Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
31-12-2017 19:22
Straks komen mijn schoonouders en zij zitten bij ons uit.

Als zij niet kwamen, dan denk ik dat wij ook met een luchtbed hier in de woonkamer hadden gelegen. Dat is zo gezellig en geeft mooie herinneringen.

Ik wens iedereen een rustige jaarwisseling met vele mooie prijzen in de loterij! Wij doen niet mee, dus jullie hebben 1 kansje meer ;-D
Ah! Doet me denken aan de begintijd van man en mij. Een ijskoud flatje met alleen een gaskachel in de woonkamer en ijs op de ruiten in de slaapkamer. We sleepten vaak het matras naar de woonkamer voor de kachel en tv :heart: Nu wonen we in zo'n luxe dat we overal vloerverwarming en schermen hebben. Neemt niet weg dat onze 'nest-slaapkamer' ook wat heeft nu de knoken en de gewrichten ouder zijn :whistle:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Iemand is er met mn condo in Miami vandoor gegaan. (6) Anna, vrees dat het gewoon een koppie thee in Utrecht ofzo moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 5 euro gewonnen. 25 euro verlies dus.... Vrees dat ik dit verdriet moet verdrinken met cocktails :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wow, 5 hele euro's?! Je hebt in elk geval iets :cheer2:

Sterkte voor iedereen met hoofdpijn vanmorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jullie allemaal een zo goed mogelijk 2018. Dat jullie allemaal maar mooie genietmomenten mogen beleven.

Anna, weer je al wat je met je grote prijs gaat doen? Ga je je verdiepen in aandelen of ga je voor eigen genot?
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen lot, dus eigenlijk heb ik nu -in vergelijking met jullie- gewonnen. Toch? Of werkt het niet zo? Hoe dan ook: plop! Alsjeblieft, allemaal een glaasje bubbels op het jaar mee in te luiden. Proost! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Na twijfelen toch ook reageren..

Ik heb de afgelopen maand dit hele topic gelezen, ik ben nieuw op dit forum en werd gegrepen door de titel van dit topic. Ik heb ontzettend vaak tranen in mijn ogen gehad en heel hard meegehuild met de berichten die je schreef, of juist moeten lachen om je humor en aanpak AnnA :)

Eigenlijk weet ik nog steeds niet goed wat ik moet schrijven of zeggen..
Omdat wellicht 'wat ben je een sterke vrouw' je strot uit komt wil ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik ook vind dat je heel goed bent in kanker hebben (met zijn ups and downs), net als Beeldig en de andere lotgenoten in dit topic (als ik het zo mag zeggen met alle grote respect).

Virtuele :hug: voor jou! (het duurde wel 5 minuten voor ik die smiley vond, staat ie gewoon op de 2e rij.. :frusty: )
I never failed, I just found another way how not to do things
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna! Ik schrijf heel af en toe eens iets hier, omdat ik vaak niet eens weet wat ik moet zeggen. Maar ik wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om jou heel veel liefde, mooie momenten en vooral een goede gezondheid te wensen in 2018! Nu is dat gezondheid een beetje discutabel, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Of kom ik nu over als een hork?

Feit is dat ik nu weer twijfel over mijn woorden en of ik niet iets enorm doms en onaardigs zeg eigenlijk :$ Nou ja, in ieder geval denk ik aan je en wens ik je het allerbeste!
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Dankjuliewel! En ik wens jullie ook allemaal een spetterend en bruisnd 2018 vol met geluksmomentjes!
En nee, ik ben in een uitzonderlijk goede bui, dus niemand komt over als een hork :)

Aandelen gaat hem niet worden Mendy, zijn te veel regels aan wat ik wel (en vooral) niet mag doen ivm mijn functie (officieel ben ik nog steeds in dienst namelijk), en aangezien ik nogal risicoavers ben....
Maar ik heb al het veelvoudige verbrast in een online shopsessie. Gisteren kwam mijn pakketje binnen, de helft stond voor geen meter dus gaat terug, maar superblij met de rest van de buit. Was wel een beetje stom, normaal winkel ik alleen, maar nu ik zo naast man op de bank zat had ik ineens het gevoel dat ik 'toestemming' ofzo moest vragen om zo'n enorm bedrag uit te geven. Vroeger gebruikte ik mijn werk als excuus (moet er toch netjes uitzien he? ;-D ) maar als je toch maar op de bank zit voelt het ergens zo zonde om mooie kleren te kopen. Het is ook niet dat ik ze nog jaren ga dragen en dat er niks in mijn kast hangt. Heel hard uitgelachen door man trouwens, voordat iemand zich daar zorgen over gaat maken.

Ik was net de kerstboom aan het aftuigen en bedacht toen dat een kerstboom wel wat weg heeft van de gemiddelde relatie op de relatiepijler: eerst wordt hij (zij?) vol vreugde binnengehaald en versierd, daarna treedt gewenning op en op het eind wordt ze afgetuigd en aan haar haren naar buiten gesleept en bij het grof vuil gezet (ok, aan de takken en bij de kerstboominzamelingswagen, maar toch).

Man is zich trouwens ook te buiten gegaan en heeft eindelijk een nieuwe tv gekocht waar hij het al jaren over heeft (maar onze oude ging maar niet stuk). Dus toen ik pas zei dat een tv in de slaapkamer misschien toch wel fijn is had hij geen verdere aansporing nodig. Ik vroeg me wel af hoeveel andere mensen de ooghoogte van hun vrouw opmeten terwijl ze op de bank zit om te bepalen op welke hoogte de tv moet komen te hangen....
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna, ik heb veel meegelezen maar weinig gereageerd. Ik hoop dat je, ondanks alles, een heel mooi 2018 meemaakt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Een nieuwe tv! De droom van vele mannen. Is het ook een grotere tv geworden dan jullie al hadden?

Manlief zit mij regelmatig te testen of hij al een grotere tv mag kopen. Maar ik vind de huidige groot zat.

Wel gezellig een tv op je slaapkamer. Kunnen de jongens lekker bij je kruipen in bed :love: zo gezellig.

Wat leuk dat je qua kleding goed geslaagd bent! Who cares dat het geen jaren mee gaat. Als jij je er maar prettig in voelt.

Nog een paar dagen en dan is de vakantie voorbij, terug in het gareel. Zal wel weer wennen worden voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Anna,

Als de gemiddelde relatie een kerstboom is, wat is jouw man dan?

Hij klinkt als een heuse Mark Darcy/Luke Brandon :)
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
01-01-2018 01:33
Ik had 5 euro gewonnen. 25 euro verlies dus.... Vrees dat ik dit verdriet moet verdrinken met cocktails :$
Wat vervelend nou! ;-)
Bedenk me trouwens dat ik mijn 10 euro winst (nou ja... eigenlijk heb ik natuurlijk verlies gedraaid) van vorig jaar helemaal niet geïnd heb. :-$
Alle reacties Link kopieren
Je man klinkt als een hele lieve man!
Gelukkig nieuwjaar AnnA!
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
04-01-2018 13:14
Wel gezellig een tv op je slaapkamer. Kunnen de jongens lekker bij je kruipen in bed :love: zo gezellig.
Mij lijkt het voordeel dan juist weer dat je lekker eens een keer alleen kan kijken :thumbsup:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
04-01-2018 15:46
Mij lijkt het voordeel dan juist weer dat je lekker eens een keer alleen kan kijken :thumbsup:
Haha dat kan natuurlijk ook.

Wij hebben geen tv op de slaapkamer, maar soms lijkt me dat wel een uitkomst. Bijvoorbeeld in het weekend, lekker nog even soezen terwijl de kinderen tv kijken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man lijkt zeker op mr Darcy!!!! (alleen weet hij niet wie dat is).

Ik heb een nieuw topic geopend (ik moet alleen nog even puzzelen hoe ik hier een link kan zetten): Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Onder welke pijler heb je je nieuwe topic geplaatst AnnA_C

inmiddels je nieuwe topic gevonden
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
04-01-2018 12:23
Ik vroeg me wel af hoeveel andere mensen de ooghoogte van hun vrouw opmeten terwijl ze op de bank zit om te bepalen op welke hoogte de tv moet komen te hangen....
Mijn man!
Whoehahaha ik dacht dat hij de enige was maar blij om te lezen dat dat niet zo is :rofl:
Alle reacties Link kopieren
moppie0407 schreef:
06-01-2018 10:00
Mijn man!
Whoehahaha ik dacht dat hij de enige was maar blij om te lezen dat dat niet zo is :rofl:
En de mijne! Die gaat zelfs zo ver dat hij mijn jurken en shirtjes meet om de maten van de te bouwen kast te bepalen. En mijn benen moesten gemeten worden om het nieuwe bed op de juist hoogte te bouwen ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
06-01-2018 10:03
En de mijne! Die gaat zelfs zo ver dat hij mijn jurken en shirtjes meet om de maten van de te bouwen kast te bepalen. En mijn benen moesten gemeten worden om het nieuwe bed op de juist hoogte te bouwen ;-D
Heus???!! Ok die van jou wint! O_O :rofl:
Alle reacties Link kopieren
:HA:
Blij te horen dat alles opmeten heel normaal gedrag is.

Oudblond: we zijn een topic opgeschoven: nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019 ( ook op psyche)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven