Gezondheid alle pijlers

Plastic slofjes?? Hygiëne? Kleding in de Operatiekamer

25-03-2017 02:43 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatste week aan mijn verstandskiezen geopereerd, in het ziekenhuis. Alles is goed verlopen en

het geneest redelijk snel. Moest wel onder narcose, zoals in de meeste ingrepen.



Mijn vraag/nieuwsgierigheid betreft de O.K-kleding voor naar de operatiekamer. Je moet zo’n groene papieren badjas aan en een plastic muts op, ik ben namelijk al is eerder geopereerd en dat moest ik toen ook aan doen. Maar deze keer kreeg ik er ook 2 soort van plastic sokken/slofjes bij, het zijn net 2 blauwe boterhamzakjes en die moesten om m'n blote voeten.





Dus, die slofjes, ik had ze nog nooit eerder gezien en ben nieuwsgierig over waarom ik ze aan moest en waar beschermen ze tegen??

Ik ben gewoon liggend op het ziekenhuisbed naar de O.K gereden en ben op geen enkel moment in contact gekomen met de vloer.



Heb jij dit plastic ooit om je voeten gehad?

Moeten ze aan voor extra hygiëne? Of... tegen stink voeten?

Of misschien om dat het er esthetisch, meer hygiënisch uit ziet?



Ook zijn ze super oncomfortabel, van plastic gemaakt, dat adement niet, dus naar een kwartier met m’n voeten in het plastic waren ze al flink aan het transpireren. Ik heb ze iets van 4 uren aan moeten hebben. In mijn geval, zaten ze ook nog is een keer super strak om m’n maat 45, ze pasten er maar net in, me tenen kon ik nauwelijks bewegen…



Ik begrijp dat de O.K zo steriel mogelijk moet blijven, maar is dat niet overdreven??



(Ik heb net voor de operatie wat foto’s gemaakt, dan heb je een idee van waar ik het over heb)

foto's:

http://oi67.tinypic.com/1216dtk.jpg

http://oi63.tinypic.com/2cd96s1.jpg

http://oi63.tinypic.com/2m2t083.jpg

http://oi64.tinypic.com/xdunte.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 25 maart 2017 @ 08:33:

[...]





+10 en dan ook nog foto's vlak voor de operatie gaan nemen en deze op een forum zetten Ik vond het echt jammer dat ik mijn mobiel niet mee had naar de OK. Wat een mooie serie had ik kunnen maken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 25 maart 2017 @ 08:47:

[...]



Ik vond het echt jammer dat ik mijn mobiel niet mee had naar de OK. Wat een mooie serie had ik kunnen maken.



Misschien had je de chirurg kunnen vragen of die even tussendoor met je mobiel e.e.a. kon filmen? .

Wel een gemiste kans hoor.
quote:mary57 schreef op 25 maart 2017 @ 08:33:

[...]





+10 en dan ook nog foto's vlak voor de operatie gaan nemen en deze op een forum zetten Idd!
Alle reacties Link kopieren
quote:fayanna schreef op 25 maart 2017 @ 07:54:

[...]





'Zo steriel als mogelijk' is zelfs in een ok bepaald niet steriel. En ik moest van te voren douchen en daarna mijn slofjes aan. Ik garandeer je dat mijn voeten een stuk schoner waren dan de vloer.Och, hoe dom kun je zijn.
quote:fayanna schreef op 25 maart 2017 @ 07:54:

[...]





'Zo steriel als mogelijk' is zelfs in een ok bepaald niet steriel. En ik moest van te voren douchen en daarna mijn slofjes aan. Ik garandeer je dat mijn voeten een stuk schoner waren dan de vloer.



Was jij je voeten met desinfectie-middel? Of op 90 graden Celsius? Slecht voor je huid.



En ik schreef: zo steriel als mogelijk. En dat is een stuk schoner dan jouw voeten. Zelfs na het wassen blijven er eindeloze hoeveelheden bacteriën op je huid achter. Gelukkig maar. Maar niet in de operatiekamers, daar wordt niet voor niets een specifieke rubberlaag op de vloer gelegd om ervoor te zorgen dat er geen krassen inkomen, er worden zelfs tegenwoordig geen naden in de vloeren meer gelegd om bacteriegroei te voorkomen.
zo herkennen ze de patient. iedereen die dag krijgt een andere kleur slofje, zo weten ze dus dat de blauwe voor de kiezen komt
Ik denk een chirurg met een voet fetish.

Vandaar dat je 4 uur onder narcose bent geweest.
quote:Knuffelheks schreef op 25 maart 2017 @ 09:44:

Ik denk een chirurg met een voet fetish.

Vandaar dat je 4 uur onder narcose bent geweest.



Wel gek dat ze dan toch nog het een en ander merkt. Want die dingen gaan meteen uit als je klaar bent.
Als deze foto's zijn genomen voor de operatie dan ben ik echt benieuwd waar je geopereerd bent, in iemands woonkamer? Smoezelige gore plavuizen op de vloer en kleding zo dicht bij de grond lijkt me niet realistisch. De patient kleed zich op zaal al om en krijgt eventuele extra's op de pre-operatieve ruimte. En sorry, als jouw ziekenhuis een dergelijke vloer heeft daar, dan zou ik heel snel een klacht in gaan dienen.



Ik heb eerder het idee dat je een of andere fetisj hebt ofzo.
quote:Elfje112 schreef op 25 maart 2017 @ 09:47:

[...]





Wel gek dat ze dan toch nog het een en ander merkt. Want die dingen gaan meteen uit als je klaar bent.



Maat 45?

Ik denk dat TO een man is.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat er vier uur nodig zijn voor het verwijderen van verstandskiezen.

Over de sloffen of de vloer van de operatiekamer heb ik vandaag geen mening. Misschien morgen wel.
Een papieren badjas heb ik trouwens ook nog nooit aangehad.
Ik denk dat we de impact van 4 uur knellende plastic slofjes dragen en dan steeds die vraag: waarom?? niet moeten onderschatten. En dan ook nog die verwarrende antwoorden als je de vraag op een forum stelt, het valt allemaal niet mee hoor
[verkeerde quote]

Inderdaad. Die vloer en dan dat vieze krukje met die kleding erop. Heel geloofwaardig.
quote:GinnyJones schreef op 25 maart 2017 @ 09:50:

Als deze foto's zijn genomen voor de operatie dan ben ik echt benieuwd waar je geopereerd bent, in iemands woonkamer? Smoezelige gore plavuizen op de vloer en kleding zo dicht bij de grond lijkt me niet realistisch. De patient kleed zich op zaal al om en krijgt eventuele extra's op de pre-operatieve ruimte. En sorry, als jouw ziekenhuis een dergelijke vloer heeft daar, dan zou ik heel snel een klacht in gaan dienen.



Ik heb eerder het idee dat je een of andere fetisj hebt ofzo.Ik had de foto's nog niet bekeken, maar inderdaad. Dit is geen ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Ziekenhuis met een vloer waar voegen inzitten? Geloof er geen zak van. Zelfs de wc vloeren zijn hier in de ziekenhuizen naadloos.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
En dan ook nog 3 foto's van hetzelfde.

Heeft TO zelf iets met voeten?

Ik denk overigens dat TO de kleren na afloop mee naar huis nam en toen de foto's maakte, gezien de kreukels.

Vind het ook een gek schort voor een patiënt op OK.
quote:pien6 schreef op 25 maart 2017 @ 12:57:

En dan ook nog 3 foto's van hetzelfde.

Heeft TO zelf iets met voeten?

Ik denk overigens dat TO de kleren na afloop mee naar huis nam en toen de foto's maakte, gezien de kreukels.

Vind het ook een gek schort voor een patiënt op OK.Ok kleding meenemen mag nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 maart 2017 @ 12:58:

[...]



Ok kleding meenemen mag nooit.Patiënten komen gewoon terug met OK kleding aan, als je je omkleedt kan je het makkelijk in je tas stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 25 maart 2017 @ 09:52:

[...]





Maat 45?

Ik denk dat TO een man is.Er zijn ook vrouwen met maat 45 hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
trouwens bijzonder dat je je eigen voeten van alle kanten kunt fotograferen, ook van de onderkant. Ik ben vrij lenig maar had deze foto's niet kunnen maken.



En die roze oudhollandse tegels kom je inderdaad niet vaak tegen in een ziekenhuis.
quote:Solomio schreef op 25 maart 2017 @ 13:10:

[...]



Er zijn ook vrouwen met maat 45 hoor.



Weet ik.

Ik dacht echter aan de voeten te zien dat TO een man is.
quote:pien6 schreef op 25 maart 2017 @ 13:03:

[...]





Patiënten komen gewoon terug met OK kleding aan, als je je omkleedt kan je het makkelijk in je tas stoppen.Lekker hygiënisch ook.
quote:Dymphnatam schreef op 25 maart 2017 @ 13:11:

trouwens bijzonder dat je je eigen voeten van alle kanten kunt fotograferen, ook van de onderkant. Ik ben vrij lenig maar had deze foto's niet kunnen maken.



En die roze oudhollandse tegels kom je inderdaad niet vaak tegen in een ziekenhuis.Inderdaad, heel knap. Het is mogelijk maar niet zoals op de foto van TO.
Die foto's



Waarom moest je onder narcose voor je verstandskiezen?

Weet dat het wel eens gebeurt bij anstige patiënten, maar verder zeker geen standaard procedure.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven