Werk & Studie alle pijlers

Aan de slag met Wajong!

21-02-2017 12:31 1834 berichten
Motivatie- en steuntopic.

Ik ben vast niet de enige hier die met een Wajong (of WIA of WAO) wat probeert of moet proberen te werken. Zelf heb ik net te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden, en zit ik dus per 1 april thuis.

Nu dacht ik: met een forum vol mensen, zijn er vast ook wel wat mensen in dezelfde situatie als ik. Dus dan kunnen we elkaar misschien wel motiveren en steunen! Even van je af kunnen praten of een succes komen vieren, beiden (en alles ertussenin) mogen hier!

Dus: wees welkom, sluit aan, voeg bij. Samen maken we er wat van!
anoniem_179756 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 16:41
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skyler, wat hoopgevend om te lezen dat jij een leuke baan hebt met een goed inkomen, dat motiveert mij om toch te proberen uit de wajong te komen!
Raindrops, ik had het zelf anderhalf jaar geleden ook nooit gedacht hoor. Het is een combinatie van geluk hebben en kansen zien. Ik had het geluk dat mijn werkgever op zoek was naar een wajonger en mijn arbeidsdeskundige aan mij moest denken. 2 maanden later was mijn eerste dag. Dat is nu ruim 1 jaar geleden. En het gaat echt niet altijd goed maar er is super veel begrip voor mijn situatie en ze zien vooral mijn kwaliteiten.

Ik zou je echt aanmoedigen om op zoek te gaan, met of zonder hulp, naar een leuke baan. Het geeft zoveel voldoening. Maar doe het wel als je er aan toe bent. Heeft bij mij ook ongeveer 7 jaar geduurd. En bouw het rustig op. Want van niks naar bijvoorbeeld 24 uur is een hele grote stap. Kleine stapjes, dan is de kans op succes het grootst.



Wens je veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een wia uitkering (80-100% afgekeurd) en ben niet bezig met het vinden van betaald werk dus weet niet zeker of ik hier mee mag schrijven.



Wel ben ik bezig met vrijwilligerswerk maar heb mij 3 weken geleden ziek moeten melden vanwege de redenen waarvoor ik afgekeurd ben. En ik baal er zo van. Ik had zo gehoopt dat dit weer een stapje dichterbij betaald werk was en nu zit ik weer thuis te wachten of ik opnieuw een behandeling kan gaan volgen.



Ik begin me serieus zorgen te maken of betaald werk ooit wel weer haalbaar gaat zijn voor mij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ieb wat vervelend (Wij kennen elkaar, als je het eerste deel van mijn nick leest weet je denk ik wel en anders hint ik je)



Mijn coach zegt steeds: Vergeet niet waar je vandaan komt.



Je hebt zoveel bereikt nu. Zoveel enorme tegenslagen gehad en wat ik nu lees woon je samen en ga je trouwen!

Misschien is deze dip even tijdelijk. Probeer niet te ver vooruit te kijken, eerst uit de dip te komen en daarna weer verder kijken. Veel sterkte met de behandeling.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
quote:skyler90 schreef op 15 maart 2017 @ 22:59:

Raindrops, ik had het zelf anderhalf jaar geleden ook nooit gedacht hoor. Het is een combinatie van geluk hebben en kansen zien. Ik had het geluk dat mijn werkgever op zoek was naar een wajonger en mijn arbeidsdeskundige aan mij moest denken. 2 maanden later was mijn eerste dag. Dat is nu ruim 1 jaar geleden. En het gaat echt niet altijd goed maar er is super veel begrip voor mijn situatie en ze zien vooral mijn kwaliteiten.

Ik zou je echt aanmoedigen om op zoek te gaan, met of zonder hulp, naar een leuke baan. Het geeft zoveel voldoening. Maar doe het wel als je er aan toe bent. Heeft bij mij ook ongeveer 7 jaar geduurd. En bouw het rustig op. Want van niks naar bijvoorbeeld 24 uur is een hele grote stap. Kleine stapjes, dan is de kans op succes het grootst.



Wens je veel succes!Thanx! Vind het zo lastig eigenlijk, wil niet in de Wajong blijven, maar een baan vinden, houden en leuk vinden is ook wel heel spannend.. Word er soms een beetje moedeloos van. Ik word dus 5% gekort volgend jaar, en mijn arbeidsdeslubdige
Goed nieuws van mijn kant: het UWV is met twee vacatures voor mij gekomen!
quote:-Raindrops- schreef op 16 maart 2017 @ 12:01:

[...]





Thanx! Vind het zo lastig eigenlijk, wil niet in de Wajong blijven, maar een baan vinden, houden en leuk vinden is ook wel heel spannend.. Word er soms een beetje moedeloos van. Ik word dus 5% gekort volgend jaar, en mijn arbeidsdeslubdigeWat heb je te verliezen Raindrops? Is het een idee om eens te beginnen met 'een (vrijwilligers)baan vinden'?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moon-Alisa schreef op 16 maart 2017 @ 11:26:

Ieb wat vervelend (Wij kennen elkaar, als je het eerste deel van mijn nick leest weet je denk ik wel en anders hint ik je)



Mijn coach zegt steeds: Vergeet niet waar je vandaan komt.



Je hebt zoveel bereikt nu. Zoveel enorme tegenslagen gehad en wat ik nu lees woon je samen en ga je trouwen!

Misschien is deze dip even tijdelijk. Probeer niet te ver vooruit te kijken, eerst uit de dip te komen en daarna weer verder kijken. Veel sterkte met de behandeling.



He wat leuk dat jij het bent! Dank je wel voor je bericht.



Merk dat het iets beter gaat nu ik gestopt ben mijn vrijwilligerswerk ik probeer het voor nu los te laten en lees graag jullie vorderingen over de stappen die jullie gaan zetten. Spannend hoor!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Paste het vrijwilligerswerk niet bij je? Was het te zwaar?



Zelf zit ik in een energie-dip. Heb al een eigen topic geopend. In zulke weken ben ik blij dat er regels zijn met UWV en dat er wat speling is, om bijv wat extra vrij te nemen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moon-Alisa schreef op 20 maart 2017 @ 12:20:

Paste het vrijwilligerswerk niet bij je? Was het te zwaar?



Zelf zit ik in een energie-dip. Heb al een eigen topic geopend. In zulke weken ben ik blij dat er regels zijn met UWV en dat er wat speling is, om bijv wat extra vrij te nemen.



Op zich past het wel bij mij. Zijn 2 banen die ik nu heb. Ben tijdelijk gestopt met het doel er zeker weer terug te komen. Wel beide verantwoordelijke banen in de zorg.

Maar ik denk inderdaad dat het toch de zwaar is voor me. Werkte 3 vaste dagdelen en nog aardig wat vergaderingen/rapporteren/invallen/trainingen/intervisies en werkgroepen ernaast. Ben bang dat het te veel was ondanks dat ik het leuk vind en het langzaam opgebouwd heb.



Ik ga nu even shoppen voor trouwschoenen enzo maar zal later op je topic lezen en evt schrijven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd nog best veel! Zeker al die dingen die erbij komen en dat je 'op de hoogte moet blijven', als ik het zo lees.
Je kunt méér.
Zo, mijn werkweek zit er weer op en ben bang dat ik het volgende week erg druk krijg. Wat vragen gekregen, zelf vragen gesteld, lijntjes uitgezet en veel lopende zaken. Soms raak ik het overzicht een beetje kwijt hoor. Nu maar proberen te ontspannen en het los te laten tot maandag.



Hoe gaat het met jullie? @blueeyes, hoe staat het met de vacatures?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee om zoveel mogelijk te ontspannen Skyler!



Ik werk morgen nog. Pittige week, kan niet anders zeggen. Twee collega's ziek van de vijf uit ons team. Ik kan hier niet zeggen wat het is maar heftiger dan een griepje, zeg maar. Ben wel geschrokken.

En een goede bekende privé blijkt kanker te hebben. Ik hoorde het maandag en ook daarvan erg geschrokken.

Verder wat kritiek gekregen op mijn werk. Eigenlijk van iemand die zich er normaal niet mee bemoeit, maar tegelijk is haar mening wel belangrijk. Ze is niet degene die mij aanstuurt maar ze heeft er wel een rol in. Mijn eigen leidinggevende had dit ook niet verwacht. Ik snap wel wat er bedoeld wordt maar na al het nieuws van zieke mensen kwam het ff niet zo lekker binnen.



Soms verlang ik wel terug naar de tijd dat ik niet werkte. Maarja dan heb je nog meer tijd om stil te staan bij iedereen die ziek is.
Je kunt méér.
Bij 1 vacature is m'n cv doorgestuurd, bij de ander ben ik 'voorgesteld'. Nu afwachten...



IPS ben ik gaan doen. Contact met ggz gaat alleen als ik er vanaf weet, en we hebben afgesproken dat ik ook in eerste instantie degene ben die iets bespreekt. Dus: ips-coach ziet iets, bespreekt dat met mij, indien nodig kaart ik het aan bij hulpverlener/behandelaar. Traject wordt nu opgestart.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Blueeyes! Heb je de vacatures zelf gevonden of via de coach?



Goed dat je het nu zo afgesproken hebt qua communicatie. Je lijkt me verbaal ook sterk genoeg om zelf e.e.a. te kunnen bespreken. Dat is natuurlijk niet met iedereen zo die in zo'n traject zit.
Je kunt méér.
Deze twee functies komen uit het doelgroep-register, echt via het uwv dus. Tenzij een van jullie een link weet waar ik zelf kan kijken naar die vacatures?





Bij de ene ben ik nu 'voorgesteld', bij de ander is mijn cv doorgestuurd. En die coach heeft bij de vacature waar ik ben voorgesteld ook een goed woordje voor me gedaan bij de man die me belde.
Alle reacties Link kopieren
Spannend!



Link zou ik niet weten, als dat iets van UWV intern is...



-edit-



Manager zei: Jij bent wel een constante factor. Maarja je bent er maar drie dagen.



Nou is dat best grappig. Ten eerste is het voor mij niet 'maar' drie dagen maar WEL drie dagen. Maar vooral dat je iemand met een bipolaire stoornis een constante factor noemt. Dan doe ik het niet zo gek denk ik



Kwam ook nog op het station collega tegen van mijn oude werk. Tijdje staan kletsen, veel besproken eigenlijk. Heb zelf een rotgevoel overgehouden aan dat werk, de oud-collega vertelde me nu dat er nog positief over me gepraat wordt. Dat ze eigenlijk nog steeds 'de nieuwe Moon-Alisa zoeken'. Vond het wel beetje pijnlijk want ze hadden me natuurlijk ook gewoon kunnen houden ipv mij weg te sturen en dan weer iemand zoals ik te gaan zoeken.

Volgens oud-collega hebben ze er wel van geleerd. Vond het zowel leuk als pijnlijk om haar te spreken. Wel blij haar even te zien hoor (zij was leuk) maar er kwam ook wat oud zeer boven.
Je kunt méér.
Moon:



Leuk nieuws: ik mag vrijdag op gesprek!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Blueeyes! Spannend!!



Ja dat met die collega hakte er toch wel even in. Ze vertelde gewoon heel veel over leuke projecten en dat het nu zo goed gaat en dat het met een aantal collega's ook heel goed gaat. Ik zat er weer even middenin. Ik wilde er zelf niet weg en vond de kritiek die ik kreeg ook niet terecht. De collega van vrijdag vertelde dat de rest van het team het ook niet zo ervaren heeft. Maar het was gewoon een raar afscheid, ik heb mijn dingen afgerond op een dag dat toevallig bijna niemand er was en heb de meesten ook niet meer echt gesproken.



Heb serieus nog lang last gehad van dat nare laatste gesprek, ook in mijn huidige werk.



Wat wel weer scheelde: De oud-collega vertelde over een fragment dat op landelijke TV was geweest over dat bedrijf en toen ben ik dat toch even terug gaan kijken. Zag nu pas wat voor stoffige organisatie het eigenlijk is. Overal ouwe spullen en tierelantijntjes. En één vrouw die bij mij op het kamertje zat was gewoon echt niet leuk en die was vol in beeld en toen dacht ik: Het is wel goed zo.



De manier waarop was jammer maar ik heb het nu beter voor elkaar.
Je kunt méér.
Moon: vervelend als die dingen zo gaan. Maar fijn dat je ook positief bent over je nieuwe plek. Klinkt alsof ze je daar echt waarderen! En dat is zo fijn!



Blueeyes: wat fijn!! Spannend. Heel veel succes.



Hier vandaag gesprek gehad over de toekomst. Er komt van de zomer een interne vacature vrij en heb mijn interesse aangegeven. Een klein deel van mijn werkzaamheden gaat naar iemand anders (lastig, te juridisch, te moeilijk nog) en ik wil me graag verder deze richting in ontwikkelen. Als het doorgaat ga ik een korte opleiding/scholing volgen én vanaf 1/8 32 uur werken over 4 dagen waarvan 6 tot 8 uur thuis (2 middagen). Heel spannend want als het allemaal doorgaat heb ik een erg leuk takenpakket en grote kans op vast contract. Wie had dat 2 jaar geleden gedacht ?.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede ontwikkelingen Skyler!



En de waardering was niet meteen... ik was bijna de proeftijd niet door gekomen. Heb echt heel erg moeten wennen, ben ook meteen hele dagen gaan werken wat misschien iets te snel was en daardoor een tijd erg moe geweest waardoor ik weer fouten ging maken.



Maar het gaat steeds beter. Nu zien ze ook de dingen waar ik goed in ben. In het begin door de fouten was dat ook niet zo goed meer te zien



Gelukkig heb ik de tijd gekregen om 'uit de verf te komen'.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Zo, beetje aan het rommelen vandaag, was, nog meer was, afwas...



Zit te denken, binnenkort moeten we om de tafel om te bespreken hoe we verder gaan als het halfjaarcontract erop zit.



Ik heb besloten dat ik niet meer wil dat er gesprekken gevoerd worden waar ik niet bij ben. Dit is in het najaar wel gebeurd, met als toppunt dat ik vijf kwartier heb zitten wachten in de kamer naast de 'gesprekskamer' terwijl jobcoach, manager en arbeidsdeskundige in gesprek waren.

Het is dat ik geen nagelbijter ben, anders waren denk ik al mijn vingers eraf geweest. Ik vond het vreselijk en was ook een emotioneel wrak toen ze me er na 75 min een keer bij riepen. Ging niet huilen hoor maar was zo zenuwachtig met allemaal doemscenario's in mijn hoofd.



Ik heb een GGZ-praatgroep en die mensen vinden dat ik dit echt niet meer moet laten gebeuren, ik hoor er gewoon bij te zijn. De maatschappelijk werkster (die er toch verstand van heeft) zei hetzelfde.



Dus zodra de mailwisseling weer op gang komt van wanneer we om de tafel gaan, zal ik zeggen dat ik overal bij wil zijn en anders niet meewerk.



Ik weet het niet, ik was de was aan het ophangen en werd er ineens met terugwerkende kracht beetje boos over
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Spannend skyler!



Moon, echt schandalig. Ik wordt er ook een beetje boos over. Gelijk heb je hoor om je grenzen aan te geven zijn ze nou helemaal gek geworden. Ze gaan maar in gesprek met jou ipv over jou zeg.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Dank je IBI!



- geknipt gesprek arbeidsdeskundige-
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jou nu Ieb?
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven