1. quote:
    Yamuna schreef op 18 november 2010 @ 12:29:
    Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.

Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
    Voor discussie is op dit topic geen plaats.

Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
    Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
    Handboek borstvoeding van La Leche League
    Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede

Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
    Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
    Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
    Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
    La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
    Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl

Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
    Tips voor fulltime kolven
    Eerdere topics:
    Borstvoedingsvragen
    Borstvoedingsvragen 2
    Borstvoedingsvragen 3
Log nu in om te reageren
  1. Bij ons was dat juist het moment dat we de kleine op haar eigen kamertje lieten slapen. Ze werd namelijk wakker van ons gesnurk/gedraai/gekuch enz en had dan weer wat slokjes nodig om in slaap te komen. Als ze wakker wordt en huilt ga ik natuurlijk meteen naar haar toe en knuffel en voed ik haar weer in slaap maar nu slaapt ze wel langer aan een stuk.
  2. Kitschy, hoe oud was ze toen?

Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
  3. 5x opvoedtips voor je kat

Hoewel het voor een hond de normaalste zaak van de wereld is om naar puppytraining te gaan, wordt van een kitten nog vaak gedacht dat die niet op te voeden is. Think again! Ook je kitty heeft training nodig om een grote brave kat te worden. #adv

Lees verder

4. Rond de 6 maanden was dat. Nu is ze inmiddels 8 maanden en slaapt ze minimaal 6 uur aan een stuk. Dus voor ons en voor haar heeft het goed gewerkt. Hoewel ik het geknuffel 's nachts soms wel mis :cat:
  5. Goedemorgen!
    Ik geef borstvoeding aan mijn baby van 3 maanden oud. Sinds deze week opeens weer pijnlijke tepels, van de huisarts medicijnen gekregen voor mij en baby omdat hij spruw blijkt te hebben. Dat gebruik ik nu 1,5 dag maar het voeden blijft zo pijnlijk! Ik ga er echt tegenop zien. Er zitten ook kleine wondjes op mijn tepels. Is er nog iets anders dat ik kan doen om de pijn te verlichten?
  6. Kolven en dan per fles geven is soms minder pijnlijk.
  7. Heel veel Bepanthen smeren en aan de lucht drogen. Je kunt het tijdens het voeden laten zitten. Sterkte :hug:
  8. Bedankt! Ik ga vandaag in ieder geval kolven, misschien dat mn tepels dan ook wat sneller genezen.
    En bepanthen halen :)
  9. 5x opvoedtips voor je kat

Hoewel het voor een hond de normaalste zaak van de wereld is om naar puppytraining te gaan, wordt van een kitten nog vaak gedacht dat die niet op te voeden is. Think again! Ook je kitty heeft training nodig om een grote brave kat te worden. #adv

Lees verder

10. Ik zou liever wolvet gebruiken.

“The truth is, everyone is going to hurt you. You just got to find the ones worth suffering for.” ― Bob Marley
  11. Ik bedacht me dat ik nog purelan had, dat gebruik ik nu.