Lijf & Lijn alle pijlers

sportschool voor vrouwen

18-03-2017 19:40 46 berichten
Hallo,



Een kennis van mij heeft het plan om een sportschool (fitness) voor alleen vrouwen te beginnen. Voordat ze hiermee begint wilt zij polsen wat mensen hier van vinden en of hier überhaupt animo voor is.



Zouden jullie naar een sportschool gaan voor alleen vrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn criteria voor een sportschool zijn prijs, hygiëne en dat het in de buurt moet zijn. Zit nu niet op een sportschool, vroeger wel en daar lette de eigenaar wel goed op en mannen die vervelende opmerkingen maakten werden zonder pardon de sportschool uitgezet Heb me daar nooit onveilig ofzo gevoeld. Dus een sportschool speciaal voor vrouwen is voor mij niet echt nodig
Nee! Verder: Ik ga naar een gemengte sportschool en heb het daar prima na mijn zin. Denk dat dit persoonlijk is.
quote:DG2015 schreef op 18 maart 2017 @ 20:15:

Ik ga naar een gemengde sportschool waar eigenlijk vooral mannen komen, en dan vooral van die enorme kleerkasten. Ik heb er verder geen last van, maar als ik soms hun gekreun hoor, kan ik me heel goed voorstellen dat veel vrouwen zich er niet zo op hun gemak zouden voelen.



Ik ben er overigens nog nooit benaderd en er zijn ook nog nooit vervelende opmerkingen gemaakt. (Maar ja, zeker de helft is ook homo.)



Waar ik sport komen ook van die spierbundels, maar geïntimideerd voel ik me niet hoor. Al zou ik daar naakt door de zaal dansen, die kijken toch enkel naar hun eigen spiegelbeeld.



Ooit wel bij een ladygym gezeten (Health city) omdat ie dichtbij was, maar het heeft voor mij geen meerwaarde.
Nee



Onzin
Nee, boeid mij echt niet wie er allemaal aan het sporten zijn. en als ze naar mij willen kijken, kijken ze maar lekker. Je bent er voor jezelf, niet voor een ander.



Btw mijn sportschool abbo heb ik opgezegd, vond ik geen bal aan.
quote:saartje007 schreef op 18 maart 2017 @ 20:03:

Ik denk dat het vooral aantrekkelijk is voor moslima's? Die voelen zich daar zeker vrijer. Hier is alleen een Curves, of word dat ook bedoeld?

Dat zou je denken he, maar die 'vrouwengym' waar mijn vriendin een tijd naar toe ging is blank, blanker, blankst. Grote onzin die vrouwen gym's, maar blijkbaar voelen bepaalde vrouwen er wel voor.



'Een vrouwengym is relaxter' zijn haar woorden.
quote:elf12 schreef op 18 maart 2017 @ 20:34:

[...]





Waar ik sport komen ook van die spierbundels, maar geïntimideerd voel ik me niet hoor. Al zou ik daar naakt door de zaal dansen, die kijken toch enkel naar hun eigen spiegelbeeld.

Daar zit ik zelf als man ook niet echt op te wachten maar er zijn genoeg 'normale' sportscholen waar je die overdreven bodybuilders niet tegenkomt.
Ik vind het nogal ouderwets dus nee, ik zou geen interesse hebben in een vrouwensportschool.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bewust niet naar vrouwen sportscholen. Als mijn sportschool opeens "women only" zou worden, zou ik direct mijn abo stop zetten. De vrouwen die bij zulke clubs sporten hebben het vaak iets te "gezellig" met hun sportvriendin(nen) en ik trek mij graag op aan het niveau van de mannen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 18 maart 2017 @ 21:19:

[...]



Dat zou je denken he, maar die 'vrouwengym' waar mijn vriendin een tijd naar toe ging is blank, blanker, blankst. Grote onzin die vrouwen gym's, maar blijkbaar voelen bepaalde vrouwen er wel voor.



'Een vrouwengym is relaxter' zijn haar woorden.Hier zie ik wel vrouwen die voor en na het sporten een hoofddoek dragen (Randstad). Zelf zit ik er omdat ze leuke groepslessen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:S7rin schreef op 18 maart 2017 @ 21:59:

Ik ga bewust niet naar vrouwen sportscholen. Als mijn sportschool opeens "women only" zou worden, zou ik direct mijn abo stop zetten. De vrouwen die bij zulke clubs sporten hebben het vaak iets te "gezellig" met hun sportvriendin(nen) en ik trek mij graag op aan het niveau van de mannen.

Exact dit!

Bovendien voel ik me sneller bekeken door vrouwen dan door mannen in de sportschool. Die zijn al een tikje onzeker, lopen in hun blitse outfit mooi te wezen...terwijl de mannen er voor 1 doel zijn: sporten! En laat ik daar nou ook net voor komen...
quote:Perzina schreef op 18 maart 2017 @ 20:13:

[...]

Ik heb geen last van kijkende vrouwen, die denken (of zeggen) niet dat ik een lekker kontje heb/ buk nog eens wat verder/die zou ik wel willen doen etc. Maar dan zou ik gewoon op zoek naar een andere sportschool met een prettigere sfeer. Want dat je stelselmatig dit soort opmerkingen hoort op een sportschool vind ik echt niet normaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat dit soort sportscholen niet als ongrondwettelijk worden bezien. Waarom zou dit in orde zijn en een sportschool voor alleen blanken niet? En een sportschool die verboden is voor moslims?



Al die jaren dat vrouwen voor gelijkheid hebben moeten strijden en dan hierin doorslaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar bij een sportschool voor alleen vrouwen gesport en ja, ik vond dat heel prettig.
quote:hetismij123 schreef op 18 maart 2017 @ 22:30:

[...]

Exact dit!

Bovendien voel ik me sneller bekeken door vrouwen dan door mannen in de sportschool. Die zijn al een tikje onzeker, lopen in hun blitse outfit mooi te wezen...terwijl de mannen er voor 1 doel zijn: sporten! En laat ik daar nou ook net voor komen...Haha, gisteren was ik er en hoorde ik voor de eerste keer twee mensen commentaar op een ander geven: twee mannen van in de 70. 'Moet je zien, Arie wordt wel steeds dikker zeg.'
Alle reacties Link kopieren
Meestal is de apparatuur dan te licht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mij lijkt het juist wel wat, dus zou zeker een proefles nemen. Ik ben wel gewend om te sporten met alleen vrouwen, turnen, ballet, yoga, de enkele man, jongen die er soms even was, heb ik niet gemist. Dus ja voel me wel op mijn gemak bij vrouwen alleen.
quote:strikjemetstippels schreef op 18 maart 2017 @ 20:10:

[...]



Ik ga eerlijk antwoorden en hoop dat ik hier niet om belachelijk gemaakt ga worden. Ook vind ik niet dat speciaal voor mijn wensen zo'n sportschool moet worden geopend of zo, maar als ze er toch zijn...



Ik ben gewoon snel geïntimideerd en heb dat minder met vrouwen. Dat ligt aan mij ja, maar dat is wel een reden om dan liever voor een vrouwen sportschool te kiezen (hypothetisch nu want ik sport niet). Misschien van uit daar wél naar een gemengde, maar op dit punt in mijn leven zou ik dus voor die vrouwen sportschool kiezen.



Dit.



Ik sport bij een ladies only basic-fit en voor zover je dat aan de buitenkant kunt zien sport daar meer Hollands glorie dan moslima's.
Alle reacties Link kopieren
quote:S7rin schreef op 18 maart 2017 @ 21:59:

Ik ga bewust niet naar vrouwen sportscholen. Als mijn sportschool opeens "women only" zou worden, zou ik direct mijn abo stop zetten. De vrouwen die bij zulke clubs sporten hebben het vaak iets te "gezellig" met hun sportvriendin(nen) en ik trek mij graag op aan het niveau van de mannen.Eens!
Alle reacties Link kopieren
Je zou me gillend weg kunnen dragen. Geef mij maar een sportschool met van alles en iedereen door elkaar.
Alle reacties Link kopieren
To, ik denk dat de mening van het viva-forum niet zo relevant is. Het is belangrijker om uit te vinden of er genoeg animo is in de omgeving waar die kennis die sportschool wil beginnen. En is er ruimte. Als er al 3 andere sportscholen alleen voor vrouwen zijn, is er dan nog wel ruimte voor een 4e enz.



Over het algemeen is er heus animo voor, ik ken verschillende vrouwen die naar een women-only sportschool gaan. Dit zijn vaak wel kleinere sportscholen (hier in de omgeving is buiten de randstad). Maar er zijn er genoeg die naar een gewone sportschool gaan. Argumenten om te gaan: meer opties mbt afvalplannen ed, meer aandacht, kleinere sportschool, gezelliger (alhoewel er genoeg gaan om serieus te sporten). Om niet te gaan: kleine sportschool (denken vaker te moeten wachten voor een aparaat beschikbaar is), geen groepslessen, voelt minder serieus aan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven