Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een leuk topic om te volgen. TO, leuk ook dat je telkens een update gaf (is wel eens anders hier).

Begrijp je onrust over het gedoe met de buren, ik vind het dan ook geen gezeur van je.

De buren hebben gewoon verzaakt zich goed te laten informeren. Helaas pindakaas voor hen.

Goed dat je vandaag verschillende instanties gesproken hebt, dan sta je zelf ook weer even wat sterker!

Hoop voor je dat eea uiteindelijk toch wel weer een beetje gezellig gaat worden met de buren.

Nu gewoon gaan bouwen op de plek die je wilde!!
summer is a state of mind
Niet ! Schuiven. Gewoon niet ! Jeez
quote:Kleppeboxx schreef op 27 maart 2017 @ 16:19:

Vanaf opening tot heden, enkel gezeur JA MAAR DE BUREN DIT DE BUREN DAT..............je roeptoetert over het een, dan over het ander.



Je bent wel zo rationeel om een huis te laten bouwen maar je beschikt niet over gezond verstand? Woensdag 22/3 plempte je dit verhaal op het forum en velen adviseerden je al direct om contact op te nemen met de gemeente............... 4 werkdagen (!!!!!) later pleeg je eens een belletje.............. Zo doe je het met alle raadgevingen............



Snap je buren wel, hun principe is zo geronnen zo gewonnen. Wie de schoen past trekt hem aan. (Maar laat mijn sokken met rust)



Jeej wat een onnodige agressie. Ik snap TO prima. Ik zou ook overdonderd zijn en niet a la minute met allerlei instanties bellen. Vind het eigenlijk heel normaal dat ze t over het weekend heen getild heeft en eerst haar eigen beeld heeft gevormd van mogelijke rechten en plichten.



Succes TO. Zo krijgt bouwen toch wel een vreemde nasmaak (ongeacht wie er in zijn recht blijkt te staan).
quote:Kleppeboxx schreef op 27 maart 2017 @ 16:19:

Vanaf opening tot heden, enkel gezeur JA MAAR DE BUREN DIT DE BUREN DAT..............je roeptoetert over het een, dan over het ander.



Je bent wel zo rationeel om een huis te laten bouwen maar je beschikt niet over gezond verstand? Woensdag 22/3 plempte je dit verhaal op het forum en velen adviseerden je al direct om contact op te nemen met de gemeente............... 4 werkdagen (!!!!!) later pleeg je eens een belletje.............. Zo doe je het met alle raadgevingen............



Snap je buren wel, hun principe is zo geronnen zo gewonnen. Wie de schoen past trekt hem aan. (Maar laat mijn sokken met rust)Ik snap ook het gebruik van deze twee gezegden niet. In de context zijn ze namelijk misplaatst
quote:Dymphnatam schreef op 27 maart 2017 @ 21:43:

[...]





Ik snap ook het gebruik van deze twee gezegden niet. In de context zijn ze namelijk misplaatstPlus dat het zo gewonnen zo geronnen is ipv andersom.
quote:Pretzel66 schreef op 27 maart 2017 @ 21:50:

[...]



Plus dat het zo gewonnen zo geronnen is ipv andersom.ook dat, ja
Ik zou ook zeker geen 90 cm opschuiven.

Je krijgt gezeur over onderhoud van dat strookje grond en wellicht proberen de buren het gewoon in te pikken.

Misschien hebben ze zelfs iets bedacht om in te strijd te gooien als de nameting komt; dat ze hebben bedacht recht te hebben op jullie strookje grond en met wat geld dat 'over kunnen kopen'.

Nope, geen strobreed wat mij betreft (okay, die 2cm dus).



Verder zou ik wél nog per mail bevestigen dat ze het plaatsen van een schutting (o.i.d.) moeten opschorten totdat jullie bouw klaar is, of anders op eigen risico/jullie betalen niet mee. Want daar zie ik ze ook nog wel voor aan als ze inderdaad kwade zin hebben.
Alle reacties Link kopieren
Niks opschuiven. Jullie plan mag, toestemming van de buren is niet noodzakelijk en de vergunning is verleend. Hooguit 2 centimeter van de erfgrens bouwen, voor de zekerheid.



Deze buren zijn nooit tevreden zodra ze weten dat jullie ontvankelijk zijn voor hun gezeur. Volgende keer komen ze gewoon weer met iets anders.
Belangrijk is of de bezwaartermijn is verstreken om bezwaar tegen het bouwplan aan te tekenen. Als de termijn niet is verstreken, dan zou ik wel even wachten met starten van de bouw tot het eventuele bezwaar is afgehandeld. Dergelijke bezwaartermijnen zijn niet voor niks ingesteld. Is die termijn verstreken dan kun je zonder risico gaan bouwen tegen de erfgrens en spelen de buren blufpoker. Ik zou wel rekening houden met een paar cm maar meer echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:marianko schreef op 28 maart 2017 @ 08:35:

Belangrijk is of de bezwaartermijn is verstreken om bezwaar tegen het bouwplan aan te tekenen. Als de termijn niet is verstreken, dan zou ik wel even wachten met starten van de bouw tot het eventuele bezwaar is afgehandeld. Dergelijke bezwaartermijnen zijn niet voor niks ingesteld. Is die termijn verstreken dan kun je zonder risico gaan bouwen tegen de erfgrens en spelen de buren blufpoker. Ik zou wel rekening houden met een paar cm maar meer echt niet.Bezwaartermijn is voorbij, dat is al eerder gemeld.
Hoi TO, is er nog nieuws?
quote:Dahlia74 schreef op 28 maart 2017 @ 09:13:

[...]





Bezwaartermijn is voorbij, dat is al eerder gemeld.



OK dat had ik niet gelezen.

Kortom geen vuiltje aan de lucht lijkt mij en deze buren konden me wat en ik ging gewoon bouwen.

Ga rondkijken en zie dat er bij bouwpercelen van deze afmeting vrijwel altijd een garage op de erfgrens wordt gebouwd. Hadden ze de krant maar beter in de gaten moeten houden maar zelfs dan nog lijkt me dat bezwaar maken niet ontvankelijk zou worden verklaard.

Mag je verwachten dat buren geen garage bouwen omdat jij die niet op de grens wilt? Terwijl het volgens de bouwvoorschriften wel is toegestaan? Ik vind het vrij onredelijke buren en ik zou het probleem daar laten waar het hoort. Bij de buren.
Alle reacties Link kopieren
quote:thistle schreef op 27 maart 2017 @ 16:08:

En wat als deze buren zeg, prima, je mag op onze grond om te bouwen. Maar.. alleen als we thuis zijn. Donderdagavond tussen 18.30 en 19.15 komt ons uit, volgende week woensdag tussen 9.00 en 10.20. Mogen ze dat? Het is hun grond, ze geven je toestemming om te bouwen, dat deze tijden jou niet uitkomen, tsja... Of, wat als ze smerig wortelende bamboe voor je muur zetten? Of, wat als je een dikke rekening krijgt omdat hun net aangelegde tuin door jullie bouwvakkers is omgeploegd, de onderlaag is dusdanig vast gereden dat er een speciaal werktuig moet komen, enz. Ik vind het nogal wat om het door te drukken. Overigens van hun kant ook niet slim om zo door te drukken, ook zij kunnen beter met jullie bevriend blijven zodat ze bv wel toestemming krijgen om iets moois aan die muur te hangen oid. Maar dan zie ik ze ook wel aan voor dit soort vervelende spelletjes.Hier heb je een punt. Ik ga dat ook navragen bij de rechtsbijstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleppeboxx schreef op 27 maart 2017 @ 16:19:

Vanaf opening tot heden, enkel gezeur JA MAAR DE BUREN DIT DE BUREN DAT..............je roeptoetert over het een, dan over het ander.



Je bent wel zo rationeel om een huis te laten bouwen maar je beschikt niet over gezond verstand? Woensdag 22/3 plempte je dit verhaal op het forum en velen adviseerden je al direct om contact op te nemen met de gemeente............... 4 werkdagen (!!!!!) later pleeg je eens een belletje.............. Zo doe je het met alle raadgevingen............



Snap je buren wel, hun principe is zo geronnen zo gewonnen. Wie de schoen past trekt hem aan. (Maar laat mijn sokken met rust)



Als je de opening en de verdere topic had gelezen dan had je gezien dat er toen nog niet zoveel aan de hand was. De buren wilde gewoon een gesprek en ik ging ervan uit dat ze bouwafspraken wilde maken. Gevraagd om welke afspraken het ging maar dat was niets bijzonders. Misschien wel te naïef van mij om dat te denken. Het gesprek heeft in het weekend plaats gevonden en toen werd er gezegd dat alles in strijd is met onze vergunning en dat deze onterecht is afgegeven. Ze hadden zelfs een heel boekwerk van de gemeente waarin dat stond (dit is gelogen, want heb inmiddels de mail ontvangen die de gemeente heeft verzonden). Weekend kon ik niet bellen dus heb ik op maandag gewacht.



Als jij het allemaal gezeur vindt, dat kan en dat mag net zoals je ervoor kunt kiezen om de topic niet te lezen en te volgen. Maar bij deze wil ik je toch bedanken voor je bijdrage. Je hebt in het laatste gedeelte namelijk gelijk. We moeten wat minder over ons heel laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 27 maart 2017 @ 15:38:

Wat me niet duidelijk is: is met die publicatie de eis van "toestemming nodig van buren" vervuld?Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wij hebben toestemming nodig van de buren om op de erfgrens te bouwen. Die krijgen we niet, maar dat begrijp ik. Bouw ik tegen of X cm van de erfgrens af, dan heb ik geen toestemming nodig. Nu gaven zij in de mail aan dat wij toestemming nodig hebben om 1m van de erfgrens te bouwen. Hier geven zij toestemming voor, maar in de praktijk heb ik die helemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:PienterePookje schreef op 27 maart 2017 @ 21:06:

Niet ! Schuiven. Gewoon niet ! JeezMijn man wil schuiven, maar wil dit eigenlijk voornamelijk voor eigen gewin. Als wij 90 cm schuiven kunnen wij 2 auto's voor onze aanbouw parkeren. Nu hebben wij onze parkeerplaatsen aan de rechterkant. En omdat elke parkeerplaats 5 m lang moet zijn, loop de parkeer plaatst langs de erker. Verder kunnen we dat stukje ook gebruiken voor onze containers, staan ze lekker uit het zicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch een jurist inschakelen , nog even checken of je niks over het hoofd hebt gezien en als dat niet zo is gewoon volgens plan bouwen en ook dit door een jurist via een brief naar de buren laten bevestigen, ook de afspraken rondom de schutting.

Zoveel kost dat ook weer niet en is ook een duidelijk signaal naar de buren toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 26 maart 2017 @ 19:52:

[...]





Waardevermindering: waarop is dit gebaseerd? Is er in de tussentijd een taxatie geweest of zo? Hadden ze al verkoopplannen? Dat is de eerste jaren voorlopig nog niet aan de orde hoor...



Drie oplossingen: Doe. Normaal. laten jullie je zo manipuleren door deze buren? Ze hebben zelf drie opties: stoppen met deze onzin, normaal overleg plegen of fijn naar de rechter gaan.



De waarde vermindering is niet zo heel relevant,het gaat er om of jullie het mogen en als het pand van de buren meer waard is als jullie geen aanbouw plaatsen dat is dan eerlijk gezegt hun probleem.

Het is ook nog eens een nieuwbouwproject dan kun je niet van waardevermindering spreken er is helemaal geen bestaande situatie hun gaan er vanuit dat de bestaande situatie een huis zonder aanbouw is dat is natuurlijk grote onzin
Alle reacties Link kopieren
Op dat stukje kan je één container kwijt. Heb je niets aan.



Voor de buren is het zelfs fijner als er een hoge muur op de erfscheiding staat. Meer privé kan je het niet krijgen dus dat snap ik van hun kant niet.



Die meter levert inkijk op, gaat vol groene aanslag zitten en daar past hooguit een ladder aan de muur.

(Om vervolgens je hasses te stoten na het uitgaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 28 maart 2017 @ 11:15:

[...]





Mijn man wil schuiven, maar wil dit eigenlijk voornamelijk voor eigen gewin. Als wij 90 cm schuiven kunnen wij 2 auto's voor onze aanbouw parkeren. Nu hebben wij onze parkeerplaatsen aan de rechterkant. En omdat elke parkeerplaats 5 m lang moet zijn, loop de parkeer plaatst langs de erker. Verder kunnen we dat stukje ook gebruiken voor onze containers, staan ze lekker uit het zicht.



Wij hebben ook zo´n stukje (omdat het grondstuk wat scheef loopt en we gebonden waren aan een maximum). Inderdaad een prima plek voor de containers.



Ik zou de buren een mail sturen met iets als; Hoewel we jullie toestemming niet nodig hebben zijn we wel aan het denken gezet. Wij overwegen nu om toch te schuiven, zodat we van die ruimte gebruik kunnen maken voor de containers.



Ik ben eens benieuwd of ze dan niet toch liever gewoon die muur willen hebben



(Alleen doen als je het écht overweegt voor jezelf)
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Oja, getver! Containers naast je heerlijke stuk tuin lijkt mij ook veel erger dan een muur. Daarbij komt er toch een schutting, een dichte welteverstaan.
Alle reacties Link kopieren
To, wat een zuurpruimen die buren.

Laat je, zoals al vaak gezegd, juridisch goed voorlichten, maar blijf als het mogelijk is bij je plan. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik weet niet of jullie een extra grote groencontainer kunnen aanvragen, maar ik zou de buren terloops melden dat jullie dat overwegen als die 'loze' ruimte er komt.
Alle reacties Link kopieren
Dat je het makkelijk vind om twee auto's naast elkaar te kunnen parkeren op je eigen terrein, kan ik me voorstellen.

Als je daarvoor je hele bijgebouw opschuift, heb je wel erg veel loze ruimte voor 3? containers.

De ruimte vóór de aanbouw (aan de straatkant dus) is niet diep genoeg om tenminste 1 auto te stallen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:simbalabimba schreef op 28 maart 2017 @ 15:11:

Dat je het makkelijk vind om twee auto's naast elkaar te kunnen parkeren op je eigen terrein, kan ik me voorstellen.

Maar dan nog. Jullie hadden toch samen een reden om dat eerder ook niet te willen? Is een piepje van de burne genoeg om van standpunt te veranderen?



Zoals al gezegd: jullie buren blazen hoog van de toren, maar ze hebben geen poot om op te staan.

Lees het verhaal van marianko nog maar eens goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven