Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.


Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu net een ovulatie test gedaan, ik dacht echt: ik wil weten hoe het nu zit, al die vage symptomen.

Ben deze maand van de app uit gegaan en daarop te werk gegaan, en gegokt op een cyclus van 30 dagen.



http://i68.tinypic.com/v5fvvb.jpg



Dit is het resultaat, morgen heb ik volgens de app mijn ovulatie.
Alle reacties Link kopieren
@Mihoen: Nou best wel.. En het ene moment maak ik me er echt super druk om (tot aan huilen toe :/ ) en ander moment ben ik er iets nuchterder in. En ja ik vind het ook fijn dat ik snel terecht kan! Wat betreft testen: Nou ik zou ook super graag willen weten of ik wel of niet zwanger ben, maar een negatieve test doet meer met me dan het onzeker wachten. Dus vandaar dat ik niet al te vaak wil testen.



@Elena: Oh nouja dan heb je het in ieder geval uitgeprobeerd :)! Ah lekker vakantie, ja dan moet je ook echt even lekker nergens aan denken. Nee ik heb ze nog niet gebruikt. Ik wilde dus beginnen na mijn menstruatie van deze maand, maar die heb ik nog niet en aangezien ik 11 mei een afspraak heb, ga ik dat gewoon even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
@Devenie: Oh fijn dat je app en de test gelijk lopen! Ga je morgen nog een keer testen?
Alle reacties Link kopieren
@devenie oh dat is zeker al wel een streep!!

Morgen is hy dan vast nog duidelijker.

Dat wordt aan het werk de komende dagen haha.
Alle reacties Link kopieren
Hahah klopt! Ik zei al tegen mijn man je moet aan het werk schat!

Ja morgen, gooi ik er nog een testje tegenaan. Heb er gelukkig maar 12 van die testen



Hoe gaat het verder zo met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Haha ja maar als je elke dag 1 gebruikt zijn ze ook zo weer op :p

Met mij gaat het goed, ik merk echt dat ik er veel aan heb om hier met jullie er over te schrijven. Hoef ik niet steeeeeds bij m'n vriend te zeuren die wordt er soms wel gek van.

En vrouwen snappen het toch echt 100x beter.
Alle reacties Link kopieren
Netjes hoor de tabel!! Leuk om zo het overzicht te hebben .

Spannend Santje!

Mijn ongesteldheid is net voorbij. Ben blij dat ik er niet te lang op heb hoeven wachten, want een cyclus van 50 dagen lijkt me erg frustrerend. Respect Orchidee. Ik hoop dat ze je duidelijkheid kunnen geven en vooral kunnen geruststellen.



Wij hebben niemand nog verteld dat we bezig zijn en mensen vragen gelukkig niet meer zo vaak wanneer we aan kinderen beginnen. En mijn antwoord is eigenlijk al jaren hetzelfde: we zijn nog lekker aan het genieten van het samen zijn en we hebben al 2 'kinderen' (hond en kat), dat is voorlopig genoeg (ik heb nooit van de daken geschreeuwd dat ik kinderen wil, dus misschien denken mensen wel dat we er helemaal niet aan beginnen). Vind ik eigenlijk wel prima zo. Als het eenmaal zo ver is, kunnen we iedereen verrassen.

Ik ben helaas niet het meest geduldige type en vind het wachten net als jullie echt zenuwslopend. Ik ben van plan aankomend weekend met ovulatietesten te beginnen en hopelijk word ik er wat wijzer van.

(Pff wat een verhaal, sorry ????)
Alle reacties Link kopieren
@Devenie, spannend hoor! Ben benieuwd of je vandaag echt een positieve ovulatietest hebt. Wel heel fijn dat het gelijk loopt met elkaar.



@Orchidee, ja ik snap wel dat je je daar op momenten heel druk om kunt maken. Zou ik ook kunnen. En dat van dag testen snap ik ook volledig, ik ben heel benieuwd wat er bij de gynaecoloog uit gaat komen.



@Marisj, Wij lopen volgens mij precies tegelijk met cyclus. Wel heel grappig.



@Santje, heb je nog weer getest? ik ben wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Poeh jongens, eerste menstruatie na de miskraam is wel heftig. Verlies echt enorm veel bloed, maar laat de boel maar lekker schoon worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Melon! echt niet fijn

Is vandaag de eerste dag?
Alle reacties Link kopieren
Heb even alles teruggelezen en geprobeerd te reageren op iedereen. Topic gaat best snel als je even niet kijkt.



Haha grappig en ongemakkelijk dat jullie die onverwachte vragen over een baby ook zo herkennen! Ik heb besloten om het voorlopig te gooien op: "Ben er nog niet klaar voor". Al weten mijn beste vriendinnen wel dat de kinderwens er al een tijdje is... maar voorheen hadden we het er ook constant over. Zal voortaan zelf iig niet meer het onderwerp baby starten.



Mihoen Jaa dit herken ik! Ik zit momenteel dus in mijn eerste maand na het stoppen met anticonceptie. Ik heb al van alles opgezocht en gelezen. Kwam erachter dat ik nog maar weinig verstand had van ons lichaam haha! Maar probeer het toch even weer te minderen want wij zouden er niet zo gefocust mee bezig zijn =P



orichidee Snap heel goed dat je tegen die inwendige onderzoeken aankijkt. Even jezelf erdoorheen slepen, gelukkig is jouw man erbij! Maar daarna heb je hopelijk snel duidelijkheid!



Santje Aaah wat spannend joh! Heb je weer getest vandaag? Hopelijk ben je de 1e van ons groepje met goed nieuws!



Rozen Welkom!



melon Aii wat naar voor je dat de menstruatie zo heftig is. Sterkte en laat je lekker verwennen met knuffels en lekkers



Hier gaat het ok, nog niks bijzonders gevoeld oid. Vandaag is als het goed is mijn laatste menstruatiedag. Op de app staat dat mijn NOD 18 mei is, dan loop ik dus ook gelijk met jullie, Marisj en mihoen
Alle reacties Link kopieren
@Maris: Op naar een nieuwe ronde dus bij jullie! Ja, ik gun zo’n lange cyclus ook echt niemand..

Ja ik vind het ook prettig dat niemand het nog weet (op 1 vriendin en sinds vandaag nog 1 vriendin na, we hadden het over en ik kon me niet inhouden haha).

Mijn ouders verwachten het denk ik al sowieso niet, want ik heb altijd gezegd dat ik na het trouwen nog zeker 2-3 jaar wil wachten.

Succes alvast met ovulatietesten!



@Mihoen: Ik hou jullie sowiese op de hoogte er na. Zo fijn om hier van alles te kunnen delen ????!



@Melon: Ah balen dat het zo heftig is! En idd, laat het maar even lekker zijn gangetje gaan.



@Pastelkleurtjes: Ja, ik krijg het ook direct te horen las ik. Er stond ook op de afspraakbevestiging dat mocht ik echt bezwaren hebben voor een inwendige onderzoek, dat het ook uitwendig kan. Maar dan denk ik weer; Zal dat het zelfde resultaat opleveren? Dalijk dan kunnen ze niets zien ofzo.. En je moet daarvoor met een volle blaas gaan en bij inwendig een lege blaas, dus ik kan moeilijk op dat moment zeggen dat ik het anders wil ????
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb nu echt bloedverlies, dus mijn menstruatie is nu begonnen.

Volgens de app zijn mijn vruchtbare dagen vanaf 12 mei, 1 dag na mijn onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Pastelkleurtjes, dat werd bij mij vanzelf minder. Gelukkig wel, want zo veel er mee bezig zijn lijkt me niet altijd prettig.



Orchidee, op de hoeveelste dag van je cyclus? Op zich wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Of voel je dat zelf niet zo? Als je vruchtbare dagen kloppen is dat wel vervelend, kan me voorstellen dat je er op dat moment niet zo'n zin in hebt.



Ik denk trouwens dat mijn familie het wel een keer verwacht, de familie van mijn vriend denk ik nog helemaal niet. Maar aan mijn kant zijn er al neefjes en nichtjes en aan zijn kant niet. Dat maakt denk ik ook wel verschil.
Alle reacties Link kopieren
Mihoen: Op dag 29 nu. Maar nee, het voelt nog niet als zekerheid. Misschien ook omdat ik 2x eerder normale cyclus heb gehad en daarna weer niet. Ik vertrouw het dus niet haha.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik bedoelde met duidelijkheid dat je in ieder geval ongesteld bent geworden. Niet zo duidelijk geformuleerd denk ik.



Ik snap heel goed dat je dat niet vertrouwt, ik zou ook willen weten hoe het komt l.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, misschien heb ik het dan verkeerd begrepen!



Ik wens iedereen een fijne koningsdag vandaag
Alle reacties Link kopieren
orchidee Het kan haast toch niet dat er qua resultaat verschil is met een inwendig of uitwendig onderzoek... anders hadden ze die optie niet gegeven lijkt mij?? Ik zou even bellen met het ziekenhuis als je nog erg twijfelt of met vragen zit, nu met onduidelijkheid zitten lijkt mij niet erg fijn en zij kunnen zo al jouw vragen beantwoorden ;)



Thanks, jullie ook allemaal een fijne Koningsdag! Wat zijn de plannen? Wij lopen zo even de stad in, geen idee wat er te beleven/bekijken valt. Jammer dat het weer niet zo denderend is, anders konden we nog lekker ergens een terrasje pakken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag met (ja en hele boel) sensitest, action,kruidvat 2 voor 5 test en kruidvat +- test getest! Allemaal licht positief! Binnen de tijd! Ik ben stiekem wel heel blij maar toch nog steeds bang om ongesteld te worden!
Hihi, op alles positief, dat moet wel positief zijn gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Je zal het dan toch wel echt moeten gaan geloven nu..!

Gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
dankjullie wel!!! Ik duim voor jullie! Ik lees alle berichtjes wel hoor maar reageer niet zo veel. Ik heb het ontzettend druk met werk. Ik hoop dat ik niet ongesteld word! Ik heb dinsdag mijn nod! Dus nog wel even spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Super! Gefeliciteerd Santje!!
Alle reacties Link kopieren
Santje Een voorzichtige gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat is er veel geschreven! Ik zal vamavond ergens even alles doorlezen (voor het geval dat ik iets gemist heb met tussendoor lezen)



Maar allereerst gefeliciteerd Santje! Met zoveel positieve testen zal het toch zeker wel moeten kloppen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven