Gezondheid alle pijlers

Plastic slofjes?? Hygiëne? Kleding in de Operatiekamer

25-03-2017 02:43 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatste week aan mijn verstandskiezen geopereerd, in het ziekenhuis. Alles is goed verlopen en

het geneest redelijk snel. Moest wel onder narcose, zoals in de meeste ingrepen.



Mijn vraag/nieuwsgierigheid betreft de O.K-kleding voor naar de operatiekamer. Je moet zo’n groene papieren badjas aan en een plastic muts op, ik ben namelijk al is eerder geopereerd en dat moest ik toen ook aan doen. Maar deze keer kreeg ik er ook 2 soort van plastic sokken/slofjes bij, het zijn net 2 blauwe boterhamzakjes en die moesten om m'n blote voeten.





Dus, die slofjes, ik had ze nog nooit eerder gezien en ben nieuwsgierig over waarom ik ze aan moest en waar beschermen ze tegen??

Ik ben gewoon liggend op het ziekenhuisbed naar de O.K gereden en ben op geen enkel moment in contact gekomen met de vloer.



Heb jij dit plastic ooit om je voeten gehad?

Moeten ze aan voor extra hygiëne? Of... tegen stink voeten?

Of misschien om dat het er esthetisch, meer hygiënisch uit ziet?



Ook zijn ze super oncomfortabel, van plastic gemaakt, dat adement niet, dus naar een kwartier met m’n voeten in het plastic waren ze al flink aan het transpireren. Ik heb ze iets van 4 uren aan moeten hebben. In mijn geval, zaten ze ook nog is een keer super strak om m’n maat 45, ze pasten er maar net in, me tenen kon ik nauwelijks bewegen…



Ik begrijp dat de O.K zo steriel mogelijk moet blijven, maar is dat niet overdreven??



(Ik heb net voor de operatie wat foto’s gemaakt, dan heb je een idee van waar ik het over heb)

foto's:

http://oi67.tinypic.com/1216dtk.jpg

http://oi63.tinypic.com/2cd96s1.jpg

http://oi63.tinypic.com/2m2t083.jpg

http://oi64.tinypic.com/xdunte.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 maart 2017 @ 13:16:

[...]



Lekker hygiënisch ook.Na de operatie maakt dat toch niet meer uit? Na mijn laatste operatie heb ik het operatiehes pas uitgedaan toen ik naar huis ging. Voor die tijd vond ik het te veel moeite om me om te kleden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 25 maart 2017 @ 13:14:

[...]





Weet ik.

Ik dacht echter aan de voeten te zien dat TO een man is.

Ik vind Milan ook wel een mannennaam.

Alleen als 92 zijn geboortejaar is vind ik die voeten niet helemaal passend. Ik vind ze ouder lijken.

Maar ik moet toegeven dat ik niet heel veel verstand van voeten heb.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
mijn verstandskiezen heb ik alle vier tegelijk laten trekken. Omdat ik wist dat ik als ik ze één voor één zou laten doen, ik na de eerste nooit meer terug zou komen.



Werd plaatselijk verdoofd, in een gewone tandartsstoel, met mijn kleding aan. Het enige dingetje was dat ik mijn sieraden af moest doen met het oog op een eventuele reanimatie. That's all. En ik heb ook geen vier uur gelegen, dat zou namelijk een uur per kies betekenen. Zo'n tandarts zou het ziekenhuis nooit binnenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Die slofjes moest je aanhouden in bed en op de operatietafel?
Je bent zelf een theepot
Zie net dat dit de eerste (en enige) post is van TO, geplaatst om 2:43. Ook interessant
Alle reacties Link kopieren
quote:doemijdiemaardan schreef op 25 maart 2017 @ 13:31:

Zie net dat dit de eerste (en enige) post is van TO, geplaatst om 2:43. Ook interessant Je zal er maar mee zitten midden in de nacht
Je bent zelf een theepot
quote:Solomio schreef op 25 maart 2017 @ 13:26:

[...]



Ik vind Milan ook wel een mannennaam.

Alleen als 92 zijn geboortejaar is vind ik die voeten niet helemaal passend. Ik vind ze ouder lijken.

Maar ik moet toegeven dat ik niet heel veel verstand van voeten heb.Ik vind bijna alle voeten lelijk, incl die van mezelf
In ieder geval iemand die te kleine schoenen draagt, aan de lelijke vorm te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op 25 maart 2017 @ 14:43:

In ieder geval iemand die te kleine schoenen draagt, aan de lelijke vorm te zien.Of te kleine plastic slofjes
Gok toch op een plastic fetish oid. De rest van het verhaal is nogal twijfelachtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 25 maart 2017 @ 14:23:

[...]





Ik vind bijna alle voeten lelijk, incl die van mezelf

Idem.

Ik kom uit de gezondheidszorg en ik kan tegen pies en poep en kots en weet ik wat. Maar voeten........
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik denk dat TO een man is, op foto 2 zie je een erg behasrde been, nou ja kan ook vrouw zijn die nooit de benrn onthaart
quote:nartjie schreef op 25 maart 2017 @ 16:54:

Ik denk dat TO een man is, op foto 2 zie je een erg behasrde been, nou ja kan ook vrouw zijn die nooit de benrn onthaart In de winter onthaar ik mijn benen nooit. Dus het zou nog een vrouw kunnen zijn. Wel een vrouw met hele lelijke voeten.
quote:Filee schreef op 25 maart 2017 @ 16:57:

[...]



In de winter onthaal ik mijn benen nooit. Dus het zou nog een vrouw kunnen zijn. Wel een vrouw met hele lelijke voeten.En maat 45
Weet je hoeveel bacteriën er op een telefoon liggen?

http://www.rtlnieuws.nl/n ... n-keer-viezer-dan-wc-bril

En dan maak jij je druk om een paar plastic slofjes?
Als je geopereerd wordt en je weet dat je zo'n prachtige jurk aan mag, dan onthaar je toch je benen effe? Ik ben 3x geopereerd (jonge jaren niet meegeteld) waarvan ook 1x onder narcose voor verstandkiezen en nog nooit iets om mijn voeten heen gekregen hoor. Vind het ook raar, want ze willen je nagels kunnen zien voor evt verkleuring van?? Nagellak moet ook altijd af.
quote:Ikje86 schreef op 25 maart 2017 @ 21:39:

Als je geopereerd wordt en je weet dat je zo'n prachtige jurk aan mag, dan onthaar je toch je benen effe? Ik ben 3x geopereerd (jonge jaren niet meegeteld) waarvan ook 1x onder narcose voor verstandkiezen en nog nooit iets om mijn voeten heen gekregen hoor. Vind het ook raar, want ze willen je nagels kunnen zien voor evt verkleuring van?? Nagellak moet ook altijd af.





Je nagellak moet af omdat anders de saturatiemeter niet goed werkt. Hiermee wordt (o.a.) tijdens de operatie het zuurstofgehalte in je bloed bijgehouden. Door nagellak kan dat niet en daarom moet het af..



De voeten zien, hoeft alleen bij operaties waarbij we daadwerkelijk wat met de slagaders doen. Bijv het schoonmaken van een liesslagader. Of een bypass operatie in het been. Dan willen we graag de kleur van de voet zien om te kijken of deze voldoende bloed ontvangt.



Tijdens het trekken van tanden/kiezen hoeft er niemand voeten te zien hoor, gelukkig maar :-) ook ik vind de meeste voeten niet zo fantastisch, dus zou ze eerder toedekken met een niet transparant hoesje haha
Maar de vraag is, gebruiken jullie die hoesjes?

quote:Knuffelheks schreef op 25 maart 2017 @ 18:31:

[...]





En maat 45 Er zijn vrouwen met maat 45.
Is het jullie ook opgevallen dat TO op de OP na geen berichten heeft.
quote:Filee schreef op 26 maart 2017 @ 10:39:

[...]



Er zijn vrouwen met maat 45.En krullend beenhaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 26 maart 2017 @ 10:35:

Maar de vraag is, gebruiken jullie die hoesjes?

Mensen met lelijke voeten moeten een hoesje om. De rest wordt met blote voeten geopereerd. Daarom komen ze vantevoren even poolshoogte nemen. Om je voeten te bekijken.
quote:parbleumondieu schreef op 26 maart 2017 @ 10:42:

[...]



Mensen met lelijke voeten moeten een hoesje om. De rest wordt met blote voeten geopereerd. Daarom komen ze vantevoren even poolshoogte nemen. Om je voeten te bekijken.haha jup! en dan maar raden wat we doen met mensen met een lelijk hoofd
quote:Goal2016 schreef op 26 maart 2017 @ 17:50:

[...]





haha jup! en dan maar raden wat we doen met mensen met een lelijk hoofd
Alle reacties Link kopieren
Heb een tijd op de OK gewerkt en die vloer is echt niet schoon. Tijdens operatie vallen er diverse lichaamssappen op de grond, waar het opererend team met de schoenen in staat. De vloer wordt na een operatie gereinigd, maar de schoenen, die overigens enkel op de afdeling gedragen worden, worden niet tussen de operaties door gereinigd. De vloer is dus nooit, maar dan ook nooit steriel te noemen, want op een dag kun je makkelijk acht operaties hebben.

De schoentjes zijn ter bescherming van de OK en ter bescherming van de patiënt. En bijkomend voordeel is misschien inderdaad minder zweetvoetengeur, haha!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven