Dingen waar je BLIJ van wordt gezocht!

20-04-2012 08:31 1979 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een zware periode ben ik nu aan de beterende hand; het lichamelijke deel vd depressie is met medicijnen aangepakt, maar nu zal ik ook kritisch naar mijn leven moeten kijken en naar de prioriteiten die ik stel.



Ik wil om te beginnen minder 'moetjes' in m'n leven, en weer meer in contact komen met LEUKE dingetjes. Iets waar ik me weer fijn bij voel. Een soort geestelijke reanimatie; om weer 'leven' in mijn in slaap gesukkelde 'leven' te pompen.



Hoeft niet hoogdravend, parasurvival-bungee-jump-freestyle-ingewikkelds, maar....Gewoon. Iets positiefs in m'n leven toevoegen .



Wie heeft er tips?

Waar word jij BLIJ van...?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh! Wat gaaf..! Gefeliciteerd!!!

een lief klein nieuw mensenmeisje....
Alle reacties Link kopieren Quote
ik loop hier zelf ook tegenaan, maar ik geniet er zo van om gewoon even lekker een eitje of pannenkoek op een terrasje te eten buiten. lekker goedkoop en het is een kleine stapje naar de zon.



groetjes en warmte xx
Alle reacties Link kopieren Quote
Hobby's! Ben nu aan pixelhobby begonnen. Soort van ministeck van vroeger. Kleuren voor volwassenen vind ik ook erg leuk.



En ook gewoon zelf decoratie maken voor in huis. Lang leve Pinterest!



Of natuurfoto's maken, dat verveelt ook nooit!



Massage en sauna kan Ik ook erg van genieten.



Succes met de zoektocht!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren Quote
Finjie: Ik heb laatst een soort kleurplaat bestaand uit een ziljoen minivakjes (pixels) gekleurd. In elk vakje staat dan een getal overeenkomstig met een kleur. Het is dan een verrassing wat er uiteindelijk uitkomt. Dat vond ik ook erg leuk om eens te proberen.

Al ga ik er nu niet meteen een heel boek van kopen; maar leuk om eens te doen.



Op pinterest staat idd ook veel om blij of geinspireerd van te worden. Zo net na de depressie voelde ik me alles behalve bruisend of geïnspireerd. Er kwamen gewoon geen ideeën in me op. Toen heb ik een tijdlang op pinterest zitten kijken. Eerst voelde ik me te 'zwaar' om ook iets te gaan maken. Maar na een tijdje heb ik toen toch een klein ideetje gestolen om na te maken.



Weet niet meer wat het was, maar iets kleins, iets waarbij de kans op mislukken klein was.

Voor mij was het een goede manier om langzaamaan toch over te gaan tot 'iets-doen'.



Een stapje in de goede richting.

Daarna ben ik meer gaan knutselen. Puur om mezelf op een positieve manier bezig te houden. Dat werkte voor mij goed. Erg moeilijk om mezelf niet meteen in mijn kop af te gaan zitten zeiken, dat wel. Ik heb nu nog steeds last van die kritische, afremmende gedachtes.

Zeker nu ik een tijdje niets geknutseld heb.



Voor mij is het echt oefenen om te vechten tegen die gedachtes van dat het niks voorstelt, een kind het beter kan, dat het er mislukt uitziet, dat dit toch geen volwaardige hobbie is, ik talentloos ben, etc Die gedachtes maken me verdrietig en slaan alle creativiteit en 'zin-in' dood.

Het staat echt symbool voor hoe ik in het leven sta op zo'n moment.



Om dan weer in beweging te komen is iets laagdrempeligs als een kleurplaat (met pixels, mandala, maakt eigenlijk niet uit wat) een goed begin. Voor mij gaat het er om dat ik in een positieve 'vibe' kom in mijn hoofd.

Dat ik een soort dialoog aanga met die kritische gedachtes.

Dat ik mild denk van: " Ja, klopt, mss zijn er idd duizenden mensen beter in wat ik nu doe. Maar dat doet er toch niet toe? Ik hoef hier niet mijn 'baan' van te maken. Belangrijker is de vraag hoe ik me VOEL terwijl ik bezig ben. Is het fijn..? Hoe voel ik me..? Is het 'leuk' voor me? Ben ik ontspannen? Verheug ik me op die volgende kleur, dat liedje op de radio, dwalen mijn gedachtes bijvoorbeeld af naar positievere dingen?"



En dan het antwoord serieus nemen.

Als ik het niet 'leuk' meer vind, dat ik het dan niet af HOEF te maken (tegen mijn zin omdat het anders zonde is, of onvolwassen, of mislukt oid)

Als het WEL 'leuk' is, dat het me dan ook lukt om tijdens het bezig zijn in contact te blijven met dat prettige gevoel.

Als dat lukt is dat voor mij een hele overwinning!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij nu van:



Het is voor mij nu al weekend..!



Ik ga morgen naar een kattententoonstelling.



Partner en ik hebben het er nog eens over gehad en mijn wens om een kitten te nemen is eindelijk op waarde geschat, en hij is het er nu dan toch mee eens. Er kwam een enorme bal energie in me vrij..! Zo leuk..!

Ik wil het nog even geheim houden, want als de kids dit horen dan maken ze er meteen hun project van. Ze zullen me overvallen met al hun wensen, eisen en bezwaren. Daar wil ik nu niet mee bezig zijn. Dit lieve nieuwe poesje is voor MIJ.

Mijn projectje. Mijn blijheid!



Dus nu ben ik op internet stiekem alle rassen met elkaar aan het vergelijken.

Klein of groot? Long harig of kortharig? Wat ziet er mooi uit? Welk karaktertje zou hier goed passen? Hoe zit dat met allergieën en wanneer heb je daar het minste kans op..? Waar moet ik op letten? Hoe vaak zijn we thuis? Een binnenkat of buitenkat? Welke ziektes, inentingen etc zijn er?

We hebben vroeger in mijn basis gezin altijd katten gehad. Zowel 'gewone' katten als sjieke raskatten.

Ik vind het heerlijk om te snuffelen nu op internet...!

Blij van!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhhhh wat leuk!!! Een poes!!!

Ik ben blij voor jou
Alle reacties Link kopieren Quote
Marloes! Gefeliciteerd een lief mensje erbij, heerlijk. Fijn dat de bevalling mee viel.



Ikbenik, een poes! Leuk, leuk, heerlijk om je op te verheugen.



Waar word ik blij van? Op de bank zitten met zoon in mijn armen en dat zoon dan in slaap valt.

Mijn ideeënordner tevoorschijn halen, samen met een groot vel papier en dan strategieën uitwerken.

De strategieën bespreken met mijn MT, onder het genot van een goede bak koffie en meer goede ideeën.
Gefeliciteerd Marloes



Ik word blij dat het een beetje sneeuwt, sneeuw is sowieso mijn favoriete neerslag-vorm dus hoop dat de vlokken snel echte vlokken worden.

Verder word ik blij van mijn liefdesrelatie, het zit zo goed.

En ik word blij van die verlovingsring om mijn vinger
Alle reacties Link kopieren Quote
Daremanda, feestjes voorbereiden, ook leuk!



En bedankt voor de knutselomschrijvingen... zojuist vlaggetjes geknutseld voor de traktatie van zoon. Ik ben eigenlijk aan het werk (of in ieder geval aanwezig op het werk ) maar die vlaggetjes zijn zo gaaf geworden! Kan niet wachten om ze aan zoon te laten zien
Waar ik blij van wordt dat is van fotograferen en filmen met de mobiel en daar weer allerlei dingen mee doen. Zoals foto's en filmpjes plaatsen op facebook en onlangs op youtube.

Zoals drukwerk door verjaardagskaarten zelf te printen op gekleurd papier.

Ik wordt er blij en enthousiast van.
Ik word heel blij van onze prachtige dochter die goed drinkt, zo mooi en gezond is. Van mijn ouders, schoonouders en zwager die zo trots en verliefd naar haar kijken en van mijn man die een echte superpapa is.

@femke wat leuk! Wat vond je zoon ervan?

Verder iedereen nog bedankt voor de felicitaties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die vlaggetjes vallen in het niet bij het blije koppie van zoon die mag uitdelen



Verder blij met: echtgenoot, zijn haar zit leuk.
Ben blij met mijn zelfgebreide rok die af is. Ga het dragen naar een optreden van Ruth Jacott op 18 februari.
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgenavond mogen we de nieuwe poes ophalen!

Heb een paar namen, maar kan nog niet definitief kiezen.

Hebben jullie een idee?

Het is een Bengaalse poes (meisje), zilverkleurig met zwarte vlekjes, ondeugend, actief, ondernemend en lief.

Wie weet een mooie korte naam (één of twee lettergrepen)...?

(Geen 'Vlekkie' )



Klein beetje offtopic, maar word er wel reuze BLIJ van..,!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mila

Caes

Blue



Sorry, niet veel inspiratie, de meeste namen die bij me opkomen zijn meer geschikt voor donkerharige poezen.

Zat te zoeken in het Latijn maar dan worden de woorden gauw te lang voor een leuke roepnaam.



Energie van: collega die er net achter komt dat ze in haar maanden hier toch al aardig wat extra kennis heeft opgedaan en hier blij mee is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke namen femke09!

Moet idd kort zijn voor als je haar roept.

En heel toevallig stond Mila ook bij ons in de top 4..!
Ondanks dat alles tegenzit, durf ik positief uit te kijken naar het weekend:

- we gaan naar een trouwbeurs

- en lekker samen met vriend hele weekend



en nu heb ik lekker thee, word ik lekker warm van. Warm = blij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geniet er lekker van, daremanda.

Zo simpel kan het soms zijn, hè. .?
Alle reacties Link kopieren Quote
Daremanda, ik wens je een mooi weekend. Elke stap die je maakt is er hoe dan ook eentje vooruit.



Hier:

- Uitkijken naar het sparmomentje met ons MT

- Bezoek gebracht aan huisarts die precies voorstelde wat ik graag wilde

- (heel fout) marshmellows met een laagje chocola eromheen... liggen hier zo voor het grijpen

- even tellen, ben al vijf consumpties onderweg, 2 liter vocht, here I come!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde ook Mila zeggen

Of poekie



Ik ben blij met m'n vrije dag en dat ik met een vriendin naar Alkmaar ga. Verder blij dat m'n spreekuren goed lopen en dat ik de slag opm'n werk te pakken krijg. En morgen weer sporten, met vriendinnen die ik heb overtuigd dat het heel leuk is.



Fijne dag allemaal!
Gelukkig wordt je van zingen en als je zingt voel je je vaak gelukkig. En zo is de cirkel rond.

Ga dus naar YOUTUBE en kies voor de lyricsfilm bij je favoriete liedjes en ga meezingen.

Wat je ook kan doen dat is een tiental teksten van je favoriete meezingers uitprinten en dat gebruiken om te zingen.

Dat laatste heb ik gedaan en het werkt prima om een opkomend vervelend gevoel weg te drukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word blij van het feit dat ik eindelijk naar de fysiotherapeut ben gegaan. En dat ik ben geknakt (op een goede manier).

Blij dat ik m'n enkel met de leukste tape ooit heb beplakt (met tijgerprint!!)

Blij met morgen sporten.



Fijn weekend!



Oh en hoe is het met de poes?!? En met de baby? En met jullie allen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had gisteren een tafeltjeachtig ding gekocht bij de kruidvat, wat je zelf simpel in elkaar zou moeten kunnen zetten. Ik snapte er geen barst van en heb alle onderdelen in de doos gegooid en het weer teruggebracht. Heeft een lieve kruidvat medewerker een schroevendraaier uit z'n brommer gehaald en het onding midden in de winkel voor me inelkaar geknutseld
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief!!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven