebruik is, dat is echt niet onredelijk. Het is al vervelend genoeg regelmatig iets in je kont te moeten steken (voor de meeste, je hebt uitzonderingen natuurlijk..) dan is het niet teveel gevraagd dat de verpakking het niet nog ongemakkelijker maakt.



Ik heb geen ervaring maar hopelijk vindt je wat mensen en komt er een oplossing voor jullie. Succes ermee.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Je kunt het uiteinde insmeren met vaseline of een verdovende gel zoals instillagel.



Heb je al met de arts die het voorschrijft of de apotheker overlegd welke andere mogelijkheden er eventueel zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vraag je apotheek om vrouwencatheters voor eenmalig gebruik voor je te bestellen, deze passen op de klyx-flesjes en zijn helemaal glad.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mircrolax; misschien iets voor jou? Is ook een mini klysma..



Heb dus ook darmklachten door ms.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven