Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.



De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!



Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Watervrouw333 schreef:
23-09-2018 10:11
Alle spulletjes die ik kwijt ben geraakt in de loop van dit topic mis ik nog steeds niet, dus ga toch de draad weer eens oppakken..
*note to self* :hyper:

Maar sinds die post nog best wat ontrommeld in huis.. nu alleen de ontrommelpauze weer eens doorbreken....
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat mijn huis dichtslipt. Het wordt tijd om toch keuzes te maken.

We hebben 2 grote Kallax-kasten, allebei gedemonteerd. Die liggen er nu bijna een halfjaar, gedemonteerd. We hebben er geen plaats voor om ze kwijt te kunnen, maar monteren en op Marktplaats zetten is weer zo'n klus. Maar het moet wel. Anders staat het er maar.

En ik merk dat als het mijn vrouw haar spullen zijn, dat ik bang ben dat ik er te makkelijk over denk. Maar ook: Wilg, je hébt al twee boekenkasten. Die 2 die over zijn staan alleen maar in de weg.

Dat is nog maar het begin.
Alle reacties Link kopieren
Wilgentak schreef:
19-09-2019 18:16
Ik merk dat mijn huis dichtslipt. Het wordt tijd om toch keuzes te maken.

We hebben 2 grote Kallax-kasten, allebei gedemonteerd. Die liggen er nu bijna een halfjaar, gedemonteerd. We hebben er geen plaats voor om ze kwijt te kunnen, maar monteren en op Marktplaats zetten is weer zo'n klus. Maar het moet wel. Anders staat het er maar.

En ik merk dat als het mijn vrouw haar spullen zijn, dat ik bang ben dat ik er te makkelijk over denk. Maar ook: Wilg, je hébt al twee boekenkasten. Die 2 die over zijn staan alleen maar in de weg.

Dat is nog maar het begin.
Gewoon een advertentie plaatsen met het plaatje van de kast van Ikea zelf met een foto erbij van de gedemonteerde kast.
Ik gooi makkelijk dingen weg, mijn man minder. Ik doe zijn spullen dan ook niet zonder zijn medeweten weg, maar ik maak een selectie van spullen waarvan ik denk dat ze weg kunnen en laat hem dat vervolgens uitzoeken.
Ongeveer 5 boeken eruit en 10 boekjes erin :$ Nou ja qua volume wel winst en het meeste is voor sint-toestanden. Met kruidnootjes en kerstkaarten al in de winkel werd dat wel tijd ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven