Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?



TO trapt af:



- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.



- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
Ik heb ooit via MP alle delen van Star Wars gekocht, leuk voor de kinderen. De verzendkosten waren aan de hoge kant maar goed. Tot het pakketje kwam.. pakket wel te verstaan. Een doos vol VHS banden
quote:biobitch1984 schreef op 20 februari 2017 @ 18:15:

Een womanizer. Dik duur, men beloofd gouden orgasmes en dan veel achter is elkaar.



Ik vind m verschrikkelijk, veel achter elkaar? Nee, na 10 seconden wil je echt niet meer. Verkopen op marktplaats is niet echt een optie



Hahaha echt?



Tja, de enige manier om erachter te komen of je het fijn vindt is kopen helaas. Was me al aan het bedenken of ze niet bij de winkels een tester kunnen maken (zeg maar de trilling maar als apparaat met buis ofzo ipv op toy) maar dat kun je dan ook alleen maar op je hand uitproberen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 20 februari 2017 @ 23:41:

[...]





Hahaha echt?



Tja, de enige manier om erachter te komen of je het fijn vindt is kopen helaas. Was me al aan het bedenken of ze niet bij de winkels een tester kunnen maken (zeg maar de trilling maar als apparaat met buis ofzo ipv op toy) maar dat kun je dan ook alleen maar op je hand uitproberen natuurlijk. Uitproberen kan gewoon in de winkel. Je moet hem dan op het puntje van je neus zetten
Leuk topic. Ik doe even een tvp, kan eigenlijk niks bedenken waar spijt van heb.



Oh ja, een sportfiets, mooi licht dingetje en ik dacht veel kilometers te gaan maken.

Zat voor geen meter want ik moest veel te ver voorover zitten en dan haalde ik niet lekker adem enzo. Vorig jaar op MP verkocht voor € 100 nadat ie al 2 x was meeverhuisd en inmiddels 7 jaar in de schuur had gestaan. Te wachten. Op mij.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 februari 2017 @ 23:54:

Leuk topic. Ik doe even een tvp, kan eigenlijk niks bedenken waar spijt van heb.



Oh ja, een sportfiets, mooi licht dingetje en ik dacht veel kilometers te gaan maken.

Zat voor geen meter want ik moest veel te ver voorover zitten en dan haalde ik niet lekker adem enzo. Vorig jaar op MP verkocht voor € 100 nadat ie al 2 x was meeverhuisd en inmiddels 7 jaar in de schuur had gestaan. Te wachten. Op mij.Juist, een fiets mijn slechte aankoop. Ik fiets niet.
quote:MsMuscle50enmeer schreef op 20 februari 2017 @ 18:31:

Ok...Quooker, of hoe schrijf je het. 1500 euro en ik bleef mijn handen maar verbranden, wat niet kon. Handig voor een kopje thee, maar niet als je de blaren aan je duim hebt hangen van de keren ervoor.



Ja zie je nou wel. Ik wilde geen qooker omdat ik het een eng idee vind dat er kokend water zo uit de kraan komt. Dat kan niet goed gaan was mijn idee. Man vind dat stom van mij, mijn hele schoonfamilie vindt dat stom van mij maar ik heb voet bij stuk gehouden.



Daarnaast vind ik het onnodig dat er dingen zijn die 24/7 elektra nodig hebben behalve een koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog 2 bedacht: een mooie jurk, waarvan ik uiteindelijk de lengte niet zo charmant vond (halverwege mijn kuiten). Nooit gedragen, geprobeerd op marktplaats te verkopen en uiteindelijk in de kledingbak gedaan.

De andere zijn prachtige skeelers, toen ik een periode veel met schaatsen bezig was. Uiteindelijk bleek de combinatie van midden in Utrecht wonen en niet zo goed kunnen remmen met skeelers voor mij toch te eng te zijn. Dus ik heb ze denk ik 5 keer gebruikt. Ook geprobeerd te verkopen op marktplaats en inmiddels weggebracht naar de tweedehandswinkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aurora_Australis schreef op 21 februari 2017 @ 06:18:

[...]





Ja zie je nou wel. Ik wilde geen qooker omdat ik het een eng idee vind dat er kokend water zo uit de kraan komt. Dat kan niet goed gaan was mijn idee. Man vind dat stom van mij, mijn hele schoonfamilie vindt dat stom van mij maar ik heb voet bij stuk gehouden.



Daarnaast vind ik het onnodig dat er dingen zijn die 24/7 elektra nodig hebben behalve een koelkast.Je bent de enige niet, ben blij dit te lezen. Ik wil ook geen qooker, doodeng in combi met mijn onhandigheid en twee kinderen.
quote:MarieAristocat schreef op 21 februari 2017 @ 07:27:

[...]



Je bent de enige niet, ben blij dit te lezen. Ik wil ook geen qooker, doodeng in combi met mijn onhandigheid en twee kinderen. Ik voelde mij op een gegeven moment een dinosauriër dat ik geen quooker wilde. We zaten in zo'n fase dat schoonouders een nieuwe keuken kochten en leeftijdsgenoten grotere huizen en nieuwe keukens lieten zetten. En als ze dan lyrisch waren over die quooker dan dacht ik: echt niet in mijn huis.
Ook ik ben blij te lezen dat er mensen zijn die quookers ondingen vinden. Heb al eens van mensen gehoord dat het zelfs de alleronhandigsten niet lukt zich te verbranden. Toen dacht ik al: je zult zien dat ik dan dus toch de eerste ga zijn. Daarnaast staat de 24/7 stroom mij principieel tegen wanneer dat voor een apparaat niet per se nodig is.



Nu hebben we het eigenlijk nog nooit serieus gehad over wel of geen quooker maar de keuken zal binnen nu en vijf jaar waarschijnlijk wel vervangen moeten worden en dan wil ik er dus echt geen.
Alle reacties Link kopieren
De Bloom Fresco kinderstoel, wat een onding! Manlief en ik kregen heel veel babyspullen bij onze eerste. Uiteindelijk ontbrak alleen de kinderstoel nog. Dus omdat we financieel gunstiger zaten, gingen we voor de stoel van onze dromen. Kleine 600 euro aan besteed.



Nou wat een nachtmerrie! Onhandige lompe voet eraan, niet schoon te krijgen en dochter kon na 9 maanden al zelf de gordel los krijgen.

Uiteindelijk zwegen lief en ik tegen elkaar over de irritante stoel (weigeren toe te geven ...) tot kleintje 2 in aantocht was.

Toch beide maar opgebiecht dat de stoel wel erg lomp was. Binnen een uur stond hij op MP! Met verlies verkocht, maar zielsblij dat het kreng eruit is! Lang leve de tweedehands Geuther!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dat de qooker toch niet zo bevalt Schrap ik die nu direct van de lijst. Het leek me al een beetje onzin. Hoe lang duurt het nou helemaal voor je water kookt in een waterkoker of fluitketel? Maar toch bleef ik het maar overwegen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook geen quooker. Vind het doodeng, dochter en ik zijn allebei best klunzig dus dat zou geheid een keer fout gaan. Of meerdere keren. Dus een paar jaar terug bij het plaatsen van de nieuwe keuken geen quooker. Nog steeds blij mee



Ik heb vooral miskopen met schoenen. Hopeloze voeten, snel blaren, snel aanstellerij met dat het toch plots hier klemt of daar trekt... ik kijk er ook altijd enorm tegenop als ik nieuwe schoenen moet hebben. Ik probeer ze voor die tijd te vinden, gewoon ontspannen kijken en passen. Vind bijna nooit wat. Dus tegen de tijd dat het moet, is de kans groot dat ik uit pure wanhoop weer een miskoop doe. Grom.



Oh en trouwens voor de dame met de Michael Kors tas bij wie het zilver verkleurt, er zit ook een MK winkel in Rotterdam mocht dat dichterbij zijn. Liep ik toevallig pas geleden tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Een koophuis met ex, gemeente waar ik niet dood wilde gevonden worden maar schoonloeder en ex bleven me maar overtuigen en ik was dom en onnozel en liet me overhalen.



Later met huidige man een huurhuis waar ik op slag verliefd werd op een ornament in het huis maar het huis zelf was niet warm te krijgen, ik lag elke dag een uur in bad om een beetje op temperatuur te komen.

Gelukkig vrij makkelijk binnen het jaar vanaf geraakt (in België is dat niet zo evident).



Een stofzuigerrobot van €500, ding deed uren over dezelfde vierkante centimeter en sloeg de rest over.

En dat terwijl mijn man had gezegd dat ik voor dat geld even goed een paar Louboutins mocht kopen



Een auto waar ik me lam sleurde aan het stuur en de versnelling.

Versnellingsbak ging na een half jaar kapot, ik was dolblij dat ik een reden had om dat kreng weg te doen.

Rij nu met een 'nieuwe' tweedehands Chevy en hoewel tig vooroordelen tov Amerikaanse auto's zou ik geen andere meer willen
Dat had ik echt niet verwacht, van die Qooker. Bij mij stond ie ook op het verlanglijstje.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand zijn kinderen al genoemd?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 februari 2017 @ 09:08:

Heeft iemand zijn kinderen al genoemd? geen spijt van, maar duur dat ze zijn...
quote:bloem21 schreef op 21 februari 2017 @ 08:23:

De Bloom Fresco kinderstoel, wat een onding!



Onhandige lompe voet eraan, niet schoon te krijgen en dochter kon na 9 maanden al zelf de gordel los krijgen.



Uiteindelijk zwegen lief en ik tegen elkaar over de irritante stoel (weigeren toe te geven ...) tot kleintje 2 in aantocht was.

Toch beide maar opgebiecht dat de stoel wel erg lomp was. Binnen een uur stond hij op MP! Met verlies verkocht, maar zielsblij dat het kreng eruit is! Lang leve de tweedehands Geuther!Hier ook de geuther en de stokke gehad, zware krengen, er gaat voor mij niks boven het stoeltje van een tientje van IKEA. Lekker licht en makkelijk schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oja de NTI thuisopleiding, een paar jaar geleden was ik verleid door de 'gratis tablet' actie. Bijna vijfhonderd euro neergelegd voor een opleiding waarvan ik één of twee pagina's werk heb gemaakt, een tablet van een Z-merk met een waarde van krap vijftig euro die amper functioneerde en binnen no time stuk was



Achteraf gezien had ik de opleiding gewoon moeten afmaken en/of een iPad moeten kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 21 februari 2017 @ 09:11:

[...]





Hier ook de geuther en de stokke gehad, zware krengen, er gaat voor mij niks boven het stoeltje van een tientje van IKEA. Lekker licht en makkelijk schoon te maken.Daarbij val ik áltijd over de uitstaande poten. Elke keer denk ik het wel geleerd te hebben, maar hop, daar lig ik weer. Nu alleen als tuinstoel, vind de Stokke stoelen honderd keer fijner.
quote:impala schreef op 21 februari 2017 @ 09:08:

Heeft iemand zijn kinderen al genoemd?





Wij hebben wel eens gegrapt dat onze kleine de duurste maar ook de leukste aankoop was



Toevoeging: we hebben niet betaald voor de baby. Maar alles er omheen wel.
Alle reacties Link kopieren
dure laarzen gekocht wat me een fortuin heeft gekost. Ik heb ze een maat kleiner moeten kopen, omdat mijn eigen maat uitverkocht was. Mij kennende wist ik dat ik doe schoenen hoe dan ook moest hebben met de hoop dat ik ze toch wel zal uitlopen. Maar dat viel toch anders uit.. Ik heb ze hooguit 3 keer gedragen toen ik zag dat me voeten er bont en blauw bij liepen.



Ik heb ze gewoon weggooit, omdat ik zo boos was en teleurgesteld. Achteraf denk ik: "had ik maar een ander er blij mee gemaakt"......
quote:NYC schreef op 21 februari 2017 @ 08:12:

Ook ik ben blij te lezen dat er mensen zijn die quookers ondingen vinden. Heb al eens van mensen gehoord dat het zelfs de alleronhandigsten niet lukt zich te verbranden. Toen dacht ik al: je zult zien dat ik dan dus toch de eerste ga zijn. Daarnaast staat de 24/7 stroom mij principieel tegen wanneer dat voor een apparaat niet per se nodig is.



Nu hebben we het eigenlijk nog nooit serieus gehad over wel of geen quooker maar de keuken zal binnen nu en vijf jaar waarschijnlijk wel vervangen moeten worden en dan wil ik er dus echt geen.Ik was juist bang dat mijn veel te handige peuters/kleuters kokend water uit de kraan konden krijgen. Kindersluitingen zijn voor mij lastiger dan voor hun. Hoe dan ook, hier in huis ook geen quooker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 20 februari 2017 @ 18:20:

[...]





8.800 euro voor een horloge???

Was dat ding van goud? Zaten er 7 diamanten in?



En voor 8.800 euro verwacht ik wel een glaasje dat tegen een stoot kan.En dit viel nog onder de noemer middenklasser bij een dure juwelier, net geen instapmodel. Hij was grotendeels goud, gouden knoppen, gouden rand en lunetten. Ik vond hem erg mooi en wanneer je geld over hebt is de keuze snel gemaakt. Achteraf zo ontzettend dom, want je trekt alleen maar aandacht van geldgeile hebzuchtige types die vooral op dit soort protsige dingen kicken, er zelf geen één hebben maar wel ieder model kennen en de prijs. Rare wereld.......

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven