Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
'Een van de weinigen in intellectueel en journalistiek Nederland die wakker is, en het taboe niet mijdt.' Dat was de kwalificatie waarmee Geert Wilders het boek Kwaad (uitgeverij Van Praag) donderdag in het Kamergebouw in ontvangst nam uit handen van auteur Joost Niemöller. http://www.volkskrant.nl/ ... an-in-ontvangst~a4457106/
quote:hollebollegijs schreef op 03 februari 2017 @ 15:21:

[...]

Uiteraard is een hand geven niet verplicht, en mag je een hoofddoek dragen, halalkoekjes eten en een voorstander zijn van de sharia rechtspraak maar dan ook niet klagen als je geen of moeilijk een baan vind of niet helemaal lekker mee kan komen in het verenigingsleven.+1
quote:hollebollegijs schreef op 03 februari 2017 @ 15:21:

[...]

Uiteraard is een hand geven niet verplicht, en mag je een hoofddoek dragen, halalkoekjes eten en een voorstander zijn van de sharia rechtspraak maar dan ook niet klagen als je geen of moeilijk een baan vind of niet helemaal lekker mee kan komen in het verenigingsleven.Ook niet klagen als ze een beroep doen op sociale voorzieningen. Sinds wanneer geven buschauffeurs een hand aan passsagiers? Die kunnen prima hun werk doen zonder handen te schudden. Het is maar net waar je een punt van wilt maken. Wel typisch dat dit telkens terugkomt alsof dit het symbool is van dit vraagstuk. 'Kijk, ze willen ons geen hand reiken' terwijl het een paar mensen zijn zelfde met de boerka/niqab.
quote:Trump schreef op 03 februari 2017 @ 15:35:

[...]

Ook niet klagen als ze een beroep doen op sociale voorzieningen. Sinds wanneer geven buschauffeurs een hand aan passsagiers? Die kunnen prima hun werk doen zonder handen te schudden. Het is maar net waar je een punt van wilt maken. Wel typisch dat dit telkens terugkomt alsof dit het symbool is van dit vraagstuk. 'Kijk, ze willen ons geen hand reiken' terwijl het een paar mensen zijn zelfde met de boerka/niqab.

Ik ben het in mijn werk 1x tegengekomen dat een leverancier mij geen hand gaf bij het voorstellen. En ja, dat vind ik niet kunnen. Dat vind ik onbeleefd (ik doe dus geen zaken meer met het bedrijf waar hij voor werkt).

Maar ik doe mijn kinderen ook niet naar een school waar homo´s voor de klas niet welkom zijn.
quote:Hetvrijewoord schreef op 03 februari 2017 @ 12:39:

Je ziet in deze discusssie wat in de arabische wereld op grote schaal gebeurt: nooit de hand in eigen boezem steken, niet kijken hoe het beter kan, het zijn altijd de anderen, het is een complot etc.

Wat dat betreft heeft Ibrahim Al Buleihi wijze dingen gezegd.Maar wat schieten we ermee op om (zoals Trump in de reactie boven jou zei) de 1 miljoen Nederlandse moslims als groep te problematiseren? Ik ben wel benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt. Naar mijn idee werkt dat juist averechts.
Ik vind het ook niet beleefd maar dat is ieders goed recht. Als je mij geen hand wenst te geven

om welke reden dan ook dan zij dat zo.
quote:Trump schreef op 03 februari 2017 @ 15:35:

[...]

Ook niet klagen als ze een beroep doen op sociale voorzieningen. Sinds wanneer geven buschauffeurs een hand aan passsagiers? Die kunnen prima hun werk doen zonder handen te schudden. Het is maar net waar je een punt van wilt maken. Wel typisch dat dit telkens terugkomt alsof dit het symbool is van dit vraagstuk. 'Kijk, ze willen ons geen hand reiken' terwijl het een paar mensen zijn zelfde met de boerka/niqab.Hoe je t ook went of keert de moslim komt er bij jou altijd onderuit. Alles maar dan ook alles weet jij goed te praten. Ik denk dat daar t probleem zit t ligt altijd aan een ander. Wist je dat er bij de katholieke of protestante of noem maar wat voor kerk ook pastoren zaten die kinderen misbruikte? Hoe gelovig ik dan ook ben ik vind dat schandalig en zou zoiets nooit goed praten. Maar in jouw ogen zijn t altijd de andere hoeveel bewijs er ook is.
[quote]Lovely7 schreef op 03 februari 2017 @ 15:42:

[...]

Dubbel
quote:Trump schreef op 03 februari 2017 @ 15:41:

Ik vind het ook niet beleefd maar dat is ieders goed recht. Als je mij geen hand wenst te geven

om welke reden dan ook dan zij dat zo.

waar ligt jouw grens? Als ik je in je gezicht wil spugen, om welke reden, dan mag dat ook??

we hebben in NL omgangs&beleefdheidsregels. We geven elkaar een hand.
quote:Trump schreef op 02 februari 2017 @ 10:29:

[...]

gaan we jou kinderen ook deporteren als ze zich misdragen en vergrijpen? Bij kindermishandeling van een andere orde namelijk seksueel misbruik van kinderen spannen autochtonen de kroon. Ik vind dat vreselijk en steun DENK om dat soort criminelen te castreren.Het is echt niet waar dat kindermisbruik het meeste in westerse landen voor komt. In islamitische landen gebeurt dit ook ontzettend veel. Het verschil is alleen dat er bijna geen aangifte wordt gedaan vanwege de schaamtecultuur. Ik heb meerdere familieleden die dit als kind hebben meegemaakt, en sommigen van hen hebben dit nooit kunnen verwerken omdat ze de dader regelmatig tegenkomen.
quote:PowerCube schreef op 03 februari 2017 @ 15:40:

[...]

Maar wat schieten we ermee op om (zoals Trump in de reactie boven jou zei) de 1 miljoen Nederlandse moslims als groep te problematiseren? Ik ben wel benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt. Naar mijn idee werkt dat juist averechts.

Niets. Ik stem geen PVV.

Wie is erbij gebaat problemen te bagatelliseren? Uiteindelijk niet de moslimgemeenschap zelf hoor. Het resultaat van 40 jaar pappen en nat houden loopt nu te schreeuwen dat er geen moslim meer bij mag.
quote:Lovely7 schreef op 03 februari 2017 @ 15:42:

[...]

Hoe je t ook went of keert de moslim komt er bij jou altijd onderuit. Alles maar dan ook alles weet jij goed te praten. Ik denk dat daar t probleem zit t ligt altijd aan een ander. Wist je dat er bij de katholieke of protestante of noem maar wat voor kerk ook pastoren zaten die kinderen misbruikte? Hoe gelovig ik dan ook ben ik vind dat schandalig en zou zoiets nooit goed praten. Maar in jouw ogen zijn t altijd de andere hoeveel bewijs er ook is.Vegelijk je nu kindermisbruik (ernstige misdrijf) met het niet schudden van handen?
quote:lilalinda schreef op 03 februari 2017 @ 15:43:

[...]

waar ligt jouw grens? Als ik je in je gezicht wil spugen, om welke reden, dan mag dat ook??

we hebben in NL omgangs&beleefdheidsregels. We geven elkaar een hand.

Geweld, lichamelijke integriteit.

Handen niet schudden is iets autonooms. Bizar hoe jullie het niet schudden van handen vergelijken met misdrijven als kindermisbruik en het spugen in iemands gezicht.
quote:Lovely7 schreef op 03 februari 2017 @ 15:42:

[...]

Hoe je t ook went of keert de moslim komt er bij jou altijd onderuit. Alles maar dan ook alles weet jij goed te praten. Ik denk dat daar t probleem zit t ligt altijd aan een ander. Wist je dat er bij de katholieke of protestante of noem maar wat voor kerk ook pastoren zaten die kinderen misbruikte? Hoe gelovig ik dan ook ben ik vind dat schandalig en zou zoiets nooit goed praten. Maar in jouw ogen zijn t altijd de andere hoeveel bewijs er ook is.De moslims die ik ken inclusief mijzelf walgen hier ook van en praten het ook niet goed. En ik weet dat er veel moslims zijn die altijd met hun vinger naar iemand anders wijzen maar lang niet iedereen is zo. En ik zie dit in mijn omgeving ook steeds meer veranderen in positieve zin
quote:Trump schreef op 03 februari 2017 @ 15:58:

[...]

Vegelijk je nu kindermisbruik (ernstige misdrijf) met het niet schudden van handen?Ik geef t op!
quote:Trump schreef op 03 februari 2017 @ 16:00:

[...]

Geweld, lichamelijke integriteit.

Handen niet schudden is iets autonooms. Bizar hoe jullie het niet schudden van handen vergelijken met misdrijven als kindermisbruik en het spugen in iemands gezicht.Oja, vandaar dat je voorstander bent van castratie.
quote:Didem schreef op 03 februari 2017 @ 15:51:

[...]

Het is echt niet waar dat kindermisbruik het meeste in westerse landen voor komt. In islamitische landen gebeurt dit ook ontzettend veel. Het verschil is alleen dat er bijna geen aangifte wordt gedaan vanwege de schaamtecultuur. Ik heb meerdere familieleden die dit als kind hebben meegemaakt, en sommigen van hen hebben dit nooit kunnen verwerken omdat ze de dader regelmatig tegenkomen.We hadden het hier over Nederland. Verder kan ik me dat heel goed voorstellen. De slachtoffers van Demmink in Turkije hadden daar ook grote moeite mee.
quote:Didem schreef op 03 februari 2017 @ 16:00:

[...]

De moslims die ik ken inclusief mijzelf walgen hier ook van en praten het ook niet goed. En ik weet dat er veel moslims zijn die altijd met hun vinger naar iemand anders wijzen maar lang niet iedereen is zo. En ik zie dit in mijn omgeving ook steeds meer veranderen in positieve zinDat weet ik ook ik zie moslims niet als monsters het is alleen vervelend dat sommige monster zeggen moslim te zijn en t zo voor de rest verpesten. Normale mensen ongeacht hun geloof kunnen gelukkig wel nadenken
quote:Hetvrijewoord schreef op 03 februari 2017 @ 16:03:

[...]

Oja, vandaar dat je voorstander bent van castratie.Lekker aan het trollen? Afschaffen vrijheidsstraffen want je bent immers voor vrijheid, partij voor de vrijheid.
quote:Trump schreef op 03 februari 2017 @ 16:08:

[...]

Lekker aan het trollen? Afschaffen vrijheidsstraffen want je bent immers voor vrijheid, partij voor de vrijheid.lees je eigen post van 10.29
quote:Hetvrijewoord schreef op 03 februari 2017 @ 12:39:

Je ziet in deze discusssie wat in de arabische wereld op grote schaal gebeurt: nooit de hand in eigen boezem steken, niet kijken hoe het beter kan, het zijn altijd de anderen, het is een complot etc.

Wat dat betreft heeft Ibrahim Al Buleihi wijze dingen gezegd.

Dat doen moslims wel hoor, alleen onderling. Het is heel moeilijk de andere gelijk te geven als je heel erg word bekritiseerd.

Probeer het naar je zelf te verplaatsen. Als ik jou heel zwaar deels onterecht en deels terecht bekritiseer, dan zal je jezelf toch altijd verdedigen. En je richten op dingen die niet waar zijn. Zeker Marokkanen (turken wat minder) Zijn heel erg kritisch op hun eigen cultuur. Marokkanen vergelijk ik vaak met Nederlanders. Wij kunnen vaak ook alleen de slechte dingen opnoemen van onze cultuur.

Ook is de Marokkaanse cultuur heel verschillend per regio. Zo komt er in een gebied nog steeds uithuwelijkingen voor en in een andere gebied al generaties niet meer. Zo zal de ene Marokkaan zich helemaal niet kunnen vinden in bepaalde kritiek en de andere weer wel.
quote:Trump schreef op 03 februari 2017 @ 16:08:

[...]

Lekker aan het trollen? Afschaffen vrijheidsstraffen want je bent immers voor vrijheid, partij voor de vrijheid.

Zoek eerst het woord lichamelijke integriteit eens op.

Je spreekt jezelf nogal tegen namelijk.

Uiteráárd ligt dat aan mij.
quote:ManofHonor schreef op 03 februari 2017 @ 16:13:

[...]

Dat doen moslims wel hoor, alleen onderling. Het is heel moeilijk de andere gelijk te geven als je heel erg word bekritiseerd.

Probeer het naar je zelf te verplaatsen. Als ik jou heel zwaar deels onterecht en deels terecht bekritiseer, dan zal je jezelf toch altijd verdedigen. En je richten op dingen die niet waar zijn. Zeker Marokkanen (turken wat minder) Zijn heel erg kritisch op hun eigen cultuur. Marokkanen vergelijk ik vaak met Nederlanders. Wij kunnen vaak ook alleen de slechte dingen opnoemen van onze cultuur.

Ook is de Marokkaanse cultuur heel verschillend per regio. Zo komt er in een gebied nog steeds uithuwelijkingen voor en in een andere gebied al generaties niet meer. Zo zal de ene Marokkaan zich helemaal niet kunnen vinden in bepaalde kritiek en de andere weer wel.Het zijn dus net mensen. Ze scheren hier niet alleen alle Marokkanen in Nederland en daarbuiten over een kam, maar zelfs alle moslims over de gehele wereld over een kam.
quote:Hetvrijewoord schreef op 03 februari 2017 @ 16:15:

[...]

Zoek eerst het woord lichamelijke integriteit eens op.

Je spreekt jezelf nogal tegen namelijk.

Uiteráárd ligt dat aan mij.

Je had ook geweld eruit kunnen pikken want gaat meestal hand in hand maar je begrijpt dat een overheid en jij niet hetzelfde zijn. Iemand bespugen of anderzins aantasten is een inbreuk op zijn lichamelijke integriteit.

Van mij mogen pedofielen dus gecastreerd worden.
Bij turken onderling gebeurd dat ook wel, al hangt het er wel van af met wat voor soort Turk je omgaat. Een Erdogan aanhanger uit vrijwel geen kritiek op zijn eigen cultuur/regering. En als je met zulke types in gesprek gaat word je al snel uitgemaakt voor landverrader. Wat het discussiëren heel lastig maakt. Liberale turken staan er heel anders in. Daarnaast zie je op de Turkse televisies tegenwoordig alleen nog maar pro Erdogan programma's. En deze geven ook altijd Europa en Amerika de schuld van alles, ongeacht het onderwerp. Ook complottheorieën komen veelvuldig aan bod. van vrijwel elke aanslag krijgt het westen de schuld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven