Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat leuk om te horen dat jullie lekker geschaatst hebben. We horen het dan vanzelf wel van de CM als je kaartjes toegestuurd wilt krijgen. Ik vind je gewoon een kanjer.
Anna ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Anna wat een kanjer ben jij, hoe jij hier mee om gaat wonderbaarlijk gewoon.

Dikke knuffel voor jouw en je gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je zin of energie hebt om te lezen maar leestip. Van redelijk dichtbij haar proces meegemaakt.



Paniekspinnen
Alle reacties Link kopieren
Wouw al 300 kraanvogels!

Eet smakelijk, als je dat niet al hebt gedaan. Ik zit nog in de trein dus hier nog even wachten tot ik mijn honger kan stillen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:Ameliaaa schreef op 23 januari 2017 @ 18:42:

Wat leuk om te horen dat jullie lekker geschaatst hebben. We horen het dan vanzelf wel van de CM als je kaartjes toegestuurd wilt krijgen. Ik vind je gewoon een kanjer.

+1

(hoe krijgen we dat van de CM te horen?)
Alle reacties Link kopieren
Geen woorden voor, maar heel veel knuffels vanuit hier! En heel veel sterkte de komende tijd!
quote:Elfje112 schreef op 23 januari 2017 @ 19:58:

[...]



+1

(hoe krijgen we dat van de CM te horen?)Misschien wil Anna dat wel niet. Laat haar eerst rustig beslissen.
quote:Philae2 schreef op 23 januari 2017 @ 20:05:

[...]



Misschien wil Anna dat wel niet. Laat haar eerst rustig beslissen.Het was alleen een vraag. Natuurlijk moet ze daar rustig over nadenken.
quote:Elfje112 schreef op 23 januari 2017 @ 19:58:

[...]



+1

(hoe krijgen we dat van de CM te horen?)Ik denk dat Anna overlegt met de CM en dat die dan een post doet in dit topic, als Anna het goed vindt van die kaartjes. De CM vond het niet aan hem/haar om het voor te stellen, die is geen forummer, dus heb ik het gedaan. Dus ik denk dat we dan een berichtje via dit topic krijgen. Uiteraard alleen als Anna besluit dat het okee/gewenst is en kan me voorstellen dat ze daar even over na moet denken.
quote:Ameliaaa schreef op 23 januari 2017 @ 20:23:

[...]





Ik denk dat Anna overlegt met de CM en dat die dan een post doet in dit topic, als Anna het goed vindt van die kaartjes. De CM vond het niet aan hem/haar om het voor te stellen, die is geen forummer, dus heb ik het gedaan. Dus ik denk dat we dan een berichtje via dit topic krijgen. Uiteraard alleen als Anna besluit dat het okee/gewenst is en kan me voorstellen dat ze daar even over na moet denken.Natuurlijk, dat laatste. Maar dan weet ik dat, mocht het zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
wat een kanjer ben je.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een paar dagen niet meegelezen, maar wat een bijzonder topic is dit toch! Zo lief!!

Mooie tips worden er gegeven en Anna wat fijn dat je zoon wat meer zegt hoe hij zich voelt en wat hij denkt.



Ik heb nog steeds geen woorden, geen idee wat ik je zou kunnen zeggen dus ik geef je soms maar een virtuele en lees stil mee.

Fijn om regelmatig een update te lezen van je.

Heel veel sterkte lieve Anna, voor jou en je man/ kinderen en de rest van je familie
Alle reacties Link kopieren
Voor jou anna nog even voor het slapengaan ik hoop dat je een goede nachtrust hebt!



liefs
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftig topic, dit. En raar dat ik hem nu pas tegenkom.

Heel veel sterkte, TO. Wat een vreselijke situatie. Rot ziekte.... En wat fijn dat je ook hier een luisterend oor kunt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Nog leuke dingen gepland voor de woensdagmiddag?

Vanaf wanneer zijn de kinderen vrij of moet dat nog gepland worden?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Anna: en



Wat fijn dat jullie nu 'gewoon' nog genieten!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even uit de meelees modus om je een te brengen. Ik las heel veel goede tips. Voor mij waren/zijn het ook de alledaagse dingen die ik mis van mijn geliefden. Ik ben heel blij dat er een (geluidloos) filmpje van mijn vader is. Het is 30 jaar geleden dat hij overleed maar ik bekijk het zo nu en dan en op een of andere manier 'hoor' ik zijn stem dan terwijl ik me die stem zonder het filmpje niet meer voor de geest kan halen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna, hoe gaat het met je vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Tranen in mijn ogen. Wat ben jij een krachtige vrouw en wil jou heel erg veel sterkte wensen!
Tekens weer een brok in mijn keel als ik hier lees.

Gek dat je op afstand zoveel medeleven kan voelen voor iemand die je helemaal niet kent.

Het is ook zo verdomde oneerlijk!



Gek ook hoe je in mijn hoofd blijft zitten; vanmorgen zo'n morgen dat alles tegenzit, auto kapot, mezelf buitengesloten, je kent het wel .

Eerst baal ik enorm maar dan denk ik zomaar aan Anna van het Viva forum en denk; ach, wat maak ik me ook druk. Dit zijn allemaal dingen die op te lossen zijn. Daarentegen jij..



Het maakt me verdrietig en dankbaar tegelijk.

Verdrietig om jou en je gezin.

Dankbaar voor de dingen die goed en mooi zijn.



Anna, ik kan niets zeggen om het anders te laten zijn.



Je bent een mooi mens!



Veel Kracht & Liefde!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een mooie reacties weer.

En natuurlijk baal je gewoon als je jezelf hebt buiten gesloten en de auto het ook nog eens niet doet!!!

Maar ergens vind ik het dan ook we weer 'fijn' dat ik blijkbaar mensen kan helpen relativeren en dankbaar zijn met wat ze hebben. Was absoluut niet mijn bedoeling, maar zo lijkt deze hele ***situatie toch nog iets goeds te brengen (en voor de duidelijkheid, dit is niet lullig of sarcatsisch bedoeld.)



Afgelopen dagen waren erg wisselend. Ik ben begonnen met het opschrijven van herinneringen en ik heb muziek uitgezocht voor mijn uitvaart. Best emotioneel om te doen.

Aan de andere kant ook heerlijk zitten monopolyen met de kinderen en star wars zwaarden ontdoken



Wat betreft het sturen van kaartjes... Ik vind het een superlief idee, maar ik denk dat ik het nu emotioneel te zwaar vind. Een laptop kan je dichtklappen en lezen wanneer je wilt, terwijl een kaart fysiek aanwezig is. Het is confronterender. Gisteren weer een aantal kaarten gehad en die wil ik dan toch meteen lezen, en vaak moet ik dan toch huilen (ja, M, ik weet dat je hier meeleest, bij jouw kaartje moest ik ok huilen). En ik plan mijn huilbuien graag een beetje

Mocht iemand toch voor mij een kaartje willen sturen, dan zou ik het fijn vinden als jullie die niet maar mij sturen maar naar andere mensen die het nodig hebben: www.amnesty.nl/groetenkaartje of www.amnesty.nl/groetenlijst. Ik ben hier jarenlang vrijwilliger geweest en heb onlangs mijn taken overgedragen. Weer zo'n stukje van mijn leven dat afgesloten wordt .

Hmmm... weet eigenlijk niet of dit nu als oproepje wordt gezien, in dat geval wil ik het wel weer verwijderen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Anna, laat het oproepje gewoon staan. Het is juist een mooi gebaar dat mensen beter kaarten daarheen kunnen sturen in jouw ogen
Alle reacties Link kopieren
En omdat ik er nu zo lekker met tranen in mijn ogen zit te luisteren hier ook voor jullie:



you said when you died that you

walk with me every day

and I start to cry and say

"please don't talk that way"

with a blink of an eye the lord came

and asked you to leave

you went to a better place,

but they stole you away from me



and now she lives in heaven

but I know they let her out

to take care of me

there's a strange kind of light

carressing me tonight

pray silence my fear

she is near

bringing heaven down here



I miss your love I miss your touch

but I am feeling you everyday

and I can almost hear you say

you've come a long way baby



and now you live in heaven

but i know they let you out

to take care of me

there's a strange kind of light

in my bedroom tonight

pray silence my fear

she is near

bringing heaven down here



you tought me kings and queens

while stroking my hair

In my darkest hour I know you are there

kneeling down beside me

whispering my prayers



there's a strange kind of light

carressing me tonight

pray silence my fear

she is near

bringing heaven down here



the next time that we meet

I will bow at her feet

and say "wasn't life sweet"

then we'll prepare

to take heaven down there
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve Anna.

Prima wat betreft de kaartje(s). (punt)



Het is jouw weg en ik volg je voorzover dat kan en mag. Ik hoop dat we jou een beetje mogen verblijden af en toe want zo kijk ik er ook een beetje naar hoe moeilijk het ook is en zal zijn, die lach en toch wat positiviteit zoeken in al die rottige dingen.



Heb nog een fijne donderdag Anna met je gezin.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven