BDSM, voor de liefhebbers - deel IV

27-01-2017 16:39 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Maar kon schaapwolf wel communiceren op dat moment? Ik snap wat je bedoeld lollypopje, dat je iets op verschillende manieren kan interpreteren, dat blijft lastig denk ik.

Maar als ik het zo lees lag schaapwolf vastgebonden, dus kon hij zijn handen gebruiken? En kon hij niet door zijn neus ademen en met een dildo in je mond is het lastig ademen en tevens kan je ook niet praten. Dus zijn D deed iets, maar schaapwolf had op dat moment, als ik het zo lees, vrijwel geen mogelijkheid tot communicatie op wat voor manier dan ook. Dan moet je mijn inziens wel vrij zeker van je zaak zijn dat je sub dat prettig vindt, en misschien iets expliciter bespreken van tevoren. Want je weet mijn inziens wel dat je het ademen van je sub bemoeilijkt.
Alle reacties Link kopieren
@Soumis ik heb het ook niet over dat moment, maar over hoe verkeerde interpretatie in goede communicatie van te voren, toch kan leiden tot fouten. Doordat, in dit geval, hij en zijn Domina beiden een andere interpretatie hadden van het begrip stikken. Dat is niemanda fout, maar wel een probleem. En ik denk iets dat goed is om je van bewust te zijn en waar wij allemaal iets van kunnen leren over communicatie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ah Ok, dan bedoelen we eigenlijk hetzelfde
Ik heb enkel een vaag begrip van mijn grenzen, alsin niks met braaksel / ontlasting / ... maar dat geldt voor de meeste bdsm'ers :') Als ik in het spel het stopwoord zeg en mijn Dom stopt niet, tja dan wordt er een grens overschreden, dat hoeft geen grens te zijn die voordien al is aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Hmz... hoe vaak gebruik jij je stopwoord B_M? Is het voor jou een manier om het spel te reguleren/sturen of is het een noodvoorziening?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Het stopwoord is een noodvoorziening. Ervoor hadden we het nog nooit nodig gehad, was de eerste keer. Ik merkte dat het psychologisch begon mis te lopen tijdens die sessie, ik liep plots tegen een muur aan door mijn verleden. Mijn Dom had naar eigen zeggen niks door. Ik geloof best wel dat hij niet bewust mijn stopwoord genegeerd heeft, maar dat veranderde voor mij weinig aan de zaak. Het werd te riskant en te ongezond, dus het was beter voor me om alles af te kappen. Heel die relatie was overigens ongezond.
Alle reacties Link kopieren
Onder die omstandigheden denk ik ook dat je er goed aan hebt gedaan om te stoppen.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Stopwoord negeren zou voor mij ook een dealbreaker zijn. Een D kan geen gedachtenlezen. Miscommunicatie kan voorkomen. Maar bij een stopwoord is het toch wel heel duidelijk hoe het staat.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Over vertrouwen gesproken



http://m.telegraaf.nl/bui ... in-stukken-met-cirkelzaag
Alle reacties Link kopieren
OMG...bizar
you can't handle the truth
Alle reacties Link kopieren
Lollypopje ik vond het ook niet haar schuld. Het was onduidelijke communicatie. Ik begrijp dat het voor haar lastig is om mij aan te voelen.

Maar het was een opstapeling van dingen. Haar reactie achteraf was toch ook een beetje of ik me aanstelde. Ik neem haar niets kwalijk. Feit was wel dat we elkaar niet helemaal goed aanvoelden.

En zijn wilde wel verder. Maar ik kon simpelweg niet omdat ik daarna een soort angst had, dat ze mijn grens niet aanvoelt of mijn signalen niet ziet.

Wat al werd gezegd, het is lastig communiceren als je vastgebonden bent en je mond zit vol. Dan heb je je ogen nog een wat geluid en beweging die je kunt maken.

Ik moet dan zeker weten dat mijn femdom op me let, dat ze ziet wanneer het even gas terug moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hela, ik kom ook weer eens kijken. Allemaal halve en hele onbekenden, gegroet. Ik ben een closet-sub (zát ik er maar letterlijk in maar goed) met een te weinig dominante liefde. Maar de relatie hebben we opengegooid en halve vanilla houd ik ook erg van (we swingen nu wel), dus tot ik me weer durf te ontplooien in de scene blijf ik dat maar.

Heb dit topic bijgelezen, III niet meer helemaal gevolgd (het leven gebeurde). Maar altijd welkom hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Ja toch, altijd welkom

fijn dat je ontplooiing weer wat verder gaat..
Alle reacties Link kopieren
Geschreven tekst was niet helemaal meer van toepassing..
Alle reacties Link kopieren
Khemam hoe zijn je dagen met D bevallen? Heb je de rust gekregen en vast kunnen houden?
quote:Sweet_Concubine schreef op 17 februari 2017 @ 18:03:

[...]



Het lijkt er op dat het bij mij wordt getriggerd door degene met wie ik samen ben. Ik speel soms met een D die switch is, en hem zou ik dus echt niet kunnen domineren. Hij roept dat niet bij me op, ik wil bij hem alleen maar op m'n knieën zinken en braaf zijn. Dat domineert wat lastig

Degene bij wie mijn dominante kant wel naar boven komt is iemand die ik al 10+ jaar ken en die zich altijd als alpha profileerde. Soms tot mijn grote ergernis. En als die alpha zich dan aan mìjn voeten werpt en me smeekt... Oy oy oy... dan wil de dominante kant in mij zich wel laten zien.Wat een leuk kijkje in je beleving hierbij. Ik kan me het ook goed voorstellen dat dat zo voor jou kan werken. Ik vind het ook best knap eigenlijk dat je geest dus blijkbaar die flexibiliteit heeft om in de ene of de andere modus te schakelen. Zelf heb ik die flexibiliteit niet zo, dus ik vind het wel iets bijzonders wat dat betreft. Ik heb tijdens een samenspel met een vriendinnetje mijn liefje ook eens de zweep in handen gegeven; ze vond het helemaal niks .. dus wat dat betreft hebben we elkaar goed gevonden
quote:scarlettmydear schreef op 18 februari 2017 @ 19:55:

Hela, ik kom ook weer eens kijken. Allemaal halve en hele onbekenden, gegroet. Ik ben een closet-sub (zát ik er maar letterlijk in maar goed) met een te weinig dominante liefde. Maar de relatie hebben we opengegooid en halve vanilla houd ik ook erg van (we swingen nu wel), dus tot ik me weer durf te ontplooien in de scene blijf ik dat maar.

Heb dit topic bijgelezen, III niet meer helemaal gevolgd (het leven gebeurde). Maar altijd welkom hoop ik?



Leuk dat je weer komt kijken.

Hoe komt het dat je je niet kan ontplooien? Kan je je niet een beetje ontplooien bij het swingen?
quote:Netgear55 schreef op 17 februari 2017 @ 21:41:

Over vertrouwen gesproken



http://m.telegraaf.nl/bui ... in-stukken-met-cirkelzaagtsja .. in dit geval is het stopwoord duidelijk 'Telegraaf' .. als dat gebruikt wordt heb ik er al meteen geen trek meer in.
Alle reacties Link kopieren
In geen tijden hier meegelezen maar nu al winst.



" Telegraaf" die ga ik onthouden als stopwoord !
Alle reacties Link kopieren
Bij het woord "Telegraaf" heb ik überhaupt geen zin meer



Ik meld me ook maar weer. Weekendje weg vorige week was op zich een succes maar ook heel leerzaam. Moet alleen L. nog zien te vertellen dat sommige dingen eens maar nooit weer zijn. Moeilijk omdat het juist om iets gaat wat hij heel erg graag wil, ik heb het geprobeerd maar het voelt zo fout



Afgelopen weekend zelfs soort van ruzie gehad, alles kwam samen op een heel verkeerde manier. Datgene wat me dwars zat, de verjaardag van een overleden dierbare vriend, zwaar verkouden plus ongesteld, dus werkelijk alles kwam verkeerd uit m'n toetsenbord. Goddank prikte L. daar aardig door heen.



Kan niet wachten tot ik hem weer zie...
Alle reacties Link kopieren
Lastig moondream. En als je het niet uitspreekt blijft het broeien he, dan valt er steeds meer verkeerd. Wacht je op het moment dat je hem face to face ziet?

Kijk je er niet met een naar gevoel op terug?



En weet je waarom het fout voelt? Jij had toch niet bewust de stap gemaakt naar D/s binnen je relatie? Denk je dat dat ook meespeelt in dat iets fout voelt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je bijna alles moet proberen (er zijn grenzen natuurlijk).

Ik baal er gewoon van, wat hij zo graag wil is nu net iets wat voor mij gewoon niet werkt. Hij weet ook waarom want we hebben het er wel eens over gehad. Ik heb het toch geprobeerd en voel me nu een week later er nog steeds niet echt happy mee, dus ik doe het ook niet meer.

Ik vind het nog steeds lastig om voor mezelf op te komen blijkbaar

Hoewel hij me juist stimuleert dat wel te doen.

En ja, wil het eigenlijk face to face zeggen. Hoop dat ik zo lang kan wachten.



En ik was hier niet naar op zoek, dat klopt. Maar toen hij me vertelde van zijn voorkeur voor bdsm heb ik er serieus over nagedacht voor ik er in mee ging. Ik ben er dus wel bewust in gestapt. En dat speelt geen rol in deze. Dit heeft te maken met hele fijne persoonlijke herinneringen die ik voor mijn gevoel gewoon niet kan matchen met bdsm.
Alle reacties Link kopieren
Als het nu nog niet fijn voelt dan is het wel duidelijk ja, en dan heb je dus een duidelijke grens. En als jullie het al eerder er over gehad hebben weet hij ook dat de uitwerking negatief kan zijn en zal het dus ook niet komen als donderslag bij heldere hemel.



Kan je hem niet bellen? Niets zo vervelend dat je hier nu mee blijft rondlopen, geeft zo'n onrustig gevoel, wat waarschijnlijk verdwijnt als je het hebt uitgesproken. Zeker als je nog niet weet wanneer je hem weer ziet.



Ook nog laat wakker
Alle reacties Link kopieren
Slapeloze nacht. Heb ik gelukkig steeds minder last van. Zit nu maar even huizen te kijken op Funda, maar er is helaas weinig wat aan mijn eisen voldoet.



En nee, ik bel hem nu maar even niet zijn bed uit

Maar is wel een goed idee, vandaag maar even een momentje proberen te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nee zou hem nu ook maar met rust laten, dat zal vast niet op prijs worden gesteld

Vervelend slapeloze nachten, heb je veel te veel ruimte om juist te piekeren.

Dus zeker bellen, kan jij je hoofd leegmaken en ik denk dat hij het ook niet fijn vindt als hij hoort dat het je dagen heeft bezig gehouden.



Hopelijk zo nog een uurtje of wat slaap voor je...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven