Uitgerekend21-31augustus2017

11-12-2016 11:58 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Het forum is nog erg vroeg gezien de meesten voor NOD zitten maar ik open hem toch alvast omdat het andere topic erg druk is!



Ben je uitgerekend tussen 21 en 31 augustus 2017 kom dan graag meeschrijven! Je mag zelf je gegevens toevoegen aan de tabel, of als dat niet lukt kunnen wij je wel helpen!





Naam

(Leeftijd)KindjeGeslachtUitgerekendAfsprakenBijzonderhedenTwix89

(27/28)Eerste ntb 17 augustus- klopt!Boontje19

(29/35)Tweedentb 18 augustus-Cupcake1988

(28/28)EersteMeisje!19 augustus01-04 20-weken echo klopt!kleinedingen

28/31Eerste ntb 19 augustus-Snowy89

(27/31)EersteJongen!26 augustus10-04 20-weken echo klopt!kipkerrie

(32/32)TweedeMeisje!29 augustus- klopt!Babette144

(38/37)Tweede ntb 31 augustus- klopt!DiHappy86

(30/32)Eerste ntb 31 augustus11-04 20-weken echo klopt!





De algemene gegevens van het account zijn:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
6.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Wat is het lekker rustig hier.. Daar doe ik zelf natuurlijk flink aan mee!



Cupcake, wat fijn jullie goede echo! Kan me voorstellen dat dit veel zorgen wegneemt na jullie eerdere mk.

Wel vervelend dat je nog steeds zo verstopt bent. Misschien even met de huisarts overleggen anders?



Kipkerrie, vermoeidheid is hier erg herkenbaar. Bij mij wisselt het wel van dag tot dag. De ene dag ben ik niet veel waard en dan ook meteen erg misselijk, de volgende dag voel ik me ineens een stuk beter en ook niet zo moe..



Babette, ook jij gefeliciteerd met je goede echo! Al iets leuks bedacht om het te vertellen?

Wij hebben voor onze ouders prentenboeken besteld, zoals ik vind je lief oma, ik vind je lief opa en die van Nijntje maar weet ff de titel niet. Kwartje viel meteen! Het is voor alle opa's en oma's ook de eerste keer dat ze opa en oma worden. Broer gaan we vanavond gewoon vertellen en volgend weekend na de 2e echo de rest. Ben wel blij als het geen geheim meer is.



Welkom dihappy! Wat een lange weg hebben jullie gehad zeg om nu zwanger te zijn.



Merk dat mijn broeken ook wat strakker gaan zitten, maar nog niet te strak. De riem zit al wel een gaatje losser. Nu ben ik van mezelf sowieso al niet slank en heb ik een vetbuikje, dus ik ben nog helemaal niet bang dat het iemand op gaat vallen. Gisteren al wel een nieuwe bh gekocht, 1 maat groter dan normaal. Dat is gewoon nu al een tent



Zijn jullie al aangekomen? Ik ben nog steeds 1 kilo lichter als voor de zwangerschap ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren. Eet wel duidelijk meer, maar probeer vooral fruit/rauwkost of anders sultana oid extra te pakken. Lukt niet altijd
Alle reacties Link kopieren
Cupcake wat fijn van de goede echo! Gefeliciteerd!!!!



Was deze heel anders dan bij je echo bij de miskraam, want daar was in eerste instantie toch wel een kloppend hartje te zien?
Alle reacties Link kopieren
Leuk je uitgebreide reactie twix!

Leuk ook om het zo te vertellen aan je ouders. Ik heb sinds 2 weken al positiebroeken aan hoor, mijn buik is echt vooruit geschoten. Met de 1e had ik pas met 20 weken positiebroeken aan.

Ik ben echt vreselijk misselijk de laatste dagen, hou zowat niks binnen. Echt heel vervelend want ik ben niks waard en probeer op m'n werk niks te laten merken want ze weten nog niks.

Donderdag de eerste echo en als die goed is ga ik het vertellen op m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Northcape wij hadden bij de mk twee echos gehad met een kloppend hartje maar achteraf gezien kunnen we nu zelf prima vaststellen dat er vanaf het begin iets mis was. Kindje had veel te weinig ruimte er was niet eens vruchtwater. Jammer dat niemand ons dat gezegd heeft.



Wij mogen dinsdag weer voor een echo! Hopelijk is alles nog goed dan.



Positiebroeken draag ik al vanaf week 4/5 omdat mijn baarmoeder erg hoog zit en dus m'n broeken er de hele tijd op duwen, echt niet prettig. En ik ben enorm opgezwollen van mijn verstopte darmen haha.
Alle reacties Link kopieren
Hai Dames



Twix, nee we hebben nog niks bedacht. Op 1 februari hebben we de tweede echo, daarna gaan we het vertellen. Ik ben wel op pinterest aan het kijken voor iets leuks. Die prentenboeken vind ik ook een leuk idee!



Ik heb ook al een aardige buik, dus probeer zoveel mogelijk makkelijke rokjes e.d. aan te doen.



Manlief is nu aan het skiën dus ik zit lekker thuis misselijk te zijn. Vandaag ging redelijk goed trouwens, de afgelopen dagen waren drama. Zo irritant met werken. Mijn baas weet het wel, dus daar zit ik af en toe bij te komen. Niet handig als je voor de klas staat met stinkende pubers!!!!!



Succes dinsdag cupcake!
Alle reacties Link kopieren
Het was echt niet meer te doen met de misselijkheid dus ben vandaag naar de hap geweest en heb pilletjes voorgeschreven gekregen. Net wel nog moeten spugen, hopelijk helpen ze en heeft het wat inwerktijd nodig..
Alle reacties Link kopieren
Ah ik hoop dat ze snel werken! Dit is echt niet fijn he..

Ik ga ook even naar de huisarts denk ik. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg, die misselijkheid. Sterkte voor jullie!! Hopelijk is het gauw over. Gelukkig herken ik mezelf daar helemaal niet in. Ik heb eigenlijk vrijwel geen klachten, alleen overvalt de moeheid me soms. Ook wel weer tegenstrijdig omdat ik nog niet helemaal geloof dat ik zwanger ben. Donderdag de eerste echo, daar heb ik echt zin in. Maar toch ook wel een beetje spannend.



Van het meer eten heb ik ook 'last', ik probeer ook lekker fruit en tomaatjes/komkommer/paprika te eten tussendoor ipv ongezonde dingen. Ik heb eigenlijk ook niet veel behoefte aan snoep, koek en chocola. Maar dat komt vast nog wel ;)



Ik ben ook nog niet aangekomen, ik denk eerder nog afgevallen. Dus ik kan nog gerust mijn eigen kleding aan. Normaal gesproken koop ik 1x in de 2 weken wel iets nieuws, ik moet me nu even beheersen totdat ik zwangerschapskleding kan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Kipkerrie: je hebt ook tabletjes in zetpil vorm mocht je te misselijk zijn. Dan spuug je namelijk alles weer uit.



Dihappy: spannend! Wij mogen mogen weer voor een echo, hopelijk alles nog goed. Ik moet me ook inhouden met shoppen want ik heb weinig kleren meer maar het heeft nu niet zoveel zin meer om iets te kopen. Mijn buik begint al te groeien. Ga me morgen eens wegen, ben benieuwd of ik ben bijgekomen. Ik had voor de zwangerschap echt een zoete tant of hoe noem je dat? En nu pff eigenlijk alleen nog maar hartig eten. Soms iets zoets voor de zuiver maar de rest alles crackers, brood, kaas, vlees en soms eet ik twee keer warm op een dag maar ik eet wel kleinere porties.



Ik probeer ook wat meer fruit en groente te eten maar rauwe groente kan ik niet hebben helaas en veel fruit ook niet dus nu alleen nog kiwi en mandarijnen maar dat is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake wat fijn te horen dat deze echo er een stuk beter uitzag! Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Cupcake hoe was de echo vandaag?



Ik heb pilletjes gekregen tegen de misselijkheid. Gisteren hielp het goed. Vandaag wel lastig, maar was ook een drukke dag, dus misschien kwam het daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vanmorgen voor de eerste echo geweest, wat vond ik het spannend! De arts vond het zelf heel leuk om de echo te doen, het zag er ook zo lief uit. De baby lag met de handjes tegen de borst aan. En wat was het fijn om het hartje te horen kloppen. Wij zijn erg gerustgesteld dat het zo goed gaat. De arts heeft ook meteen gekeken of er verder nog wat te zien was op de echo. Er zit een grote cyste die mogelijk kan knappen en veel pijn kan veroorzaken, maar het kan ook zijn dat deze vanzelf kleiner wordt. Hopelijk gaat het meevallen.



Over 3 weken weer opnieuw een echo in het ziekenhuis en waarschijnlijk daarna naar de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
DiHappy fijn dat het goed was. Bijzonder he!! Geniet ervan!

Wel spannend van die cyste of is het dan niet zorgwekkend?
Alle reacties Link kopieren
Oh wij hebben dinsdag de termijn echo gehad en alles was goed! Hartje klopte en de baby was flink aan het trappelen en zwaaien haha. Merk wel dat, omdat het nu zo goed gaat, de onzekere gevoelens weer beginnen op te spelen. Eerst onderdrukte ik alles en was ik er helemaal niet mee bezig mja ik kan me er niet altijd voor blijven verstoppen. Die miskraam heeft er toch flink ingehakt zo achteraf.

Wij hebben over twee weken de combinatietest echo + bloedonderzoek en dan twee dagen erna weer een echo bij de verloskundige hihi. Als dan nog alles goed is na de uitslagen dan ga ik ook wat concreter dingen regelen zoals kraamzorg en de geslachtsecho.



Dihappy fijn dat bij jullie ook alles goed was!
Alle reacties Link kopieren
wat fijn Cupcake!!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat deze echo ook goed was Cupcake. Ik snap dat je nu veel met de miskraam bezig bent. Hier hetzelfde. Maar we moeten wel proberen om van deze zwangerschap te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn cupcake! Ik denk dat je eerst nog een paar keer succes nodig hebt voordat je het echt kan geloven :-)

Donderdag ook mijn eerste echo gehad en alles zag er goed uit. Vrijdag de intake en termijnecho.

Afgelopen week nog behoorlijk ziek geweest. Kreeg op m'n kop van de vk dat ik gewoon bleef doorgaan met werken, dus vrijdag thuis gebleven. Vanaf gisteren gaat het weer een beetje beter gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Minder kipkerrie!



Ik merk wel dat ik het veel gemakkelijk vind om thuis te blijven als ik me niet lekker voel.



Gaan jullie de combinatietest doen? Wij wel, we kunnen daarvoor niet deze week maar de week erna terecht in het ziekenhuis. Die week heb ik dan twee echos. Kunnen we weer even spieken! En wij gaan ook een geslachtsbepalingsecho doen met 16 weken, jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet of wij de combinatietest gaan doen. Waarom doen jullie het wel?

Zeker dat we wel willen weten of het een jongen of meisje wordt. Kan dat al met 16 weken?



Wij morgen de termijnecho en intake bij de verloskundige.



Ook ik vandaag thuis gebleven omdat ik me niet lekker voelde. Niet super ziek, maar niet fit genoeg om trainingen te geven. Dat doe ik op dinsdag altijd.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag dan babette!



Wij doen de test wel omdat het de vorige keer mis is gegaan. Vorige keer waren we er niet zo een voorstander van maar omdat het mis is gegaan vanwege een aanleg in de chromosomen geeft dat toch een beetje na-smaak. Ik weet niet of we er wijzer van worden maar dan hebben we misschien wel al zo vroeg mogelijk voor de 3 afwijkingen uitgesloten dat er iets aan de hand is?

Geslachtsbepaling kan soms al vanaf 13 weken lees ik op het forum! Hier in de buurt doen ze het pas met 15/16 weken dus nog maar 4 weekjes ongeveer wachten voor ons!

Ik ben trouwens ook ziek! Maandag een paar keer moeten overgeven bah. Ik dacht iets verkeerds gegeten maar misschien toch ook iets van buikgriep. Voelde me al een paar dagen niet zo lekker.



Hebben jullie je al georiënteerd op een kinderwagen? Zoveel aanbod pff ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik wilde heel graag een Joolz maar wil ook zeker niet andere wagens uitsluiten. Ik wil gewoon de beste wagen voor de beste prijs haha!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook de combinatietest doen. Vorige keer ook gedaan want we willen goed voorbereid zijn.



Wij hebben een joolz geo en ik kan hem echt aanraden. Vorige keer ook een zomerbaby en ik heb zo vreselijk veel gewandeld toen tijdens mijn verlof. Heerlijke wagen! En die grote boodschappenmand onderin is zo ideaal. Daar kan je veel in meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte trouwens cupcake! Niet leuk dat je je zo waardeloos voelt.



En succes met de intake Babette! Wij gaan vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Oh joolz geo heeft ook mijn voorkeur haha! Is net wat groter dan de day 2 hoewel ik die qua design wel mooier vind. Mja als we straks een tweede kindje willen dan is de optie van die combiwagen ook wel weer heel fijn! Vooral die grote mand onderin inderdaad doet het hem!

Mijn schoonzus heeft de stokke xplory gehad maar de ruimte in het mandje was echt veel te klein. Sleepte me kapot als ik luiers moest meenemen oid. Mijn zus heeft de gewone joolz maar ook daar vind ik het mandje veel te klein.



Kipkerrie heb je trouwens 1 frame en rits je dan het zitje of de bak erop? Of kun je ook bijv twee frame's kopen zodat je altijd een kant-en-klaar zitje en bak hebt? Want dat is wel anders bij de geo dan de day toch?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt inderdaad 1 frame en wij denken erover om er een frame bij te kopen nu met de 2e. Met 1 kind heb je dat niet nodig, want als de baby niet meer in de bak ligt ga je gewoon over naar het zitje.

Met 2 kinderen lijkt een extra frame me wel handig, want dan kies ik denk ik of ik mijn oudste in de wagen wil meenemen baby in de draagzak of oudste lopend (kortere stukjes) en baby in de wagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn die goede echo's!

Zo bijzonder om je kleine te zien.



Inmiddels heb ik het al m'n collega's op het werk ook verteld. Ik vind het wel fijn dat ik er nu open over kan praten. Ik heb nog steeds helemaal geen klachten. Alleen toch wel een beetje angst dat het niet goed zal gaan. Maar ik lees al dat ik niet de enige ben. Komt vooral door wat je in het verleden hebt meegemaakt. Dat blijft toch bij je. Als je nou elke dag even zou mogen kijken... dat zou leuk zijn



Over een kinderwagen.. ik wil denk ik de Mutsy igo. Ga me nog even goed oriënteren. Wanneer gaan jullie de wagen aanschaffen? Wij wachten eerst op de 20 weken echo. De combinatietest gaan wij niet doen.



De ergste weken van de misselijkheid zijn bijna voorbij toch? Hoop het wel voor jullie! Kun je nog meer genieten van je zwangerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven