Werk & Studie alle pijlers

Advies gezocht: waarom weg bij mijn werkgever

24-03-2017 18:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb advies nodig.

Ik heb per direct mijn ontslag gekregen en ik ben op zoek naar een nieuwe baan. Echter recruiters zullen vragen waarom ik weg ben gegaan bij mijn oude werkgever. De reden hiervoor is dat ik een klacht indiend heb omdat mijn baas denigrerend was/ seksueel intimiteerde/ opmerkingen maakte. Nu is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie zeggen in een interview. Ik wil zo positief mogelijk blijven maar ik weet niet zo goed moet zeggen.

Alvast bedankt!
Heb je nu ontslag genomen of gekregen? Ik zou zeggen dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging tenminste als ik zelf was weggegaan. Maar als

Je per direct ben ontslagen omdat je een klacht hebt ingediend neem ik aan dat je hier wel werk van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ontslag gekregen (heb onderhandeld).
Op welke grond ben je per direct ontslagen? Want dat kan toch niet zomaar?



Verder geen tip, lastige situatie.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt onder handeld dat je je ontslag hebt gekregen terwijl de baas je seksueel intimideerde?!?!
Ik ben ook wel eens noodgedwongen weggegaan.

Ik heb het bij sollicitaties daarna gewoon gegooid op 'nieuwe uitdaging zoeken'. Als je dat een beetje leuk onderbouwd, slikken ze het allemaal voor zoete koek.

Als je een jaarcontract had, kun je ook heel eenvoudig zeggen dat je contract helaas niet verlengd werd. Easy peasy.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf wilde echt niet terug. Ik werkte nauw met hem samen.
Alle reacties Link kopieren
@absor ga hier verder niet op in. Maar het hele bedrijf kwam door hem in gevaar.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan sukkel met ontslag te gaan





Ik zou bij een volgende baan gewoon zeggen wat er was.
quote:stoksteenaapje schreef op 24 maart 2017 @ 18:55:

Ik zelf wilde echt niet terug. Ik werkte nauw met hem samen.



En nu heb je het dus op een akkoordje gegooid, met een viezerik. Zodat ie de volgende keer lekker verder gaat met zijn vieze praktijken, want die wijven zijn toch wel zo dom om zich te laten ontslaan als hij zijn genoegens gehad heeft.



Je had hem ook aan kunnen klagen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@lady_voldemort. Lekker vooroordeel heb je zeg. Wie zegt dat hij niet gestraft is? Er speelt natuurlijk veel meer.. Maar vanwege herkenning ga ik hier niet op in. Ik vroeg om advies.
Wordt de opzegtermijn wel aangehouden in de vaststellingsovereenkomst? Anders kun je in de problemen komen met je WW.



Je hebt dus een vaststellingsovereenkomst getekend. Welke reden voor ontbinding staat er in die overeenkomst. En waarom zeg je dat dan niet gewoon tegen die recruiters? Mochten ze er ooit navraag doen en een ander verhaal horen, dan kun jij namelijk altijd zwart op wit aantonen dat jouw opgegeven reden de "ware" reden was.
quote:stoksteenaapje schreef op 24 maart 2017 @ 19:07:

@lady_voldemort. Lekker vooroordeel heb je zeg. Wie zegt dat hij niet gestraft is? Er speelt natuurlijk veel meer.. Maar vanwege herkenning ga ik hier niet op in. Ik vroeg om advies.



Dus je hebt je in overleg op staande voet laten ontslaan door een vieze werkgever die inmiddels al gestraft is voor zijn daden ook?



Wat een raar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt gewoon, mn contract liep af. Niemand die weet wat de echte datum was hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als hij ervoor gestraft Is en het verhaal wellicht in de publiciteit Is gekomen kan je natuurlijk ook open kaart spelen en de reden van vertrek vertellen.



Anders inderdaad zeggen dat je contract was afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is ervoor gestraft en het hele bedrijf weet het.
Alle reacties Link kopieren
Je contract was afgelopen moet dan wel in lijn zijn met je cv. Bijv een arbeidsovereenkomst van 5 maanden komt niet zo heel vaak voor meestal 6 maanden of 1 jaar. Ik zou veilig spelen en nog niet eens die richting op gaan. Geef gewoon aan dat je een nieuwe uitdaging zoekt. Maar je mag natuurlijk ook altijd gewoon de waarheid vertellen. Mijn inziens is er namelijk niets negatiefs aan dit verhaal dat je kan benadelen in een nieuwe baan. Ik vind het namelijk vrij logisch dat je een klacht hebt ingediend over je baas, dat is niet iets waardoor je geen nieuwe baan zou moeten krijgen. Nja ik realiseer me ook wel dat iedere recruiter daar anders in staat.
Fijn dat je nu kunt uitkijken naar een gezonde en fijne start bij een andere werkgever!



-einde tijdelijk project of contract.

-jij toe aan nieuwe uitdaging.

-cultuur binnen bedrijf sprak je minder aan en daarom nu op zoek naar andere werkomgeving. Bijvoorbeeld van klein familiebedrijf naar grote organisatie of andersom.

-takenpakket bleek anders dan overeengekomen.

-etc.
Je kunt wel van alles gaan verzinnen, maar de wereld is klein en de waarheid kan zo op tafel komen. Zeker als het hele bedrijf op de hoogte is van wat er heeft gespeeld. Mijn dringende advies is daarom echt om zo dicht mogelijk bij hetgeen zwart op wit is gezet in de vaststellingsovereenkomst te blijven. Dan zit je juridisch altijd goed.
quote:Cupcake1988 schreef op 24 maart 2017 @ 19:48:

Maar je mag natuurlijk ook altijd gewoon de waarheid vertellen. Mijn inziens is er namelijk niets negatiefs aan dit verhaal dat je kan benadelen in een nieuwe baan. Ik vind het namelijk vrij logisch dat je een klacht hebt ingediend over je baas, dat is niet iets waardoor je geen nieuwe baan zou moeten krijgen. Het zou mij enorm verbazen als niet in de vaststellingsovereenkomst is opgenomen dat alle zaken die hebben gespeeld bij werkgever vertrouwelijk dienen te blijven en het TO dus verboden is om die info te delen met derden.
Persoonlijk zou ik in die situatie niet de waarheid te vertellen. Ik kan me voorstellen dat recruiters er evt een beetje huiverig voor zijn om iemand met zo'n verhaal aan te nemen. Je ziet wat de gevolgen waren bij je oude werkgever. Straks zijn ze bang dat je gepikeert raakt van schuine mannenhumor bij het koffiezet apparaat. Hoe ongepast ook, ik denk dat je er vragen over gaat krijgen. De vragen beantwoorden en alles uit de doeken doen lijkt me ook niet netjes. Lijkt me geen prettige situatie om in te zitten tijdens een sollicitatie. Maar ik heb verder ook niks met solliciteren van doen momenteel. Je kent jezelf het beste, of je hier makkelijk op een correcte manier mee om kunt gaan.
ik geef even tegengeluid: ik zou altijd eerlijk blijven. Als ze gaan spitten komen ze dit toch wel tegen, en dan blijk je dus niet betrouwbaar in je verhaal te zijn. Buiten dat loop je altijd risico iemand uit "je verleden" tegen te komen. Als jou inderdaad geen blaam treft, ben jij niet degene die zich zou moeten schamen, dus doe dat dan ook niet.



Werk wel aan de manier waarop je het verhaal brengt: zorg dat je er uitspringt als iemand die voor haar eigen principes opkomt en zelfverzekerd genoeg is om open kaart te spelen over een moeilijke situatie. Kan ook in je voordeel werken.



Ik denk dat ik jouw verhaal wel begrijp. Het zal iets geworden zijn met een "verstoorde arbeidsverhouding" of zo....



succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 24 maart 2017 @ 20:01:

Dan zeg je toch dat je contract was afgelopen en dat je werkgever probeert om vaste dienstverbanden te vermijden?

Dat is echt schering en inslag, geen recruiter die daar van opkijkt.Wel even checken hoe het in de betreffende branche gaat. Niet overal willen werkgevers na een jaar weer van de mensen af.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor de adviezen. Ga nog eens goed nadenken wat ik ga zeggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven