Verlaten en zwanger..

22-03-2017 23:09 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort verlaten na ruim 11 jaar. Waarvan 2.5 jaar huwelijk.

We waren elkaars jeugd liefdes en hebben heel veel samen mee gemaakt. Nu blijkt hij al een hele tijd te loopt met t idee dat hij niet meer kan. Hij heeft het opgegeven en heeft mij verlaten. Al die tijd heeft ie alles voor zichzelf gehouden en te laf geweest om eerder aan de bel te trekken. Toen het nog te redden viel.

Wel praten over vakantie van dit jaar en al jaren bezig met zwanger worden.

Drie dagen na de breuk besef ik me dat ik niet ongesteld was geworden en ja.. na 3 jaar proberen ben ik nu eindelijk zwanger. Ik storte compleet in en ik wist niet waar ik het zoeken moest. In eens sinds ooit ben ik alleen en zwanger! Het voelt als een blok in mijn buik. Zo lang was ik hier blij mee geweest en dol gelukkig. Nu sta ik alleen voor deze zwangerschap en ben ik gebroken. Ik had onze relatie nooit opgegeven en was altijd tot het uiterste gegaan. Hij gaf aan niet genoeg voor mij over te hebben en slaat nu om zich heen. Ik was de eerste paar dagen kapot door de breuk. Toen ik wat rust kreeg en het had geaccepteerd kreeg ik die positieve test. Toen storte ik pas echt in. Zo veel vragen dat ik heb. Nu bijna een week verder lijkt hij nog steeds achter zijn keuze te staan. Ik ben er van overtuigd dat hij hier spijt van gaat krijgen en niet beseft wat hij weggooid maar voor mij is het te laat. Maar wat zou ik hem graag smekend de deur willen wijzen.

Hoe nu verder weet ik nog niet. Ik wilde nu even van godlos in ieder geval deze zomer maar dat zit er niet meer in. Ik sta niet meer op de eerste plek.. het is zo wrang dat waarmee je jaren bent bezig geweest en zolang op heb gewacht er in eens is. Ik hoop dat mijn gevoel gaat bij draaien want nu heb ik afkeer tegen deze zwangerschap. Abortus is geen optie maar ik kan niet ontkennen dat die gedachte door mijn hoofd spookt. Maar ik ben bang dat ik mezelf dat nooit vergeef. Ik probeer kracht te halen dat ik dit kind wel met veel liefde heb gemaakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes19892 schreef op 23 maart 2017 @ 13:21:

Ik voel me een wandelende vaatdoek..



Hé TO, je wandelt in ieder geval! Volgens mij ben je echt heel goed bezig.

Emotioneel laat je je twijfels en vragen toe, maar ondertussen ben je ook al stappen aan het maken en praktisch bezig!

Chapeau!
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 23 maart 2017 @ 06:50:

Even een ander geluid, ik zou het dus niet houden . Alleenstaande moeder zijn is niet leuk, en zwaar, been there. En je zit voor altijd vast aan je ex, ik heb al 12 jaar gedoe met de vader van mijn oudste die mij ook in de steek liet.Goed om ook eens de andere kant van het verhaal te horen. Met een voor beetje en to. Ik weet niet hoe oud jij bent maar wil je echt een kind van dit weggewaaide dakraam?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
ik lees nu dat je eigenlijk al besloten hebt om de zwangerschap uit te dragen. (een "kindje" is het in dit stadium nog niet) Evengoed wens ik jou een fijne zwangerschap en een gezonde baby.

Jij wordt vast een goede moeder, daar twijfel ik niet aan, maar ik hoop dat pa ook een beetje mee gaat vallen.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 23 maart 2017 @ 21:02:

ik lees nu dat je eigenlijk al besloten hebt om de zwangerschap uit te dragen. (een "kindje" is het in dit stadium nog niet) Evengoed wens ik jou een fijne zwangerschap en een gezonde baby.

Jij wordt vast een goede moeder, daar twijfel ik niet aan, maar ik hoop dat pa ook een beetje mee gaat vallen.Aan de ene kant heb je een punt, aan de andere kant vind ik mijn erwtje al een kindje. Het is eigenlijk nooit een overweging geweest. Het waren enkel soms gedachtes maar betrekking tot hem en niet tot de zwangerschap. Dat ik niet me hele leven aan hem vast wil zitten maar aangezien hij voor nooit voor iets vecht. Niet zijn toekomst, voor zichzelf of voor welke relatie dan ook. Ik geloof niet dat hij dit voor zijn kind wel zal doen. En doet ie dat wel dan ben ik welwillend om mee te werken in alle redelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat me nu wel opvalt is dat 'men' hier altijd roept dat doe je een kind toch niet aan.

En nu lees ik vooral, lekker houden.

TO besef je je wat dit kan betekenen voor jouw kind, wat een last dit kan gaan zijn? Zeker als vader bedenkt dat hij toch eigenlijk geen vader wil zijn en zijn snor drukt.

Of als je de rest van je leven gedoe met hem hebt.

Hoe ga je dat verklaren tegen je kind, hoe ga je over papa praten tegen je kind? Besef dat kinderen heel veel oppikken en onderhuids voelen. Gooi je eigen boosheid en gekwetstheid niet op de schouders van je kind.

Vergeet niet, wat hij je ook heeft aangedaan nu hij blijft altijd vader en hij zal dus ook rechten hebben.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Marloes19892 schreef op 23 maart 2017 @ 19:48:

Ohja en ik heb jullie advies opgevolgd en alvast een paar super schattige sokjes en rompertjes gekocht. Een met tekst: best mommy ever!

Was wel moeilijk maar ik ben nu wel blij dat ik dat gedaan heb! Bedankt voor jullie lieve woorden! Wordt zeer gewaardeerd!



Supergoed van je!!



Toch wil ik ook hier nog even op reageren:



quote:Aan de ene kant heb je een punt, aan de andere kant vind ik mijn erwtje al een kindje. Het is eigenlijk nooit een overweging geweest. Het waren enkel soms gedachtes maar betrekking tot hem en niet tot de zwangerschap. Dat ik niet me hele leven aan hem vast wil zitten maar aangezien hij voor nooit voor iets vecht. Niet zijn toekomst, voor zichzelf of voor welke relatie dan ook. Ik geloof niet dat hij dit voor zijn kind wel zal doen. En doet ie dat wel dan ben ik welwillend om mee te werken in alle redelijkheid.



Hoe je het ook wendt of keert, hij IS de vader van je kind he? Je schreef ergens dat hij is zoals hij is, omdat zijn vader ook ernstig verstek heeft laten gaan. Je loopt dus het risico dat jij een kind hebt met een vader die niet aanwezig is. Realiseer je goed wat dat mogelijk met je kind kan doen, ook al heb je nog zo'n groot sociaal vangent om jou en je kind heen.

Realiseer je ook wat een ellende je kunt hebben als hij bezoekregelingen wil waar hij zich niet aan houdt an allerlei andere zaken waar je problemen mee kunt krijgen in combinatie met je ex.



Ik weet nog steeds niet hoe oud je bent, maar als je begin 30 bent ligt de wereld natuurlijk nog voor je open om van een andere man zwanger te worden en het echt samen te doen. Dat het nu 3 jaar geduurd heeft wil helemaal niet zeggen dat dat aan jou ligt en dat dat met een ander ook zo lang zou moeten duren.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 07:05:

Wat me nu wel opvalt is dat 'men' hier altijd roept dat doe je een kind toch niet aan.

En nu lees ik vooral, lekker houden.

TO besef je je wat dit kan betekenen voor jouw kind, wat een last dit kan gaan zijn? Zeker als vader bedenkt dat hij toch eigenlijk geen vader wil zijn en zijn snor drukt.

Of als je de rest van je leven gedoe met hem hebt.

Hoe ga je dat verklaren tegen je kind, hoe ga je ovner papa praten tegen je kind? Besef dat kinderen heel veel oppikken en onderhuids voelen. Gooi je eigen boosheid en gekwetstheid niet op de schouders van je kind.

Vergeet niet, wat hij je ook heeft aangedaan nu hij blijft altijd vader en hij zal dus ook rechten hebben.

Wie zegt dat TO dat gaat doen?

Waarom zou het kind er last van hebben?
Alle reacties Link kopieren
sterkte meid, van mij een knuffel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 24 maart 2017 @ 10:46:

[...]



Wie zegt dat TO dat gaat doen?

Waarom zou het kind er last van hebben?Jij denkt dat een kind er geen last van gaat hebben, als het ooit hoort hoe alles is gelopen?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 10:53:

[...]



Jij denkt dat een kind er geen last van gaat hebben, als het ooit hoort hoe alles is gelopen?

TO schrijft dat geen abortus wil. Dan vind ik het niet helemaal begrijpelijk om toch in die richting te gaan sturen.

En niemand weet wat de toekomst brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 maart 2017 @ 10:54:

[...]



TO schrijft dat geen abortus wil. Dan vind ik het niet helemaal begrijpelijk om toch in die richting te gaan sturen.

En niemand weet wat de toekomst brengt.Ik stuur niet, ik geef een andere kijk.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 10:53:

[...]



Jij denkt dat een kind er geen last van gaat hebben, als het ooit hoort hoe alles is gelopen?

Waarom zou een kind dat ooit horen?

De mijne heeft iig geen idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 11:05:

[...]



Ik stuur niet, ik geef een andere kijk.Waarom? Ze wil het kind houden.
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 11:05:

[...]



Ik stuur niet, ik geef een andere kijk.Met welk doel?
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 10:53:

[...]

Jij denkt dat een kind er geen last van gaat hebben, als het ooit hoort hoe alles is gelopen?

Dat hoeft helemaal niet. Ik ben verwekt door een man die niets van mij wilde weten en heb daar nooit last van gehad. Als je als moeder maar niet onduidelijk bent of gaat liegen kan het helemaal prima gaan.



Marloes, goed dat je het heft in eigen handen neemt! Mijn nicht is verlaten toen ze hoogzwanger van haar tweede was en heeft zich nog nooit zo sterk gevoeld als na haar bevalling - 'Als ik dit in mijn eentje kan, kan ik de hele wereld aan' zei ze toen, en ze is inderdaad uitgegroeid tot een geweldig krachtige vrouw met een enorm sterke band met haar kinderen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 maart 2017 @ 11:09:

[...]



Met welk doel?

Dat ze zich realiseert dat dat kindje hoe dan ook een vader heeft ondanks wat hij heeft gedaan. Hij is daar, tenzij hij inderdaad ook voor zijn kind weg loopt. En dat doet zeer bij een kind, kan ik oprecht zeggen uit eigen ervaring.

Het is gecompliceerd, en dat zal een kind (niet als baby) op een dag voelen of horen.

Maar dat stond ook al in mijn eerste post.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 11:25:

[...]



Dat ze zich realiseert dat dat kindje hoe dan ook een vader heeft ondanks wat hij heeft gedaan. Hij is daar, tenzij hij inderdaad ook voor zijn kind weg loopt. En dat doet zeer bij een kind, kan ik oprecht zeggen uit eigen ervaring.

Het is gecompliceerd, en dat zal een kind (niet als baby) op een dag voelen of horen.

Maar dat stond ook al in mijn eerste post.Ja en wat wil je daarmee bereiken? Wat moet TO met jouw info?
Alle reacties Link kopieren
Je bent hartstikke goed bezig. Je neemt de stappen die genomen moeten worden, en dat is het meeste wat je kan doen in dit stadium. Dat je verdrietig en in de war bent is niet meer dan normaal gezien de omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 11:05:

[...]



Ik stuur niet, ik geef een andere kijk.Idem. Het is gewoon slim om beide opties te bekijken.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 maart 2017 @ 10:54:

[...]



TO schrijft dat geen abortus wil. Dan vind ik het niet helemaal begrijpelijk om toch in die richting te gaan sturen.Niet speciaal over dit topic, maar in het algemeen: Dus als een TO zou zeggen dat ze bij een liegende, meppende en vreemdgaande man wil blijven (omdat het zo'n schatje is) dan mag er niet worden gezegd dat ze (beter) bij hem weg moet gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je een BAM wil worden, zou je bijna nog beter kunnen kiezen voor een echt BAM traject.

Deze man wil dit kind helemaal niet.

Hij is altijd de vader die het kind afwees, de eerste twintig jaar een repeterende factor.



Dit is niet jouw laatste kans op een kind.

Zou je zelf zo geboren willen worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Madderijn schreef op 24 maart 2017 @ 21:16:

Als je een BAM wil worden, zou je bijna nog beter kunnen kiezen voor een echt BAM traject.

Deze man wil dit kind helemaal niet.

Hij is altijd de vader die het kind afwees, de eerste twintig jaar een repeterende factor.



Dit is niet jouw laatste kans op een kind.

Zou je zelf zo geboren willen worden?Geboren worden uit een liefhebbende moeder. Verschrikkelijk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 maart 2017 @ 11:31:

[...]



Ja en wat wil je daarmee bereiken? Wat moet TO met jouw info?Wat moet TO met jouw postings?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Madderijn schreef op 24 maart 2017 @ 21:16:

Als je een BAM wil worden, zou je bijna nog beter kunnen kiezen voor een echt BAM traject.

Deze man wil dit kind helemaal niet.

Hij is altijd de vader die het kind afwees, de eerste twintig jaar een repeterende factor.



Dit is niet jouw laatste kans op een kind.

Zou je zelf zo geboren willen worden?

Dus ze moet nu het vruchtje weghalen en dan een BAM traject aangaan?

Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 24 maart 2017 @ 21:34:

[...]



Dus ze moet nu het vruchtje weghalen en dan een BAM traject aangaan?

Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord.



Inderdaad, belachelijk. Zelf met behoorlijk wat moeite zwanger geraakt, ondenkbaar om het weg te laten halen na een relatiebreuk.

Gefeliciteerd Marloes met je zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven