Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo, terug van vakantie. Heb tijdens de vakantie nergens op gelet qua snaaierij. Wel elke dag lange strandwandelingen gemaakt en om de dag hardgelopen.



Zojuist op mijn gammele weegschaal gaan staan, ik ben niks afgevallen en ook niks bijgekomen! Had ik wel verwacht en ook blij mee, gezien wat ik gesnaaid heb nog steeds 67 kg dus!



Vanochtend boodschappen gehaald voor de hele week, geen snaai meegenomen en er staat ook weer veel groente op het menu!



Over 3 weken weer bij mijn ouders op bezoek, dan zal ik even op de goede weegschaal gaan staan. Hopelijk er dan minstens 1 kg er af !
Alle reacties Link kopieren
Het eten was zó lekker in het restaurant! We hebben ons helemaal vol gegeten met 3 gangen en ik heb niet op de lijn gelet. Héérlijk! Het was wel raar voor het eerst zonder baby, maar het ging heel goed.

Gisteren heb ik ook nog een taart gemaakt omdat we vanavond visite krijgen. Dus ik heb al 2 stukjes voorgeproefd ook. Ik ben wel bang voor morgen... Ik vrees dat ik deze week niet afgevallen ben.



Pupsel; klinkt als een fijne vakantie! Was je in NL gebleven of naar het buitenland gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vandaag helaas 79 kg!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Yesican!



Ik ben, zoals ik verwacht had, ook niet afgevallen deze week. Gisteren op de verjaardag niets gesnackt en alleen thee gedronken, maar de etentjes hebben me genekt. Toch heb ik wel wat te vieren. Mijn motivatie om aankomende weer te knallen groeit met de dag, in plaats van dat ik het nu laat versloffen omdat het toch niet werkt! Hopelijk volgende week weer een kilootje eraf!!



Hoe is jullie weegdag dames?
Alle reacties Link kopieren
Yay, vanochtend 69,2! (dat is -2,8!)
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 82,3 kg. Dik tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.

Net gewogen. Mijn weegschaal gaf 71.7 kg aan. Dus deze week 0,6 kg afgevallen. Wat maakt dat ik in totaal 1,7 kg ben afgevallen. Het gaat langzaam, maar zo is het prima vol te houden. Trouwens voorheen was de derde week vaak een opgeef week. Nu dus mooi niet.. Ben benieuwd naar de rest van de resultaten...
Alle reacties Link kopieren
Hier niks eraf maar ook niks erbij!



Wist niet dat de 3e week vaak een opgeef week is maar verklaart wel het e.e.a.

We pakken de draad weer op en gaan met goede moed weer door. De week boodschappen zijn al in huis, alleen maar gezond.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.

Wat een goede resultaten zie ik voor bij komen. Toppertjes allemaal:-)

En ach een keer niks eraf geeft toch ook niet, er is ook niks bij.



Ik woog vanochtend 70,3. Dus ook 'maar' 0.1 eraf. Totaal -2,2. Maar ja beter dan niks toch..... De weekenden blijven bij mij toch wel een dingetje.

Ik zit zoooo te wachten op het moment dat ik niet meer in de 70 maar naar de 60 toega. Die weegschaal houdt t me echt voor mijn neus als een rode lap voor een stier. Werkt wel motiverend (soms ook wel demotiverend). We blijven vol houden.
Alle reacties Link kopieren
Hier 82,9 dus weer 0,6 eraf!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik onder de 80 kg weeg, ik mezelf een mooi paar schoenen cadeau doe. Maar da's een uitdaging want ik ga aanstaand weekend een weekendje weg met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal. Zitten jullie al vol? Of hebben jullie nog plek voor een mede afvaller?



Ik ben de eeuwige jojo. Afgelopen jaar heel veel afgevallen met een slecht zakjes dieet. Kan mezelf inmiddels wel voor mn kop slaan dat ik dat gedaan heb. Na dit enorme afvallen weer gigantisch gaan snaaien. En ja, alles zit er weer aan



Op 9 januari (na de kerstvakantie) begonnen op 78,5. En vanmorgen was ik 77,2. Er is nu dus 1,3kg af in twee weken. En ik doe heel hard mijn best om dat genoeg te vinden. Ik wil deze keer zo graag blijvend afvallen ipv snel maar ineffectief.



Een pond per week is dus wat mij betreft meer dan genoeg. En een week stil staan hoort er ook bij. Adviezen die ik dikwijls aan vriendinnen gegeven heb maar op mezelf nooit heb toegepast.



Ik houd geen calorieën bij (daar sla ik dan ook weer in door). Maar ben gestopt met snaaien en eet bewust (goed kouwen, volkoren producten, veel groente) en probeer te stoppen als ik vol ben.



Ik ga nu mijn derde week in. Hopelijk blijft mijn motivatie hoog!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Hier niks eraf of erbij, nog steeds 84.2kg. Maar ik heb mij dan ook teveel laten gaan van vrijdag tot zondag, dus ik weet waaraan het ligt. Maar afhaken gaat niet gebeuren, een 'nieuw' begin deze week.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ik werd niet vrolijk van de weegschaal vanochtend: 85,2 kg, dus 0,4 kg erbij! In totaal nog wel 2,7 kg er af, maar ik moet echt weer een stuk strenger voor mijzelf zijn. Omdat ik zo lekker ging had ik de teugels behoorlijk laten vieren en was ik weer volop aan het bakken en we zijn ook nog uit eten geweest.



Vanochtend heb ik daarom geluncht zoals altijd (optimel yoghurt met noten/ granen) en met de lunch heb ik maar 1 boterham met slankie-smeerkaas genomen, 2 kiwi's en 1 kaki. Dus dat is wel netjes. Nu nog eens verzinnen wat we vanavond gaan eten. Ik denk maar bloemkool-rijst.



Perzikboom, wat goed zeg!



Grob; welkom! Ik merk dat juist dit topic mijn motivatie hoog houd, dus ik hoop dat we elkaar hier zo in kunnen blijven steunen.
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal gaf vanochtend 67,4 kilo aan. Deze week dus -0,2 kilo, totaal -1,5 kilo. Was best teleurgesteld maar ben dit weekend ongesteld geworden dus ik weet wel de reden waarom het wat tegenvalt.



Grob: welkom!

Loepje en Jola: lastig he die weekenden! Dat 'maandag een nieuw begin!' gevoel komt me ook best bekend voor.

Leonie: balen!! Maar af en toe even lekker genieten is ook belangrijk! Je menu voor vandaag klinkt in ieder geval weer erg gezond!
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend 74,9, +0,1. Mijn menstruatie komt er aan en ik ben snip verkouden dus het verbaasd me niets.

Eerst de verkoudheid verslaan en daarna weer aan de bak.

Bloemkoolrijst maak ik ook altijd zelf, gewoon in de keukenmachine.

Plank challenge van deze website: http://www.inspiredance.com/30-day-plank-challenge/ maar je kan ook gewoon even googelen "30 day plan challenge".
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend 86,7, dus weer wat eraf, niet zoveel maar toch... ik ben er blij mee!

Hou vol dames!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hier even zwaar, ik moet lang reizen voor mijn werk met het ov.. muffins, chocola etc worden mij om de oren geslagen. Is het niet bij de kiosk komen ze wel in de trein langs met railcatering



Vooral s avonds is het zwaar, heb honger maar moet nog twee uur in de trein



Gelukkig vandaag alleen fruit als tussendoortje gegeten, overal op het werk ligt gratis fruit in manden
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat is lastig pupsel. Kan je in principe zonder geld of pinpas de werkdag doorkomen? Dan zou ik die allebei thuislaten. Zo kan je gewoon weg niks kopen.

Een ander doel voor je geld instellen werkt ook goed. Wij sparen voor een bijzondere reis als gezin. Ik koop dus werkelijk nooit wat bij de kiosk of de railcatering omdat alles wat ik uitgeef aan snaai onderweg niet naar die reis kan gaan. Iemand hier wilde zichzelf een paar schoenen cadeau doen bij een bepaald gewicht. Dat is ook wel een mooi spaardoel. Iedere keer als je geen chocola of muffins koopt het bedrag van het snaaivoer in het "schoenen-potje" tegen de tijd dat je voldoende bent afgevallen om een cadeautje te verdienen heb je ook het bedrag in een apart potje zitten. (of dit nu een fysiek potje is of niet). Tenzij je schoenen van 900 euro wil kopen natuurlijk, dan moet je nog even doorsparen.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen woog ik 62.9! Er is dus -1,1 kilo mooi vanaf sinds de jaarwisseling.

Het gaat langzaam, maar moet toegeven dat ik hier en daar ook aan het snoepen ben. Het hardlopen (3x per week; hou ik goed vol! dus moet ook niet te streng zijn van mijzelf)



Succes dames!



@Pupsel zo herkenbaar!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen deze morgen.

Jeetje Pupsel, begrijp dat dat lastig is zeg. Misschien voor tijdens het treinen een extra stukje fruit, of handje noten meenemen om de trek te stillen???

Limoncello, netjes toch. Iedereen heeft het altijd over een kilo per week, nou ik kom daar ook bij lange na niet aan hoor.

Wat loop jij gemiddeld aan tempo en afstand met hardlopen??



We gaan vol goede moed weer verder, ondanks een behoorlijke verkoudheid, menstruatie en tegenvallend resultaat (-0.1)

Gisteren een goede dag gehad.

O. omelet met kaas

L. gemengde sla met fetakaas, tomaat, ei, 1/2 appel, olijfolie

T. halve appel (was een hele grote appel)

D. zoete aardappel uit de oven, biefstuk en broccoli.



En ook nog hardgelopen.
Alle reacties Link kopieren
@perzikboom; wat een leuk idee ! Dat is wel een goede motivator. Misschien doe ik dat wel, paar euro apart leggen wanneer ik mij weerhou van snaai kopen Ik neem liever wel geld mee, mocht er wat gebeuren tijdens de lange rit (bijv ov kapot of vertragingen waardoor avondeten beter op het station kan).



@loepje; gisteren was mijn fruit helaas al op, vandaag heb ik gelukkig wel een banaantje over voor straks in het ov Als ik thuis kom staat er een prakkie broccoli klaar, lekker hoor



Wat vinden jullie van bananen eigenlijk? Op het werk eet ik er het liefst twee!
pupsel wijzigde dit bericht op 24-01-2017 16:58
Reden: whatsapp smileys ipv viva smileys gebruikt ;'-D
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oeps dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op bananen! Verder eet ik graag peren, kaki's, kiwi's, meloen, druiven... Heerlijk!

Maar ja, dat lekkere stukje chocolade blijft toch erg verleidelijk als ik in een vreetbui ben hoor... Daarom koop ik het echt niet meer, en dat terwijl de milka-chocolade in de aanbieding is bij de plus. Ik had vanochtend écht moeite om er niet aan toe te geven, maar het is gelukt! Vooral die milka Daim is zoooooo lekker!!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hou ook wel van bananen, vult ook goed! Maar ik eet er max 1 per dag. Ik ben de afgelopen dagen druk geweest, veel gewerkt, weinig geslapen, veel afspraken in de avond. Nu 5 dagen vrij, en in ieder geval 3x sporten in die tijd. Even rechttrekken wat er vorige week mis ging...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven