Geld & Recht alle pijlers

opgelicht door webshops - update

19-02-2017 14:55 121 berichten
Hallo



ik heb enkele weken geleden schoenen besteld op drie - naar achteraf bleek - frauduleuze webshops.



Toen er maar geen levering kwam, ging er een lichtje branden (rijkelijk laat ...). Ik heb vorige week het Visa-betwistingsforumuleir ingevuld en ... ze hebben het geld al teruggestort ! (op mijn uitgavenstaat aangepast)



Dit vind ik dus ongelofelijk geweldige service van Visa, dat mag weleens gezegd!



Nu heb ik vrijdag wel twee pakjes ontvangen van de sites in kwestie, met een totaal verkeerde levering: de maat klopt, maar dat is ook alles. Het zijn goedkoop ogende prullen, in tweedehands schoendozen ingepakt... En tegelijk ongeveer kreeg ik van de derde webshop een mailtje met gegevens om het parcours van mijn pakket te volgen (wat trouwens niet lukte). Straks wordt daar ook nog iets van geleverd...



Ik ga Visa morgen bellen met de vraag hoe ik hier nu op moet reagaren ... ik ben niet van plan die prullen naar China terug te sturen namelijk...



Vreemd toch dat die sites dit doen...? Waarom de moeite nemen om iets te sturen wat overduideijk niet goed is?
quote:Oudblond schreef op 22 februari 2017 @ 11:21:

Jij bent gewoon illegaal bezig door een credit kaart van een ander te gebruiken al is die ander je man. Het mag niet. Dus die dame had helemaal gelijk dat ze jou niet wilde informeren over betalingen met zijn credit kaart.Klopt niet hoor. Dame nr 2 zag daar geen graten. We hebben een gezamenlijke rekening ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 22 februari 2017 @ 11:21:

Jij bent gewoon illegaal bezig door een credit kaart van een ander te gebruiken al is die ander je man. Het mag niet.

art.En het gezeik gaat weer door. Waarom roept dit topic toch zoveel zure reacties op??
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 22 februari 2017 @ 11:21:

Jij bent gewoon illegaal bezig door een credit kaart van een ander te gebruiken al is die ander je man. Het mag niet. Dus die dame had helemaal gelijk dat ze jou niet wilde informeren over betalingen met zijn credit kaart.

Waarom is dat illegaal?

Ik gebruik vaak de kaart van mijn vader, ook al woon ik al 8 jaar niet meer onder hetzelfde dak. Ik had geen idee dat dit illegaal was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlaamsemeid schreef op 22 februari 2017 @ 10:55:

Even snel de beloofde update:



gisteren twee keer gebeld naar Visa: na halfuur muziekje, eindelijk iemand aan de lijn. Toen bleek dat creditcard op naam van mijn man staat, wou die dame me niet te woord staan. Ze wilde zelfs geen theoretische informatie geven, zoals 'wat moet je doen als je een pakje hebt ontvangen van een malafide webshop'? Bizar, aangezien er op het betwistingsformulier de mogelijkheid werd geboden om in te vullen dat kaart op naam echtgenoot/echtgenote staat en je daarbij nog wel in eigen naam dat formulier kan indienen.

Tussen haakjes heel onvriendelijke en achterdochtige/starre dame, die net deed of ik gewoon ontevreden was met de kleur van de bestelde schoenen en maar bleef herhalen dat ze geen info mocht verstrekken.



Nog maar eens gebeld : deze keer een al wat vriendelijkere jongen aan de lijn die me zei dat ik het betwistingsformulier moest annuleren, en een nieuw moest indienen. Dat annuleren zou moeten gebeuren via een 'link onderaan'.



Link niet gevonden en ik vond het bovendien nogal gek om te annuleren, ik wilde bijkomende info verschaffen... Wat tussen haakjes ook moét, ik ben nog eens de kleine lettertjes gaan lezen in de bevestigingsmail van Visa en elke foutieve of onvolledige informatieverstrekking kan ertoe leiden dat de tegemoetkoming wordt ingetrokken! Iedereen die me adviseerde om gewoon niets te doen: dat was dus heel slecht advies! Visa stelt wel degelijk een onderzoek in en zal dus zelf ook wel te horen krijgen dat die webshops wel degelijk geleverd hebben.



Zonet nog eens gebeld en hele vriendelijke dame luisterde naar mijn verhaal en gaf me zonder er veel woorden aan te verspillen een mailadres waar ik mijn aanvulling naartoe kan sturen. Ik heb hen nu de foto's bezorgd van het geleverde en foto's van de afzenders.



Wordt vervolgd...





Top gedaan !!! Ik bewonder je eerlijkheid.

En ja ook ik maak fouten, en bestel zelden bij een buitenlandse site.

Aliexpres niet meegerekend.

Ik vind je je "fout" niet eens zo gek.
Ben benieuwd naar het vervolg. Visa heeft wel goed gehandeld de eerste keer door zo streng te zijn wat betreft de creditcard van je man, dat moet ook ivm met oplichting en privacy. Maar wel goed dat je wel bent blijven bellen en hopelijk is het gauw en goed afgehandeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlaamsemeid schreef op 22 februari 2017 @ 10:55:

Even snel de beloofde update:



gisteren twee keer gebeld naar Visa: na halfuur muziekje, eindelijk iemand aan de lijn. Toen bleek dat creditcard op naam van mijn man staat, wou die dame me niet te woord staan. Ze wilde zelfs geen theoretische informatie geven, zoals 'wat moet je doen als je een pakje hebt ontvangen van een malafide webshop'? Bizar, aangezien er op het betwistingsformulier de mogelijkheid werd geboden om in te vullen dat kaart op naam echtgenoot/echtgenote staat en je daarbij nog wel in eigen naam dat formulier kan indienen.

Tussen haakjes heel onvriendelijke en achterdochtige/starre dame, die net deed of ik gewoon ontevreden was met de kleur van de bestelde schoenen en maar bleef herhalen dat ze geen info mocht verstrekken.



Nog maar eens gebeld : deze keer een al wat vriendelijkere jongen aan de lijn die me zei dat ik het betwistingsformulier moest annuleren, en een nieuw moest indienen. Dat annuleren zou moeten gebeuren via een 'link onderaan'.



Link niet gevonden en ik vond het bovendien nogal gek om te annuleren, ik wilde bijkomende info verschaffen... Wat tussen haakjes ook moét, ik ben nog eens de kleine lettertjes gaan lezen in de bevestigingsmail van Visa en elke foutieve of onvolledige informatieverstrekking kan ertoe leiden dat de tegemoetkoming wordt ingetrokken! Iedereen die me adviseerde om gewoon niets te doen: dat was dus heel slecht advies! LOL, zelf zo stupide zijn om bij 3 malafide sites te bestellen, op het Vivaforum vragen wat je moet doen en dan volstrekt vreemden waarvan je geen idee hebt wat hun kennis is een standje geven omdat ze 'slecht advies' hebben gegeven. En dan ook nog verontwaardigd zijn omdat Visa zich gewoon aan de wet houdt - de eerste dame althans - en weigert jou info te verstrekken over een creditcard die niet op jouw naam staat. Je lijkt wel een vleesgeworden belgenmopje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god het wordt steeds erger . Waar heeft TO dit soort reacties in vredesnaam aan te danken?



Thanks voor de update trouwens, ik ben benieuwd hoe het afloopt. Maar ik kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt op deze manier.
.
quote:spuit_111 schreef op 22 februari 2017 @ 18:17:

[...]





LOL, zelf zo stupide zijn om bij 3 malafide sites te bestellen, op het Vivaforum vragen wat je moet doen en dan volstrekt vreemden waarvan je geen idee hebt wat hun kennis is een standje geven omdat ze 'slecht advies' hebben gegeven. En dan ook nog verontwaardigd zijn omdat Visa zich gewoon aan de wet houdt - de eerste dame althans - en weigert jou info te verstrekken over een creditcard die niet op jouw naam staat. Je lijkt wel een vleesgeworden belgenmopje.



Als je hier geen advies mag vragen, zou het hier snel leeglopen denk ik...



Ook ten behoeve van anderen die met een dergelijk probleem te maken krijgen: het advies om vooral geen contact op te nemen met Visa maar de pakjes wel terug te sturen, was geen goed advies. Het had me zelfs zeer zuur kunnen opbreken. Visa stelt een onderzoek in naar de transacties in kwestie en zal dus te horen krijgen van die malafide Chinezen dat ik wel degelijk pakjes heb gekregen. En wie een betwisting indient maar Visa onjuiste of onvolledige gegevens verschaft, verliest zijn recht op tegemoetkoming.



En het zou me sterk lijken dat ze over een creditcard die wordt gedebiteerd van onze gemeenschappelijke rekening geen info mogen verstrekken. Ik belde via een speciale, persoonlijke code die aan mijn dossier is gekoppeld. Ik heb het dossier laten openen in mijn naam, en aangegeven dat de kaarthouder mijn man is (daar waren speciale vakjes voor om dat in te vullen dus dat zal wel vaker gebeuren).



De, overigens Nederlandse dame nr 1, wilde zelfs niet antwoorden op mijn theoretisch geherformuleerde vraag: stel dat ik nu toch een pakje heb ontvangen, waar kan ik dat melden? ... en begon te zeuren 'o, u vindt de schoenen gewoon niet mooi?'



De Belgische dame nr 2 had maar een half woord nodig om te snappen wat ik nodig had: een contactadres om de nieuwe ontwikkeling (pakjes geleverd) door te geven zodat Visa over alle gegevens beschikt en mij niet kan worden verweten dat ik informatie achter heb gehouden.



Ik geef grif toe dat ik niet voorzichtig ben geweest ... maar dat voortdurende schoolmeestervingertje hier .... pfff.... het lijkt wel of sommigen het gewoon niet kunnen hebben dat dit misschien nog wel goed afloopt...?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 22 februari 2017 @ 18:33:

Mijn god het wordt steeds erger . Waar heeft TO dit soort reacties in vredesnaam aan te danken?



Thanks voor de update trouwens, ik ben benieuwd hoe het afloopt. Maar ik kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt op deze manier.Ze krijgt haar geld terug, dat is een weinig drama. ;)
Kleine update: ik heb inmiddels wat heen en weer gemaild met het mailadres bij Visa dat ik nu heb gekregen en ze hebben bevestigd dat



1) ik hoef geen aangifte te doen bij de politie

2) ik hoef de pakjes niet terug te sturen naar China



Het kan nog een maand duren voor ze alles hebben uitgezocht en dit definitief afgehandeld is. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Maar ze hebben dus ook niet gevraagd om het naar Visa te sturen? Moet je de spullen nog bewaren of mag het in de kliko? En moet je nu een maand wachten op je geld? (of had je dat al gehad?)
.
Nee, ik moet de pakjes ook niet naar Visasturen (dat had ik eerder al gevraagd aan de telefoon), ik heb wel foto's doorgestuurd, ook van de adresgegevens van de afzenders. Ik gooi ze pas weg als alles afgehandeld is, voor de zekerheid.



Weet je hoe Visa werkt? Je krijgt één keer per maand een afrekening (gaat automatisch van je bankrekening), en in tussentijd zie je op je uitgavenstaat wat je uitgaven zijn. Daar staan nu dus drie overschrijvingen op naar Shanghai en Bejing , en vervolgens drie terugstortingen doior Visa. Voorlopig hoef ik dus niet te betalen. Mochten ze nu over een maand oordelen dat die Chinezen niks verkeerd gedaan hebben, dan zal ik wellicht alsnog moeten betalen. Maar ik verwacht dat eerlijk gezegd niet. Ik zal het laten weten!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weer hoe Visa werkt :-) Heel mooi dat ze het al teruggestort hebben. Zo ken ik ze ook. Wel jammer dat niet iedereen daar aan de telefoon even klantvriendelijk was. Dat viel me wel een beetje tegen. Als Visa fan .
.
Ik blijf een Visa-fan hoor Heb me nu zelfs voorgenomen om ook niet-online (grotere) aankopen voortaan met Visa te doen vanwege de extra garantie die ze bieden (tot drie jaar als iets stuk gaat, dacht ik).



Het bedrag was al een tijdje teruggestort, niet lang nadat ik het betwistingsformulier had ingediend, denk ik, maar dat heb ik pas vorige week 'ontdekt'. Dacht toen dat het al helemaal in orde was, vandaar mijn ietwat voorbarige blijdschap al hier op het forum Achteraf pas me gerealiseerd dat ze dit nog kunnen terugtrekken als ze oordelen dat er niks aan de hand is. Maar dat zou me eigenlijk echt verbazen.
Alle reacties Link kopieren
Mij ook :-)
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk dat je ons op de hoogte houd. En ik hoop natuurlijk voor je dat het goed afloopt. Maar zo ziet het er gelukkig wel naar uit.
:-)
Update van de update: heb bericht gekregen van Visa dat het dossier in orde is voor hen. Meer details willen ze niet geven.



Ik blij :-)
quote:Vlaamsemeid schreef op 28 februari 2017 @ 23:30:

Update van de update: heb bericht gekregen van Visa dat het dossier in orde is voor hen. Meer details willen ze niet geven.



Ik blij :-)Mooi
quote:Vlaamsemeid schreef op 28 februari 2017 @ 23:30:

Update van de update: heb bericht gekregen van Visa dat het dossier in orde is voor hen. Meer details willen ze niet geven.



Ik blij :-)Ha fijn!
Alle reacties Link kopieren
Lekker snel !
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven