Verlanglijstje maken. Wat vragen we?

30-04-2017 09:40 52 berichten
Ik ben nu 11 weken zwanger. 1e kindje! Met het oog op onze verjaardagen, huwelijk en uiteindelijk ook natuurlijk nog de geboorte, wordt ons nu al gevraagd om een verlanglijstje te maken voor de baby.

Maar wat zetten we daar in godsnaam op? Iemand tips?



Onze ideeën tot nu toe:

- new born shoot

- extra groot speelkleed

- Koeka maxi cosi hoes

- Koeka kinderwagen deken of voetenzak

- cadeaubonnen

- verzorgingsproducten
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 30 april 2017 @ 10:13:

Ja, vergeet ook jezelf en je partner niet. Als de baby er is gaat er veel veranderen. Investeer daarom echt in tijd met zijn 2. Bij voorkeur ook al voor de geboorte. Er nog even tussen uit.......





Een wellnessarrangement een idee?Volgens mij moet je uitkijken met sauna's als je zwanger bent (in ieder geval in het begin geloof ik) dus dat is nog wel iets om even na te kijken.
Ik begrijp je wel, maar geloof me.........als je dadelijk je cadeau's een beetje hebt kunnen stroomlijnen ben je happy. Je wil niet weten wat mensen uit hun kasten halen om je te voorzien van door hen goedbedoelde spullen, cadeau's, ideeen etc.

En jij zit vervolgens met een volgeladen huis en een onrustig hoofd.
Wij zijn geen sauna mensen, dus dat valt af. Maar zeker ook een goed idee om ook wat voor onszelf te vragen.
Ja, kun je idd navragen. En hoeft niet persé sauna te zijn. Zwemmen, liggen bij een ontspannen muziekje en lezend in een boek, en massage, een lekkere relaxte lunch met hapje en drankje......kan ook heel ontspannen zijn.





Of een weekend/midweek/week Centerparcs met baby in buik of als baby geboren is.

Centerparcs is ideaal voor jonge gezinnen. Van alles gemakken voorzien, overal gericht op kind en zijn behoeftes. Daarvoor ga je trouwens vast veel kortingsbonnen ontvangen her en der via acties, babyboxen, tijdschriften etc.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dekbedovertrekje, leesboekjes, blokkentoren, dvd van Nijntje, loopfiets, zomerhoedje/wintermuts met handschoenen, tuitbeker, iemand die creatief is vragen om geboortekaartje mee te ontwerpen, badspeeltjes, stoeltje voor op de fiets, boodschappennetje voor aan de wandelwagen, bonnen voor zwembad (eventueel voor babyzwemmen-lessen), een voedingskussen(hoes), iemand een geboortebord laten maken.

Hopelijk zit hier nog iets bij?
Wij vroegen bij 1e verjaardag van kind trouwens op ludieke wijze een sponsoring voor het ooit te kopen huis van spruit. Mensen doneerden op die wijze "bakstenen", zodat de fundering alvast on worden gelegd.



Overigens ging het hier om dichtbije mensen. Dus niet kennissen etc.



Maar dat is ook een idee. Op een leuke wijze vraag je dan geld, echter wel met een goed doel. En dat kun je laten storten op de rekening van het kind en de gever kan er zelf een tekst bij plaatsen, zodat kind dat later allemaal kan nalezen en zo weet wie wat waarvoor heeft gesponsord.
Oh, en iets moois laten maken van de geboortekaart?



Hier een muurdecoratie waarin geboortekaart is verwerkt. En een raamdecoratie waarin geboortekaart is verwerkt.



Heel mooi en smaakvol.
Wat een leuke ideeën alweer! Vind de badspeeltjes ook een leuke! Zelf nog niet aan gedacht en een ander denkt er ook vast niet snel aan
Klein(er):

Prentenboeken

Eerste loopfietsje (mag nog een tijdje in de babykamer pronken

Loopwagen met herrie (maakt niet uit welke, zijn allemaal lelijk. )



Ikea kinderstoel (voor bij oma/ op de camping)

Boxkleed. Ik had een creatief familielid die een prachtig boxkleed gemaakt heeft, was ik heel blij mee.
Leuke ideeën zeg!



Ons lijstje tot nu toe:

- extra groot en dik speelkleed

- new born shoot

- een boek 'baby's eerste jaar'

- flessenwarmer

- badspeeltjes

- babygym

- stapelbekers/ stapeltoren oid

- Koeka voetenzak

- Koeka maxi cosi hoes

- wipstoel

- een lunchbon voor papa en mama



Altijd welkom:

- cadeaubonnen

- verzorgingsproducten

- leesboekjes

- kleding en romper in diverse maten



De spullen die we echt naar onze eigen smaak willen hebben. Zetten we niet op ons lijstje. Of we speciferen het zo, dat iemand niet het verkeerde kan kopen.



Moet dit topic nog even een paar keer doorlezen om te kijken wat er nog meer tussen staat aan leuke ideeën
Oja, en heb even een afweging gemaakt wat we nu vragen en wat we voor de eerste verjaardag kunnen vragen.
Alle reacties Link kopieren
Loop eens binnen bij een grote zaak als babydump ofzo. Bekijk daar wat je graag zou willen hebben/krijgen.



En ik zou geen lijstje maken, maar een kladblok nemen. Op elk blaadje een wens plakken (uitknippen uit reclameblaadjes inclusief de prijs). Ook blaadjes maken met de winkelnaam waar je wilt gaan shoppen met een tekeningetje van een cadeaubon erbij.



Iedereen die vraagt of je nog een idee hebt voor een cadeau, geef je die blok in handen en je zegt erbij dat ze eruit kunnen scheuren wat ze eventueel zouden willen kopen.

Zo geef je mensen de keuze én een idee over jouw smaak. Bijkomend voordeel; je krijgt niet al te gek veel dubbel.

Doe er meteen een lijst bij met namen van anderen. Sorteer per groep; familie, vrienden, kennissen. Met de telefoonnummers erbij. Op die manier kan iemand nog bepalen dat ie een maxi-cosi te duur vindt, maar dat eventueel best met vier wil delen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 30 april 2017 @ 11:05:

Loop eens binnen bij een grote zaak als babydump ofzo. Bekijk daar wat je graag zou willen hebben/krijgen.



En ik zou geen lijstje maken, maar een kladblok nemen. Op elk blaadje een wens plakken (uitknippen uit reclameblaadjes inclusief de prijs). Ook blaadjes maken met de winkelnaam waar je wilt gaan shoppen met een tekeningetje van een cadeaubon erbij.



Iedereen die vraagt of je nog een idee hebt voor een cadeau, geef je die blok in handen en je zegt erbij dat ze eruit kunnen scheuren wat ze eventueel zouden willen kopen.

Zo geef je mensen de keuze én een idee over jouw smaak. Bijkomend voordeel; je krijgt niet al te gek veel dubbel.

Doe er meteen een lijst bij met namen van anderen. Sorteer per groep; familie, vrienden, kennissen. Met de telefoonnummers erbij. Op die manier kan iemand nog bepalen dat ie een maxi-cosi te duur vindt, maar dat eventueel best met vier wil delen.



Dat is inderdaad de manier waarop we het doen. Dan weten we ook niet precies wat we van wie krijgen.

Dat knippen uit folders is een goed idee!



En inderdaad eens even rondkijken bij een grote babyzaak. Goed idee!
Hoe leuk is het nou om allemaal cadeaubonnen te krijgen?



Maak dan gewoon een heel specifiek lijstje.



Ik was heel blij met milestonekaarten en het boek 'Pap en mam vertellen over jou'.



Naast een newborn shoot is een fotoshoot van je zwangerschap misschien ook leuk. Tenminste, ik ben heel blij met mijn foto's.
Maar wil je nou voor alle gelegenheden (dus ook verjaardagen en huwelijk) baby-kadootjes hebben of gaat het je alleen om een baby-lijstje?



Wij wilden juist voor de andere gelegenheden iets voor onszelf, want er is nog meer dan de baby.



Verder denk ik al wel veel leuke ideetjes genoemd hier. Voor de mensen die kleinere kadootjes willen/kunnen geven kun je kleine knisper-speeltjes vragen. Knisperboekjes, rammelbeestjes, 'regenmakers', doekjes met labeltjes etc.
quote:Marie87 schreef op 30 april 2017 @ 11:28:

Hoe leuk is het nou om allemaal cadeaubonnen te krijgen?



Maak dan gewoon een heel specifiek lijstje.



Ik was heel blij met milestonekaarten en het boek 'Pap en mam vertellen over jou'.



Naast een newborn shoot is een fotoshoot van je zwangerschap misschien ook leuk. Tenminste, ik ben heel blij met mijn foto's.



Ik zou me best vermaken met al die cadeaubonnen .

Maar cadeautjes zijn net zo welkom.
Alle reacties Link kopieren
Prentenboeken of speelgoed voor over een half jaar



Vind het verder nogal ver gaan al die lijsten. Voor cadeaus van ca 100 euro snap ik het, maar voor de rest gun mensen ook het plezier van iets persoonlijks uitzoeken voor jullie!



En voor huwelijk en verjaardag iets leuks voor jullie zelf vragen!!
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschapsmassage

Overpriced accessoires voor je kinderwagen waar je dan heel blij mee gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alles op lijstje.nl gezet en er bij aangegeven dat het suggesties zijn. Je moet niet per se wat van dat lijstje kopen. Maar er waren zat mensen die specifiek wilden weten wat we wilden hebben.



Ik zou in ieder geval een Tripp Trapp vragen met alles erop en eraan. Ook een babyfoon is een mooi cadeau voor een groep. Van naaste familie kregen we een kinderwagen (zelf uitgezocht). Maxi cosi is ook een goede voor een groep.



Verder vroegen wij bijvoorbeeld prentenboeken (kleding hadden we al heel veel!), speelgoed (ook voor na een paar maanden) (nijntje verstoppertje, stapelbekers, duplo, puzzels, bal, vormenstoof, ringen-toren, fietsstoeltje, tas met naam erop voor opvang, skippy-koe, schepje/emmertje, rammelaar, box-mobiel, speelgoed voor in de kinderwagen).



Daarnaast kregen we nog hele mooie persoonlijke spullen zoals een armbandje met naam, wikkeldoek met naam, besteksetje etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:taxi87 schreef op 30 april 2017 @ 12:20:

Prentenboeken of speelgoed voor over een half jaar



Vind het verder nogal ver gaan al die lijsten. Voor cadeaus van ca 100 euro snap ik het, maar voor de rest gun mensen ook het plezier van iets persoonlijks uitzoeken voor jullie!



En voor huwelijk en verjaardag iets leuks voor jullie zelf vragen!!



Ja ergens heb ik dit dus ook, ik vind het zelf ook leuk om voor iemand iets uit te zoeken, dus kan mij zo indenken dat anderen dat ook kunnen hebben. Voor mensen die het vragen kan zo'n lijst dan wel weer handig zijn, zij kopen blijkbaar liever iets waarvan ze weten dat je het wil hebben.

Ik las hier ergens bijvoorbeeld milestonekaarten,.. nou als ik ergens allergisch voor ben. Zal je zien, krijg je ze toch, dat geluk heb ik altijd :p hahhaaha
Ik denk dat wij het kladblokje inderdaad alleen geven aan mensen die vragen of we wensen hebben.

Als ik een cadeautje moet kopen vind ik het namelijk ook leuk om zelf iets te bedenken en uit te zoeken.



Ik hoop in ieder geval dat mensen een beetje weten wat onze smaak is. Mocht het een meisje worden... ik hou echt eigenlijk absoluut niet van dat prinsessenroze. Vreselijk. Hahaha
Alle reacties Link kopieren
- draagzak/ draagdoek

- bon voor een pretecho

- hangmatje voor in de box

- cadeaubonnen prenatal/ baby-dump oid

- massage voor hoogzwangere

- een mooi fotoboek

- schommelstoel
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Milestonekaarten......wat zijn dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 30 april 2017 @ 18:05:

Milestonekaarten......wat zijn dat?Van die kaarten met 1 week oud , 2 weken oud, 1 maand oud, eerste lachje, eerste poepluier dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mellala schreef op 30 april 2017 @ 13:27:

Ik denk dat wij het kladblokje inderdaad alleen geven aan mensen die vragen of we wensen hebben.

Als ik een cadeautje moet kopen vind ik het namelijk ook leuk om zelf iets te bedenken en uit te zoeken.



Ik hoop in ieder geval dat mensen een beetje weten wat onze smaak is. Mocht het een meisje worden... ik hou echt eigenlijk absoluut niet van dat prinsessenroze. Vreselijk. HahahaDan mag je hopen dat je geen meisje krijgt als de mijne, want die droeg roze van anderhalf tot ruim elf jaar. En niet omdat mama dat zo mooi vond.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven