Gezondheid alle pijlers

We leven nog steeds met pijn..

11-03-2017 18:11 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en we doen ons best zo goed mogelijk van dat leven te genieten!



Daarover praten we hier door, nadat ons vorige topic alweer 3000 berichten had. Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en respect voor elkaar.



Hier staat ons vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb zojuist een uur verdaan met een afspraak bij de dierenarts die dus in een andere vestiging ( dichterbij )bleek te zijn.

Maar die vestiging wil ik pertinent niet heen omdat de dierenartsen aldaar horken zijn. En dus ga ik altijd naar de andere vestiging 12 kilometer verder

Pffff slechte communicatie. Dus voor niets gereden.

Nieuwe afspraak wordt lastig want entvloeistof beperkt houdbaar blablabla. Dus of ik alsnog naar de andere vestiging wilde gaan. Nee dus. Laat mijn dier niet door horken mishandelen.

En nu heb ik er hoofdpijn van gekregen en moet zo weer weg voor de vierde afspraak van vandaag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: zwager heeft wel schade opgelopen, kortademig en sneller vermoeid. Maar heel goed

leefbaar verder.

Wat loop je weer te rennen, Lientje! Snap wel dat je het beste voor je dier wilt. Sommige dierenartsen

zijn echt meer veeartsen is mijn ervaring. Ruw en grof met huisdieren.



Wat betreft het begrip van kinderen voor de beperking van een ouder heb ik toch met oudste

zoon een andere ervaring. Ik kan me uit zijn pubertijd een knallende ruzie herinneren toen dingen

niet konden zoals hij graag wilde. Hij puberde sowieso nogal heftig, was best een moeilijke tijd.

Met de andere twee hebben we daar nooit problemen over gehad.
Alle reacties Link kopieren
Poes heeft beter geslapen dan ik. En is mooi opgeknapt. Vanmorgen eigen DA aan de lijn. Schat van een man. Zijn die DA bij jou soms vooral veeartsen Lien? Dat ze hardhandig zijn met klein spul? Wel balen dat je nou weer moet.



Yellow hoop dat je je wat beter voelt.



Ik moet even slapen. Korte nacht, gewerkt en bloed gegeven. Het is klaar nu. Gelukkig had ik gisteren al voor vandaag gekookt.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor echt dierenartsen voor huisdieren. Maar die dichtbij zijn gewoon botte horken. Gek genoeg ben ik blijkbaar niet de enige die ervoor kiest om verder te rijden. Toen ik nl nogal geïrriteerd reageerde omdat ik na een half uur wachten naar de andere praktijk gestuurd werd, en vertelde waarom ik dat dus écht niet van plan was, zei een andere vrouw in de wachtkamer dat ze daar dezelfde ervaring heeft en daar ook niet meer heen gaat.



Vrijdag mag man heen, ik moet werken. Krijg korting en excuses. Er staat idd duidelijk in de computer dat wij naar de verder gelegen vestiging willen. En die werkt samen met die dichtbij onder één naam. Vervelend dus dat ze de plaats van de vestiging er niet bij vermeld hebben aan de telefoon dan had ik gelijk kunnen aangeven dat niet te willen. Zij belden mij overigens voor een afspraak. Ik had uiteraard het andere nummer wel gedraaid.



Cesium, vervelend dat oudste zo bij jou reageerde. Ik heb ( wat dat betreft) gelukkig geen klagen gehad over mijn pubers. Op andere fronten waren het, of liever gezegd zijn het, echte pubers.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
He wat vervelend Lien! Ik vond je dag ook alweer wat vol gepland hoor. Echt hoe je dat doet... Knap hoor.



Mijn intake was zeer heftig, maar ook zeer geslaagd. Voelde me echt een mens daar, in plaats van een nummer wat in een uur gepropt moet worden. Iedereen nam zijn tijd, en eigenlijk waren we elke keer ruim voor tijd al klaar. Zelfs bij de psych voelde ik me erg op mijn gemak, wat ik eigenlijk nog niet veel heb meegemaakt. Ik heb volgende week een afspraak voor besluit van hun kant. Werkelijk alles is doorgelicht en benoemd.



En de vijver is net afgeleverd dus ik heb weer een fijn klusje in de tuin. De buren hebben al kikkers en ik heb vorig jaar al meerdere salamanders gezien. Was een beetje een niet doordacht idee, gelukkig heb ik alle tijd om me in te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Frambozen, fijn dat het een goede intake was.

Ik ben even kwijt of het iets reva-achtigs is? Omdat je met meerdere mensen een gesprek had?



Leuk, een vijver maar wel een klus om hem goed te krijgen zeg maar. Dat het evenwicht in het water klopt.
Alle reacties Link kopieren
Frambozen, wat heerlijk dat je niet als een nummer behandeld werd!



Mijn hele week is een gekkenhuis. Géén twijfel mogelijk. Ik ga hier zeker de terugslag van krijgen. De vraag is niet of, maar wanneer.

Waarschijnlijk het weekend. Of volgende week.

Heb vandaag nog wel gelopen.

Ging afgelopen maandag héél goed maar vandaag weer een stuk minder. Niet zo héél erg gek denk ik dan maar.

Ik kom overigens niet aan de 10000 stappen per dag nog. Misschien mijn werkdag, ben benieuwd hoeveel ik op zo'n dag loop.

Zit nu volgens mijn telefoonapp op achtereenvolgens 7800, 6500 en vandaag op 8500. Dus vandaag kom ik een aardig eind in de richting.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
oef Lien, bij voorbaat al sterkte gewenst..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zwelling in de enkels, contact met de reumatoloog gehad. Er moet weer een stootkuur prednisolon geslikt worden.

De zwelling neemt nog niet af na de eerste prednisolon tabletten, nu maar hopen dat het morgen over is anders kun je met koningsdag ook nog de hele dag niks doen.

allemaal veel plezier gewenst morgen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de tv met een tompouce raketje?

Welke dosis prednison heb je? Veel last van de bijwerkingen?

Man slikt het hier nu een jaar maar is nu bijna afgebouwd. Gestart met 60 mg per dag.

Het is wel een zootje rommel hoor. Jammer dat het zoveel bijwerkingen heeft.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ambra het is weer multi disciplinair, eigenlijk hetzelfde als wat ik vorig jaar heb geprobeerd. Maar ik heb hier eigenlijk meteen een veel beter gevoel bij. Het is een jong team, maar met veel ervaring. Waarschijnlijk worden de doelen werken aan mijn energie huishouding (vooral stabiliteit mis ik), pijn management, en wat meer spierkracht. Die ondanks het vele klimmen nog op matig hangt. Ook fysio gaat nog een mooie aan mijn rug hebben. Die staat helemaal strak van alle spanning van de afgelopen 10 jaar. Niet heel gek dus al die chronische pijnklachten...



Lien echt heftige week zo hoor! Pff doe het je niet na. Je bent hartstikke goed bezig met het lopen, en ik vind het ook niet gek dat je vandaag wat minder kon qua lopen. Hou goed je grenzen in de gaten hoor.



Raket wat vervelend zeg. Prednison is echt troep, maar als het helpt kan het echt een godsgeschenk zijn. Ik hoop voor je dat het morgen wat beter is.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier! Iedereen koningsdag aan het vieren?



Ik ben vandaag met man aan de paardencontainer bezig geweest en hoewel ik voor mijn gevoel niet zo heel veel gedaan heb, zat ik na 4 uurtjes al aan de 5000 stappen! Dus Ambra, dat man mijn personal trainer is zoals je zei, is inderdaad waar.



En nog een extraatje deze week erbij gekregen, een sterfgeval in de buurt.

Dat betekent kiezen tussen een condoleancebezoek of naar de crematie. Crematie is zaterdag, en dan heb ik al drie afspraken staan, dus dat wordt alleen condoleren. Ná mijn toch altijd al drukke werkdag en aangezien dat bijna aansluitend aan mijn werk is, wordt dat megasnel naar huis, omkleden en lopende voort (of niet) eten.

Ik ga zondag écht instorten denk ik.....



Voor nu ga ik maar niet zoveel meer doen, alleen eten maken en met een boek op de bank. Heb mijn rust wel weer verdiend, het was nogal erg koud buiten ( de container staat buiten), maar we zijn weer een stukje opgeschoten. Als we zo door kunnen gaan kan de container eind van de maand ( mei ) in de verkoop.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lien, fijn dat de container opschiet. En dat zijn weer een hoop stappen.

Balen dat er nog weer iets bij gekomen is in je drukke week..



Ik ben niet verder gekomen dan de achtertuin, ik vond het zo koud.

Hebben koningsbezoek gekeken, man heeft granola gemaakt en broden gebakken.

Ik heb gestofzuigd.



Nu staan er twee hartige taarten in de oven, een koolhydraat arm voor man, de andere voor ons.

Morgen heeft hij dan ook meteen lunch, want hij mag geen hele taart opeten, hoe koolhydraatarm dat ding ook is.



Verder hangen we een beetje in de bank. lekker rustig.
Hier ook een luie dag. We hadden in de tuin willen werken maar het was koud en regenachtig.

Ik zit hier nu ook lekker met een boek, man is naar zijn (denk)sport.



Je hebt het wel heel druk, Lientje! Misschien kun je dochter morgen eens voor het eten laten

zorgen, kan ze oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag is hier patatdag cesium.

Dochter eet dan altijd eerder want ze moet om half zeven op haar vrijwilligerswerk zijn.

De terugslag begint al te komen hoor. Heb nu behoorlijke pijn in mijn knie en rechterbeen en arm zeuren ook.

Denk dat ik het lopen zaterdag maar weer even laat zitten. Denk zomaar dat ik 's avonds blij ben dat het weekend is. Althans, blij dat ik zondag niets hoef. ( als man het niet in zijn hoofd haalt aan de container te gaan, kreeg al moppers van hem dat ik afgelopen week niks geschilderd had)

Zou niet weten wáár ik de tijd vandaan had moeten halen zeg. Maar volgens man hoeven al die sociale dingen als verjaardagen niet, dan zit ik mijn tijd te verdoen volgens hem. Tsja. Ik denk daar anders over.

Vraag me alleen af waarom iedereen in onze familie en kennissenkring in april geboren moest worden. ...

Ben altijd weer blij als het mei is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier ook de plannen omgegooid en rustig aan gedaan. Zou eigenlijk met Superman de stad in gaan naar kroegjes enzo. Maar ik voel me nog steeds niet helemaal lekker. Dus dat hebben we niet gedaan. Ipv daarvan naar het tuincentrum gereden en een leuk plantje voor in mijn tuin gekocht.
Het zijn toch meestal de vrouwen de die sociale contacten goed houden. Ik geloof niet

dat mijn man ooit aan een verjaardag in de familie gedacht heeft. Hij is zelfs die van mij wel

eens vergeten. We waren toen wel met vakantie maar toch...
Uhhh, de meesten van jullie weten dat ik de vorige keer dat ik hier was verdwaalde. Nou, dat is me nu weer gebeurd.

Voorlopig zijn de ontdekkingsreizen voorbij. Omdat google maps niet werkte midden in de rimboe heb ik man moeten beloven niet meer alleen te gaan wandelen. Man heeft zich doodsongerust gemaakt want die kreeg mij niet te pakken. Zal je altijd zien.

Jullie snappen wel dat ik nu weer veilig thuis ben en man, 1300 km noordwaards ook heel erg blij is.
Absoluut mee eens Cesium alleen heb ik man meteen gezegd toen wij elkaar leerden kennen dat hij aan zijn kant aan de verjaardagen denkt en ik aan mijn kant.

Voor de rest komen de meeste sociale contacten buiten de familie op mij neer.

Oeiii, verjaardag van jou vergeten Cesium.

Man vraagt wel altijd bij invullen visa, verzekering ed wanneer ik geboren ben. Hij weet het echt niet. Mijn verjaardag staat in zijn agenda en hij wordt daar een paar dagen van te voren aan herinnert zodat hij nog gauw wat kan regelen.

Mannen



TuT: hoe krijg je het voor elkaar om weer de weg kwijt te raken?

Sinds we in Griekenland autopech hebben gehad in een erg verlaten gebied, zonder mobiele

dekking, ben ik minder avontuurlijk geworden. Ik check op vakantie regelmatig of er bereik is.

Ik wil ook nooit meer in vakantiehuisjes die afgelegen liggen, heb ik ook een slechte ervaring mee.
Dat is voor mij niet zo moeilijk Cesium om de weg kwijt te raken. Ik heb 0.0 orientatievermogen. Zelf heb ik daar geen moeite mee, kom uiteindelijk altijd wel weer in een bewoond gebied alleen man vindt het een minder leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook jarig geweest cesium?

Alsnog gefeliciteerd dan!



Tut, foei toch! Weer verdwalen. Gelukkig ben je nu weer veilig thuis.

Is een kompas een idee?

Of vierkantjes lopen en stappen tellen.

1000 stappen vooruit, naar rechts, 1000 stappen vooruit, naar rechts... als je dat drie keer doet ben je weer thuis. .
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Vier keer duizend stappen en drie keer rechtsaf dus bedoel ik
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!


Nee Lientje, was niet dit jaar! Ik ben komende week jarig en ik heb, wijs geworden, vast

een lunch buiten de deur gepland en aangekondigd. Ik vier mijn verjaardag later want ik

vind 4 mei geen feestelijke dag. Mijn vader was militair in tweede wereldoorlog en had een

oorlogstrauma. Dat was dus altijd problematisch omdat dodenherdenking op mijn verjaardag

valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven