Mode & Beauty alle pijlers

Traan oog en jeuk door oogschaduw?

21-01-2017 20:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik gebruik meestal eyeliner en mascara, maar soms vind ik het ook wel eens leuk om smokey eyes te maken met oogschaduw.

Zodra ik dan mijn oogschaduw op heb gedaan en daarna eyeliner en mascara aanbreng gaat mijn buiten ooghoek vaak jeuken en tranen en loopt mijn eyeliner uit.



Kan het zijn dat ik allergisch ben voor de oogschaduw? Ik gebruik catrice oogschaduw.



Welke oogschaduw zou ik beter kunnen gebruiken die een beetje bij een klein budget past?



Liefs!
Heb je dit alleen bij het gebruik van deze oogschaduw?
Alle reacties Link kopieren
Ja echt alleen bij oogschaduw, als ik alleen eyeliner en mascara op heb heb ik nergens last van.



Sorry las het verkeerd, heb ooit eens van de action gebruikt maar daar had ik het ook mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het als ik oogschaduw te dicht bij mijn oog aanbreng. Iets meer afstand houden en dan heb ik het niet.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
quote:Evelyn82 schreef op 21 januari 2017 @ 21:00:

Ik heb het als ik oogschaduw te dicht bij mijn oog aanbreng. Iets meer afstand houden en dan heb ik het niet.Oh wat een simpel idee, dat ga ik morgen eens uitproberen, super bedankt.
Ik ben allergisch voor bijna elke mascara. Na lang zoeken en uitproberen heb ik nu een El Cheapo mascara van het Kruidvat en dat gaat wel goed. Misschien kun je gewoon eens wat verschillende merken oogschaduw uitproberen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zowat allergisch voor alle oogmake-up tegenwoordig. Uiteindelijk heb ik bij Ici-Paris verschillende mascara's en oogpotloden uitgeprobeerd. Steeds 1 produkt op 1 oog en een ander op het andere oog. Met Clinique heb ik de minste reactie. Als ik het elke dag gebruik heb ik alsnog last.



Ik heb op Marktplaats Clinique oogschaduw (nieuw) gekocht, was niet duur. De mascara wel gewoon in de winkel gekocht, was toen met 40% korting op alle mascara's.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik heb dat ook met de meeste merken oogschaduw. Dus ik koop meestal oogpotloden die je goed kunt 'blenden' en dan lijkt het net of ik ook oogschaduw op heb.

Pas ook op met cremes! Deze kun je ook echt te dicht langs je ogen smeren, waardoor je ook traanogen krijgt. En let op dat je je oogschaduw, oogpotlood en vooral je mascara niet te lang gebruikt. Volgens mij moet je je mascara na 3 maanden weggooien! Ook nooit je make-up producten door vriendinnen laten gebruiken.

Ook kwasten regelmatig goed reinigen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 21 januari 2017 @ 21:52:

Herkenbaar, ik heb dat ook met de meeste merken oogschaduw. Dus ik koop meestal oogpotloden die je goed kunt 'blenden' en dan lijkt het net of ik ook oogschaduw op heb.

Pas ook op met cremes! Deze kun je ook echt te dicht langs je ogen smeren, waardoor je ook traanogen krijgt. En let op dat je je oogschaduw, oogpotlood en vooral je mascara niet te lang gebruikt. Volgens mij moet je je mascara na 3 maanden weggooien! Ook nooit je make-up producten door vriendinnen laten gebruiken.

Ook kwasten regelmatig goed reinigen!Oogpotlood vind ik een top idee zeker de moeite waard om te proberen, thanx!
Alle reacties Link kopieren
quote:Stepper85 schreef op 21 januari 2017 @ 22:00:

[...]Oogpotlood vind ik een top idee zeker de moeite waard om te proberen, thanx!Graag gedaan Stepper, hopelijk werkt het voor jou ook!
Alle reacties Link kopieren
Er is een arts die schrijft over zulke perikelen, en ook over de bestanddelen van mascara's, crèmes, oogschaduw etc. Misschien heb je daar wat aan?



Link: http://www.dr-jetskeultee.nl/
Alle reacties Link kopieren
Je kan proberen om iets duurdere producten te proberen waar minder 'slechte' dingen in zitten! Of inderdaad rondje testen bij de ICI paris
live and let live

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven