Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Hamaika: mezelf zeker ingehouden bij die vriendin dus ik hoop op een mooi resultaat morgen! Wel balen van je moeder zeg... hoop inderdaad dat die brief haar ogen opent. Die mexicaan zal vanavond niet zorgen voor een enorme plus morgen, maar ik hou altijd veel coht vast omdat ze in restaurants meer zout in het eten gooien.



@ Suikerbroodje: goed hoor die 20 min! Ik ben ook weer wezen lopen vanmorgen maar ging echt bagger. Na 3 km had ik het helemaal gehad dus ben ik gestopt. Volgende keer weer beter!



Vandaag gewoon thuis eten, maar daarna pas donderdag weer. Zal een uitdaging worden om het aantal kcal een beetje binnen de perken te houden.
Alle reacties Link kopieren
He Judith! haai!! alles goed?



Wauw zwaantje jij hebt ook wel vaak etentjes of niet? Succes aankomende week!



Volgens mij eet ik niet meer als ik ongesteld ben/word. Ik eet altijd te veel :D



Gisteren een onderzoekje gelezen waaruit blijkt dat mei de beste maand is om af te vallen. Dus we gaan ervoor!



Hier vandaag weer een mindere dag:

O/L: 2 warme kaiserbroodjes met kaas en 2 bekers topfit

* 10 km wandelen! (ondertussen peijenburg reepje gehad.

T: medium softijs met spikkels

T: groot glas cola, pakje crackers.

D: Tapas en als drinken biertjes/cola.



Morgen ga ik er weer voor!
Alle reacties Link kopieren
@twilight: dat biedt perspectief voor mei haha! Ik eet morgen bij een vriendin, dinsdag even een snelle hap tussendoor (waarschijnlijk burgerking... als ik daar binnen mijn kcal wil blijven kan ik één frietje ofz haha ), dag daarna uit eten bij de Italiaan (ook dat nog) en dan donderdag wel weer thuis maar dan komt ook een vriendinnetje eten....vrijdag weer naar mijn vriend... jaaaa lekker weekje dit Moet echt proberen op te letten want ik wil mijn winst van deze week niet verspelen!



Geniet vanavond van de tapas. Morgen weer er tegenaan!
Hamaika, wat een moeilijke beslissing, maar wel noodzakelijk als ik het zo lees. Veel plezier bij de Mexicaan!



Nanaoh, maandelijkse cravings heb ik denk ik niet zo. Zin in chocola is er altijd ;) Ik hou wel in de week ervoor extra vocht vast.



Nikki: lekker hoor, zo onverwacht even op reis. Geniet ervan!



Hier vandaag een atletiekwedstrijd. Met inlopen en oefeningen daarna ging het best oke, maar de wedstrijd zelf was echt knudde: geen afstand neergezet, springen lukte voor geen meter, dus geen punten voor het team :( Ik weet echt even niet wat ik aanmoet met m'n voet qua training. Had afgelopen week de trainer/fysio willen vragen, maar die was er niet. Aankomende dinsdag maar weer in de herkansing.
Alle reacties Link kopieren
Suikebroodje: No problemo :D



Jane+Twilight: Hier gaat het wel goed. Sinds een week of 2 op een vegetarische (80% vegan) lifestyle overgestapt (dit omdat dit mijn gezondheidsklachten het meest zou hebben, als ik alle bronnen zo lees) - en voel me daar echt heel goed bij. Ik weeg eigenlijk helemaal niet meer (en moet eerlijk zeggen, dat vind ik ook prima) - maar ik hou gewoon aan dat zolang maat 36 past, ik blij ben (dan zit ik tussen de 63 en 65 in) - moet nog steeds meer bewegen haha, maar ach... voorlopig gaat het dus lekker.

Binnenkort weer verhuizen (ugh) maar nu wel echt naar het huis waar ik hopelijk nog jaaaaaaaaaaaaaaren kan zitten



Ik heb er wel over nagedacht (regelmatig) om toch weer mee te schrijven, puur om de gezelligheid eigenlijk, maar ja dat is ook zo'n nonsens haha.

Ik ben nu zelf ook veel actiever op andere fora en social media



Dus weer even een korte update dus, maar ga me nu weer uit dit topic zetten haha, maar weet; ik kijk mee, dus blijf je best doen... want anders...
It's not always easy, but it's worth it.
Zo hier goed nieuws vanochtend! Nieuwe gewicht:



76.8 .



Dat is dus uiteindelijk deze week - 0,7 en in totaal -9,2. Kortom 800 gram nu van de 10 kilo gewichtsverlies af. Over 3 weken ga ik een week op vakantie, dus zou lekker zijn als die befaamde eerste 10 kilo er dan af is! Ben benieuwd!



Zwaantje fijn dat jij je ook hebt ingehouden bij die vriendin. Hopelijk een mooi resuiltaat straks! En 3 km is een begin he? Jij hebt wel een pittige week voor de boeg zie ik qua etentjes. Gewoon proberen op de dag dus vooraf minder te eten om het totaal aantal kcal te beperken.



Twilight hahahaha mei de beste maand om af te vallen ja? ben benieuwd! Ik heb wel n midweek vakantie eind mei dus vraag me af of dat ook voor mij gaat gelden. En je eetlijstje was best calorierijk inderdaad ja. Er weer echt voor gaan he vanaf nu! Je kan het meis. Maar wel 10 km gewandeld dus je hebt vast al wat verbrand ervan.



Hildes balen zeg van je wedstrijd. Pas wle op dat je je voet niet teveel belast. Hopelijk kanje fysio je advies geven!



Nou ben benieuwd naar de resultaten van iedereen! Hopelijk een hoop minnen!
Alle reacties Link kopieren
Judith voor de gezelligheid me schrijven kan altijd



Ik ben vanochtend vergeten te wegen. Ik zal het morgen doen!

Hamaika mooi resultaat!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik woog deze ochtend 61,8 kg, dus dat is -0,2 kg.



Het is niet veel, maar ik vind het netjes gezien het feit dat ik pas drie dagen bezig ben :-)
Alle reacties Link kopieren
Even snel mijn gewicht doorgeven, later reageer ik uitgebreider:



gewicht 71,7kg. Dat is -1,1kg. Totaal afgevallen 9,8kg



Ik ben er blij mee! Later dus meer, ik moet op pad. Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen al ontbeten voordat ik me bedacht dat ik me moest wegen dus mijn update komt hopelijk morgen. Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nanoah, mooi eerste begin!



Hamaika, goed gedaan op de weegschaal! Erg naar dat het zo loopt met je moeder. Heb je reactie gehad op je brief?



Wow, suikerbroodje ook bijna 10!



Jammer Hildes van je wedstrijd, hopelijk is je voet snel weer beter.



Ik had op Koningsdag mijn cheatdag, maar heb die doorgezet naar vrijdag en zaterdag Man doet niet heel erg zijn best met afvallen en ik vind het heel moeilijk om het alleen vol te houden. Gisteren ziek geworden, dus nu noodgedwongen weinig eten.



Weegschaal vanochtend: 86,1 kg, dus -1,2 kg deze week. Heb alleen al wel minder gewogen, hopelijk kan ik het snel wat makkelijker volhouden.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Hè dames ben ik weer!

Ze waren aan het vissen bij Frankrijk dus ben een paar dagen mee gegaan. Erg leuk om eens te zien hoe dat allemaal gaat.



Het eten was wat minder omdat ik gewoon mee heb gegeten met wat de kok maakte.

Maar vanmorgen was het 70.0 dus niet ontevreden. Dit is Mn week voor Mn menstruatie dus hallo vocht!



Maar vandaag weer naar de sportschool gegaan en eten gaat ook prima tot nu toe!



Leuk je even langs te zien komen Judith!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Nikki prima gewicht toch, als ik dat vergelijk met wat in de tabel staat.



Sannenas vertel me je geheim! 3 x cheatday achterelkaar en dan nog 1,2 kilo afvallen! Wauw!!



Suiker ook al zo goed bezig!! Nanaoh ook wat gewicht eraf! Super allen!



Hier hoop ik morgen ook een lager getal te hebben dan vorige week. Maar vandaag ongesteld geworden (helaas), en dan ben ik niet op mijn lichtst.



Mijn lijstje:

O: magere yoghurt, banaan, agavesiroop, havermout en lijnzaad. beker topfit

T: 1 boterham pindakaas, merci (traktatie leerling, kon het niet afslaan, andere 4 traktaties wel weten af te slaan )

L: 3 boterham pindakaas, kop bouillon

T: 2 appels

T: chocorijstwafel

*: 5 minuten hoepelen

D: gekookte aardappels, jus, varkensfiletlapje, rode bietjes/spek/appel/ui , zelfgemaakte appelmoes (met suiker)

T: niets of wat wortels of amandelen...



Lijstje begint er weer op te lijken. Proberen niet te veel appelmoes te snoepen, maar dat is zooooo lekker zelfgemaakte appelmoes.

Ik heb weer extra motivatie gevonden, weer ongesteld geworden over 17 dagen moet ik mij weer melden bij de gynaecoloog, hoop dan in ieder geval onder de 83 kg te wegen. Op het formulier had ik ingevuld 85 laatst, en toen zei ze wel dat het wat te zwaar was. Dus weer extra motivatie!
Alle reacties Link kopieren
Hoera voor alle afvallers. Veel minnetjes deze week. Goed gedaan dames!



Toch verhuizen dus Judith. Succes! Hopelijk zit je straks heel fijn in je nieuwe huisje. Ik vind het wel gezellig als je nog eens wat mee komt kletsen, hoor!



Zwaantje, gisterochtend ben om wezen lopen. Ik moest weer die 20 minuten aan 1 stuk (dus exclusief warming up en cooling down). Zo. Het ging moeilijk! Ik heb het wel gehaald, maar het voelde niet fijn. Nu net ben ik weer gaan lopen. Toch maar de volgende training aangezet, 25 minuten aan 1 stuk lopen dus. Ik dacht dat het niet zou gaan lukken na hoe het vorige keer ging. Maar het lukte best! En het voelde weer fijn. Je kan dus zo eens een slechte hardloopdag hebben blijkbaar. Bij jou gaat het een volgende keer vast ook weer beter.



Hildes, vervelend van je voet zeg. Hopelijk gaat het snel weer beter.



Hier vandaag weer een goede dag. En zo lekker lasagne met broccoli. Jummie!!



Hamaika, zou het ons gaan lukken volgende week? -10 totaal? Tis mei dussss.....
Hier is het vandaag 76,4 kg, dat is -0,7 deze week en -1,2 totaal
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanmorgen 81,0 dat is -0,5. Ben redelijk tevreden daarmee maar vandaag echt te veel gegeten. Baal er echt van! Morgen maar weer de schouders eronder maar gezien alle uitdagingen deze week heb ik wel de neiging de handdoek in de ring te gooien...



@hamaika: mooi gewicht zeg! Ik duim mee voor de 10 kilo.



@suikerbroodje; ja ik weet het ook wel met hardlopen maar soms is dat relativisme ver te zoeken haha. Jij bent ook wel goed bezig zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om je te lezen Judith, sterkte met de verhuizing!



Ik ben elke dag heel erg moe van mijn nieuwe baan, nieuwe indrukken zijn blijkbaar erg vermoeiend.

Om 21 uur lig ik al in bed. Kom dus aan weinig dingen toe. Ben gelukkig wel afgevallen:



-0,7, totaal -5 kg, gewicht 78,5kg
Alle reacties Link kopieren
Hier nu 83,8 dus in ieder geval wel weer 0,3 kg lichter
Zo tabel is bijgewerkt, ik wacht nog op 4 weegresultaten.



Later reageer ik uitgebreider, nu geen tijd op het werk maar ik zie allemaal afvallers tot zover. Goed bezig dames!



En Zwaantje niet gaan opgeven op basis van 1 moeilijke week hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me helaas even uitschrijven voorlopig. Ik ben bij de dokter geweest en ik blijk een flink gescheurde spier te hebben. Dat betekent dat ik nu een paar weken nauwelijks mag bewegen en daarna heel geleidelijk weer opbouwen. Sporten zit er in elk geval de komende twee maanden niet in. Het gaat denk ik heel lastig voor mij worden om iets te bereiken in die periode en ik ben bang dat het alleen maar heel demotiverend is en dat ik het dan helemaal opgeef.

Dus ik wil het nu graag een tijdje op pauze zetten en me weer melden als ik weer een beetje hersteld ben als dat mag (en er dan nog plek is natuurlijk).

Heel veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Mousecat, heel veel beterschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Mouse!! Ik las net al iets in een topic dat je het huis niet uitmocht! Balen !!
Beterschap mousecat!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Mousecat. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap mousecat wat vervelend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven