Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.



De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!



Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
quote:2koffie schreef op 23 april 2017 @ 11:34:

[...]





Die van mij zou mij ook kaarsjes met jouw naam erop geven :-)
Alle reacties Link kopieren
@2koffie; oh, dat is wel heel erg. Gewoon de kado's aannemen en achter haar rug om weg doen. Of met haar verjaardag alles terug geven. ;)



Hier lekker opgeruimd. Eindelijk zijn de dozen opgehaald door de kringloop. Zo, dat scheelt een hoop. Ik heb nu nog 1 rommelkast en dan is het ergste weg. Daarna echt gericht gaan kijken, per ruimte/kast/lade wat nog meer weg kan.
ik ben wat spullen kwijtgeraakt met koningsdag op de vrijmarkt. Ik heb een hele stapel videobanden in de kliko gegooid. De kringloop zat er ook niet meer op te wachten. Komend weekend ga ik mijn berging eens wat opschonen.



Dus hier gaat het goed.
Ik vergeet telkens dat dit topic er ook nog is! Goed bezig, dames



Ik heb gister en vandaag alle keukenkastjes onder handen genomen. De opbrengst totnogtoe is: 1,5 vuilniszak + 1 jumbo-tas vol met zooi. Morgen moet ik alleen de trapkast nog doen, dan is alles achter de deurtjes in de keuken gedaan. Volgens Mr Zoveel komt daar verder niets meer uit, maar dat zullen we nog wel eens zien
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig! Ik heb toevallig ook net weer een heleboel gedaan! Overvolle verhuisdoos en een vuilniszak vol zijn er weggegaan.
En jawel, mijn trapkast leverde toch nog een volle vuilniszak op! Wat is het toch lekker om zo op te ruimen zeg. En het valt me ook steeds makkelijker om zooi weg te gooien, hebben jullie dat ook?
ik heb af en toe ideeën over hoe ik het huis heringericht wil hebben. Dat houdt bijvoorbeeld in dat er een kastje weg moet en op die plek een kastje dat nu elders staat. En dus moet er één en ander herordend worden en dus opgeschoond enzo...



De weggeefhoeken op fb vind ik vaak teveel gedoe, gelukkig een kringloop in de buurt. Ga daar zaterdag maar weer eens heen.
quote:Watervrouw333 schreef op 04 mei 2017 @ 13:31:

ik heb af en toe ideeën over hoe ik het huis heringericht wil hebben. Dat houdt bijvoorbeeld in dat er een kastje weg moet en op die plek een kastje dat nu elders staat. En dus moet er één en ander herordend worden en dus opgeschoond enzo...



De weggeefhoeken op fb vind ik vaak teveel gedoe, gelukkig een kringloop in de buurt. Ga daar zaterdag maar weer eens heen.Het is mooi als je goed nieuw of gebruikt spul nog een tweede leven kunt geven. Hier helaas opvallend veel meuk die de moeite van het kringlopen echt niet meer waard is.
quote:-NummerZoveel- schreef op 04 mei 2017 @ 13:17:

En jawel, mijn trapkast leverde toch nog een volle vuilniszak op! Wat is het toch lekker om zo op te ruimen zeg. En het valt me ook steeds makkelijker om zooi weg te gooien, hebben jullie dat ook?



Ja, het gaat me makkelijk af. Heerlijk om meer ruimte in de kasten te hebben.

Ik wil trouwens nog steeds mijn ondergoed en T-shirts verticaal gaan opbergen. Ik heb geen laden, dus ik zoek lage dozen.
Ook op mijn werk aan het opruimen geweest. Na de zoveelste verhuizing kwamen we op een plek waar de vorige bewoners (collega's van een andere sector) zoveel zooi hadden achtergelaten. Aso's. Zelfs een zak met lekkende batterijen. Ik heb hun management assistent verzocht of ze wilden opruimen, maar hij vond dat ik 'hysterisch' was en dat we blij mochten zijn dat we 'hun huis' mochten gaan bewonen. (Ze zijn ontevreden over hun nieuwe locatie en waren van mening dat zij recht hadden op hun oude gang.)



Anyway, allerlei troep weggegooid, zoals oud plakkend afwasmiddel en pennen die niemand wil hebben. En die batterijen dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heerlijk opgeruimd, Met koningsdag heel veel spul verkocht, decoratiespul, kleding, boeken, keukenspul



Heerlijk echt heel veel weg en lekker verdiend



Nu het laatste spul op de weggeefhoek gezet, maar wat een gedoe, afspraken die niet nagekomen worden, mensen die nergens meer op reageren, heb voor morgen nog 1 iemand staan die wat komt ophalen en de rest gaat naar de stort..ben er klaar mee



daarna lekker weer de schuur en zolder aanvegen die nu een stuk leger zijn

( en dan toch weer moeite hebben om dingen naar de stort te brengen onder het mom: Misschien kan iemand het nog gebruiken)
Project kastje-leeg is weer een stapje verder.



1 boek naar minibieb.nl

LPs dvds naar kringloop nr 1

Apparaat naar kringloop nr 2.



Bij nr 2 was ik eigenlijk net te laat voor inleveren (stopt eerder dan de winkel) maar het mocht toch nog omdat apparaat het nog doet. (zij zijn ook inleverpunt voor kapotte dingen, milieustraat is daar niet meer voor)



Kringloop 1 toch weer 2 boekjes meegenomen en kringloop 2 ook een hebbedingetje, maar netto meer kwijt geraakt dan meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Pas mijn kledingkast gedaan, maar nu naar de winterspullen gekeken en kan een vuikniszak weg doen. Ik had de opbrengst niet zo groot verwacht.
De dag liep anders dan gepland, dus ineens tijd voor wat opruimacties.
Spullen naar de kringloop gebracht. Verleiding weerstaan om mooie/handige kast mee terug te nemen.

Klein stukje administratie en oude tijdschriften opgeschoond.
Ter inspiratie: https://www.hetkanwel.net/2017/02/14/on ... resultaat/

Ik ben na het 1e hondertal gestopt met tellen, maar zoveel als bovenstaande schrijfster zal ik in ieder geval niet ontspult hebben...
hier 2 matrassen aan de weg gezet voor grofvuil: matrassen waren weg voordat de vuilnisauto kwam . Idem voor mijn zonnebank.. :|

Ruimt erg op zo ..
Wat heerlijk dat het zichzelf zo oplost, MinionX! Het ruimt lekker op als anderen het laatste traject overnemen ;-D

Hier is in de afgelopen maanden echt al heel veel weggegooid. We hebben zelfs een bus vol troep afgevoerd! Maar er kan nog veel meer weg. Ik zit nu tegen de zolder aan te hikken. Vandeweek toch maar eens mee beginnen :)
Las ergens als tip: kookwekker mee naar zolder, dan doe je het in etappes van (bijvoorbeeld) een half uur. En als je de smaak te pakken hebt kun je de kookwekker altijd nog negeren :P


Ik heb een paar boeken naar een kringloop gebracht. Vlak voor sluitingstijd zodat ik geen tijd had om iets nieuws uit te gaan zoeken :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier al een tijd mee gestopt, maar ik wil het graag weer oppakken vanaf morgen. Wie doet er mee?!
Vanaf maandag ofzo weer :P

Toevallig vandaag wat boeken weggebracht. Ook weer mee terug genomen maar netto meer kwijt dan erbij.

De kast-weg en verplaatsactie van eerder in dit topic was inmiddels wel gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee. Met de sale bij Bol.com vlak voor sinterklaas is er stiekem toch best veel spul het huis in gekomen en nu alles niet meer in de kasten past maar ook voor de kast opgestapeld staat, is het hoog tijd om weer eens een opruimronde te houden.
Ik heb alvast met de kinderen wat speelgoed weggedaan met de kerst in het vooruitzicht (wij doen geen sint). Het wordt ook tijd dat ik weer eens door mijn kleding ga. Ik ben dol op ontspullen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie meedoen! Ik heb een herinnering ingesteld, want ik ga het anders geheid vergeten.
Rond Sinterklaas liep het helemaal niet snel op MP. Dat was jammer. Er waren wel 2 mensen, maar die wilden iets binnen 2 uur hebben en dat kwam mij weer niet uit. Dus de voorraad voor MP groeit.
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
09-12-2017 09:26
Rond Sinterklaas liep het helemaal niet snel op MP. Dat was jammer. Er waren wel 2 mensen, maar die wilden iets binnen 2 uur hebben en dat kwam mij weer niet uit. Dus de voorraad voor MP groeit.
Daar heb ik de laatste weken ook last van bij MP, het spul dat ik wil verkopen loopt niet, terwijl ik het anders toch vrij snel kwijt raak. Nu staan er dus 3 boodschappentassen met MP-spullen in de woonkamer :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven