Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
De bami was lekker. Ik kwam er vanavond tijdens het koken achter dat ik de satésaus vergeten was (heb altijd zo'n bakje kant en klare ). Dus voor het eerst zelf satésaus gemaakt, was best prima!



De volgende keer wil ik ook zelf seroendeng maken. Had een potje van conimex, brrr was is dat spul zoet, net alsof je suiker over je eten strooit. Blijkbaar hebben ze het recept gewijzigd. Ik dacht nog wel dat de voedingsindustrie zou werken aan minder suiker...



Veel plezier morgen voor de wandelaars!
Hier een link naar 't recept, Info: klik
Alle reacties Link kopieren
Geinig! Nog niet zo makkelijk om echt mooi gelijkmatig uit te rollen, lijkt me.



Pfff, ik zit hier met een compleet snothoofd van t janken, lief is spelen en ik heb de laatste 3 afleveringen van season 2 van Outlander zitten kijken Ontzettende boeketreeks natuurlijk eigenlijk, maar zohohoho moohohoohooi (en verdrietig) *snirf* Mietje ben ik. Gelukkig heb ik nog een half uurtje om bij te komen voor lief weer thuis is



Ik at toch pindasoep en een stukje diepvriespizza. Was best ok.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies, het is hier stralend mooi weer. Hoop dat het zo blijft.

Gister drukke dag geweest. 's Morgens training in Amsterdam (was volgens mij zo ongeveer de enige die aan het werk was.... ) Daarna terug naar kantoor en 's middags naar de fysio. Die heeft m'n rug goed onder handen genomen. Voelde me flink beurs gisteravond. Gelukkig is m'n arm bijna genezen. Maar geen zin om te koken dus we hebben friet en een broodje pulled porc gehaald en dat was heerlijk.



Zin in het wandelen. Ging alleen net door m'n knieen om wat op te rapen en heb volgens mij een spier in m'n bovenbeen verrekt. Gaat lekker, van het ene in het andere.... Lopen zal wel goed zijn



Grappig die polenta-chips, GB.



hahaha, Moos, jij huilie



Ga zo nog wat kookboeken uitzoeken. Wil m'n voorraad uitdunnen en zal ze meenemen. Wie weet wil 1 van de wandelaars ze hebben en anders gaan ze naar de kringloop.
Alle reacties Link kopieren
Wandel ze vandaag!

Wij rijden straks ff naar de kust. Denk dat we thuis een pizza in de oven gooien en dan vanavond een feestje.
Veel plezier met wandelen (en daarna lekker eten?) ladies! Het is ook hier stralend mooi weer.



Ik ben nog alleen met frut, lief is weekendje weg sinds donderdagavond. We maken van de mogelijkheid gebruik en eten asperges vanavond. Ik heb besloten er soep van te maken, omdat ik dat nog nooit gedaan heb. Geroosterd broodje erbij en dan is het vast voldoende. Het wordt een klassieke soep, gebonden met een roux en met stukjes ei en ham.
He, KV, wat een pech. Hopelijk gaat het wel goed vanmiddag.



Haha, Moos, nou ja, ik zat van de week te janken bij Anne of Green Gables. Dus tja, ik leef met je mee.

En wbt het uitrollen, nee, dat ging eigenlijk vrij makkelijk. Alleen had ik het in 1 keer gedaan en volgende keer doe ik het in 2 delen. Afgezien daarvan was 't makkelijk.



Veel plezier met je 'meidenweekend', Teig. En Dolf, fijne dag op 't strand.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanavond ook asperges met ham, ei en een sausje.. Nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie fijn gewandeld vandaag! Het is gelijk erg stil hier. ;)



Wij eten pasta carbonara. En om het gebrek aan groenten te compenseren snaai ik al de hele dag rauwkost..
Alle reacties Link kopieren
We waren toch maar met z'n viertjes, zoveel zou dat niet moeten schelen

Maar we hebben zeker fijn gewandeld, al was de route niet heel spectaculair. We waren allevier een beetje beteuterd toen we al bij het eindpunt waren, volgende keer toch maar iets meer dan 15 km.

Daarna fijn uit eten geweest bij een hip industrieel restaurant waar ze (oa) met grote houtkachels koken. Ik had vooraf een terrine van lam en gevogelte en als hoofd gebakken polenta met asperges. Was allebei érg lekker.
Hip restaurant, ha. Als ik dat zou lezen zou ik er bijna niet heen willen, haha. Maar het was echt tof. En het eten lekker. Ik had hetzelfde hoofdgerecht als Moos. Vooraf had ik iets met aubergine en geitenkaas. Aubergine was in de oven gegaard. en erop lag een soort heeeeel dun toastje met creme achtige geitenkaas. en er was nog een soort rolletje bij gevuld met iets (haha lekker vaag) en wat ingelegde groente. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ha, en ik had dus hetzelfde voorgerecht als GB en een lamsschenkel als hoofd. Die had KV ook maar die van haar was een stuk kleiner, en ik denk ook daarom was die van mij net niet zo gaar als ik gewild had. (Blijf een beetje snobberig, dat wel) Maar wel lekker van smaak, en zoveel dat ik net de helft op kreeg



Volgende keer wandelen we een wat langere route, we weten ook al welke - ergens einde juni ofzo. Er lijkt een nieuwe traditie geboren



T ziet er prachtig uit buiten, ik hijs me zo even onder de douche en dan ga ik lopend of fietsend richting duinen. Neig naar lopen want dat gaat heel goed, fietsen geeft mijn knie nog wat klachten. Denk dat ik een paar broodjes in mijn tas gooi en mijn e-book, dan kan ik onderweg nog even stoppen en een half uurtje chillen ergens, lekker. En dan einde middag de "moetjes" (boodschappen doen en werkspullen en lunch klaarmaken)



Fijne zonnige dag vandaag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, we hadden het tempo er goed in zitten.

Ik zag wel een paar hipsterbaarden in het restaurant rondlopen....



Ik had vooraf geconfijte kabeljauw, gerookte zalm en rilette van kabeljauw (maar dat was meer een Johma slaatje). Hoofd was supermalse lamsschenkel met groenten. We kregen er lekkere aardappels in de schil met yoghurtsaus bij. Heb de restjes van de lam mee naar huis genomen. Was teveel. Lief kan er ook van proeven vandaag.



Vandaag niets op het programma. Genieten van de zon in ieder geval. Misschien nog een rondje lopen.

We eten broccoli met boekweitnoedels en gegrilde zalm. Ik maak er een oosters-achtig sausje bij met vissaus, soyasaus, sesamzaadjes en wat nog meer nodig is om het lekker te maken.
Ha klinkt goed dames! En grappig, dat jullie een beetje beteuterd waren toen het einde wandeling was... de foto's zagen er goed uit.



De aspergesoep gisteren was erg goed gelukt. Ook frut kon de aspergesoep wel bekoren, ze at er flink van, al besloot ze uiteindelijk dat asperges toch niet helemaal haar ding waren. Nou ja, dat kan. Vanavond eten we bibimbap. En lief komt weer thuis vanmiddag, dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezellig, meiden!

Als het toch een traditie wordt: ik heb hier ook nog wel een mooie wandeling in de aanbieding.



Gisteren noedels met veel groente en kip gegeten. Dochter vond de noedels erg leuk on naar binnen te slurpen.



Vanmiddag gaan we naar de verjaardag van een neefje. Meestal veel te eten daar bij verjaardagen, dus we beslissen later wat we vanavond nog eten.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Die kan dan op de lijst, Info. Er zijn inmiddels ideeën voor de eerst komende 3 wandelingen/ diners, haha. Lekker ambitieus.



Ik eet minestrone vandaag denk ik. Want dat heb ik nog.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt super gezellig en leuk. Hier ga ik bij mijn schoonouders eten want zelf geen inspiratie deze vandaag.



info, dat klinkt gezellig. Hier is het mooi weer, hoop dat jullie dat daar ook hebben.

Georgie, was je minestrone goed gelukt ;)?



Koreveen dat klinkt erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het leuk en lekker was gisteren!

Wij hadden ook een leuk dagje en een erg gezellig feestje. Vandaag gelukkig niks gepland.

Dadelijk soep en focaccia. Gisteren hoop toastjes etc gegeten en had ook al een hele pizza op. Kant en klaar uit het koelvak van de ah pizza bianco, was prima maar zelf maken is toch lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier heerlijk weer, zijn net een ijsje wezen eten. Ik had de smaak kinderbueno. Denk altijd ga iets nieuws proberen maar blijf toch de vetrouwde chocoladesmaak nemen. Kind koos voor bloedsinasappel en die was ook wel lekker en had een frisse smaak. Ben nog best moe, ga vandaag denk ik vroeg naar bed. De laatste weken, gaan nu best snel. Vind t best spannend..



Gisteren op de receptie, hadden we keuze uit sauoto soep, nassi, bami, kip en sambal.

Ik at de soep en een beetje nassi.

Er werd ook volop taart, zoetigheden en hartige hapjes uitgedeeld.



Vandaag eten we rijst, een dahl van gele erwten en nog iets van vlees erbij.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed!



Ik was een weekend in Liverpool. Dat was leuker dan ik had gedacht. Eigenlijk heb ik nog best wat dingen niet gezien die ook best interessant hadden kunnen zijn. Op de heen weg had ik 5 uur veIrtraging. Op een vlucht van 80 minuten. Daar werd ik dus niet heel vrolijk van. Daarom at ik op het vliegveld, een veggie burger with goat's cheese. Die ik had blijkbaar moeten interpreteren als gebakken geitenkaas en niet een vegetarische burger met daarin geitenkaas. Het smaakte wel goed.



Vrijdagmiddag aten we bij leaf als we het dan over hipster tenten hebben ;). Het was wel heel lekker. Ik had een broodje met haloumni en falafel en dat smaakte erg goed. Daarbij zoete aardappel, en dan bedoel ik gewoon twee zoete aardappels gebakken in de oven. Super lekker, maar veel te veel



Vrijdagavond was alles wat we ambieerden vol. Dat was wel jammer, uiteindelijk aten we dus in onze 12de keus ofzo. Het was een beetje een we serveren wat van alles want dan vind iedereen het hier leuk concept. Ik wilde geen pasta want dat zou waarschijnlijk allemaal slagroom als saus hebben en uiteindelijk bleef allen de satay over. Die was wel okay, maar niet heel lekker. Daarna wel super lekkere eton mess gekregen.



Zaterdagmiddag aten we in de museumcafeteria. Super goed werkt dat vaak in engeland, beperkte keus, goede prijs, veel mogelijkheden. Ik at een mexicaanse stoofpot met chocolade en zwarte bonen. Was erg lekker. Helaas op de terugweg ook 2 uur vertraging, waardoor ik weer op het vliegeld at. Dit keer de typische engelse combinatie van een broodje zalm en een zakje chips ;). Uiteindelijk was ik echt laat thuis doordat de trein precies voor mijn neus wegreed en de bus ook.



Nu dus best kapot, maar ook een sollicitatiegesprek om voor te bereiden, dus ik ga in actie komen.



Fijn dat de wandeling zo leuk was. Ik hoop dat ik de volgende keer niet af hoef te zeggen.



Die polenta chips zien er koel uit. Jammer dat ik maar zo'n klein oventje heb, anders ging ik het proberen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk Kaat je weekend, behalve de vertraging dan.



Ik ben vandaag vrij en moet echt hoognodig huishouden. We eten hamburgers met gebakken aardappelen en sla denk ik.

Wil eigenlijk meteen ook vast nasi voor morgen maken en sambal boontjes. Als ik zin heb want anders doe ik dat morgen.
Alle reacties Link kopieren
Heb de afgelopen week wel diagonaal meegelezen hoor. En tjeu, wat is er veel geschreven en lekker gegeten…



Vandaag lijkt het eerder herfst dan 1 mei. Het is grijs, zéér nat en om 7 uur vanochtend was het maar 2 graden ! Er wordt sneeuw op 1200 meter voorspeld. Gelukkig heb ik nog winterbanden onder m'n auto.



Wel was het afgelopen week-end aangenaam weer en hebben we gisteren buiten kunnen eten (rond half drie).



Zaterdag gingen we uit eten in een tartaar-tent (waar je dus allerlei tartaar kunt eten van verschillende soorten vlees, vis schaaldieren, groenten, paddenstoelen…). Kind at Aziatische - en klassieke tartaar (2 halve) van rundvlees. Man at een Aziatische van rund en ik at een Mexicaanse van rund en een groententartaar (ook 2 halve). Met verschillende soorten toast erbij en hele goede huisgemaakte frieten. Gemengde sla/rauwkost vooraf. Lekker en gezellig.



Gisteren maakte ik een kipstoofpot met paprika en tomaat, ras el hanout, knof, koriander en munt. Couscous erbij en dikke Turkse yoghurt. Was erg lekker gelukt. En dus lekker buiten gegeten.



Voor vanavond nog geen idee. Er liggen iig nog 2 stronken brocs, een venkelknol, 2 paprika's en een paar worstjes. En er is nog een restje kip van gisteren…
Leuk, je weekend, Kaat. Wel jammer van de vertragingen. Maar verder klinkt het goed.



Grappig concept, Irma, dat restaurant.



Ik maak vanavond een simpele basic risotto denk ik. En dan gegrilde groente erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wraps met falafel staat bij mij op het menu vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdens t boodschappen doen een ah maaltijd meegenomen, zag er lekker uit.

Couscous, gigrilde kip, sla, komkommer en een dressing van munt met iets van noten of rozijnen tot zover ik t kon zien. Kind eet bij oma, man is laat thuis. Heb ook verse kadetjes meegenomen, die bakt er wel een eitje bij.
•°: Don't be the same, be better!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven