Wie doet er mee? Coach jezelf naar Succes (boek)

26-12-2013 11:19 114 berichten
Hoi allemaal,



Dankzij dit forum pak ik thuis regelmatig het boekje "coach jezelf naar succes" van T. Miedaner erbij.

(Ja, het is erg Amerikaans, maar toch -vind ik zelf- wel prettig, best realistisch geschreven, en heb toch altijd wat korrels zout klaarliggen)



Wie heeft dit boekje ook thuis en doet er mee?



Post hier waar je mee bezig bent/wilt gaan. Wissel ervaringen uit, als stok achter de deur, of gewoon voor de lol. Het bestaat uit 101 tips,verdeeld over 10 hoofdstukken. Handig als je even het nummer in je post noemt. Lijkt me leuk, succes!
Alle reacties Link kopieren
haha, leuk om te lezen hoe dat verloopt bij jou, Juniper!

Dat je dan toevallig dat cadeau krijgt (toeval bestaat niet!)



Ben hier ein-de-lijk bijna alle verbouwingstroep kwijt (er lagen deels nog -met regenwater volgezogen- gipsplaatstukken en tegelresten enzo, zowel binnen als buiten), dat heb ik vandaag weggebracht in 2 x rijden (is nog zwaar werk vind ik, dat gesjouw met puinzakken!), bladeren aangeveegd, badkamer schoongemaakt en morgen muren schuren (met plastic deurposten dichtgemaakt) en dan kan ook het fijne stof weg(gestofzuigd) en gedweild (= nu onbewoonde benedenverdieping).

Het lag allemaal een beetje stil en met dat mooie weer kan ik eea buiten leggen, zodat niet álles stoffig wordt als ik daar aan het ruimen en klussen ben.

Dan kan ik ook beginnen met verven in vrije uurtjes en wordt niet het hele huis steeds opnieuw stoffig als ik iets doe



Het is zó fijn als je het eindelijk ziet opschieten: weg is weg!

Dat geeft zeker ruimte in je hoofd, idd!

Lijkt wel voorjaarskriebels, of de voorjaarsschoonmaak, haha, ik probeer "vrije" dagen net zo aktief te blijven nu als op werkdagen, lekker de bezem erdoor, het stof van de donkere wintermaanden van je afkloppen of zo.



Fijne avond jij!

Er is trouwens wel een topic over je huis opruimen wat al een tijdje loopt, misschien vind je dat ook leuk?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ha Suzy!



Haha ja toeval bestaat niet dat begin ik ook te merken. Het is echt een soort domino effect. Er gebeuren steeds weer dingen dat ik denk oh weer een ergenis weg of in elk geval goed op weg



Zo dat klinkt inderdaad als een zware klus dat allemaal wegbrengen! Maar ik kan me wel voorstellen dat het een heerlijk gevoel geeft!

Gisteren hier de tuin aangepakt. Helaas kreeg ik man niet zover dat we nog naar de stort gingen maar goed dan maar binnenkort een afspraak maken dat ze het op komen halen. En ook lekker begonnen met behang afhalen wat me al tijden dwars zat.



Ik merk nu ook dat ik op vrije dagen productiever ben ook omdat ik minder op internet blijf plakken heb ik ineens heel veel tijd over haha.



Ik had ook al het gevoel het lijkt wel een voorjaarsschoonmaak!



Leuk van dat topic, ga ik zeker even opzoeken thanks!
Tip 1 blijft een topper.

Werk al die kleine ergernissen weg.

Schrijf ze op en handel ze af.



Ik zoveel gehad aan dit boek.

Het gaat natuurlijk niet om het lezen, maar om het doen.

Van het opschonen van mijn adressenlijst tot het vieren van mijn successen.



Inmiddels ben ik ook geabonneerd op de (gratis) nieuwsbrief van Talane Miedaner:

http://www.lifecoach.com/ ... get-unstuck-get-motivated
Ha Trevina,



Leuk om te lezen dat je er zoveel aan gehad hebt. Dat motiveert mij wel extra!

Ik heb het boek inderdaad al zovaak gelezen, maar ben het nu pas aan het doen. Maar het is wel echt heerlijk.



Goede tip van de nieuwsbrief, ga ik me ook voor aanmelden!
Hoi Juniper,



Goed om te horen dat je overbodige spullen wegdoet.

Ik had ook spullen op Marktplaats gezet, bijvoorbeeld op zaterdag.

En tegen mezelf gezegd: alles wat na een week nog niet weg is via Marktplaats,

ga ik naar de kringloopwinkel brengen (dus de zaterdag erop).

Dan wist ik zeker dat ik er na maximaal een week vanaf zou zijn.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om zoveel positieve ervaringen te lezen!

Ik denk dat ik dat boekje maar even ga bestellen!
Ha Trevina,



Ja dat is een goede om een deadline vast te stellen! Ik wil het in elk geval voor onze vakantie over een paar weken weg hebben. We hebben kennissen die eens per jaar voor het goede doel op een rommelmarkt staan dus als het voor die tijd niet weg is doe ik het daarheen! Kijk dat is een goede stok achter de deur.



Voorheen bewaarde ik dat soort spullen wel eens alsnog, dat schoot inderdaad niet op.



Vanmorgen is ook een heleboel rotzooi meegegaan met het grof vuil, heerlijk!



Ik merk ook dat er emotioneel best wel wat los komt met het wegdoen van allerlei oude spullen. Het lijkt ook wel alsof ik daar nu ineens de ruimte voor heb om dingen een plek te geven.
Wat overigens ook echt raar was... ik moet het een beetje vaag houden i.v.m. herkenbaarheid... maar een van de ergenissen op mijn lijstje was een van onze huisdieren. Niet beestje zelf hoor maar bepaalde omstandigheden maakten het allemaal niet makkelijk (ook in combi met andere huisdieren). Dus we hadden bedacht toch maar op zoek te gaan naar een fijn ander huisje.



Werd huisdier dus ziek deze week en werden we voor de keuze gesteld inslapen of niet. Nou die kwam wel even hard aan. Net alsof ik dat afgeroepen heb over huisdier. Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op. Maar ik vond het wel pittig.
Ondanks alle emotionele toestanden ga ik nog wel lekker verder. Lekker wat volle vuilniszakken weggebracht naar de vuilstort, heerlijk!



En Marktplaats loopt ook best aardig eigenlijk! Best wel veel dingen zijn al weg en ik krijg er ook nog wel redelijk wat voor dus dat is ook wel fijn!
Ik herken die 'toevalligheden'.



In mijn kast hingen kledingstukken die vrijwel nieuw waren, maar toch te krap voor mij om te dragen.

Een ergernis om ze steeds weer te zien.



Een vriendin van me zamelde kleding in voor een vluchtelingengezin (afkomstig uit een oorlogsgebied) en vroeg ik of ik misschien dameskleding had voor de moeder van het gezin.

Ik heb een tas gevuld en aan haar gegeven. Ik ben blij dat mijn kleding een goede bestemming heeft gevonden.



In mijn kast is er weer meer ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boek ook gelezen..

Tijd geleden al vuilniszakken vol weggedaan. Heerlijk. Merk dat er bij mij toen ook emoties loskwamen..apart
@Trevina ja kan me voorstellen dat dat goed voelt om iemand anders er blij mee te maken!



@Sweety ja apart he, misschien omdat je dan ook emoties los kan laten of zo geen idee, het overviel me vorige week een beetje. Maar nu denk ik nou ja emoties opruimen is ook opruimen haha
Alle reacties Link kopieren
Ja net of dat samen gaat idd.

Kwam bij mij echt een golf los..
Alle reacties Link kopieren
En hoe gaat t?
Alle reacties Link kopieren
Leuk wordt helemaal enthousiast door dit topic! Ik heb het boek in mijn winkelmandje liggen.



Iemand nog andere tips voor dit soort boeken?
Alle reacties Link kopieren
The secret
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed boek voor maar 8 euro, ik ga het denk ik ook maar bestellen.

Leuk om hier ervaringen uit te wisselen.



Toevallig ben ik laatst zelf begonnen met tip 1: ergernissen weg werken.

Nu ben ik nogal van de lijstjes en dat soort dingen noteer ik dan ook omdat het rust geeft.

Ten eerste dat het opgeschreven is en je er niet meer aan hoeft te denken en ten tweede dat nadat je het opgeschreven hebt en je het lijstje in het zicht laat liggen je er ook sneller mee aan de slag gaat.
Leuk meer meeschrijvers



@Sweety ik laat al die emoties maar een beetje toe en probeer zoveel mogelijk oud zeer weg te werken.



Verder is mijn lijst met ergenissen al voor een groot deel weggewerkt, voelt wel lekker! Alleen nog even doorpakken met de spullen die op Marktplaats staan

Ik probeer nu ook wat energievreters te stoppen. Televisieabonnement heb ik al een jaar niet meer en bevalt prima! Nu probeer ik het doelloos op internet zitten wat in te perken. Dus ook niet meer alles lezen op het Viva forum haha



@Deau leuk dat je het boek in je winkelwagentje hebt zitten, ik ben benieuwd hoe het je bevalt!



@Potjethee ja voor 8 euro vind ik het echt een heel leuk boekje! Leuk dat je zelf al begonnen bent met de ergenissen weg werken! Voelt het goed?
Nu word ik wel nieuwsgierig naar die lijst met ergernissen...

Kan je er een paar delen (die je hebt afgehandeld)?



Eén van de tips is: werk je adresboekje bij.

Een paar jaar geleden heb ik alle adressen (uit mapjes, schriften, losse blaadjes) op één plek gezet.

En dit weekend heb ik mijn adressenlijst op mijn telefoon bijgewerkt. Ik heb een keer een leuke cursus gedaan van een paar maanden. Met de cursisten had ik contact. We appten elkaar. Maar ik spreek de mede-cursisten eigenlijk nooit meer (we wonen ook niet dicht bij elkaar) en die telefoonnummers stonden nog steeds in de lijst. Ik heb die telefoonnummers weggegooid. Dat ruimt ook weer lekker op.



En een andere tip (neem een massage) ga ik weer eens in de praktijk brengen.
Ja tuurlijk ;) Ik heb een hele lange lijst, hier een aantal die afgehandeld zijn:



- We delen in de achtertuin een achterom, kijken tegen een lelijk houtwerk aan en de schutting was half vergaan. Buren kwamen spontaan langs om te zeggen dat ze dit graag wilde aanpakken 3 Ergenissen in 1x weg.

- Altijd enorme bergen papier in huis --> nee nee sticker geregeld

- Rommel in de tuin + kapotte water stroom gevallen --> bij grof vuil gezet

- Heel veel spullen in huis die ik al jaren heen en weer verplaats --> op Marktplaats gezet

- Gedoe in de zomer met badje die steeds lek gaat door katten --> weggegooid en ik ga op hete dagen voortaan lekker bij de sauna in de buurt of het zwembad zonnen en zwemmen

- Her en der stonden losse meubels waar ik niets mee kon --> ineens kreeg ik een ingeving hoe ik mijn huis wilde inrichten en is nagenoeg alles hergebruikt. Heb ook lekker behang van muren gehaald etc.

- Deurbel hoorden we nooit goed --> Digitale deurbel gekocht met 2 losse standaarden dus een voor beneden en boven.

- Douchekop hing met tape vast waardoor je elke keer onrustig onder de douche stond --> Nieuwe douchekop gekocht

- Badkamer was altijd zeiknat door douchen in bad --> Douchegordijn gekocht

- We hadden 2 losse matrassen waar ik rugpijn van had omdat ik altijd eindigde in het midden --> 2 persoonsmatras gekocht

- Last van veel zweten --> Echt goede anti zweet deodorant gekocht

- Volle kledingkast waarvan ik veel niet droeg --> In bak voor goede doel gedaan



Eigenlijk best wel veel hele suffe dingen dus. Maar als je alles bij elkaar telt heb je dus zo een gigantische lijst met suffe dingen haha. En daar zijn er nu een hoop van weg! Ben ook wel nieuwsgierig naar lijstjes van anderen eigenlijk!



Naar die tip van het adresboekje ben ik ook wel nieuwsgierig t.z.t. Ik las van de week nog een leuk artikel op soChicken over bijv. je Facebook opschonen. Klinkt heel logisch maar toch durf ik niet zo goed haha. Terwijl het nogal zinloos is alle updates te lezen van mensen die je nooit meer gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
@ Juniper, voelt zeker goed, dat wegwerken van dingetjes. Jij hebt een flinke lijst ook..brengt mij ook gelijk weer op ideeen!



@Trevina, dat kunnen echt heel kleine dingetjes zijn hoor. Geen spectaculaire veranderingen ofzo, kleine dingetjes met groots effect eigenlijk.

Ik zal ook eens bedenken wat ik onder andere heb gedaan;



- handdoek in de keuken hing ik op met knijper aan kastdeur, heel irritant, viel er vaak af. Dus een andere plek bedacht om de handdoek voortaan op te hangen. Zoiets simpels dus, en raar achteraf dat ik me daar dan al zo lang aan ergerde maar er niets aan deed.

-kledingkast goed uitgeruimd, was echt een rommel geworden, zeer onoverzichtelijk en ik vond dat ik teveel had. (wat op zich nog meevalt, maar ik wil nu heel veel minder kleding voortaan)

-heel suf misschien maar ik maak sinds kort een weekmenu met in ieder geval een paar lekkere nieuwe recepten om uit te proberen. Daardoor eet ik nu veel gezonder omdat ik weet wat ik ga maken en koken is ook leuker geworden.

-ik maak tegenwoordig in mijn agenda voor elke maand een soort doelen-lijstje, wat vind ik die maand belangrijk, wat moet er echt gebeuren. Niet zozeer een lijst met taken maar meer een bepaald thema/groter plaatje van wat ik wil bereiken. Werkt echt voor mij.

-en inderdaad dingen op marktplaats zetten via de app, gaat 10 keer sneller, en als de MP termijn dan verstreken is, dan gaat het zo naar de kringloop, zonder schuldgevoel



Ohja, en dat van die massage is een heel goed idee!!
Haha potjethee leuk dat ik mijn lijstje jou weer op ideeen heeft gebracht!



Een doelenlijstje voor de maand vind ik een goed idee van je!



Ik heb nog iets meer moeite met Marktplaats. Maar ik zet nu sommige dingetjes op gratis af te halen. En ik mag het inderdaad niet weer houden etc. maar dat is nog wel moeilijk hoor merk ik haha.



Inmiddels ben ik begonnen met de volgende tip met de 10 dagelijkse gewoonten. Op werkdagen lukt die nog niet helemaal, op andere dagen wel. Het is in elk geval een goede stuk achter de deur.



Ik zal hem hier ook wel delen, is misschien wel leuk voor anderen ook ;)

1. In de avond tanden flossen, tanden stoken en tanden poetsen (schoot er nog wel eens bij in)

2. In de avond mijn gezicht netjes schoonmaken (schoot er ook nog wel eens bij in)

3. In mijn "dagboek" schrijven

4. Inspirerende artikelen/blogs lezen (ipv eindeloos op YouTube of op dit forum struinen)

5. Sporten / beweging (doel = 6x per week)

6. Een relax momentje (bad, scrubben, nagels verzorgen, haarmasker)

7. In de ochtend een stuk fruit

8. In de middag wat rauwkost

9. Iets leuks doen met man hoe klein en simpel ook, even echte aandacht

10. Meer aandacht voor katten
Jaaa, massage gehad.

Tjonge dat deed me goed zeg.



Voortaan wel een iets rustiger tijdstip uitkiezen. Er zitten gordijnen tussen, maar je hoort anderen wel praten tegen de masseuses over hun 'low back pain'.



Het is fijn om dingen te hebben om naar uit te kijken.

http://www.lifecoach.com/ ... ng-look-forward-every-day





Die 10 dagelijkse gewoonten is ook een goede.
Lekker zo'n massage! Wel irritant dat je anderen nog hoort dat is toch iets minder ontspannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven