Gezondheid alle pijlers

We leven nog steeds met pijn..

11-03-2017 18:11 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en we doen ons best zo goed mogelijk van dat leven te genieten!



Daarover praten we hier door, nadat ons vorige topic alweer 3000 berichten had. Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en respect voor elkaar.



Hier staat ons vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 24 april 2017 @ 21:17:

Gewoon gaan nartjie. Misschien is er wel iets aan te doen. Fysio of mensendieck ofzo. Klinkt een beetje alsof er iets klem zit ofzo. Dus wel naar de huisarts gasn.



Antistrijkmiddel. Dát zou nog eens een uitvinding zijn. Mijn was is altijd zó kreukelig. Ziet er gewoon niet uit zonder strijken. Zucht.



Oh. Lenen tsja. Geld lenen kost geld he. Véél is mijn ervaring.

Wij hebben dus besloten nooit meer te lenen.

Over zes jaar is mijn huis afgelosd en over vijf jaar de bedrijfsschulden.

Dus ik begin er niet meer aan. Niet aan mij besteed dat soort spam dus.



Volgens mijn telefoonapp heb ik vandaag 8000 stappen gedaan.

Maar de hele tijd mijn telefoon bij me houden is geen doen zeg.

Moet ik nog maar eens over nadenken wat ik daar mee moet.Misschien heb je iets aan deze site? http://www.mi.com/en/miband2/

Is van de makers van het bandje. Zit ook een 'contact us' onder. Misschien kunnen zij wat voor je betekenen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:nartjie schreef op 24 april 2017 @ 21:36:

[quote]JustcallmeTuT schreef op 24 april 2017 @ 20:51:

Wel doen Nartje. Zie het als lief zijn voor jezelf :hug:[/quote



Dat kan ik niet. Omdat mijn lichaam net van mij meer is. Ik blij altijd de handen van mijn verkrachter over mijn lichaam gaan. Hij zei ook, ik ben van hem. Er staat nu Frank' s slet in mijn buik gekrast. Vorig jaar eas het eigendom van Franklin



Sorry als ik steefs met gedoe kom, eerst zaterdag ingestort, gisteren hypo, nu rugpijn. Jullie zullen wel denken wat een aanstelster. Mag hoor



Een voorzichtige

Je bent geen aanstelster. Je hebt wel veel te stellen. Ik hoop dat je daar met hulp uit kunt komen.. ik hoop ook dat hier spuien je een beetje helpt.
Later is nu
Heel heftig voor je Nartjie wat je allemaal meemaakt en al meegemaakt hebt. Het kost veel tijd om alles te verwerken en ik wens je alle tijd, geduld, moed, warmte en positiviteit toe.

Je bent het waard.
Vannacht werd ik wakker en voelde ik mijn hart bonken. En nu is de spanning op mijn borstkas al de hele dag zo erg dat ik niks wil.
Dan doe je gewoon niks Yellow. Neem je rust. Rot voor je dat je je naar voelt.
Arch Yellow, wat naar toch. Kun je ademhalingsoefeningen proberen te doen?
Sterkte Yellow, probeer te ontspannen, zal moeilijk zijn. Of probeer afleiding te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Yellow je hebt je van de week ook nogal behoorlijk ingespannen. Rustig aan nu even. Je lichaam zegt het!



Nartjie, het is ook wel heel heftig wat je overkomen is. En het is nog maar kort geleden.

Dit zal héél veel tijd nodig hebben. Hoop maar dat je de juiste hulp krijgt aangeboden.



Heb het momenteel behoorlijk druk. Zal volgende week even kijken naar die site Dreamer. Dank.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben raketje een man van half 40 uit het oosten van het land.

Ik lees hier regelmatig mee, omdat ik dus ook last heb van chronische pijn.

Ik heb sinds 4 jaar sarcoidose en heb een autoongeluk gehad waar ik een kapotte knie aan overgehouden heb en de beruchte pijn klacht in mijn nek.

ik heb 2 keer een revalidatie traject gevolgd welke ik op heel zwaar vond.

Als er een sarcoidose aanval is dan slik ik meestal een stootkuur prednisolon gemiddeld is dat 1 keer in de 6 weken.

Het uit zich in mijn gewrichten, die worden dan zo dik dat ik niet meer lopen kan en geen kopje van de tafel op kan pakken.

Ik heb een bedrijf waar 2 a 3 mensen zich heel erg goed voor inzetten, zeker als ik weer eens op bed lig met dikke knieën of dikke enkels.

Ik ben heel blij met mijn collega's.

Verder slik ik amatryptiline ofzo voor de chronische nekpijn. Door deze pilletjes slaap ik gelukkig goed.

Verder nog de pufjes omdat dat vervelende sarcoidose ook in de longen zit.

Mijn leven bestaat uit iedere dag weer overleven.

Vaak ben ik rolstoel afhankelijk, vooral in pretparken en dierentuinen.

Klinkt allemaal niet zo leuk, maar ik ben er aan gewend, maar toch is het niet leuk.

Vooral omdat onze kinderen nog maar 13 en 17 zijn heb ik veel leuke dingen doen met hen gemist. Gelukkig snappen ze de situatie volledig.

Zo dat was mijn voorstel rondje.
Welkom raketje.
Alle reacties Link kopieren
Welkom raketje.

Snap dat je het allemaal niet leuk vind voor je kinderen maar kinderen vinden een situatie waaraan ze gewend zijn over het algemeen niet vervelend.

Is mijn ervaring als chronisch pijn patiënt en moeder en met mij de andere ouders op dit topic denk. Voor hun hoort het net zo bij hun leven als bij het jouwe.

Neemt niet weg dat het allemaal niet meevalt en op sommige dagen zelfs tegenvalt.

Een rolstoel kan je leven ook verrijken, zeker in dierentuinen ed. Anders is het niet te doen fysiek. Maar het is wel even een drempel waar je over moet, dat is logisch.

Hopelijk vind je het fijn om op dit topic mee te schrijven ( en soms mopperen als we een slechte dag hebben) en voel je je gesteund door ons

Want niemand weet beter hoe iets voelt dan diegene die hetzelfde doormaken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En ja Raket, ik sluit me als ouder compleet bij Lien aan.
Alle reacties Link kopieren
Ahh jammer, wilde vandaag nog uitgebreid hier op iedereen reageren, maar had een drukke dag. Morgen ben ik tm zondag weg, dus ik wens iedereen veel sterkte in de tussentijd. Hopelijk is het weer een beetje redelijk en is er niet al te veel pijn.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
de rolstoel ervaar ik ook niet als storend. de kinderen vinden het juist leuk duwen en loslaten en in pretparken hebben we al;tijd de invalideningang. dat zijn dan de voordelen.

de kinderen weten niet beter.

ik was ooit in een kledingwinkel een broek aan het passen toen ik uit het pashokje kwam was de rolstoel verdwenen, mijn oudste reed er rondjes mee over de markt.

en pijnmomenten kunnen ze ook goed handelen, dan laten ze me met rust.

en wat jullie zeggen klopt, als je het zelf door moet maken weet je wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Catnip, jij ging een paar dagen weg toch?

Veel plezier. Het weer schijnt beter te gasn worden ná koningsdag. Dat zou fijn zijn en al een beetje pijn schelen.



Raketje, fijn dat je dat toch ook zo ziet dat de kinderen het als "normaal" ervaren. Maar ik snap wel waar het pijnpunt zit denk ik voor je.

Een soort van schuldgevoel heb ik ook vaak gehad als een dagprogramma aangepast moest worden of zelfs afgelast door mijn pijn.

Bepaalde dingen niet kunnen zoals samen met ze sporten of andere dingen waarbij je dan nee, gaat niet moet antwoorden. Dan kan best moeilijk zijn. Ik heb altijd creatief andere dingen verzonnen die dan wél konden. Maar voelde me desondanks dan tóch schuldig.

Nu mijn kinderen ouder zijn ( 19 en 15) is het gelukkig makkelijker geworden. Ze gaan meer hun eigen gang en hebben me minder " nodig"

Dat scheelt veel merk ik.

Zowel fysiek als qua schuldgevoel
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Welkom raketje. Heftig hoor!



Catnip veel plezier.



Yl ben je een beetje je dag door gekomen?



Morgen de hele ochtend mijn intake gesprek. Spannend! Duimen jullie voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Frambozen ik duim.

Catnip fijne dagen daar!

Raket, mocht je nog naar de efteling willen.. De regels voor het gebruik vd zij ingang zijn per 1 maart aangepast. Je moet nu een verklaring van een onafhankelijke arts hebben..



Ik lig beneden ipv in bed. Zieke kat. Volgens spoedarts kan ik het aankijken vannacht maar ik lag toch niet lekker boven. Madammeke slaapt. Hopelijk ik ook vannacht.



Trusten voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ambra ja ik heb het gelezen eigenlijk te belachelijk voor woorden, omdat mensen misbruik maken van een handicap.

Ik ben benieuwd of de efteling dat wel hard kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Frambozen, succes! Ik duim ook voor je.



Ambra, hoe is het met poezebeest?



Wat een raar beleid van de efteling zeg. Zijn er nu echt ( zoveel) mensen die daar misbruik van maken?

Kan.me dat bijna niet voorstellen. Alsof het zo'n pretje is om in een rolstoel te zitten en afhankelijk te zijn van anderen. Te zot voor woorden.



Hier weer drukke dag voor de boeg. Zal blij zijn als deze maand om is.

Matig geslapen vandaag met rare nachtmerries. Laatste droom die ik me kon herrinneren was dat ik met een grote groep mensen op de vlucht was voor brand en heel veel rook en toen in een soort gang vast kwam te zitten omdat de rook van alle kanten kwam. Toen stikte ik in mijn droom en kon opeens op een of andere manier naar buiten kruipen en door een sloot vluchten. Later was ik daar weer met mijn auto ( soort parkeergarage) en moest met auto een steile trap afrijden om de garage in te komen.

Echt.

Waar haal ik het toch vandaan de laatste maanden. Zulke bizarre dromen.



Matig begin van mijn drukke dag dus. Hopelijk is jullie start vandaag beter
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:Frambozen schreef op 25 april 2017 @ 22:51:

Welkom raketje. Heftig hoor!



Catnip veel plezier.



Yl ben je een beetje je dag door gekomen?



Morgen de hele ochtend mijn intake gesprek. Spannend! Duimen jullie voor mij?



Heel veel succes!



Ja ik heb op slakkentempo een wasje gedaan en een rondje gewandeld. Vannacht was wel iets beter, want werd niet meer doorweekt van het zweet wakker, al was ik wel wat onrustig. En op dit moment zit er ook geen spanning op mn borstkas. Dus misschien wen ik er al wel een beetje aan.
Welkom Raketje! Jouw verhaal is ook weer heftig.

Met sarcoidose heb ik een beetje ervaring: mijn zwager heeft het jaren geleden gehad en

bij hem is het net zo plotseling verdwenen als het gekomen was. Raar toch hoe een lichaam

kan werken.



Frambozen: succes vandaag met de intake!



Ambra: wat lief dat je beneden gaat liggen voor zieke poes. Ik hoop dat jullie allebei wat

hebben kunnen slapen.



Voor de rest een fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Raketje! Ik hoop dat je inderdaad wat aan ons topic hebt. Ik heb geen idee wat sarcoidose is, zoek ik straks even op.



Als mensen mijn dochter uit de rolstoel zien stappen, zullen ze best wel eens denken dat ze m niet nodig heeft. Zeker als ze daarna naar de trein rent. Een oordeel is zo makkelijk geveld en ze ziet er immers niet ziek uit



Fijne dagen Catnip!



Sterkte vandaag Frambozen



Is de kat al wat beter, Ambra? Lief dat je beneden ging liggen. Ik doe dat nog wel eens met onweer. Dan is de hond erg bang.



Ik heb een erg luie dag tot nu toe. Zo toch maar eens in de benen, want ik wil ook niet te laat naar de stad.
Later is nu
Welkom Raketje

. Sarcodiose is mij ook bekend omdat vriend het ook gehad heeft. Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen en heeft alleen asmatische bronchitis. Hij had het vooral in de longen en heeft weken in het ziekenhuis gelegen.

Bij jou klinkt het veel heftiger en dan ook nog je nek en kapotte knie. Pffff.



Arme poes Ambra. Hopelijk gaat ze snel de goede kant op. Lief dat je bij haar bent gaan slapen.



Hier is het net zo'n zeikweer als bij jullie, wel stukken warmer. Zondag wordt het pas mooi, als ik op de terugweg ben.

Gisteren was ik in een grote sportzaak en het krioelde van Nederlands schreeuwende, vervelende kinderen met ouders die niet blij waren dus terug schreeuwden of mepten. Het leek een gekkenhuis. Ik heb maar net gedaan of ik doof, stom en blind was. Geneerde me rot.



Voor iedereen een zwaai en een mooie dag.



Alle reacties Link kopieren
Ik weet toevallog wel wat het is omdat dat één van de opties was voor man om te hebben naast longkanker vorig jaar. Dus heb me er enigzins in verdiept toen.

Dacht alleen toen wel gelezen te hebben dat er ondanks dat het héél soms kan genezen sowiedo achterblijvende schade aanricht. Hoe is dat dan nu met jouw zwager cesium?



Twee van de vier afspraken heb ik gehad nu. Vertrek zometeen voor afspraak drie en vier. Daarna nog eten koken , boodschappen doen en ik wil ook nog mijn rondje lopen. Misschien wat TE weer vandaag.

En dan te bedenken dat er eigenlijk nog een vijfde ding van me verwacht werd door mijn moeder. Heb ik moeten afzeggen . Helaas voor haar. Er zitten nu eenmasl niet meer uren in ern dag en ik kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn.



Geniet van je luie lange weekend Dreamer! Ik moet vrijdag weer werken en dan gaat het ongetwijfeld weer druk worden. Zal het wel overleven denk maar heb er nu nog niet echt zin in.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje, rustig aan. Ook jij kan de rust goed gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven