Entertainment alle pijlers

Peking Express 2017

16-09-2016 20:51 293 berichten
Hoera! Peking Express komt terug!

In Peking Express liften een aantal teams, met zeer weinig geld, door een aantal verre landen. Het is een afvalrace; de teams moeten zo snel mogelijk een bepaalde bestemming bereiken; wie het laatst arriveert, valt af.

Tijdens de start van Peking Express, presenteerde Ernst-Paul Hasselbach het programma. Na zijn overlijden, heeft Art Rooijakkers hem opgevolgd. Rik van de Westelaken gaat in 2017 de presentatie verzorgen. Ik ben benieuwd naar zijn kwaliteiten als presentator.

Wie gaat er kijken, wat vind je leuk aan Peking Express etc.?
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 14 januari 2017 @ 20:24:

Daar is in vorige seizoenen al zeer uitgebreid over gediscussieerd. Er waren echt scènes bij waarbij je met een wat ongemakkelijk en gegeneerd gevoel naar zat te kijken.

Reinier staat wat dat betreft voor altijd op mijn netvlies.Met z'n 'driven, klóótzak!'
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Reinier was geweldig!



Ik ben een beetje bang voor het Utopia effect.

De deelnemers zijn zich te bewust van de camera en zijn niet meer hun spontane zelfje.

Dat zou jammer zijn.



Juist op z'n Reiniers liften is leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 15 januari 2017 @ 15:23:

[...]





Boek niet gelezen. Maar het verhaal is me welbekend. Jammer hè? Het is alleen wel hoe tv werkt helaas. Het is niet het enige programma wat bedenkelijke methodes gebruikt om succesvol te zijn, helaas.



Helemaal waar, maar dat kandidaten zichzelf voor schut zetten in gemanipuleerde programma's vind ik wat anders dan het misbruik maken van de plaatselijke bevolking. Entertainment ten koste van mensen die daar niet voor kiezen en hele andere (veel belangrijkere) dingen aan hun hoofd hebben dan een spel voor kijkcijfers.



Quote uit het interview: Niet de kandidaten maar de lokale bevolking is in Peking Express de klos. 'Je racet als een gek door arme gebieden en vraagt onderdak aan mensen die zelf niet eens te eten hebben. Zij kunnen geen nee zeggen vanwege hun boeddhistische geloof. Ik heb daar met een zieke baby in mijn handen gestaan. De mensen waar we sliepen, wilden dat wij het kind meenamen naar Nederland. Dan denk je wel: wat zijn we hier aan het doen?'



Ik vraag me echt of af we zoiets wel moeten willen. Of dat soort landen wel de plek zijn om een tv spelletje te maken.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Nog niks bekend qua datum?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het boek bezig nu. Ik kan me wel voorstellen dat het er bij (reality)tv zo aan toe gaat. Had het boek trouwens slechter geschreven verwacht, dit leest in elk geval wel lekker weg.

Er is trouwens ook een televisie serie (Unreal) over zoiets, lijkt wel een beetje op het boek.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net op facebook tegen dat het 3 april begint!
Dank voor de info Dolfje!
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh leuk zeg kijk er naar uit.ga ook de link naar vijf jaar peking Express nog bekijken een van mijn favoriete programma's
quote:dolfje schreef op 25 februari 2017 @ 08:17:

Ik kom net op facebook tegen dat het 3 april begint!Bedankt voor de info!
Alle reacties Link kopieren
Tof!
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt aftellen!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Het staat inmiddels ook op de website van Net 5; Peking Express start om 20.30 uur! Op 3 april dus, zoals Dolfje al zei.
Vanavond 20.25-20.30 uur, net 5: Peking Express journaal, waarin voorstellen deelnemers Peking Express en vooruitblik!
Voor iedereen die het veel te korte Peking Express Journaal gemist heeft, een samenvatting:

Men lift van Vietnam via Laos naar Cambodja.

De deelnemers zijn:

* Ann-Sophie en Laura (2 politieagentes)

* Cedric en Brecht (werden gepresenteerd als mooi-boys)

* Awatef en August (een verliefd stel met 20 jaar leeftijdsverschil)

* Hicham en Siham (broer en zus)

* Steff en Margaux (vrienden)

* Joep en Frank (werden gepresenteerd als nachtvlinders)
Vanavond is eindelijk de start van Peking Express: 20.30 uur op Net 5. Allemaal veel kijkplezier gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reminder!
Alle reacties Link kopieren
Helaas begint het pas om 20.40 . Ik ga het ook volgen.
Yep... op de site van Peking Express staat 20.30 uur. In de online tv-gids staat inderdaad 20.40 uur. Nog maar een paar minuten....
Ik kom ook mee kijken , heb het toch gehad met helemaal het einde .
Leuk echt gevarieerde stellen.
Alle reacties Link kopieren
The race starts now
Alle reacties Link kopieren
Onderbroek van gisteren

Fijn die details :-)
Wat hebben die lui veel tijd nodig om wakker te worden en hun spullen te pakken zeg!
Wheelchair, wheel of Fortune haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven