Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen wel zo zal denken Getting! Je blijft toch iedere keer wel maximaal hoop houden dan. Moet ook wel, anders wordt het wel heel zwaar.



En Maur paste je jurk goed??



Bjorg hoe is het nu?



Emceetje wat fijn dat het prikken nu beter lukt! Hoop voor je dat dit de laatste ronde prikken was!



Ik heb voor vrijdag inderdaad wel een afspraak staan. En ik denk dat we die sowieso ook wel laten staan.
Alle reacties Link kopieren
De jurk paste en hij is nog steeds net zo mooi #blij



Hier nog geen afspraak bij de ha.. pijnlijke borsten dus ik verwacht morgen of overmorgen menstruatie dat betekend dat ik m'n record van 86 niet heb verbroken... iets positiefs aan het verhaal..
maur fijn dat je jurk nog net zo mooi was als de vorige keer!



gettingeven Hoe was je echo? Ovuleer je al?



Hier vanmorgen de voorrgangsecho gehad en redelijk teleurgesteld.... Er zijn 3 blaasjes, 1 van 16 mm en de andere zijn heel klein. Dus helaas. Ik moet nog even door met prikken en dinsdag heb ik een nieuwe echo. Tenzij ik morgen ovuleer, dan moet ik eerder terug komen.

Toch wel balen hoor. Ik had echt gerekend op 2 of 3 grote blaasjes.



Ik zei tegen m'n man dat we dan maar even langs de kruidvat moesten voor een ovulatietest. Maar de gyn raadde die echt af. Zowel de ovulatietest als de zwangerschapstest van de kruidvat, omdat die nog weleens vals positief zijn, is hun ervaring.

Etos en action zijn wel goed. Ik heb nu een lh test van het ziekenhuis meegekregen. Morgenochtend testen. Als het tegen zit, zit ik de komende 4 dagen elke dag in het zh en dat in m'n vakantie.....
Alle reacties Link kopieren
Spannend vrijdag Twilight!



En wat een gedoe Emceetje, dat tijdens je vakantie.. Het niet doen is geen optie maar als het toch maar allemaal wat gemakkelijker ging.. Ik heb inmiddels ook een abonnement op het zh.



Denk dat ik gisteren mijn eisprong had, vreselijke timing want ik was gisteren, vannacht en vandaag niet thuis. Morgen weer een echo dus dan weet ik meer.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje ik hoop dat het nu nog even flink gaat groeien!!

Getting: wat gaan ze morgen bij die echo kijken dan?



Pff dan heb ik het gevoel ohhh het kan deze maand echt wel eens raak zijn, en dan weet ik weer zeker dat het niet zo is. Pfff waardeloos dat gevoel wat alle kanten op gaat.
Spannend twilight!! Laten we hopen dat jij dit topic goed nieuws brengt!



Gettingeven wat doen ze met de informatie uit de echo's? Als blijkt dat je nu je eisprong hebt, wat is dan het vervolg in de monitoring?



Bjorg Hoe is het met jou? Hoe gaat het nou met jou verder? Heb je komende week nog een echo of onderzoek naar je hcg? Jij ook sterkte!



En hoe is het met de anderen? Rosalie, florence-june, florence, zonnebloem, dennen en foodsandbeats? Ik hoop dat de stilte op dit topic betekent dat jullie superfijne weekends hebben!
Jee, wat een hoop afspraken en echos allemaal. Wens jullie allemaal veel succes.



Hier al sinds net na mijn eisprong grotere en gevoelige borsten. Eind van de week zou ik ongesteld moeten worden... Ik heb stiekem wel weer hoop, anderzijds dek ik me al in dat het niets is.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen de afspraak bij de gynaecoloog. Daar krijg ik de uitslag van de onderzoeken die tot nu toe zijn gedaan. Echo's en bloedonderzoek op hormonen. Ben nog niet heel zenuwachtig maar denk er wel overna, hoop natuurlijk op goed nieuws maar vind het ook lastig als ze me weer naar huis sturen met het bericht nog even zelf proberen. Heb volgens mij mijn eisprong nu want had vannacht erg veel pijn rechts. Vorige maand was de eisprong ook rechts, vind dat vreemd dacht dat ze altijd afwisselden. Wel een vroege want zit nog maar op dag 12. Nouja waarschijnlijk kan ik morgen meer vertellen.



Lastig al die afspraken emceetje.

Hoop dat jullie goed nieuws hebt binnenkort Twilight en Foodsandbeats
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen weer een half jaar zelf proberen. Eerste onderzoeken waren goed. Nouja heb er niet meer over te melden. We wilden het vieren met een potje seks in de vruchtbare periode maar helaas ben ik weer eens te glibberig. Vanavond nog maar eens proberen. Best frustrerend als het niet lukt vooral voor manlief. Iemand nog tips. Aanspannen doe ik al ben eigenlijk vergeten te vragen aan de gyn of dat erg is zo n glibberbende. Kan er wel draden van trekken dus is zeker vruchtbaar slijm.
En wat vind je hiervan Rosalie? Op zich fijn dat alles goed is, maar je schiet er vooralsnog niks mee op. Heel dubbel!

Krijg je ook geen hsg?



Spannend foodsandbeats! Nog een paar dagen dus!
Alle reacties Link kopieren
Tja het levert inderdaad niet het gewenste resultaat op. Geen HSG nee en ook geen samenlevingstest waar we om vroegen. De gyn zei dat we over een half jaar beginnen met inseminatie als het dan nog niet gelukt is. Tja de ene keer heb ik vertrouwen dat het nog wel lukt de andere keer is het minder. We gaan ons best doen het komende half jaar en hopelijk met een gewenst resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel dubbel inderdaad Rosalie; enerzijds fijn te weten dat alles goed is. Maar nu wordt dus je geduld weer op de proef gesteld. Vwb het glibberen, ik geloof niet dat mijn man daar echt last van heeft. Hij vindt het wel grappig/goed volgens mij.



Twilight & Foods, ik duim voor jullie dat het raak is!



@Emceetje, ik heb vanmorgen gezien dat ik inderdaad m'n eisprong gehad heb en weet dus zeker dat dit zaterdag was, toen we geen kans tot seks hadden. Daar baal ik best wel van. De dag ervoor en erna wel, dus hopelijk was het voldoende. Maar de eerste keer dat ik zeker ben dat ik ovuleerde voelt toch mislukt. En nu duurt het weer zo lang..



De verdere stappen zijn; bloedprikken en controleafspraak bij gyn. Het doel was om erachter te komen of ik een eisprong heb (ja dus) en of ie goed is. Dat ga ik de komende weken te weten komen. Als het allemaal goed is, dan gaan we denk ik ook gewoon weer even door met proberen.
Alle reacties Link kopieren
@Rosalie, voor in de tabel: cyclus monitoring bijna afgerond. En een NOD rond 11 maart.
Alle reacties Link kopieren
Rosalie, ik heb je een PB gestuurd wat betreft de glibberigheid. Fijn dat het verder allemaal goed is en dat je iet hebt om naar uit te kijken. Ik hoop voor je dat inseminatie niet nodig is.

GettingEven, fijn dat je een eisprong had, en de dag ervoor en de dag erna is waarschijnlijk perfecte timing!

Twilight, zooo spannend, ik duim heel hard voor je! (voor alle wachtbankers).

Emceetje, wat balen dat het weer maar 1 follikel is. Je dosis was opgehoogd toch, deze maand? Je hebt er maar eentje nodig.....



hier: heb ik woensdag weer een echo. Helaas voelt mijn lichaam zich nog heel zwanger, met vlagen misselijkheid en m'n borsten groeien m'n BH's uit, maar ik geloof er niets van dat het goed zit. Zelf opruimen lijkt m'n lichaam dus niet te doen. Ik hoop dat de gyn woensdag kan concluderen dat het echt niet goed zit en de resten opgeruimd kunnen worden (miskraam opwekken met pillen, of curretage). Dan kunnen we weer dóór. Deze wachtstand is echt niet leuk. Nog 2 nachtjes slapen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Bjorg voor de informatie. Wat een ellende dat je je zwanger voelt en het dan weer niet goed zit. Hoop voor je dat dit gauw achter de rug is. Vind het echt heel erg voor jullie dat het steeds zo afloopt met de zwangerschappen. Niet zwanger worden is erg maar de hoop en daarna het verdriet lijkt me heel heftig. Sterkte en wees lief voor jezelf



Denk ook dat de timing goed is hoor Gettingeven.



Waarom moeten er meer follikels groeien emceetje? Ik had er ook maar 1 geloof ik bij de laatste echo te zien. Of is het met medicatie de bedoeling meerdere te laten rijpen voor meer kans?



Ik heb trouwens 33 procent kans om het komende half jaar zwanger te raken....... of zeggen ze dat bij iedereen die 'onverklaarbaar verminder vruchtbaar' is..........
Alle reacties Link kopieren
pfff bjorg, ik hoop dat snel alles achter de rug is, en je gewoon verder kan proberen, want dit is niet leuk.



Rosalie: ja volgens mij zeggen ze dat bij iedereen, daarom is het ook een kans (kansberekening werkt zo)



Alleen twilight en ik op het wacht bankje nu? Mijn eisprong was bijna een week geleden....NOD op 9 maart
Alle reacties Link kopieren
Bjorg, wat vreselijk heftig allemaal. Lijkt mij echt verschrikkelijk om dit mee te maken. Heel veel sterkte, ik leef met je mee :(



Rosalie, fijn dat de onderzoeken positief zijn, hopen dat het komende half jaar succesvol zal zijn. Aan je inzet zal het iig niet liggen!



Iedereen op het wachtbankje, succes ik duim voor jullie!



Hier probeer ik er vooral niet te veel mee bezig te zijn, vandaar dat ik ook wat minder schrijf. Ik was er de afgelopen ronde zo mee bezig geweest met het temperaturen en in de app bijhouden dat ik er echt een paar dagen goed kapot van was dat het weer niet was gelukt. Toen dacht ik, dit ga ik zo niet nog een half jaar of langer volhouden. Had een goede tip gelezen op een ander forum om de weken dat je er niet mee bezig hoeft te zijn, je eigenlijk moet proberen op te laden voor de weken dat je er sowieso mee bezig bent (rond eisprong en menstruatie). Dat probeer ik dus nu. Voelt wel rustiger moet ik zeggen. Ook probeer ik geen verwachtingen meer te hebben van wanneer ik zwanger zou moeten zijn (tijdens mijn vakantie ben ik vast al zwanger, als ik deze keer zwanger ben dan is die dag een goed moment om het te vertellen etc. ) dat helpt ook wel om er wat minder druk achter te zetten. Wel benieuwd hoe lang ik dit volhoud...
Zonnebloem lijkt me heel fijn om er even wat minder mee bezig te zijn! Hopelijk ontspant het je en helpt dat ook mee.



Bjorg succes morgen met je echo. Ik herinner me nu dat een vriendin van me ook een mola zwangerschap heeft gehad, heel naar. Sterkte!



Rosalie bij iui spuit je hormonen om de follikels beter te laten groeien. Je wilt er dan 2 of 3 hebben voor een zo groot mogelijke slagingskans. Vanaf 4 is het risico op complicaties te groot en insemineren ze niet.



Ik wou dat ik er ook wat minder mee bezig kon zijn. Maar iedere dag prikken en deze week al 3x in het zh geweest... dat helpt niet. Vandaag echo gehad en er zijn nu 2 follikels. Ik heb positief getest op de lh test, dus hoef vandaag niet te prikken maar morgen terug komen voor de inseminatie. En dan weer het wachtbankje op.
Volgens mij begint mijn ongesteldheid al vandaag ipv donderdag...
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh ik hoop het niet voor je!! Kak zeg!!



Pfff Hier nog paar daagjes geduld hebben. Dan weten we weer waar we aan toe zijn!

Hier nu 12 dagen na ovulatie. Ik hoop nergens meer op. Ik ben wel echt rete nieuwsgierig weer!



Zonnebloem fijn dat je het even wat kunt loslaten. De weken vanaf ongesteldheid ben ik er ook een stuk minder mee bezig. Dat is wel fijn!



Emceetje ohhh spannend weer morgen! En dan weer het grote afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Argh nee toch Foods, wat shit voor je!



Twilight, ik hoop het zo voor je, nog heel even wachten.



Dat is inderdaad een goed advies Zonnebloem, maar lastig in de praktijk te brengen. Ik zou er ook minder mee bezig willen zijn maar merk dat het echt vaak in m'n hoofd zit, ook in mijn lange periode tussen menstruatie en ovulatie. Fijn als het jou lukt, dat geeft volgens mij veel rust.



Fingers crossed voor morgen Emceetje! Veel geluk weer.



Ik zit nu ook op het wachtbankje maar voel echt niets. Geen idee of je je meteen anders zou moeten of kunnen voelen. Ik zou verwachten van wel namelijk, je lijf moet zich toch klaarmaken voor iets groots. Maar ook hier; weinig hoop.
Alle reacties Link kopieren
Getting even, hier ook wachtbankje, maar ik voel ook helemaal niets. Ik verwacht dat eigenlijk ook niet, want je lijf moet zich wel klaar maken op iets groots, maar heeft daar ook 9 maanden te tijd voor, dus dat zou (denk ik dus) niet heel fundamenteel snel anders moeten voelen.



Maar goed, we wachten af
bjorg Succes met je echo vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik loop te zoeken en merk net zoals in de OP staat dat ik een beetje tussen twee groepen val.

Mijn man en ik (28-30) zijn sinds juni 2016 bezig voor ons eerste kindje. In september ben ik vorig jaar zwanger geraakt (ronde drie). Helaas ging dat niet goed en kreeg ik met 11 weken een miskraam na al twee goede echo's. We zijn in oktober er toen weer voor gegaan maar inmiddels toch bijna een maand of 5 verder. Ik ben vandaag ongesteld geworden dus we gaan ronde 5 sinds MK in. Ik schrijf ook mee in het miskraam topic maar daar raken toch veel meiden heel snel weer zwanger. Ik ga eens rustig meelezen en schrijven. Kijken of ik de aansluiting bij jullie goed kan vinden .
Alle reacties Link kopieren
Rosalie, 33% kans geldt in de fertiliteitswereld als goede kans. Dat is ook precies wat het is, een kansberekening. Kan je je vinden in het plan van de arts? Je hebt altijd recht op een second opinion als je je niet gehoord voelt.

Foodsandbeats, wat naar dat je ongesteldheid kwam, en ook nog eens 2 dagen te vroeg!

Florence, twilight, gettingeven, succes op het wachtbankje! Het wel of niet hebben van klachtjes zegt trouwens niets over een zwangerschap, iedere zwangerschap is anders en ieder lichaam reageert anders.

Emceetje, ging de inseminatie goed vandaag?



hier: definitief een missed abortion vastgesteld. Omdat hcg nog altijd licht stijgt, willen ze weefsel laten onderzoeken en daarom moet er curretage uitgevoerd worden. Wordt ingepland voor vrijdag of maandag. Ik ben vooral opgelucht dat we binnenkort weer verder kunnen. Voor de tabel: MA februari 2017; NOD ??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven