Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hè dames

De pannenkoeken kunnen weerstaan!!

Ik heb zelf een speltbroodje tartaar met champignons en ui op!

Wel een paar hapjes macflurry op maar dat waren maar 3 kleine hapjes.

Verder wel een goede dag gelukkig. Vanmorgen nog even gewogen en er was al veel vocht weg gelukkig. Het was vanmorgen 70.2 dus dat is +0.4 daar kan ik mee leven Haha.



Nou Hamaika het komt denk ik omdat ik weer rond Mn eisprong zit en dan zit ik nooit zo lekker in Mn vel. Heel vervelend maar heb dit elke maand. Dat duurt tot ik ongesteld word en dan is het weer over. Lang leve de hormonen.



Wat een bikkels voor degene die buiten gaan zwemmen! Hier is sporten even wat minder ivm de kindjes die er zijn. Volgende week weer knallen met sporten.



Morgen voor mij een detox dag.

Alleen groente en water/thee.

Heel soms doe ik dat om Mn lichaam even te resetten zeg maar.
Alle reacties Link kopieren




Mijn gewicht is 62,3 kilo -0,1

Schiet niet op...MOTIVATIEEEEE WAAR BLIJF JE
Prrrr, mauw miawwwww.
Twilight dat voelt gelukkig alweer een stuk minder erg ja, hopelijk zet de daling door meis.



Zwaantje bij jou hopelijk ook, laten we allemaal weer voor een daling gaan. De 80.9 al gezien is goed, hopelijk lukt het maandag! Hoe ging de zumba?



Sannenas ja snap ik ja, als ik stilsta of stijg dan heb ik dat gevoel altijd ook, dat ik me een mislukkeling voe en dan helpt het om te zien dat ik niet de enige ben. En heb jij een sauna thuis? Jaloers! Hopelijk is het je nog gelukt om van het koek en snoep van de kids af te blijven.



Nikki applaus dat je van de pannekoeken bent afgebleven! Super. En die +0,4 kan natuurlijk nog wat aan gebeuren voor maandag dus je bent goed bezig meis. Succes met je detox dag vandaag.



Jane-Ice ja het is weinig maar in elk geval nog een minnetje!



Tailormade ik heb jou uit de tabel gehaald, mocht je er ooit weer terug in willen hoor ik het graag.



Hier gaat het redelijk, sporten gaat goed, neem wel vandaag even een rustdag. Vanmorgen gaf de schaal aan 77.4. Ik zou echt graag maandag in de 76 komen, de laatste keer dat ik die zag was in 2009..... Ook zou ik dan 10 kilo zijn afgevallen, en dus op de helft zijn van kwijtraken wat ik ben aangekomen over de jaren. Ik hoop dat het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Oeh hamaika, succes!!



Het klinkt alsof iedereen weer wat beter bezig is, maar jeetje wat zijn al die verleidingen lastig.



Zwemmen is helaas niet meer gelukt Toch weer lange dagen op werk, dus tegen de tijd dat ik thuis was, was het zwembad al bijna dicht. Vandaag gaat 'm ook niet worden helaas, maar misschien morgen of overmorgen wel.

Wel heb ik gisteren nog een stuk kunnen hardlopen. Normaal heb ik daar naderhand nooit last van, maar de laatste 3x opeens blaren en spierpijn. Dat heb ik echt nog nooit gehad, ik heb dan ook geen idee waar het opeens voor nodig is. Ik heb geen nieuwe schoenen ofzo. En ik hoop dat het gauw ophoudt, want ik moet nog aardig wat trainen. Ik heb me samen met een vriendin ingeschreven voor een run eind mei en ik loop een beetje achter op schema
Alle reacties Link kopieren
Laten we er samen voor gaan Hamaika, 10 kilo eraf! Lijkt me wel tof om te kunnen zeggen.



Vervelend van de blaren en de spierpijn, Mousecat. Hoe ver loop je dan? En hoe ver moet je eind mei?



Buiten zwemmen lijkt me echt nog heel koud. Ik heb vanmorgen al wel weer lekker (hard)gelopen. Dan krijg ik het vanzelf warm. Gister en eergisteren gingen ook goed met eten. Vandaag hopelijk ook.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik loop/wandel nu per keer zo'n 6 km, dit weekend ook een keer 12,5 km. Mijn grootste probleem is dat ik tussendoor steeds moet blijven wandelen, ik ren max 7 minuten aaneengesloten nu. En ik ga met een slakkengangetje, dus dat wil ik ook graag wat opkrikken. Eind mei moet ik 5 km (niet getimed) wat dus qua afstand heel erg meevalt, maar ik zou het graag rennend afleggen en als het lukt ook nog een beetje mijn vriendin kunnen bijhouden. Zij traint echt zelden, maar ze loopt makkelijk 7km in een flink tempo. Ik ben jaloers!



Ohhh ik wil zo graag zwemmen. Vaak vind ik buiten prettiger dan binnen, toch iets minder broeierig. Net als met hardlopen is het soms in het begin even koud, maar ook in het water warm ik snel genoeg op als ik eenmaal bezig ben. Maar ik heb het om eerlijk te zijn ook nog niet eerder met deze temperaturen geprobeerd...



Goed bezig Suikerbroodje!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Gloedjenieuw ben ik op het forum... Dit is mijn eerste bericht.

Een vriendin raadde aan een forum te gebruiken als stok achter de deur voor het afvallen. Het zag er gezellig uit hier, vandaar!



Ik heb geen overgewicht, maar afgelopen twee jaar veel aangekomen en daar ben ik niet zo blij mee.. Mijn gegevens:

170 cm lang, nu 62 kg, streefgewicht 58 kg.



Misschien dat ik uiteindelijk naar de 55 kg zou willen, wat ik eerst woog, maar dit is een mooi eerste doel vond ik zo



Als er nog plek is zou ik graag toegevoegd worden in het schema :-)
Nanaoh welkom, ik ga je in de tabel zetten. Heb je al bedacht over je aanpak? Anders eten, meer sporten, beiden? Mooi eerste doel.



Op de rest reageer ik even later, beetje druk op het werk haha.
Alle reacties Link kopieren
Thx voor de snelle reactie Hamaika!



Mijn aanpak: gezonder eten, meer sporten, minder drinken/snacken (...)

Ik heb een sportschool abonnement en wil proberen drie keer per week een uurtje te gaan (is dat te ambitieus?). Samen met mijn vriend, dus dat scheelt. Ik vind het ook best leuk om te doen, het valt me niet tegen



Mijn grootste probleem is doemdenken. "Vandaag is toch al mislukt, laat ik het maar even lekker goed mislukken". Dan vergrijp ik me aan alles waar ik zin in heb, en begin ik "morgen" weer opnieuw...

Anderen ook last daarvan? Tips?



Verder heb ik een bloedhekel aan calorieën tellen. Het wordt snel een obsessie en zegt niets over hoe gezond iets is. Als ik de berichten hier zo lees dan geloof ik dat de meesten daar ook zo over denken :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom nanoah

Mooi doel heb je! Ik heb ook niet zoveel met calorieën tellen hoor. Soms doe ik het omdat ik vaak te weinig eet dan is het meer om te kijken of ik niet al te laag zit.



Hier een hele goede dag gehad! alleen maar groente en 2 stuks fruit. Morgen weer een gewone dag. Heb weer genoeg motivatie gelukkig dus ben weer op de goede weg. Hopelijk word het maandag beloont op de weegschaal
Zo hier iemand die op Koningsdag lekker thuisblijft. Het was gisteren al loeidruk hier in de stad en heb daar echt geen zin in hahaha. Jullie nog plannen vandaag of blijven jullie ook thuis?



Mousecat balen dat het zwemmen nog niet gelukt is en ook van die blaren. Geef je je voeten tussen het hardlopen door wel genoeg rust om te herstellen? Hopelijk komt alles nog goed voor die run.



Suikerbroodje ja we gaan ervoor, die 10 kilo er af, Bij mij is hij nog anderhalve kilo weg, op 76 rond. Hier gaat ook alles qua eten en sporten deze week goed, best een mooie week zo. Hopelijk hou ik het vast want ik heb vaker mooie weken gehad die daarna weer in de soep liepen.



Nanaoh ook echt gloednieuw op het forum dus. Herkenbare aanpak ook. En dit is inderdaad ene gezellig en behoorlijk actief topic. Op maandag hebben de weegdag. 3 xper week een uurtje hangt er vanaf denk ik, als je al sportte of niet. Ik zou zelf vanuit niks denk ik met 2 x beginnen en dan opbouwen, ook omdat in dat geval je spieren moeten wennen aan sporten. Maar als je al sport of thuis aan beweging doet kan 3 x best denk ik. Mocht het dan niet gaan, of toch teveel zijn denk dan niet dat je faalt maar probeer het weer n tijdje met 2 x. Wel leuk als het samen met je vriend kan.

Wat doemdenken betreft, ik deed dat ook wel maar nu niet meer, omdat het probleem daardoor alleen maar erger wordt. Want dat moet er dan ook weer extra af. Ik heb sowieso voor mezelf 1 cheatdag per week, waarop ik mag eten waar ik zin in heb. Dat houdt het voor mij beter vol te houden dan alles ontzeggen. Ik tel ook geen calorieen trouwens.



Nikki goed bezig meis, fijn dat je je ook weer hebt herpakt. En ja laten we hopen dat we beloond worden allemaal met een goede week.



Hier weekend, lekker. Vandaag geen plannen, morgen ga ik uit lunchen. Zaterdag naar de kapper en zondag een etentje met een oud collega. Dat wordt dan ook gelijk mijn cheatdag. Zal wel ff tegenvallen volgende week 5 dagen werken.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
welkom nanaoh! succes ook!



Hier gaat het deze week al ietsje beter dan vorige week. Alleen aan sporten nog niet toegekomen..... Ik wilde nu vanochtend heen gaan, maar de telefoon daar wordt niet opgenomen. Dus ik ga er vanuit dat ze gesloten zijn vandaag. Ik weet het haast wel zeker, want voor de sportschool staat altijd een grote feesttent met koningsdag. Morgen dus heen!



Mousecat genoeg rust is idd heel belangrijk, maar misschien neem je die al.



Gisteravond wel thuis gebleven, maar vanmiddag ga ik de stad wel in.

Mijn lijstje zal ongeveer dit zijn vrees ik:



O: 2 boterhammen halvajam, beker topfit

L: 3 boterhammen met.... beker topfit

T: bier

T: bier

T: bier

enz enz

D: patat met frikandel

T: bier gok ik zo



Dus morgen maar extra goed mijn best weer doen. En dan bedenk ik net dat ik zondag nog een etentje heb....

Nou ja komt wel goed, het is nog geen zomer :D
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik heb gisteren me niet heel goed gedragen (twee biertjes en te veel gesnackt Ahum) maar vanmorgen toch een nette 81,2 dus daar ben ik tevreden mee! Vandaag wel even de stad in en ook eten bij een vriendin maar ik denk dat dat redelijk goed gaat komen qua eten en drinken dus we gaan het zien!



Die 80 komt nu wel echt in de buurt dus dat motiveert wel weer.



@hamaika: zumba was wel leuk maar niet de beste les die ik ooit heb gehad. Ik ga dus nog even verder kijken voor een andere sportschool.



@twilight: morgen maar extra hard sporten dan haha. Veel sportscholen zijn dicht inderdaad vandaag.



Hoop vandaag nog even een stukje hard te lopen! Morgen bij een vriendin klussen dus dat is ook wel goed voor de beweging.
Alle reacties Link kopieren
Haha Twilight, voor één dagje zorgt dat alleen maar voor nieuwe moed!



Mijn eerste dag vandaag ging op zich wel goed. Gezond eetlijstje, wel beetje te veel misschien:



O: havermoutpap: amandelmelk, 1 banaan, lijnzaad, honing

T: 2 volkoren muffins met noten/rozijnen (gebakken door schoonmoeder), appel

L: Griekse salade: tomaatjes, olijven, feta, komkommer, olijfolie. Pompoenbroodje roomboter

T: 1 glas rode wijn

A: melanzane di parmigiano
Welkom Nanaoh en veel succes! Dat doemdenken herken ik ook wel een beetje.



Iedereen weer bijgekomen van Koningsdag? Ik ben gister naar de sauna geweest, lekker dagje relaxen
Zo daar zijn we weer. Ik heb niks gedaan met Koningsdag en gisteren uit lunchen geweest. Zodirect naar de kapper en morgenavond eten met een oud collega.

Ook nog wel goed nieuws tussendoor, ik zag vanochtend de 76.8. Ik weet niet of dat maandag nog zo is, vanwege het etentje morgen, maar ik heb hem gezien! Ben benieuwd. Gewoon de rest van het weekend een beetje opletten hahaha.



Zwaantje klinkt goed die 81.2 ondanks de biertjes. ben benieuwd maandag! Heb je je nog ingehouden met dat etentje bij die vriendin?



Twilight dus Koningsdag was jouw cheatdag? Hahaha. Hopelijk nu weer in het gareel!



Nanaoh het ziet er wel wat veel uit ja, maar het merendeel gezond dus het begin is er!



Hildes lekker naar de sauna! Ik kan ook niet wachten tot 22 mei, dat midweekje met mijn beste vriendin in het wellness hotel. Nodig!!!



Fijn weekend allemaal dames!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 12:26
40.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nanaoh!



Jammer dat het zo loopt tussen jou en je moeder, Hamaika. Verdrietig dat er niet met haar te praten was. Hopelijk opent jouw brief haar ogen.



Hier gaat het goed met sporten (gisteren voor het eerst 20 minuten aan 1 stuk kunnen hardlopen, best trots op). Eten gaat redelijk. Ik voel me wel wat opgeblazen. Ben benieuwd wat de weegschaal maandag zegt.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig met het hardlopen broodje!!



Hamaika ahhh wat rot dat het zo loopt tussen je moeder en jou!



Hildes lekker hoor dagje ontspannen. Ik heb mij heerlijk misdragen in de stad :D Heerlijk feestje gevierd.



Pffff koningsdag was idd mijn cheatday maar wel zoveel gehad dat het telt als een cheatweek :D

Zometeen maar eens naar de sportschool. Voor het eerst sinds 1,5 of misschien wel 2 week weer een poging doen tot hardlopen. Pfff dat zal tegen vallen, helemaal omdat mijn knieën de hele tijd al stijf zijn/kraken. Nou ja ga in ieder geval mijn best doen

Vanavond blijf ik ook braaf thuis, dat scheelt heel wat calorieën Fijn weekend allen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensjes,



Ik lees nog steeds (erg hè) met jullie mee en dat dipje dat ik afgelopen week zag bij velen...dat hoort er echt bij!!! Nu is het een kwestie van niet denken 'nou pfff al die moeite heeft geen nut' maar juist van doorzetten. Jullie kunnen het! Blijf ook naar het totaal kijken!! *dikke knuf* en jullie gaan jullie doelen echt halen! Blijf doorzetten en nu niet meer cheaten



Xx
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hé Judith, wat leuk dat je ons nog even een hart onder de riem komt steken! Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Hè dames even een kort berichtje morgen uitgebreid verslag maar heb geen internet ik ben onverwachts met Mn man mee naar boord gegaan voor een paar dagen! Maar op zee geen bereik. Nu heel even dicht aan de wal. Morgen zijn we weer binnen. Over Mn eten morgen meer.
Nikki wat leuk dat je zo onverwacht mee aan boord bent! Niet zeeziek geworden? Hahaha.



Ik zit qua afvallen dan weer wel echt in de juiste flow momenteel ondanks alles. Gisteren drie kwartier gesport en vanochtend zag ik op de schaal dat er deze week een kilo af is. Maar vanavond dus dat etentje dus ik juich nog maar niet te vroeg. We gaan naar de Mexicaan, dus ik ga alvast van te voren kijken op internet naar het menu. Zou zonde zijn als met 1 etentje alles van deze week teniet wordt gedaan.



Suikerbroodje goed dat je nu 20 min op rij kan hardlopen.



Twilight hoe is het in de sportschool gegaan? En ja zaterdagavond thuis scheelt zeker calorieen haha, herkenbaar.



Hopelijk morgen voor iedereen weer mooie resultaten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 12:26
20.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet zo'n zorgen maken Hamaika! Je hebt de hele week je best gedaan terwijl het zo emotioneel voor je was. Vanavond gaat toch om genieten van de mensen met wie je bent; het zou pas zonde zijn als je eeuwig piekert over het eten :-) Bovendien moet je het echt héél bond maken om alle goede dagen teniet te doen!



Wat gaaf Nikki, waar gaat de reis naartoe?



Een vraag aan alle dames en meisjes... (volgens mij alleen maar hier? Haha) hoe gaan jullie om met maandelijkse cravings in combi met afvallen? Of heeft verder niemand daar last van?
Tuurlijk heb je gelijk Nanaoh, het is meer dat ik nu eindelijk weer eens in de afvalflow zit na weken zo goed als stilstaan. Ik ga zeker wel genieten en ook bij de Mexicaan staan er vrij fatsoenlijke dingen op de kaart zag ik al.



Gewoon niet te gek doen vanavond.



Maandelijkse cravings heb ik niet echt, wel dat ik in die periode veel vocht vasthou.
Alle reacties Link kopieren
Hey Judith

Wat leuk dat je ons nog volgt!

Gaat het goed met je?
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven